Vojtěch Krapítek svůj e-shop Sportex.cz se sportovními potřebami založil v roce 2008. Od té doby dosáhl ročního obratu přes 11 milionů, má 4 zaměstnance a vlastní kamennou prodejnu. Jak ale dokáže konkurovat velkým hráčům?
Inzerce
Podle průzkumu Heuréky (PDF) tu máme přes 1 328 sportovních e-shopů. To je opravdu velká konkurence, a proto mě zajímalo, jak se od ní snaží Vojta odlišit a proč v tak náročném segmentu investuje do kamenné prodejny. Jeho odpovědi mě v mnohém překvapily.
Ve videu pro vás kromě zajímavých odpovědí čekají i záběry z pražské prodejny Sportexu. Znovu se se mnou tedy podíváte do terénu. :-)
Co se ve videu dozvíte?
Co je základem úspěchu e-shopu Sportex.cz?
Proč se jim daří při tak velké konkurenci?
Jak by měl e-shop dělat zákaznický servis?
Jak zjistit, zda jej dělám dobře?
Jak zvládat tak velký e-shop ve 4 lidech?
Proč by měl mít e-shop kamennou prodejnu a co její provoz stojí?
Má smysl dnes zakládat nový e-shop?
Co před jeho založením promyslet?
Proč je dnes založení e-shopu snazší než dříve?
Jaký je život e-shopaře (Vojta několikrát prošel syndromem vyhoření)?
V rozhovoru se dotkneme spousty téma. Vojta e-shop rozjížděl ještě na škole, první sklad měl v dětském pokoji. Vypadalo to takto:
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Některé úspěšné e-shopy začínaly v dětském pokoji. Sportex.cz je jedním z nich.
Zajímalo mne tedy i to, zda je studium vhodná doba na založení e-shopu, který například Vojtu uživil asi až po dvou letech. Vedle toho jsme se ale dotkli i méně příjemných témat. Třeba toho, jak Vojtovi někdo ukradl na prodejně zboží za 10 tisíc, jak mu banka odpojila účet nebo jak třikrát zažil syndrom vyhoření.
Na začátku videa jsem otázku začal informací, že v Česku máme 1 328 e-shopů. Vypadlo mi upřesnění, že se jedná jen o e-shopy se sportovním zaměřením. Za chybnou informaci se omlouvám.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták
Plně souhlasím! Bez pořádných podkladů nelze napsat nejen pořádný text, ale nelze dělat nic, co je spojené s tvorbou webu, plněním obsahu, správou e-shopu .. prostě s ničím. Pokud není známá cílová skupina lidí, přesný typ zboží a filozofie daného prodejce, není to úplně vhodná cesta k úspěchu.
Jsem trochu skeptický co se týče založení eshopu při studiu, zakládal jsem eshop při konci střední a teď když mi končí první semestr a mám zkouškové přemýšlím jak dále, protože oboje dohromady už prostě stíhat nedokážu no… a nechci být ten bez vysoké i když vím, že pro mě nemá nějaký valný význam, na druhou stranu vzdávat se vypiplaného eshopu je čiré šílenství…
Nechci být ten bez vysoké? Jestli máš podnikatelské ambice, tak klidně buď ten bez vysoké. Nevím jaký obor studuješ, ale pokud pro výkon povolání není vysoká podmínkou (doktor, právník apod..), klidně se na to vykašli a zkus podnikat. Navíc ještě trvdíš, že pro tebe škola nemá valný význam. Studovat jen proto, abys měl vysokou, je čiré šílénství, částečně mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Lepší to zkusit ve 20ti než začínat ve 30ti :-)
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
db
Před 8 roky
každý text se dá napsat – stačí dodat pořadné podklady a veškeré info typu, jak má konečný text vypadat
Odpovědět »
PK Sledovat @pk_antstudio
Před 8 roky
Plně souhlasím! Bez pořádných podkladů nelze napsat nejen pořádný text, ale nelze dělat nic, co je spojené s tvorbou webu, plněním obsahu, správou e-shopu .. prostě s ničím. Pokud není známá cílová skupina lidí, přesný typ zboží a filozofie daného prodejce, není to úplně vhodná cesta k úspěchu.
Odpovědět »
Marek Filipi
Před 8 roky
Jsem trochu skeptický co se týče založení eshopu při studiu, zakládal jsem eshop při konci střední a teď když mi končí první semestr a mám zkouškové přemýšlím jak dále, protože oboje dohromady už prostě stíhat nedokážu no… a nechci být ten bez vysoké i když vím, že pro mě nemá nějaký valný význam, na druhou stranu vzdávat se vypiplaného eshopu je čiré šílenství…
Odpovědět »
Tony Sledovat @toncek87
Před 8 roky
Nechci být ten bez vysoké? Jestli máš podnikatelské ambice, tak klidně buď ten bez vysoké. Nevím jaký obor studuješ, ale pokud pro výkon povolání není vysoká podmínkou (doktor, právník apod..), klidně se na to vykašli a zkus podnikat. Navíc ještě trvdíš, že pro tebe škola nemá valný význam. Studovat jen proto, abys měl vysokou, je čiré šílénství, částečně mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Lepší to zkusit ve 20ti než začínat ve 30ti :-)
Odpovědět »