Vánoce se kvapem blíží a zejména pak pro e-shopy nastává nejvyšší čas začít s přípravami. Kromě dalších novinek z vod online marketingu si pro vás agentura eVisions připravila rozhovory na téma vánočních kampaní, v rámci nichž vyzpovídala majitele eVisions Jaroslava Vidima i PPC manažera Adama Dvořáka. Dozvíte se také, jak se na Vánoce připravují například v ZOOTU, a to od jeho samotného ředitele, Martina Komory. O přípravě e-shopu na Vánoce se rozpovídá i Luděk Pulicar z CZC.CZ.
Spoluzakladatelé sociální sítě Instagram odcházejí z vedení společnosti. Přesný důvod není známý, nicméně Kevin Systrom na svém blogu uvedl, že si chtějí odpočinout a poté se věnovat novému projektu.
Instagram testuje novou funkci, kterou je zobrazování doporučených příspěvků přímo ve feedu. V praxi to znamená, že po shlédnutí všech příspěvků od lidí, které sledujete, by se vám zobrazily tzv. „Doporučené příspěvky”, tedy obsah podobný profilům, které sledujete. Pokud Instagram funkci zavede, značky zvýší své šance dostat se nepřímo do feedu uživatelů.
Facebook přejmenovává reklamy Canvas na Instant Experience Ads. Tento typ reklamy je optimalizovaný pro mobilní telefony a po rozkliknutí se obsah zobrazuje přes celou obrazovku. Kromě toho se dočkáme i rychlejšího načítání tohoto typu reklamy nebo zjednodušení sledování jejího výkonu.
Modrý gigant mimo jiné přináší inzerentům nové zbraně a funkcionality, které umožní vizuálně nalákat zákazníky na jejich produkty. Jedná se o šablony a samolepky nebo možnost přidat video k nákupním šablonám.
Jak docílit toho, aby zákazníci na Vánoce nakoupili zrovna ve vašem e-shopu? O tom jsme se rozepsali v samostatném článku, který najdete na adrese evisions.cz/blog.
YouTube spouští vertikální reklamy. Jedná se o logický krok, neboť více než dvě třetiny klipů na YouTube je přehráváno na mobilním zařízení. Spousta lidí svými telefony zároveň vertikálně natáčí, takže se vertikální videa čím dál častěji objevují i na YouTube.
Sklik aktualizoval formáty grafických bannerů. V Seznamu se rozhodli od 17. září ukončit provoz dvou šířkových formátů, konkrétně formátu 468 x 60 a 930 x 180. Tyto formáty dlouhodobě přinášejí v porovnání s ostatními minimální podíl prokliků a pro Seznam tak nedávalo jejich další zobrazování smysl.
V loňském roce se podařilo Seznamu navýšit tržby o 11 %, a to na více než 4 miliardy korun. V čistém zisku po zdanění se jedná navýšení o 21 % na 1,3 miliardy. Všem je asi jasné, že vyhledávání není pro Seznam dlouhodobě to nejzajímavější. Cestou, která se zdá být pro Seznam dle výsledků tou správnou, je rozšiřování působení v dalších mediích. O této cestě svědčí například i akvizice rádiových stanic Expres FM a Classic.
Na konci září se v Praze uskutečnila jedna z nejznámějších PPC konferencí, PPC Restart, kde proběhlo několik prezentací na témata jako Facebook Ads, analytika, atribuční modely nebo třeba automatizace.
A které prezentace stály za to?
Většinu prezentací si můžete zdarma stáhnout na webových stránkách PPC Restartu.
Apple Pay je mobilní platební a digitální peněženka, která umožňuje platby pomocí telefonu, ovšem v ČR si na ní ještě chvíli počkáme. Služba bude nově dostupná v Německu i Francii a k nám by se měla dostat až v roce 2019.
Je pátek večer a vy nevíte, kam zajít s partou na drink? Použijte k plánování Google Maps. Stačí najít místa, kam chcete vyrazit, dát je do seznamu a sdílet třeba pomocí Messengeru.
Google Data Studio je bezplatný nástroj pro vizualizaci dat, který byl minulý měsíc oficiálně spuštěn. Pokud vás zajímá, jak vypadá SEO report agentury eVisions zhotovený v Data Studiu, podívejte se na článek od specialisty Petra Hlaváče, který naleznete na následující adrese.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.