Marketingová agentura eVisions.cz pro vás připravila další souhrn toho nejzajímavějšího z onlajnu.
Inzerce
Zboží.cz zavádí bannery
Srovnávač Zboží.cz oznámil, že zavádí bannerovou inzerci, a to jak v mobilním, tak v desktopovém provedení. A to není vše – ve Zboží.cz si dokonce můžete vybrat, kam banner umístíte, tzn. i konkrétní kategorii, ve které chcete inzerovat. Tyto bannery mají výborné CTR i skvělý konverzní poměr, a to právě proto, že uživatel vidí reklamu na produkty, které chce zrovna koupit.
Aktualizujte si AdWords Editor 12
AdWords Editor 12 vám kromě vzdušnějšího designu nabízí větší variabilitu a volnější ruce pro vaše „custom rules“, tj. pro pravidla, která si sami tvoříte. Můžete samozřejmě vycházet z Google Best Practices, které vám nabízí a které vám říkají, jestli jste na něco zapomněli a zda chcete reklamu takto opravdu odeslat. Pokud jste si AdWords Editor ještě neaktualizovali, rozhodně to udělejte.
Reklamy v Messengeru
Facebook spouští reklamy v Messengeru pro začátek v podobě formátu Direct Response a v podobě jednoduchých obrázků. Uživatelé uvidí reklamy na hlavní stránce této mobilní aplikace. Při prokliku budou zavedeni na místo, které určíte, tedy buď na webovou stránku nebo na konverzace v Messengeru. Protože Messenger využívá více než 1,2 miliard lidí po celém světě, je spuštění reklam v aplikaci logickým krokem.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Facebook umožní zacílit reklamu na všechny členy domácnosti. Při nastavování reklam na Facebooku vám bude nově nabídnuta možnost aktivovat prvek Household Audience, který umožňuje oslovit všechny členy domácnosti. Tuto funkcionalitu ocení především všechny firmy nabízející produkt, o kterém rodina rozhoduje společně. Tedy například cestovní kanceláře inzerující dovolené.
Instagram zprůhlední partnerství influencerů
Instagram testuje nový Paid Partnership With, který bude informovat o vztazích mezi influencerem a firmou. Nový nástroj umožní uživateli snadno a rychle označit firmu se kterou spolupracuje. Testovací verze štítků o placeném partnerství se bude objevovat v příspěvcích i ve stories. Tento nástroj plní dvě základní funkce:
firmy získají přehled ke statistikám příspěvků
placené spolupráce budou na Instagramu daleko více transparentnější pro ostatní uživatele.
Snapchat trumfuje Instagram
Snapchat umožní sdílet odkazy na webové stránky. Odkaz ke snapům budou moci přidávat značky i běžní uživatelé. Snapchat je tak o krok napřed oproti Instagramu, který odkazy má jen v bio nebo příbězích u firemních účtu s více než 10 tisíci fanoušků. Jsme zvědaví na další vývoj konkurenčního boje sociálních gigantů.
Instagram rozšiřuje možnosti reklamy
Instagram ale ani v létě nezahálí, při tvorbě publika si můžete zvolit zpětné cílení na video, lead a business profily. Pro firmy je to opět krok dopředu, protože budou mít větší možnost přilákat nové, ale relevantní zákazníky.
Češi a jejich chování na internetu v datech
Institut Reuters při Oxfordské univerzitě vydal pro tento rok Digital News Report, kam zahrnul i Českou republiku. Do průzkumu se zapojilo 2 000 Čechů z celkem 70 000 dotazovaných z 36 zemí. Nejčtenějšími online médii jsou Seznam.cz, Idnes.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz a Česká televize. Online noviny má předplacené 8 % populace a až 23 % dotazovaných používá AdBlock. Oproti ostatním zemím v oblasti médií více dominuje desktop oproti smartphonům. Osobní počítače tak využívá 72 % dotazovaných v porovnání se 40 % využívajícími smartphone. Nejvyužívanějšími sociálními sítěmi i nadále zůstávají Facebook a YouTube. Co se týče chatu, převažuje Messenger a WhatsApp.
Co nového u Seznamu?
Pokud využíváte vyhledávač Seznam, jistě jste si všimli rozšířené nabídky článků z prostředí českého internetu. Seznam vám nyní nabídne nekonečný soupis článků. Díky tomu se na pravé straně webu uvolnil prostor pro nový reklamní formát o rozměrech 300×600, který nyní můžete využít.
Další novinka se týká také Seznamu. Seznam minulý měsíc vypustil aktualizace svého prohlížeče, který přináší řadu nových funkcí. Jak v desktopové, tak také v mobilní verzi. Nejpodstatnější je to, že se Seznam zaměřil na rychlost prohlížeče. A ten je nyní 2× rychlejší než předchozí verze. Kromě toho Seznam spolupracuje s bankami na ochraně uživatelů před podvodnými stránkami.
Hlasové vyhledávání je na vzestupu
Podle americké společnosti Walker Sands 1 z 5 zákazníků ve Spojených státech v minulém roce využil k objednávce Amazon Echo nebo jiný hlasový systém. Podle studie bude význam hlasového vyhledávání stoupat a v následujících letech hodlá hlasové vyhledávání v rámci objednávacího procesu využít daleko větší množství lidí. U nás zatím hlasové vyhledávání není takovým trendem jako ve Spojených státech, ale najdou se i výjimky. Například český obchod Kolonial.cz. Ten minulý měsíc implementoval hlasového asistenta do vyhledávání na svých webových stránkách. My tomuto určitě fandíme a dáváme rozhodně palec nahoru.
Google hraje do karet analytikům
Společnost Google se snaží zrychlit práci ve svém analytické nástroji Google Analytics. Představili novou funkci, která má analytikům usnadnit práci. Do vyhledávacího boxu stačí napsat krátký dotaz, například: “jaké jsou příjmy za minulý měsíc”, a Google vám automaticky ukáže odpověď na tento dotaz i s případným grafem.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.