Inzerce

Inzerce

VIDEO: Vojtěch Krapítek (Sportex.cz): Jak konkurovat velkým e-shopům?

Vojtěch Krapítek svůj e-shop Sportex.cz se sportovními potřebami založil v roce 2008. Od té doby dosáhl ročního obratu přes 11 milionů, má 4 zaměstnance a vlastní kamennou prodejnu. Jak ale dokáže konkurovat velkým hráčům?

Podle průzkumu Heuréky (PDF) tu máme přes 1 328 sportovních e-shopů. To je opravdu velká konkurence, a proto mě zajímalo, jak se od ní snaží Vojta odlišit a proč v tak náročném segmentu investuje do kamenné prodejny. Jeho odpovědi mě v mnohém překvapily.

Ve videu pro vás kromě zajímavých odpovědí čekají i záběry z pražské prodejny Sportexu. Znovu se se mnou tedy podíváte do terénu. :-)

Co se ve videu dozvíte?

  • Co je základem úspěchu e-shopu Sportex.cz?
  • Proč se jim daří při tak velké konkurenci?
  • Jak by měl e-shop dělat zákaznický servis?
  • Jak zjistit, zda jej dělám dobře?
  • Jak zvládat tak velký e-shop ve 4 lidech?
  • Proč by měl mít e-shop kamennou prodejnu a co její provoz stojí?
  • smysl dnes zakládat nový e-shop?
  • Co před jeho založením promyslet?
  • Proč je dnes založení e-shopu snazší než dříve?
  • Jaký je život e-shopaře (Vojta několikrát prošel syndromem vyhoření)?

V rozhovoru se dotkneme spousty téma. Vojta e-shop rozjížděl ještě na škole, první sklad měl v dětském pokoji. Vypadalo to takto:

Sportex.cz
Některé úspěšné e-shopy začínaly v dětském pokoji. Sportex.cz je jedním z nich.

Zajímalo mne tedy i to, zda je studium vhodná doba na založení e-shopu, který například Vojtu uživil asi až po dvou letech. Vedle toho jsme se ale dotkli i méně příjemných témat. Třeba toho, jak Vojtovi někdo ukradl na prodejně zboží za 10 tisíc, jak mu banka odpojila účet nebo jak třikrát zažil syndrom vyhoření.

Rozhovor najdete na iTunes, případně si můžete stáhnout MP3 zde. Užijte si to!

Související články a videa:

Oprava:

Na začátku videa jsem otázku začal informací, že v Česku máme 1 328 e-shopů. Vypadlo mi upřesnění, že se jedná jen o e-shopy se sportovním zaměřením. Za chybnou informaci se omlouvám.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

dominik-rihak-web

Dominik Řihák (Top-Obaly.cz): Využití obalových materiálů e-shopu, logistika, zefektivnění skladu, B2B marketing

jirka-chomat-web

Jirka Chomát: Jak dělají české e-shopy marketing?

jan-tichy-web

VIDEO: Jan Tichý: Co a jak by měly e-shopy měřit a vyhodnocovat?

Právě vyšlo

konstantin-margaretis-web

Budování managementu firmy | Konstantin Margaretis (Skladon)

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

db

Před 5 roky

každý text se dá napsat – stačí dodat pořadné podklady a veškeré info typu, jak má konečný text vypadat

Odpovědět »

PK Sledovat @pk_antstudio

Před 5 roky

Plně souhlasím! Bez pořádných podkladů nelze napsat nejen pořádný text, ale nelze dělat nic, co je spojené s tvorbou webu, plněním obsahu, správou e-shopu .. prostě s ničím. Pokud není známá cílová skupina lidí, přesný typ zboží a filozofie daného prodejce, není to úplně vhodná cesta k úspěchu.

Odpovědět »

Marek Filipi

Před 5 roky

Jsem trochu skeptický co se týče založení eshopu při studiu, zakládal jsem eshop při konci střední a teď když mi končí první semestr a mám zkouškové přemýšlím jak dále, protože oboje dohromady už prostě stíhat nedokážu no… a nechci být ten bez vysoké i když vím, že pro mě nemá nějaký valný význam, na druhou stranu vzdávat se vypiplaného eshopu je čiré šílenství…

Odpovědět »

Tony Sledovat @toncek87

Před 5 roky

Nechci být ten bez vysoké? Jestli máš podnikatelské ambice, tak klidně buď ten bez vysoké. Nevím jaký obor studuješ, ale pokud pro výkon povolání není vysoká podmínkou (doktor, právník apod..), klidně se na to vykašli a zkus podnikat. Navíc ještě trvdíš, že pro tebe škola nemá valný význam. Studovat jen proto, abys měl vysokou, je čiré šílénství, částečně mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Lepší to zkusit ve 20ti než začínat ve 30ti :-)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

petr-kucera-web

Petr Kučera: Jak se buduje zámek Nové Hrady?

martin-rozhon-web

VIDEO: Martin Rozhoň: Jak vybudoval síť e-shopů Vivantis?

petra-plemlova-web

Petra Plemlová: Budování e-shopů, prioritizace, marketing a vývoj svépomocí

Milan Pichlík

Affiliate katalogy: Co to je a jak na tom vydělat peníze?

Inzerce