Nenechte si ujít první letošní díl Novinek z onlajnu, které si pro vás nachystali markeťáci z eVisions. Odhalí vám, jaké změny si pro nás přichystaly sociální sítě, na co by měli dbát majitelé e-shopů a nově zabrousí i k našim německým sousedům.
Inzerce
Inzerce na YouTube – pozor na sankce
Google oznámil, že mění pravidla pro monetizaci videí v rámci Youtube Partners programu. Doposud stačilo mít na svém kanále 10 tisíc kumulativních views, avšak nyní, chcete-li svůj kanál monetizovat, musíte mít na svých videích alespoň 4 000 hodin shlédnutého času za posledních 12 měsíců a kanál čítající minimálně 1 000 odběratelů. O peníze i o svůj kanál však můžete i snadno přijít, a to právě nahlášením za případný násilný či spamový obsah.
Sklik testuje rozšířenou volnou shodu
Jak možná víte, do poloviny roku 2017 fungovala na Skliku klasická volná shoda, která zahrnovala překlepy, přechylování a skloňování slov, avšak v současné době budou do rozšířené volné shody spadat nově i synonyma a související vyhledávání.
Zredukuje Facebook množství veřejného obsahu v našem newsfeedu?
Vypadá to, že nám Facebook brzy začne místo veřejného obsahu servírovat především příspěvky našich přátel. Co všechno bude jejich zobrazení v našem feedu ovlivňovat? Tak například náš vztah k přispívajícímu uživateli, typ sdíleného obsahu, anebo naše předešlé reakce a interakce.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Facebook také plánuje aktualizaci metrik organického dosahu, a to tak, že by měl započítávat jen imprese na základě zobrazení příspěvku uživateli, což může mít značný vliv na váš organický dosah.
Ve videu se dozvíte také pár zajímavostí spojených s využíváním Messengeru:
loni se uskutečnilo 7 miliard konverzací, z toho denně 250 milionů nových
každý měsíc jsme poslali téměř 2 miliardy zpráv
poslali jsme si přes 500 miliard emotikonů a 18 miliard gifů
uskutečnili jsme 17 miliard video chatů (2x více než v roce 2016)
Pokud vám připadá, že popularita video obsahu či samotné aplikace Messenger den ode dne roste, potom vás ujistíme, že tomu tak opravdu je.
Osobní asistent Portal bude konkurovat Amazonu Echo
Facebook se v květnu chystá přijít na trh s osobním asistentem zvaným Portal, který bude přímo konkurovat Echo asistentovi od Amazonu. Za cca 500 dolarů se tedy můžeme těšit na funkci rozpoznání obličeje a na možnost video chatu a neustálého spojení s přáteli.
Využíváte Instagram Stories Highlights?
Instagram se též dočkal řady vylepšení; díky Instagram Stories Highlights nyní můžete svůj instapříběh zvýraznit a umístit jej přímo na svůj profil s tím, že nezmizí, dokud jej sami neodstraníte. Instagram Stories zažívají neuvěřitelný boom, proto se vyplatí s nimi intenzivně pracovat.
A jaké social tipy nám odtajnila Diana Zadáková pro rok 2018?
Nepodceňujte obsah (a obzvlášť pak videa či livestreamy).
Spoléhejte se i na tzv. user generated content. Získáte obsah zdarma, a ještě navíc efektivně zapojíte publikum.
Při promování svých produktů nezapomínejte i na mikroinfluencery. Zaměřují se na užší segmenty a jejich vztah s followery je mnohdy bližší.
E-shopaři, zaměřte se na:
Rychlost webu – uživatelé mnohdy očekávají, že se na web dostanou během 2 vteřin, proto se ujistěte, že je web dostatečně rychlý, a také, že neukazujete jiný obsah na desktopu a jiný na mobilu. Amazon například vypočítal, že kdyby se jeho web zpomalil o 1 vteřinu, ročně by ho to stálo 1,6 miliardy amerických dolarů. K analýze rychlosti webu vám skvěle poslouží nástroj Google Speed Tool.
Mobilní obsah – nemáte-li responzivní web, ujistěte se, že váš primární obsah se nachází na mobilní stránce. Pokud navíc roce 2018 stále není váš web mobile friendly, mohli byste na to doplatit.
Platební služba Android Pay
Možná jste již zaregistrovali, že Google v Čechách spustil službu Android Pay, která vám umožní platit telefonem. Google chce však nyní všechny své platební aplikace jako např. Wallet nebo Android Pay sjednotit pod Google Pay a platební cesty tím zkrátit.
E-commerce 2017
Heureka a APEK zveřejnila čísla k výsledkům české e-commerce za rok 2017. Češi v internetových obchodech za minulý rok utratili 115 miliard korun, takže obrat e-commerce historicky poprvé překročil 100 miliard korun. Nejvíce se utrácelo v oblastech nápoje, móda, jídlo a kosmetika.
A co je nového v Německu?
Zákon o odstraňování nezákonného obsahu
Od 1. ledna platí v Německu tzv. zákon o odstraňování nezákonného obsahu ze sociálních sítí. Pokud velké sociální sítě nebudou ze svého obsahu mazat nenávistné komentáře nebo příspěvky podněcující k násilí, mohou dostat poměrně vysoké sankce od německé vlády a administrativy. Facebook tak od nynějška musí prověřit veškerý nahlášený obsah do 24 h. Facebooku mimo jiné hrozí i sankce kvůli sběru osobních dat uživatelů, dle německé vlády by totiž uživatel sběr údajů mohl explicitně odmítnout.
Nová aplikace WhatsApp business
WhatsApp plánuje spuštění aplikace WhatsApp business, která by měla sloužit k obchodním účelům. Prozatím je aplikace v beta verzi, nicméně její ostrý start přijde již brzy.
Změna počtu neověřených recenzí na Amazonu
Amazon se rozhodl bojovat proti uměle vytvářeným recenzím, a to tím, že nyní může být k jednomu produktu vloženo nanejvýš 10 neověřených recenzí za týden.
A na co se můžete těšit příště? Kromě reportáže, kterou vám přineseme z Ecommerce Expo Prague, konající se 30. ledna, se připravte i na pravidelný přísun novinek z německého onlajnu!
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.