Inspirace pro vaše podnikání a marketing

eVisions.cz Novinky z onlajnu: Inzerenti Facebooku ušetří, zákazníky zajímají služby a 6sekundová videa jsou nejlepší

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

Komerční sděleníMarketingVideo

Co dalšího hýbe světem online marketingu a o čem si cvrlikají vrabci nejenom Twitteru? Marketingová agentura eVisions.cz pro vás připravila další souhrn toho nejzajímavějšího z onlajnu.

AdWords jde mobilní reklamě naproti

AdWords aktualizovaly podobu mobilní reklamy. Upravily především sitelinky, tedy odkazy na podstránky, které se zobrazují v mobilní reklamě přímo při vyhledávání. Nabízejí lepší uživatelský zážitek – na reklamy se dá ťuknout, dají se posunout a vůbec se chovají jako mobilní stránka. Podle informací Googlu zaznamenal tento vylepšený formát reklamy 2x větší zapojení uživatelů, tzn. na nová rozšíření kliklo 2x více uživatelů než na starou podobu reklamy.

Zapomeňte na prioritu v sitemapě

Dávali jste si až doteď záležet na prioritě v sitemapě? John Mueller z Googlu potvrdil na Twitteru, že roboti prioritu přiřazenou jednotlivým URL v sitemapě v potaz neberou. Doporučujeme Johna na Twitteru sledovat, ať víte, co se u Googlu šustne.

Ukázky videí i ve featured snippets

Google se snaží uživatelům nabídnout co nejrychlejší odpovědi na jejich dotazy. Určitě jste si už ve výsledcích vyhledávání všimli tzv. featured snippets neboli vybraných úryvků, které se zobrazí přímo pod vyhledávacím boxem a rychle vám poskytnou odpověď na vaši otázku. Google se nyní v těchto úryvcích zaměřil na video. Cílem je zobrazit uživateli ukázku videa přímo ve výsledcích vyhledávání, kde si jej může rovnou přehrát.

Zákazníky začínají zajímat služby e-shopů

Ekonomika roste, mzdy stoupají, což se pomalu projevuje i v chování zákazníků, dokazuje to nová studie společnosti Accenture. Zákazníkům už nejde pouze o nejlevnější zboží, a stále větší důraz kladou na služby e-shopu. Provozujete e-shop? Pak se zaměřte zejména na:

• dostupnost zboží ihned

• kvalitní komunikaci se zákazníkem

• co nejširší nabídku zboží

Konec nevyžádané reklamy na Seznamu?

Seznam si vytyčil cíle pro následující období – chce se více věnovat nativní reklamě, video reklamě a programatické reklamě. Cílem je omezit, či lépe vymýtit reklamu, která zasahuje do obsahu bez vyžádání uživatele. Důležitou zpráva pro inzerenty je, že Seznam vyvíjí i nový reklamní systém, který má umožnit přístup inzerentů k datům a k jejich vyhodnocení. Reklamu by tak mělo jít lépe zacílit.

Facebook uvádí videoplatformu Watch

Facebook uvádí novou videoplatformu Watch. Nyní se videa na FB objevují v newsfeedu, v rámci nové platformy Watch už ale získají svůj vlastní prostor. Můžete se těšit na různorodý obsah – komedie, reality show, sportovní přenosy, a dokonce seriály produkované přímo FB. Watch je zatím dostupný v USA, v příštích týdnech se ale rozšíří do zbytku světa. Že by rostla YouTube nová konkurence? Uvidíme.

Zaostřeno na vizuální vyhledávání

Pokud si chcete na vlastní oči vyzkoušet vizuální vyhledávání, najdete tuto možnost na sociální síti Pinterest. Nová funkce Pinterest Lens je již dostupná celosvětově pro všechny uživatele, kteří mají svůj mobilní telefon v angličtině. A jak Pinterest Lens funguje? Stačí, když na vybraný předmět namíříte novou kamerku v Pinterestu, kterou naleznete vedle vyhledávacího pole, a stiskem objekt svého zájmu potvrdíte.

Facebook testuje zacílení reklam na návštěvníky kamenných prodejen

Facebook testuje možnost zacílit reklamu na zákazníky, kteří již dříve navštívili vaši kamennou prodejnu. Jedná se tak o zajímavé spojení offline-online targetingu.

6sekundová reklamní videa jsou nej

Na začátku roku společnost Facebook představila videozáznamy v polovině videa, které se spouštějí při přehrávání videí a sledování živého vysílání. Díky tomu zaznamenal v loňském roce 47% nárůst příjmů z reklamy. Nepřestává pro investovat do těchto úspěšných formátů a pracuje na vývoji videa, které trvá jen 6 sekund. Stejně jako YouTube se chce zaměřit na uživatele, kteří se reklamě vyhýbají. Podle společnosti Tropicana pomáhá 6sekundové video ve srovnání s 15 a 30sekundovým formátem k lepší zapamatovatelnosti značky.

