Co dalšího hýbe světem online marketingu a o čem si cvrlikají vrabci nejenom Twitteru? Marketingová agentura eVisions.cz pro vás připravila další souhrn toho nejzajímavějšího z onlajnu.
Inzerce
AdWords jde mobilní reklamě naproti
AdWords aktualizovaly podobu mobilní reklamy. Upravily především sitelinky, tedy odkazy na podstránky, které se zobrazují v mobilní reklamě přímo při vyhledávání. Nabízejí lepší uživatelský zážitek – na reklamy se dá ťuknout, dají se posunout a vůbec se chovají jako mobilní stránka. Podle informací Googlu zaznamenal tento vylepšený formát reklamy 2x větší zapojení uživatelů, tzn. na nová rozšíření kliklo 2x více uživatelů než na starou podobu reklamy.
Zapomeňte na prioritu v sitemapě
Dávali jste si až doteď záležet na prioritě v sitemapě? John Mueller z Googlu potvrdil na Twitteru, že roboti prioritu přiřazenou jednotlivým URL v sitemapě v potaz neberou. Doporučujeme Johna na Twitteru sledovat, ať víte, co se u Googlu šustne.
Ukázky videí i ve featured snippets
Google se snaží uživatelům nabídnout co nejrychlejší odpovědi na jejich dotazy. Určitě jste si už ve výsledcích vyhledávání všimli tzv. featured snippets neboli vybraných úryvků, které se zobrazí přímo pod vyhledávacím boxem a rychle vám poskytnou odpověď na vaši otázku. Google se nyní v těchto úryvcích zaměřil na video. Cílem je zobrazit uživateli ukázku videa přímo ve výsledcích vyhledávání, kde si jej může rovnou přehrát.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Ekonomika roste, mzdy stoupají, což se pomalu projevuje i v chování zákazníků, dokazuje to nová studie společnosti Accenture. Zákazníkům už nejde pouze o nejlevnější zboží, a stále větší důraz kladou na služby e-shopu. Provozujete e-shop? Pak se zaměřte zejména na:
• dostupnost zboží ihned
• kvalitní komunikaci se zákazníkem
• co nejširší nabídku zboží
Konec nevyžádané reklamy na Seznamu?
Seznam si vytyčil cíle pro následující období – chce se více věnovat nativní reklamě, video reklamě a programatické reklamě. Cílem je omezit, či lépe vymýtit reklamu, která zasahuje do obsahu bez vyžádání uživatele. Důležitou zpráva pro inzerenty je, že Seznam vyvíjí i nový reklamní systém, který má umožnit přístup inzerentů k datům a k jejich vyhodnocení. Reklamu by tak mělo jít lépe zacílit.
Facebook uvádí videoplatformu Watch
Facebook uvádí novou videoplatformu Watch. Nyní se videa na FB objevují v newsfeedu, v rámci nové platformy Watch už ale získají svůj vlastní prostor. Můžete se těšit na různorodý obsah – komedie, reality show, sportovní přenosy, a dokonce seriály produkované přímo FB. Watch je zatím dostupný v USA, v příštích týdnech se ale rozšíří do zbytku světa. Že by rostla YouTube nová konkurence? Uvidíme.
Zaostřeno na vizuální vyhledávání
Pokud si chcete na vlastní oči vyzkoušet vizuální vyhledávání, najdete tuto možnost na sociální síti Pinterest. Nová funkce Pinterest Lens je již dostupná celosvětově pro všechny uživatele, kteří mají svůj mobilní telefon v angličtině. A jak Pinterest Lens funguje? Stačí, když na vybraný předmět namíříte novou kamerku v Pinterestu, kterou naleznete vedle vyhledávacího pole, a stiskem objekt svého zájmu potvrdíte.
Facebook testuje zacílení reklam na návštěvníky kamenných prodejen
Facebook testuje možnost zacílit reklamu na zákazníky, kteří již dříve navštívili vaši kamennou prodejnu. Jedná se tak o zajímavé spojení offline-online targetingu.
6sekundová reklamní videa jsou nej
Na začátku roku společnost Facebook představila videozáznamy v polovině videa, které se spouštějí při přehrávání videí a sledování živého vysílání. Díky tomu zaznamenal v loňském roce 47% nárůst příjmů z reklamy. Nepřestává pro investovat do těchto úspěšných formátů a pracuje na vývoji videa, které trvá jen 6 sekund. Stejně jako YouTube se chce zaměřit na uživatele, kteří se reklamě vyhýbají. Podle společnosti Tropicana pomáhá 6sekundové video ve srovnání s 15 a 30sekundovým formátem k lepší zapamatovatelnosti značky.
Facebook Marketplace v Česku
14. srpna Facebook potvrdil rozšíření Facebook Marketplace do dalších 17 zemí. I do českých smartphonů přibude ikona Marketplace. Marketplace nabízí příležitost prodávat a nakupovat produkty ve vašem okolí a komunitě. Jak si asi povede proti konkurenčnímu Aukru nebo Letgo?
Vylepšete si profil na LinkedIn videem
LinkedIn následujeje video boom a po roce testování influencery dává svým uživatelům možnost vytvářet native videa. To znamená, že můžete vytvořit vlastní Linkedin video místo uvedení odkazu na YouTube. Maximální délka videa je 10 minut a funguje na principu „automatického přehrávání“ bez zvuku.
Inzerenti Facebooku ušetří
Kolikrát jste místo stisknutí křížku omylem otevřeli reklamní pop-up banner? Pravděpodobně už nespočetněkrát. A nejste sami. Velcí inzerenti proto nedávno v tomto ohledu zatlačili na Facebook, protože neúmyslné kliknutí na reklamu pro ně znamenalo zbytečné náklady. Docílili toho, že kliknutí uživatelů, kteří do 2 sekund opustí landing page reklamy, nebudou v rámci Facebook audience network vůbec zpoplatněná. Inzerenti, těšte se!
Pavel Bělík: Umělá inteligence najde své uplatnění v medicíně, právu, ale pomůže i zemědělcům
Ivana: Vedle mě sedí kolega Pavel, SEO specialista, kterému na našem blogu vyšel článek o umělé inteligenci. Mohl bys nám v krátkosti shrnout, o čem článek byl a jaká je jeho hlavní myšlenka?
Pavel: Článek se zaměřuje především na využití umělé inteligence v online marketingu, ale zamyslel jsem se v něm také nad tím, co nastane v momentě, kdy umělá inteligence převezme většinu naší práce, a poukázal na to, že pomocí nástroje TensorFlow si může vytvořit AI pomocníka každý.
Ivana: Znáš nějaký reálný příklad využití TensorFlow?
Pavel: TensorFlow se využívá masově, protože je to free tool. Pokud člověk zná programovací jazyk Python, základy algoritmů a podobně, může si umělou inteligenci vytvořit například na TensorFlow nebo OpenAI. Jeden příklad za všechny – zemědělec potřeboval třídit okurky podle váhy a velikosti, tak to naučil umělou inteligenci a ta je třídí za něj. Při oblastech využití se proto nejedná jen o online marketing, ale umělá inteligence funguje i v dalších oborech
Ivana: Takže v jakých oborech kromě online marketingu můžeš využít tento nástroj?
Pavel: Napadá mě především medicína a právo. Co se týče práva, tam si myslím, že je to nutná změna, protože tím velice urychlíme celý proces rozhodování. V podstatě je to také ideální obor na učení pro umělou inteligenci, protože ona se učí na velkém vzorku dat a protože jsou všechny právní příklady zapsané, „přečte“ si je, naučí se je, a na základě toho dokáže případ rychle vyhodnotit v podstatě totožně, jako by ho vyhodnotili soudci. Pak už tam bude jen nějaká kontrolní funkce, ale samotnou práci by mohla vykonávat umělá inteligence. Ohromný přínos vidím v medicíně, jak jsem říkal, protože zase – je to věda složená ze spousty poznatků, které jsme nasbírali a které nikdo nezná všechny, ovšem umělá inteligence se to všechno naučit dokáže. Už teď v DeepMindu od Googlu vyvinuli umělou inteligenci, která podle očí pozná, jestli je člověk diabetik nebo ne. Takže je toho spousta, kde se to dá využít.
Ivana: Ve svém článku jsi vzpomínal, že umělá inteligence může vzít lidem práci. Co můžeme udělat pro to, aby tato situace nenastala?
Pavel: Zastavit pokrok by byla škoda, protože by lidstvo asi zaniklo. Takže to asi ne, ale Elon Musk třeba navrhuje implementovat do mozku lidí čip, který bude rozšířením našeho vědomí a díky kterému si stroje budou myslet, že jsme jedni z nich. Ale v nejkratším horizontu vidím udržitelnost v legislativních omezeních a kooperaci na mezinárodní úrovni. To znamená, že se vlády domluví, že se budeme v rámci umělé inteligence pohybovat v předem stanovených hranicích a mantinelech, aby se nám nevymkla kontrole. A co by si měli z článku odnést ostatní? Zamyslet se nad tím, jestli jejich práce není nahraditelná, jestli by neměli zvážit rekvalifikaci a případně kdy. Mladí lidé, kteří přemýšlejí o tom, co by chtěli v životě dělat, by zase měli uvážit, jestli jejich práce bude mít dostatečnou přidanou hodnotu, aby časem nebyli nahrazeni umělou inteligencí.
Ivana: Pavle, děkujeme za rozhovor. Pokud se chcete dozvědět o umělé inteligenci víc, přečtěte si Pavlův článek na blogu eVisions.cz A my se těšíme na další vydání Novinek z onlajnu. Buďte s námi!
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Michal Sledovat @volek06
Před 6 roky
Odkdy Facebook aktivuje to 2s pockani? :) To vypada jako super funkce.
Odpovědět »