Inzerce

Inzerce

eVisions.cz Novinky z onlajnu: Nové reklamy na Facebooku, bannery na Zboží.cz a změny v Google Analytics

Marketingová agentura eVisions.cz pro vás připravila další souhrn toho nejzajímavějšího z onlajnu.

Zboží.cz zavádí bannery

Srovnávač Zboží.cz oznámil, že zavádí bannerovou inzerci, a to jak v mobilním, tak v desktopovém provedení. A to není vše – ve Zboží.cz si dokonce můžete vybrat, kam banner umístíte, tzn. i konkrétní kategorii, ve které chcete inzerovat. Tyto bannery mají výborné CTR i skvělý konverzní poměr, a to právě proto, že uživatel vidí reklamu na produkty, které chce zrovna koupit.

Aktualizujte si AdWords Editor 12

AdWords Editor 12 vám kromě vzdušnějšího designu nabízí větší variabilitu a volnější ruce pro vaše „custom rules“, tj. pro pravidla, která si sami tvoříte. Můžete samozřejmě vycházet z Google Best Practices, které vám nabízí a které vám říkají, jestli jste na něco zapomněli a zda chcete reklamu takto opravdu odeslat. Pokud jste si AdWords Editor ještě neaktualizovali, rozhodně to udělejte.

Reklamy v Messengeru

Facebook spouští reklamy v Messengeru pro začátek v podobě formátu Direct Response a v podobě jednoduchých obrázků. Uživatelé uvidí reklamy na hlavní stránce této mobilní aplikace. Při prokliku budou zavedeni na místo, které určíte, tedy buď na webovou stránku nebo na konverzace v Messengeru. Protože Messenger využívá více než 1,2 miliard lidí po celém světě, je spuštění reklam v aplikaci logickým krokem.

Nová možnost cílení na Facebooku

Facebook umožní zacílit reklamu na všechny členy domácnosti. Při nastavování reklam na Facebooku vám bude nově nabídnuta možnost aktivovat prvek Household Audience, který umožňuje oslovit všechny členy domácnosti. Tuto funkcionalitu ocení především všechny firmy nabízející produkt, o kterém rodina rozhoduje společně. Tedy například cestovní kanceláře inzerující dovolené.

Instagram zprůhlední partnerství influencerů

Instagram testuje nový Paid Partnership With, který bude informovat o vztazích mezi influencerem a firmou. Nový nástroj umožní uživateli snadno a rychle označit firmu se kterou spolupracuje. Testovací verze štítků o placeném partnerství se bude objevovat v příspěvcích i ve stories. Tento nástroj plní dvě základní funkce:

  • firmy získají přehled ke statistikám příspěvků
  • placené spolupráce budou na Instagramu daleko více transparentnější pro ostatní uživatele.

Snapchat trumfuje Instagram

Snapchat umožní sdílet odkazy na webové stránky. Odkaz ke snapům budou moci přidávat značky i běžní uživatelé. Snapchat je tak o krok napřed oproti Instagramu, který odkazy má jen v bio nebo příbězích u firemních účtu s více než 10 tisíci fanoušků. Jsme zvědaví na další vývoj konkurenčního boje sociálních gigantů.

Instagram rozšiřuje možnosti reklamy

Instagram ale ani v létě nezahálí, při tvorbě publika si můžete zvolit zpětné cílení na video, lead a business profily. Pro firmy je to opět krok dopředu, protože budou mít větší možnost přilákat nové, ale relevantní zákazníky.

Češi a jejich chování na internetu v datech

Institut Reuters při Oxfordské univerzitě vydal pro tento rok Digital News Report, kam zahrnul i Českou republiku. Do průzkumu se zapojilo 2 000 Čechů z celkem 70 000 dotazovaných z 36 zemí. Nejčtenějšími online médii jsou Seznam.cz, Idnes.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz a Česká televize. Online noviny má předplacené 8 % populace a až 23 % dotazovaných používá AdBlock. Oproti ostatním zemím v oblasti médií více dominuje desktop oproti smartphonům. Osobní počítače tak využívá 72 % dotazovaných v porovnání se 40 % využívajícími smartphone. Nejvyužívanějšími sociálními sítěmi i nadále zůstávají Facebook a YouTube. Co se týče chatu, převažuje Messenger a WhatsApp.

Co nového u Seznamu?

Pokud využíváte vyhledávač Seznam, jistě jste si všimli rozšířené nabídky článků z prostředí českého internetu. Seznam vám nyní nabídne nekonečný soupis článků. Díky tomu se na pravé straně webu uvolnil prostor pro nový reklamní formát o rozměrech 300×600, který nyní můžete využít.

Další novinka se týká také Seznamu. Seznam minulý měsíc vypustil aktualizace svého prohlížeče, který přináší řadu nových funkcí. Jak v desktopové, tak také v mobilní verzi. Nejpodstatnější je to, že se Seznam zaměřil na rychlost prohlížeče. A ten je nyní 2× rychlejší než předchozí verze. Kromě toho Seznam spolupracuje s bankami na ochraně uživatelů před podvodnými stránkami.

Hlasové vyhledávání je na vzestupu

Podle americké společnosti Walker Sands 1 z 5 zákazníků ve Spojených státech v minulém roce využil k objednávce Amazon Echo nebo jiný hlasový systém. Podle studie bude význam hlasového vyhledávání stoupat a v následujících letech hodlá hlasové vyhledávání v rámci objednávacího procesu využít daleko větší množství lidí. U nás zatím hlasové vyhledávání není takovým trendem jako ve Spojených státech, ale najdou se i výjimky. Například český obchod Kolonial.cz. Ten minulý měsíc implementoval hlasového asistenta do vyhledávání na svých webových stránkách. My tomuto určitě fandíme a dáváme rozhodně palec nahoru.

Google hraje do karet analytikům

Společnost Google se snaží zrychlit práci ve svém analytické nástroji Google Analytics. Představili novou funkci, která má analytikům usnadnit práci. Do vyhledávacího boxu stačí napsat krátký dotaz, například: “jaké jsou příjmy za minulý měsíc”, a Google vám automaticky ukáže odpověď na tento dotaz i s případným grafem.

eVisions Advertising

eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.

Nenechte si ujít

evisions-328×225

eVisions.cz Novinky z Onlajnu: Nový algoritmus Seznamu, instagramová reklama a přechod na HTTPS

MP_novinky27

eVisions Novinky z onlajnu: Změny v Skliku, na Facebooku i Instagramu. A bonusový rozhovor k tomu

evisions-novinky-26-web

Novinky z onlajnu: Sklik ruší bannery, výsledky DDA modelu Google AdWords a změny na sociálních sítích

Právě vyšlo

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

petr-macek-web

Jak propagovat službu nebo produkt?

petr-simunek-web

Petr Šimůnek: Jak se tvoří český Forbes?

pavel-kralicek-web

Pavel Králíček: Tvorba e-shopu GentlemanStore.cz, blogování, prodej neznámých produktů

manuel-nunez-web

Manuel Nuněz: Komu se vyplatí vlastní affiliate program?

Inzerce