Inzerce

VIDEO: Jiří Guňka (Besteto): Jak může e-shop dělat lokální marketing?

O lokálním marketingu toho na českém internetu moc nenajdete. Bohužel. Skrývá totiž mnoho příležitostí i pro internetové podnikatele. Jak nad lokálním marketingem přemýšlet a jaké nástroje k němu můžete použít, jsem probíral s Jiřím Guňkou z Besteta.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Kdy by měl e-shop řešit lokální marketing?
  • Jak by ho měl řešit a jak si práci co nejvíce usnadnit?
  • Je lokální marketing i pro malé e-shopy?
  • Co nejvíce ovlivňuje úspěšnost lokálního marketingu?
  • Co to vlastně lokální marketing v Česku je?
  • Jak si vybrat, na jakou lokalitu konkrétně cílit?

V rozhovoru dále probereme:

  • odběrná místa, pobočky, speciálky e-shopů
  • vyhledávače zboží v souvislosti s lokálním marketingem
  • landing pages zaměřené na konkrétní město/oblast
  • on-page SEO, které nám v lokálním marketingu pomůže
  • off-page SEO a offline reklama
  • PPC reklamy
  • katalogy

Rozhovor je koncipován jako základní náhled do problematiky lokálního marketingu. Představíme vám možnosti, které můžete využít i vy. Jirky jsem se ptal i na to, jak mohou lokální marketing využít malé e-shopy s malými rozpočty.

Poslechněte si rozhovor na iTunes, nebo si stáhněte MP3.

Doplňující materiály:

V rozhovoru zmiňujeme několik informací, které se hodí doplnit odkazem či infografikou. Tady jsou:

shoptet-infografika
Infografika od společnosti Shoptet.cz a jejích partnerů. Můžete na ní vidět, že pro 44,4 % dotazovaných je jednou z největších bariér nemožnost si zboží „osahat“. I to je jedním z důvodů, proč by se e-shopy měly zaměřit na lokální marketing. V rozhovoru rozebíráme, co jim to může usnadnit. Zdroj infografiky

Ukázky landing pages e-shopů:

Zmiňované statistiky:

  • Heureka filtrování – „desítky tisíc filtrování jen během prvních dvou týdnů“
  • Zásilkovna -500 odběrných míst, 8300 e-shopů
  • CZC.cz – přes 60 % jsou osobní odběry, Kasa 35 %, Mall.cz přes 60 % – zdroj: Lupa.cz (2011)
  • Slovensko – 57 % objednávek je na dobírku + 16 % při osobním odběru (zdroj: Heureka.sk)
  • Zboží.cz – 6 % uživatelů řadí podle ceny (zdroj: Mergado.cz)
  • Zboží.cz – 34 % uživatelů využije filtrování podle lokality (zdroj: Besteto)

Další informace:

Doprovodné obrázky:

seznam-serp-krby-brno-firmy
Stránka s výsledky vyhledávání při zadání „krby brno“ na Seznam.cz. Převažuje reklama a Firmy.cz.
reznictvi-minska-katalogy
Obdobný případ na Googlu. Všimněte si, kolik z výsledků jsou katalogy.
google-krby-brno
Vyhledávání „krby brno“ na Googlu přes mobilní zařízení. Dominuje reklama a mapa.
zbozi-pobocky
Zboží.cz umožňuje výsledky filtrovat podle lokality. Ve videu se dozvíte, jak funkci uživatelé používají.
heureka-lokalita
„Obchody poblíž“ na Heuréce. Ve videu tuto funkci rozebíráme.

Podobná videa:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

katka-fiserova-web

Trendy v e-mail marketingu | Kateřina Fišerová (SmartEmailing.cz)

lukas-adamek-web

Affilliate marketing v e-shopu Trenýrkárna.cz | Lukáš Adámek

Právě vyšlo

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

ondrej-koudela-web

Krach firmy kvůli koronaviru, nový začátek | Ondřej Koudela

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak do nich investovat? | Adam Neuberger

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)

Komentáře

Miroslav Hora

Před 5 roky

Celkem pěkný a svižný rozhovor, skoro jako by redakce četla dotazníky :), ale že bude reagovat obratem, to sem nečekal. Chválím.

Odpovědět »

Roman Melíšek Sledovat @roman_melisek

Před 5 roky

Prosim Vas, v infografike je v časti „nejcastejsi sortiment e-shopu“ dva krat „Ostatní“. :) To znamená čo?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů