Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

VIDEO: Vojtěch Krapítek (Sportex.cz): Jak konkurovat velkým e-shopům?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 99 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Vojtěch Krapítek svůj e-shop Sportex.cz se sportovními potřebami založil v roce 2008. Od té doby dosáhl ročního obratu přes 11 milionů, má 4 zaměstnance a vlastní kamennou prodejnu. Jak ale dokáže konkurovat velkým hráčům?

Podle průzkumu Heuréky (PDF) tu máme přes 1 328 sportovních e-shopů. To je opravdu velká konkurence, a proto mě zajímalo, jak se od ní snaží Vojta odlišit a proč v tak náročném segmentu investuje do kamenné prodejny. Jeho odpovědi mě v mnohém překvapily.

Ve videu pro vás kromě zajímavých odpovědí čekají i záběry z pražské prodejny Sportexu. Znovu se se mnou tedy podíváte do terénu. :-)

Co se ve videu dozvíte?

  • Co je základem úspěchu e-shopu Sportex.cz?
  • Proč se jim daří při tak velké konkurenci?
  • Jak by měl e-shop dělat zákaznický servis?
  • Jak zjistit, zda jej dělám dobře?
  • Jak zvládat tak velký e-shop ve 4 lidech?
  • Proč by měl mít e-shop kamennou prodejnu a co její provoz stojí?
  • smysl dnes zakládat nový e-shop?
  • Co před jeho založením promyslet?
  • Proč je dnes založení e-shopu snazší než dříve?
  • Jaký je život e-shopaře (Vojta několikrát prošel syndromem vyhoření)?

V rozhovoru se dotkneme spousty téma. Vojta e-shop rozjížděl ještě na škole, první sklad měl v dětském pokoji. Vypadalo to takto:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Sportex.cz
Některé úspěšné e-shopy začínaly v dětském pokoji. Sportex.cz je jedním z nich.

Zajímalo mne tedy i to, zda je studium vhodná doba na založení e-shopu, který například Vojtu uživil asi až po dvou letech. Vedle toho jsme se ale dotkli i méně příjemných témat. Třeba toho, jak Vojtovi někdo ukradl na prodejně zboží za 10 tisíc, jak mu banka odpojila účet nebo jak třikrát zažil syndrom vyhoření.

Rozhovor najdete na iTunes, případně si můžete stáhnout MP3 zde. Užijte si to!

Související články a videa:

Oprava:

Na začátku videa jsem otázku začal informací, že v Česku máme 1 328 e-shopů. Vypadlo mi upřesnění, že se jedná jen o e-shopy se sportovním zaměřením. Za chybnou informaci se omlouvám.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Premium
lenka-oneill-web

Pietro Filipi: Příčiny pádu módní značky | Lenka O’Neill

Komentáře

db

Před 7 roky

každý text se dá napsat – stačí dodat pořadné podklady a veškeré info typu, jak má konečný text vypadat

Odpovědět »

PK Sledovat @pk_antstudio

Před 6 roky

Plně souhlasím! Bez pořádných podkladů nelze napsat nejen pořádný text, ale nelze dělat nic, co je spojené s tvorbou webu, plněním obsahu, správou e-shopu .. prostě s ničím. Pokud není známá cílová skupina lidí, přesný typ zboží a filozofie daného prodejce, není to úplně vhodná cesta k úspěchu.

Odpovědět »

Marek Filipi

Před 6 roky

Jsem trochu skeptický co se týče založení eshopu při studiu, zakládal jsem eshop při konci střední a teď když mi končí první semestr a mám zkouškové přemýšlím jak dále, protože oboje dohromady už prostě stíhat nedokážu no… a nechci být ten bez vysoké i když vím, že pro mě nemá nějaký valný význam, na druhou stranu vzdávat se vypiplaného eshopu je čiré šílenství…

Odpovědět »

Tony Sledovat @toncek87

Před 6 roky

Nechci být ten bez vysoké? Jestli máš podnikatelské ambice, tak klidně buď ten bez vysoké. Nevím jaký obor studuješ, ale pokud pro výkon povolání není vysoká podmínkou (doktor, právník apod..), klidně se na to vykašli a zkus podnikat. Navíc ještě trvdíš, že pro tebe škola nemá valný význam. Studovat jen proto, abys měl vysokou, je čiré šílénství, částečně mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Lepší to zkusit ve 20ti než začínat ve 30ti :-)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

karolina-topolova-web

Karolína Topolová (AAA Auto): Budování kariéry manažerky, byznys s ojetými vozy, budoucnost firmy

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
david-spinar-web

David Špinar (Miton): Jak řídit firmu přes čísla a dělat lepší rozhodnutí?

Premium
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

Inzerce