Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

VIDEO: Jiří Guňka (Besteto): Jak může e-shop dělat lokální marketing?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

O lokálním marketingu toho na českém internetu moc nenajdete. Bohužel. Skrývá totiž mnoho příležitostí i pro internetové podnikatele. Jak nad lokálním marketingem přemýšlet a jaké nástroje k němu můžete použít, jsem probíral s Jiřím Guňkou z Besteta.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Kdy by měl e-shop řešit lokální marketing?
  • Jak by ho měl řešit a jak si práci co nejvíce usnadnit?
  • Je lokální marketing i pro malé e-shopy?
  • Co nejvíce ovlivňuje úspěšnost lokálního marketingu?
  • Co to vlastně lokální marketing v Česku je?
  • Jak si vybrat, na jakou lokalitu konkrétně cílit?

V rozhovoru dále probereme:

  • odběrná místa, pobočky, speciálky e-shopů
  • vyhledávače zboží v souvislosti s lokálním marketingem
  • landing pages zaměřené na konkrétní město/oblast
  • on-page SEO, které nám v lokálním marketingu pomůže
  • off-page SEO a offline reklama
  • PPC reklamy
  • katalogy

Rozhovor je koncipován jako základní náhled do problematiky lokálního marketingu. Představíme vám možnosti, které můžete využít i vy. Jirky jsem se ptal i na to, jak mohou lokální marketing využít malé e-shopy s malými rozpočty.

Poslechněte si rozhovor na iTunes, nebo si stáhněte MP3.

Doplňující materiály:

V rozhovoru zmiňujeme několik informací, které se hodí doplnit odkazem či infografikou. Tady jsou:

shoptet-infografika
Infografika od společnosti Shoptet.cz a jejích partnerů. Můžete na ní vidět, že pro 44,4 % dotazovaných je jednou z největších bariér nemožnost si zboží „osahat“. I to je jedním z důvodů, proč by se e-shopy měly zaměřit na lokální marketing. V rozhovoru rozebíráme, co jim to může usnadnit. Zdroj infografiky

Ukázky landing pages e-shopů:

Zmiňované statistiky:

  • Heureka filtrování – „desítky tisíc filtrování jen během prvních dvou týdnů“
  • Zásilkovna -500 odběrných míst, 8300 e-shopů
  • CZC.cz – přes 60 % jsou osobní odběry, Kasa 35 %, Mall.cz přes 60 % – zdroj: Lupa.cz (2011)
  • Slovensko – 57 % objednávek je na dobírku + 16 % při osobním odběru (zdroj: Heureka.sk)
  • Zboží.cz – 6 % uživatelů řadí podle ceny (zdroj: Mergado.cz)
  • Zboží.cz – 34 % uživatelů využije filtrování podle lokality (zdroj: Besteto)

Další informace:

Doprovodné obrázky:

seznam-serp-krby-brno-firmy
Stránka s výsledky vyhledávání při zadání „krby brno“ na Seznam.cz. Převažuje reklama a Firmy.cz.
reznictvi-minska-katalogy
Obdobný případ na Googlu. Všimněte si, kolik z výsledků jsou katalogy.
google-krby-brno
Vyhledávání „krby brno“ na Googlu přes mobilní zařízení. Dominuje reklama a mapa.
zbozi-pobocky
Zboží.cz umožňuje výsledky filtrovat podle lokality. Ve videu se dozvíte, jak funkci uživatelé používají.
heureka-lokalita
„Obchody poblíž“ na Heuréce. Ve videu tuto funkci rozebíráme.

Podobná videa:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Miroslav Hora

Před 8 roky

Celkem pěkný a svižný rozhovor, skoro jako by redakce četla dotazníky :), ale že bude reagovat obratem, to sem nečekal. Chválím.

Odpovědět »

Roman Melíšek Sledovat @roman_melisek

Před 8 roky

Prosim Vas, v infografike je v časti „nejcastejsi sortiment e-shopu“ dva krat „Ostatní“. :) To znamená čo?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

andrea-horniczka-web

Umělá inteligence a Meta. Jak se mění reklamy na Facebooku? | Andrea Horniczká (Dexfinity)

Premium
karel-parizek-web

Jak vybrat šéfa marketingu firmy? | Karel Pařízek

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

dan-nytra-web

Umělá inteligence v marketingu. Co už dnes funguje a kde ušetřit peníze? | Dan Nytra

matej-astary-web

Retenční marketing e-shopu: Jak ho dělat správně? | Matej Aštary (Dexfinity)

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
martina-bechynova-web

Platí na sítích „náš zákazník, náš pán“? Nastavte komunikaci jako Liftago | Martina Bechyňová