Markeťáci z eVisions vám v dalším díle Novinek z Onlajnu opět ještě za čerstva odhalí, co hýbe světem online marketingu. Těšte se na novinky týkající se nového algoritmu Seznamu, reklamy na Instagramu či v Skliku, ale i přechodu na HTTPS.
Zajímá vás, jak si vede česká e-commerce? Pak se podívejte na www.ceska-ecommerce.cz , kde najdete aktualizované real time statistiky o tržbách, nejoblíbenějších segmentech, způsobech dopravy, ale i o tom, zda nakupují více muži nebo ženy. Do statistik se pak hlouběji ponoříte na blogu eVisions s Infografikou týkající se mobilní návštěvnosti.
Sklik koncem tohoto roku představil nový formát reklamy: reklamu kombinovanou.
V rámci obsahové sítě si tak navolíte různé obrázky, loga, různě dlouhé titulky či popisky. Seznam poté dle rozměrů konkrétní reklamní plochy vyhodnotí, jak jednotlivé prvky poskládá.
Od 15. února začal Google Chrome blokovat některé druhy reklam. U desktopů tam spadají především vyskakovací okna, automaticky přehrávaná videa se zvukem nebo překrývající se okna s odpočtem. Mobilům pak vadí zejména bannery zabírající přes 30 % velikosti stránky nebo animované reklamy. Tento typ reklamy ze svého webu pomocí AdBlockeru klidně odstraňte, akorát jej zpomaluje.
Pokud jste stále nepřešli z internetového protokolu HTTP na HTTPS, učiňte tak co nejdříve, protože jako majitel e-shopu tím chráníte komunikaci se zákazníkem. Jestliže váš web do července 2018 nepoběží na HTTPS, Google Chrome jej označí jako nezabezpečený.
Seznam přichází s aktualizací algoritmu, od níž si slibuje vyšší relevanci výsledků vyhledávání vzhledem ke hledanému výrazu. V případě, že to dává smysl, vám pak vrátí více výsledků z jedné domény. Individuální výsledky vyhledávání a jednotlivých výrazů si vyzkoušejte na hledani.sbeta.cz.
V Německu se nyní vše točí okolo sestavování nové koalice CDU/CSU a SPD, a ačkoliv je e-commerce a digitální infrastruktura země ožehavým tématem, Němci se slibovaného ministerstva pro digitalizaci ještě nedočkají. Budoucí vládní koalice již nyní čelí velké kritice, že v kontextu Evropské unie Německo v digitalizaci zaostává.
Bouřlivá debata ohledně zákonu o odstraňování nezákonného obsahu ze sociálních sítích stále pokračuje. Německá kancléřka, Angela Merkel, zákon sice nadále obhajuje, nicméně už teď připouští jeho výraznější změny.
Spekuluje se rovněž o zákazu zasílání léků na předpis přes dopravní společnosti. Ačkoliv online lékárny byly v Německu na strmém vzestupu, po oznámení tohoto návrhu ztratily akcie internetových lékáren velkou část své hodnoty.
Instagram představil nový reklamní formát, tzv. Collection Ads, v němž dochází ke spojení videa a katalogu produktů. Budete si tak moci vybrat z většího množství zboží, přestože finální nákup bez opuštění aplikace Instagram prozatím neuskutečníte.
Nový typ Instagramové reklamy ve stories zvaný Carousel vám umožní dát až 3 příběhy vedle sebe. Kromě Instagramu, Facebooku nebo Pinterestu však existují další sociální sítě, na kterých byste rozhodně měli být vidět. Které to jsou? To se dozvíte v článku, který pro vás připravil Social Media Specialist Dominik Hlubina.
Pinterest slaví 1 rok od spuštění vyhledávací funkce Pinterest Lens, která vám na základě vlastního snímku nalezne obdobné obrázky. Každý den proběhne přes Lens více než 600 milionů vyhledávání, což jen svědčí o její rostoucí popularitě.
ICO znamená anglicky initial coin offering, tedy veřejná nabídka digitální měny. Facebook však hodlá proces identifikace a potlačování klamavé reklamy zdokonalovat a postupně zavede výjimky pro seriózní firmy obchodující s kryptoměnou.
Věděli jste, že chatboti na Facebooku čerpají inspiraci z filmových scénářů? Z důvodů uživatelských stížností na jejich neopravdovost Facebook jazyk chatbotů zlepšuje, a to za pomocí platformy Amazon Mechanical Turk, čímž by rád docílil chatbotů s osobností.
Analýza 100 milionů facebookových videí provedená společností BuzzSumo nám říká, že nejžádanějšími tématy zůstává jídlo, krása, móda a zvířata a nejsledovanějšími pak videa o délce 60 až 90 sekund. Zaměřte se i na live videa, jimž uživatelé věnují v průměru až 15 minut pozornosti, přičemž obdrží až o 25 % více komentářů než standardní videa.
Tip: Vyhněte se ve videích příliš dlouhé úvodnímu textu a dostaňte se ihned k pointě.
Na závěr bychom vás za celý tým eVisions chtěli pozvat na E-shop summit & expo, který se uskuteční 16.-17. března 2018, a kde vás u našeho stánku moc rádi uvidíme. ☺
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny