Inzerce

eVisions Novinky z onlajnu: Změny v Skliku, na Facebooku i Instagramu. A bonusový rozhovor k tomu

To nejzajímavější a nejaktuálnější, co jsme za poslední dobu pochytili na scéně online marketingu a co by nemělo uniknout ani vám.

Inzerce

Dalším dílem vás provede Andy Pavelcová, Pavel Bělík, Petr Hlaváč a chybět nebude ani rozhovor s Bárou Šumnou, která nám popovídá o zajímavých konferencích, kterých se v nedávné době zúčastnila.

Cílení v rámci Stream.cz

Pokud jste chtěli v minulosti cílit na návštěvníky webu Stream.cz, tak máte jedinečnou možnost. Sklik totiž do svého rozhraní zapracoval novou funkci, která umožní cílit na jednotlivé skupiny publik v rámci Streamu.

Sklik umožňuje cílit na kategorie

Mnoho uživatelů Skliku nebylo spokojeno s tím, že lze cílit pouze na konkrétní detaily produktů, ale ne na celé kategorie. Od června je však možné cílit na kategorii, kterou uživatel navštívil jako poslední. Nejpopulárnější produkty z těchto kategorií mu v reklamě zobrazí a doplní nejpopulárnější produkty celého e-shopu.

Facebook News Feed

Facebook v nedávné době provedl pár změn, které trochu pozměnily fungování News Feedu a současně k tomu vydal několik doporučení, jak propojit uživatele se správným obsahem:

  1. Smysluplný a informativní obsah – Měli byste znát své publikum a tvořit pro ně nový, zajímavý a informačně nasycený obsah.
  2. Autentický obsah – Neklamte lidi za cenu vyvolání senzace ani je ničím zbytečně neotravujte.
  3. Bezpečnost a zdvořilost – Facebook úzce pracuje s legislativou a odstraňuje jakýkoliv závadný obsah či vám zablokuje účet, pokud nebudete dodržovat jeho Zásady komunity. Pozor dávejte i na citlivý obsah, který zahrnuje nahotu, násilí nebo projevy nenávisti.

Odkazy v Instagram Stories

Instagram si pro nás připravil hned dvě milá překvapení. Za prvé jsou je možnost vkládání odkazů přímo do stories. Tato možnost je však dostupná zatím jen firemním účtům s více než 10 tis. followery.

Location a hashtag stories

Další novinkou jsou location stories. Pokud přidáte do své storie „sticker“ s lokací, může se váš příběh objevit lidem, kteří na instagramu vyhledali dotyčné místo. To samé platí i pro hashtagy, které do příběhů přidáte.

Google Chrome dostane vlastní blokátor reklamy

Dominantní vyhledávač na trhu Google Chrome dostane svůj vlastní blokátor reklamy. Pro společnost Google jsou příjmy z reklam naprosto zásadní, takže samozřejmě nepůjde o stoprocentní blokaci.

Google se zaměřil zejména na rušivé vyskakovací pop-upy a podobné typy reklam. Poté, co Google zrušil 30 vteřinové reklamy na Youtube, je toto dalším dobrým krokem pro uživatele.

Novinky z Performance & Branding Summit

Konference od Googlu nám odkryla některé zajímavé novinky:

  • ECPC – Strategie ECPC dříve zvyšovala maximální nabídku až o 30 % při vyšší pravděpodobnosti získání konverze. Google toto omezení od počátku června ruší.
  • Farmaceutika – Inzerce na farmaceutika doposud podléhala zásadám Googlu, nově se bude řídit pouze legislativou České republiky.
  • Google nákupy na Slovensku – Náš východní soused se ani letos nedočká Google shopping Ads, ačkoliv se spouští v deseti jiných zemích
  • DDA – Tento atribuční model (data-driven attribution) bude možno použít pouze v účtech, kde za poslední měsíc došlo k 600 konverzím a 15 000 proklikům.

Novinky z Sklik Expert Forum

I Seznam si pro nás připravil prví ročník plný zajímavých věcí:

  • COEC – Byla odtajněna metrika COEC (click over expected clicks), která má dopad na skóre kvality.
  • Eta inzeráty – Tyto inzeráty již mají 100% pokrytí v obou sítích (obsahové i vyhledávací).
  • Nativní reklamy – Chystá se implementace nástroje pro tvorbu nativní reklamy přímo do rozhraní Skliku

Chcete zůstat v obraze? Sledujte eVisions na InstagramuFacebooku a také si nenechte ujít novinky na našem blogu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

eVisions Advertising

eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.

Nenechte si ujít

evisions-328×225

eVisions.cz Novinky z Onlajnu: Nový algoritmus Seznamu, instagramová reklama a přechod na HTTPS

novinky_mp_28

eVisions.cz Novinky z onlajnu: Nové reklamy na Facebooku, bannery na Zboží.cz a změny v Google Analytics

evisions-novinky-26-web

Novinky z onlajnu: Sklik ruší bannery, výsledky DDA modelu Google AdWords a změny na sociálních sítích

Právě vyšlo

michal-sleziak-web

Jak vytvořit úspěšný digitální produkt? | Michal Sleziak (GoodRequest)

petr-macek-web

Projektové řízení: Jakých základních pravidel se držet? | Petr Macek (Caflou.cz)

vit-endler-web

Hledáte investora? Co ho bude nejvíce zajímat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)