Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Libor Pilař: E-shopy, které začínají od nuly, to mají hodně těžké

Jak financovat nový e-shop? Jaké mají začínající e-shopaři největší starosti? Na koho se na začátku obrátit?

Jaké problémy řeší začínající e-shopy? A jak vnímají častá doporučení internetových marketérů? I o tom je tento rozhovor – náhled do života e-shopařů a jejich každodenních starostí.

Libor Pilař je spoluzakladatelem e-shopů RCprofi.cz a RCprofi.sk. Je také věrným fanouškem Mladého podnikatele. Poskytl nám unikátní příležitost zjistit, jak se rozbíhá nový e-shop, jak jako podnikatel na začátku uvažuje a co mu nejvíce brání v růstu. Probrali jsme finanční, technickou i marketingovou stránku jeho podnikání a připomněli, jaké ve skutečnosti mají e-shopaři starosti, priority a problémy.

Co se ve videu dozvíte?

  • Co řeší e-shopy v prvním roce své existence?
  • Jak se financuje tvorba nového e-shopu?
  • Kolik na začátku do e-shopu investovat?
  • Jak pracovat s nízkým kapitálem na začátku?
  • Jak přínosné jsou pro malé e-shopy rady typu „tvořte content“?
  • Jaké má Libor zkušenosti s online marketingovými specialisty?
  • Co všechno tvorba e-shopu obnáší?
  • Je dnes jednodušší rozjet e-shop než v minulosti?
  • Vyplatí se vyvíjet vlastní web, nebo zvolit krabicové řešení?
  • Proč RCprofi začínalo nejdřív na Slovensku?
  • Proč provozovalo několik stánků v obchodních centrech (a dodnes provozuje)?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Ukázky zázemí RCprofi:

RCprofi

RCprofi

RCprofi

RCprofi

RCprofi

RCprofi

RCprofi

Zkušenosti dalších e-shopařů:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 5

  1. milos

    -

    Tady jiz chybi jenom veta o strasnych PPCkach a jak to nefunguje… OMG :) To o tom brandu to mu poradil nejaky „profesional“ nebo agentura? Pokud nezacne resit brand tak se nikdy nikam neposune, marketing ho bude stat mnohem vice apod… Protoze ten „hnusny“ brand mu prolevni prave ten marketing i castecne vyresi sezonnost… o obratu ani nemluve. Pak bude mit kazdy mesic male vanoce.

    Odpovědět
    • Martin Bernátek

      -

      Určitě máš pravdu , ale prostě nemůžeš na začátku investovat do brendu takové částky, jako do PPC , pokud si velká korporace je ti to jedno finance nejsou problém. Prostě podnikat ze začátku na 100 % nejde musíš se učit ze svých chyb.

      Odpovědět
      • milos

        -

        Ale jde to :) Ale na to musi byt shop postaven, aby to i fungovalo. Mit dobre BI reseni, aby se dala realne vyhodnotit kazda kampan, kazdy banner i s ucinnosti a podilem… Jinak to nejde. Jisteze to nemluvim o reseni 80 % (mozna vice) agentur, kde vam dodaji excel jaky ma ktery kanal podil. Ce je to za blbost? Lide nakupuji napric nejen mezi kanaly ale i platformami, nas nakupni proces ma klidne i 100 kroku – doteku. Potom jiz staci to cele udelat s nejakym PNO 3,5 % a je to :) Staci vzit vse co funguje v off-linu a nacpat to do on-linu. Ano, je to tezke, ale ne nemozne. Nemuzete brecet, ze to moc nejede a nic proto nedelat. A i s tim „brandem“ se to za tech PNO 3,5 % udelat da. Jisteze ma vypadky v prodejich, kdyz spoleha na vyhledavani a mozna nejaky ten srovnavac.Cim pozdeji to zacne resit, tim hure pro nej. Protoze ono to chvilku trva. Ja bych to delal uplne opacne, nejdrive bych vymyslel kam smerovat a cim byt a potom bych resil zbytek. Jenom muj nazor.

        Odpovědět
        • jenda

          -

          co to meleš ? já podnikám v e shopu 7 let, docela se mi daří, ale tobě vůbec nerozumím …

          Odpovědět
          • milos

            -

            No…. urcite nemelu. To, ze nerozumite, to bude asi ten problem. Napsal jsem jenom svuj nazor na dane video – od toho tady ty komentare jsou :)

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu