Nenech si ujít další videa:
Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:
O lokálním marketingu toho na českém internetu moc nenajdete. Bohužel. Skrývá totiž mnoho příležitostí i pro internetové podnikatele. Jak nad lokálním marketingem přemýšlet a jaké nástroje k němu můžete použít, jsem probíral s Jiřím Guňkou z Besteta.
Co se v rozhovoru dozvíte?
- Kdy by měl e-shop řešit lokální marketing?
- Jak by ho měl řešit a jak si práci co nejvíce usnadnit?
- Je lokální marketing i pro malé e-shopy?
- Co nejvíce ovlivňuje úspěšnost lokálního marketingu?
- Co to vlastně lokální marketing v Česku je?
- Jak si vybrat, na jakou lokalitu konkrétně cílit?
V rozhovoru dále probereme:
- odběrná místa, pobočky, speciálky e-shopů
- vyhledávače zboží v souvislosti s lokálním marketingem
- landing pages zaměřené na konkrétní město/oblast
- on-page SEO, které nám v lokálním marketingu pomůže
- off-page SEO a offline reklama
- PPC reklamy
- katalogy
Rozhovor je koncipován jako základní náhled do problematiky lokálního marketingu. Představíme vám možnosti, které můžete využít i vy. Jirky jsem se ptal i na to, jak mohou lokální marketing využít malé e-shopy s malými rozpočty.
Poslechněte si rozhovor na iTunes, nebo si stáhněte MP3.
Doplňující materiály:
V rozhovoru zmiňujeme několik informací, které se hodí doplnit odkazem či infografikou. Tady jsou:

Infografika od společnosti Shoptet.cz a jejích partnerů. Můžete na ní vidět, že pro 44,4 % dotazovaných je jednou z největších bariér nemožnost si zboží „osahat“. I to je jedním z důvodů, proč by se e-shopy měly zaměřit na lokální marketing. V rozhovoru rozebíráme, co jim to může usnadnit. Zdroj infografiky
Ukázky landing pages e-shopů:
- Mironet
- Parfums.cz (včetně virtuální prohlídky)
- ZOOT (super grafy vytíženosti a videa)
- CZC.cz – seznam poboček + geolokace
Zmiňované statistiky:
- Heureka filtrování – „desítky tisíc filtrování jen během prvních dvou týdnů“
- Zásilkovna -500 odběrných míst, 8300 e-shopů
- CZC.cz – přes 60 % jsou osobní odběry, Kasa 35 %, Mall.cz přes 60 % – zdroj: Lupa.cz (2011)
- Slovensko – 57 % objednávek je na dobírku + 16 % při osobním odběru (zdroj: Heureka.sk)
- Zboží.cz – 6 % uživatelů řadí podle ceny (zdroj: Mergado.cz)
- Zboží.cz – 34 % uživatelů využije filtrování podle lokality (zdroj: Besteto)
Další informace:
Doprovodné obrázky:

Zboží.cz umožňuje výsledky filtrovat podle lokality. Ve videu se dozvíte, jak funkci uživatelé používají.
Miroslav Hora
-Celkem pěkný a svižný rozhovor, skoro jako by redakce četla dotazníky :), ale že bude reagovat obratem, to sem nečekal. Chválím.
Roman Melíšek
-Prosim Vas, v infografike je v časti “nejcastejsi sortiment e-shopu” dva krat “Ostatní”. :) To znamená čo?