Facebook Marketplace v Česku

14. srpna Facebook potvrdil rozšíření Facebook Marketplace do dalších 17 zemí. I do českých smartphonů přibude ikona Marketplace. Marketplace nabízí příležitost prodávat a nakupovat produkty ve vašem okolí a komunitě. Jak si asi povede proti konkurenčnímu Aukru nebo Letgo?

Vylepšete si profil na LinkedIn videem

LinkedIn následujeje video boom a po roce testování influencery dává svým uživatelům možnost vytvářet native videa. To znamená, že můžete vytvořit vlastní Linkedin video místo uvedení odkazu na YouTube. Maximální délka videa je 10 minut a funguje na principu „automatického přehrávání“ bez zvuku.

Inzerenti Facebooku ušetří

Kolikrát jste místo stisknutí křížku omylem otevřeli reklamní pop-up banner? Pravděpodobně už nespočetněkrát. A nejste sami. Velcí inzerenti proto nedávno v tomto ohledu zatlačili na Facebook, protože neúmyslné kliknutí na reklamu pro ně znamenalo zbytečné náklady. Docílili toho, že kliknutí uživatelů, kteří do 2 sekund opustí landing page reklamy, nebudou v rámci Facebook audience network vůbec zpoplatněná. Inzerenti, těšte se!

Pavel Bělík: Umělá inteligence najde své uplatnění v medicíně, právu, ale pomůže i zemědělcům

Ivana: Vedle mě sedí kolega Pavel, SEO specialista, kterému na našem blogu vyšel článek o umělé inteligenci. Mohl bys nám v krátkosti shrnout, o čem článek byl a jaká je jeho hlavní myšlenka?

Pavel: Článek se zaměřuje především na využití umělé inteligence v online marketingu, ale zamyslel jsem se v něm také nad tím, co nastane v momentě, kdy umělá inteligence převezme většinu naší práce, a poukázal na to, že pomocí nástroje TensorFlow si může vytvořit AI pomocníka každý.

Ivana: Znáš nějaký reálný příklad využití TensorFlow?

Pavel: TensorFlow se využívá masově, protože je to free tool. Pokud člověk zná programovací jazyk Python, základy algoritmů a podobně, může si umělou inteligenci vytvořit například na TensorFlow nebo OpenAI. Jeden příklad za všechny – zemědělec potřeboval třídit okurky podle váhy a velikosti, tak to naučil umělou inteligenci a ta je třídí za něj. Při oblastech využití se proto nejedná jen o online marketing, ale umělá inteligence funguje i v dalších oborech

Ivana: Takže v jakých oborech kromě online marketingu můžeš využít tento nástroj?

Pavel: Napadá mě především medicína a právo. Co se týče práva, tam si myslím, že je to nutná změna, protože tím velice urychlíme celý proces rozhodování. V podstatě je to také ideální obor na učení pro umělou inteligenci, protože ona se učí na velkém vzorku dat a protože jsou všechny právní příklady zapsané, „přečte“ si je, naučí se je, a na základě toho dokáže případ rychle vyhodnotit v podstatě totožně, jako by ho vyhodnotili soudci. Pak už tam bude jen nějaká kontrolní funkce, ale samotnou práci by mohla vykonávat umělá inteligence. Ohromný přínos vidím v medicíně, jak jsem říkal, protože zase – je to věda složená ze spousty poznatků, které jsme nasbírali a které nikdo nezná všechny, ovšem umělá inteligence se to všechno naučit dokáže. Už teď v DeepMindu od Googlu vyvinuli umělou inteligenci, která podle očí pozná, jestli je člověk diabetik nebo ne. Takže je toho spousta, kde se to dá využít.

Ivana: Ve svém článku jsi vzpomínal, že umělá inteligence může vzít lidem práci. Co můžeme udělat pro to, aby tato situace nenastala?

Pavel: Zastavit pokrok by byla škoda, protože by lidstvo asi zaniklo. Takže to asi ne, ale Elon Musk třeba navrhuje implementovat do mozku lidí čip, který bude rozšířením našeho vědomí a díky kterému si stroje budou myslet, že jsme jedni z nich. Ale v nejkratším horizontu vidím udržitelnost v legislativních omezeních a kooperaci na mezinárodní úrovni. To znamená, že se vlády domluví, že se budeme v rámci umělé inteligence pohybovat v předem stanovených hranicích a mantinelech, aby se nám nevymkla kontrole. A co by si měli z článku odnést ostatní? Zamyslet se nad tím, jestli jejich práce není nahraditelná, jestli by neměli zvážit rekvalifikaci a případně kdy. Mladí lidé, kteří přemýšlejí o tom, co by chtěli v životě dělat, by zase měli uvážit, jestli jejich práce bude mít dostatečnou přidanou hodnotu, aby časem nebyli nahrazeni umělou inteligencí.

Ivana: Pavle, děkujeme za rozhovor. Pokud se chcete dozvědět o umělé inteligenci víc, přečtěte si Pavlův článek na blogu eVisions.cz A my se těšíme na další vydání Novinek z onlajnu. Buďte s námi!

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: eVisions Advertising

eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.

Komentáře čtenářů: 1

  1. Michal

    -

    Odkdy Facebook aktivuje to 2s pockani? :) To vypada jako super funkce.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu