Inspirace pro vaše podnikání a marketing

eVisions Novinky z onlajnu: Jak na Google Lens, vychytávky Instagramu a rozšíření v Skliku

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

MarketingSponzorovánoVideo

Je to tu! Mediální tým online marketingové agentury eVisions si pro vás připravil další porci oborových novinek. Tentokrát vám odhalí jak a proč využívat službu Google Lens spolu se spoustou dalších užitečných vychytávek, které nám přichystal Instagram, Facebook, ale také Sklik.

Novinky z oblasti sociálních sítí

Podpora organických příspěvků na Instagramu

Instagram umožní podpořit reklamou i organické příspěvky, avšak týká se to pouze firemních profilů. Jakmile reklamu spustíte, veškeré interakce, tzn. lajky, sdílení, komentáře, se objeví u originálního organického postu. Reklamu bude možné vytvářet v Power Editoru i v Ads Manageru s možností optimalizace na cíle jako brand awareness, post engagement, reach a video views.

Instagram umožňuje sdílet příspěvky z feedu do Stories

Pokud vás dříve nějaký příspěvek na Instagramu zaujal, museli jste si udělat jeho screenshot, abyste jej mohli sdílet. Nyní ale Instagram umožňuje sdílet příspěvky z feedu přímo do Instagram Stories. Jak na to? jednoduše klikněte na ikonu papírového letadla u příspěvku, který chcete sdílet, a zvolte možnost “Přidat do příběhu příspěvek”.

Instagram přidává call-to-action tlačítka

Instagram přidává v rámci nových nástrojů u obchodních profilů call-to-action tlačítka, zejména pak u přímých zpráv. Důležité zprávy nebo zprávy, ke kterým se chcete vrátit později, si můžete označit hvězdičkou a konverzaci si poté vyfiltrovat. Brzy prý přibydou i nástroje pro rychlé odpovědi zahrnující i šablony s předpřipravenou odpovědí.

Kde na svém business profilu najdete call-to-action tlačítko?

Stačí přejít na Úpravy profilu a poté kategorii Kontakty. Prostřednictvím akčních tlačítek si bez nutnosti opuštění Instagramu snadno rezervujete například restauraci či koupíte vstupenky.

Facebook testuje nový způsob hodnocení firemních stránek

Facebook testuje nový způsob hodnocení firemních profilů, jenž má údajně při hodnocení zohledňovat více faktorů a pracovat s bodovou stupnicí 1-10. Mimo doporučení se do hodnocení promítne například i rychlost firmy v odpovědích na soukromé zprávy.

Facebook přidává nové metriky do video analytik

Z důvodu lepšího vyhodnocování interakcí diváků přidává Facebook nové metriky do video analytiky. V retenčním grafu ve video přehledech nyní najdete rozdělení diváků na followery vs. ne-followery. Počty zhlédnutí videa se pak rozdělí podle toho, kdo stránku sleduje a kdo nikoliv. Další novinku představuje Zoom Chart, díky němuž zjistíte, které části videa byly pro diváky nejzajímavější.

Novinky z oblasti PPC

Responzivní reklamy ve vyhledávání na Googlu

Google spustil anglickou beta verzi nových responzivních reklam ve vyhledávání. Jejich hlavní výhodou je možnost nahrání až 15 nadpisů a 4 popisků do jedné reklamy. Google bude následně testovat jejich jednotlivé kombinace a zobrazovat ty s nejlepším výkonem. Zároveň se v jedné reklamě budou moci zobrazit až 3 nadpisy a 2 popisky najednou.

Nové kampaně v Nákupech s optimalizací pro cíl

Google přišel také s novými kampaněmi v Nákupech s optimalizací pro cíl, u nichž stačí udělat prvotní nastavení a zbytek kampaně už je řízen automaticky. V jedné kampani tak máte zahrnuty reklamy ve vyhledávání, v obsahové síti, na YouTube i remarketing. Zobrazování reklam probíhá s ohledem na vámi stanovený cíl, ovšem podmínkou pro spuštění takovéto kampaně je remarketingový seznam alespoň se 100 uživateli a 20 konverzí za 45 dní v klasické kampani s Nákupy. Nové kampaně v Nákupech by se měly ve vašich účtech zobrazit během několika týdnů.

Filtrace kampaní v Skliku dle jejich typu

V Skliku přibyla možnost filtrovat kampaně podle jejich typu, což usnadní práci především větším inzerentům. Lze si tedy zobrazit například pouze kampaně ve vyhledávání nebo třeba v obsahové síti. Sklik prý rovněž plánuje přidat do rozhraní možnost vlastních sloupců.

Změna geografického rozhraní v Skliku

Sklik také změnil geografické cílení, přičemž zrušil cílení pomocí radia a přidal cílení podle okresů. Doporučujeme proto zkontrolovat si, zdali ve svých kampaních cílíte na oblasti, na které opravdu cílit chcete.

Sklik spouští kombinovanou reklamu

Mimo jiné Sklik spouští kombinovanou reklamu na 100 %. Jedná se o inzeráty v obsahové síti kombinující grafické a textové prvky a automaticky se přizpůsobující prostoru, ve kterém se zobrazují.

Novinky z německého onlajnu

Módní e-shop Zalando expanduje do Česka

E-shop Zalando.de, největší a velmi oblíbený německý e-shop s oblečením, se rozhodl expandovat do Česka. Vzhledem k jeho nadstandardním službám se nabízí otázka, jak se s jeho působností vypořádá jeho česká konkurence.

Facebook Jobs

Facebook začal v Německu využívat možnosti inzerce pracovních pozic, takzvané Facebook Jobs. Německo je jednou z mála posledních zemí, kde Facebook Jobs doposud chybělo.

GDPR

GDPR panika sice zachvátila celou Evropu včetně Německa, nicméně to je po všech stránkách natolik korektní zemí, že zákony zde byly již před 25. květnem mnohdy přísnější než ty nové, evropské.

Novinky z oblasti SEO

Google Asisstant

Službu Google Asisstant v Česku zatím nelze plně využívat, ovšem Google oznámil, že během roku bude služba konečně dostupná i u nás, a to v češtině. Aplikace propojuje jak hlasové, tak i vizuální vyhledávaní a jejím hlavním cílem je ušetřit váš čas. Můžete se přes něj například objednat ke kadeřnici či si vyhledat různé produkty.

Google Lens

Služba Google Lens (součást aplikace Google Assistant) zase umožňuje vyhledávat vizuálně. Na konferenci I/O Google oznámil, že bude aplikace umístěna přímo v kamerovém režimu některých značek telefonů.

Lens se také dočkal tří nových updatů:

  1. Po zkopírování textu pomocí kamery vám Lens na základě písmen a kontextu ukáže odpověď. Když například v restauraci slyšíte o nějakém pokrmu poprvé, jednoduše si jej zadáte do Google Lens a ihned zjistíte, jak vypadá a co obsahuje.
  2. Lens si ale poradí i s obecnými otázkami, kdy se nejedná o konkrétní věc, ale třeba o pokoj zařízený v určitém stylu.
  3. Lens nyní funguje v reálném čase, takže se vám odpovědi dostane ihned.

Tací, kteří mají operační systém iOS, si na funkci Lens ještě chvíli počkají, nicméně využít mohou prozatím alespoň funkci rozeznání obrázků přes Google Photos, které část Google Lens zahrnují.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: eVisions Advertising

eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.

Komentáře čtenářů: 1

  1. Jirka

    -

    Co se týče filtrování kampaní v Skliku dle jejich typu – to tam bylo celou dobu, co filtry existují :) Používám pro práci běžně.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář



Skrýt reklamu