Inzerce

Inzerce

VIDEO: Jiří Guňka (Besteto): Jak může e-shop dělat lokální marketing?

O lokálním marketingu toho na českém internetu moc nenajdete. Bohužel. Skrývá totiž mnoho příležitostí i pro internetové podnikatele. Jak nad lokálním marketingem přemýšlet a jaké nástroje k němu můžete použít, jsem probíral s Jiřím Guňkou z Besteta.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Kdy by měl e-shop řešit lokální marketing?
  • Jak by ho měl řešit a jak si práci co nejvíce usnadnit?
  • Je lokální marketing i pro malé e-shopy?
  • Co nejvíce ovlivňuje úspěšnost lokálního marketingu?
  • Co to vlastně lokální marketing v Česku je?
  • Jak si vybrat, na jakou lokalitu konkrétně cílit?

V rozhovoru dále probereme:

  • odběrná místa, pobočky, speciálky e-shopů
  • vyhledávače zboží v souvislosti s lokálním marketingem
  • landing pages zaměřené na konkrétní město/oblast
  • on-page SEO, které nám v lokálním marketingu pomůže
  • off-page SEO a offline reklama
  • PPC reklamy
  • katalogy

Rozhovor je koncipován jako základní náhled do problematiky lokálního marketingu. Představíme vám možnosti, které můžete využít i vy. Jirky jsem se ptal i na to, jak mohou lokální marketing využít malé e-shopy s malými rozpočty.

Poslechněte si rozhovor na iTunes, nebo si stáhněte MP3.

Doplňující materiály:

V rozhovoru zmiňujeme několik informací, které se hodí doplnit odkazem či infografikou. Tady jsou:

shoptet-infografika
Infografika od společnosti Shoptet.cz a jejích partnerů. Můžete na ní vidět, že pro 44,4 % dotazovaných je jednou z největších bariér nemožnost si zboží „osahat“. I to je jedním z důvodů, proč by se e-shopy měly zaměřit na lokální marketing. V rozhovoru rozebíráme, co jim to může usnadnit. Zdroj infografiky

Ukázky landing pages e-shopů:

Zmiňované statistiky:

  • Heureka filtrování – „desítky tisíc filtrování jen během prvních dvou týdnů“
  • Zásilkovna -500 odběrných míst, 8300 e-shopů
  • CZC.cz – přes 60 % jsou osobní odběry, Kasa 35 %, Mall.cz přes 60 % – zdroj: Lupa.cz (2011)
  • Slovensko – 57 % objednávek je na dobírku + 16 % při osobním odběru (zdroj: Heureka.sk)
  • Zboží.cz – 6 % uživatelů řadí podle ceny (zdroj: Mergado.cz)
  • Zboží.cz – 34 % uživatelů využije filtrování podle lokality (zdroj: Besteto)

Další informace:

Doprovodné obrázky:

seznam-serp-krby-brno-firmy
Stránka s výsledky vyhledávání při zadání „krby brno“ na Seznam.cz. Převažuje reklama a Firmy.cz.
reznictvi-minska-katalogy
Obdobný případ na Googlu. Všimněte si, kolik z výsledků jsou katalogy.
google-krby-brno
Vyhledávání „krby brno“ na Googlu přes mobilní zařízení. Dominuje reklama a mapa.
zbozi-pobocky
Zboží.cz umožňuje výsledky filtrovat podle lokality. Ve videu se dozvíte, jak funkci uživatelé používají.
heureka-lokalita
„Obchody poblíž“ na Heuréce. Ve videu tuto funkci rozebíráme.

Podobná videa:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

milan-pichlik-web

Milan Pichlík: Aktuální stav v českých e-shopech, affiliate marketing, doporučení pro partnery

ladislava-suskova-web

Ladislava Šušková: E-shop Battery-Import.cz, spolupráce se srovnávači zboží, práce marketéra, neatraktivní produkt

ondrej-hajek-web

Ondřej Hájek (eHub.cz): Jak správně přistupovat k vašemu affiliate manažerovi?

Právě vyšlo

konstantin-margaretis-web

Budování managementu firmy | Konstantin Margaretis (Skladon)

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Miroslav Hora

Před 5 roky

Celkem pěkný a svižný rozhovor, skoro jako by redakce četla dotazníky :), ale že bude reagovat obratem, to sem nečekal. Chválím.

Odpovědět »

Roman Melíšek Sledovat @roman_melisek

Před 4 roky

Prosim Vas, v infografike je v časti „nejcastejsi sortiment e-shopu“ dva krat „Ostatní“. :) To znamená čo?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

tomas-panek-web

Tomáš Pánek: Marketing Emirates, e-mailingové strategie a jak rozjet kariéru marketéra

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

richard-galovic-web

Richard Galovič: Jak se podniká s historickou značkou Favorit?

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Budování MladýPodnikatel.cz, zvládání úspěchu, problémy podnikatelů

Inzerce