Inspirace pro vaše podnikání a marketing

VIDEO: Jiří Guňka (Besteto): Jak může e-shop dělat lokální marketing?

Jaké nástroje k lokálnímu marketingu využít a kdo ho v Česku dělá dobře?

Nenech si ujít další rozhovory:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

E-shopyMarketingVideo

O lokálním marketingu toho na českém internetu moc nenajdete. Bohužel. Skrývá totiž mnoho příležitostí i pro internetové podnikatele. Jak nad lokálním marketingem přemýšlet a jaké nástroje k němu můžete použít, jsem probíral s Jiřím Guňkou z Besteta.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Kdy by měl e-shop řešit lokální marketing?
  • Jak by ho měl řešit a jak si práci co nejvíce usnadnit?
  • Je lokální marketing i pro malé e-shopy?
  • Co nejvíce ovlivňuje úspěšnost lokálního marketingu?
  • Co to vlastně lokální marketing v Česku je?
  • Jak si vybrat, na jakou lokalitu konkrétně cílit?

V rozhovoru dále probereme:

  • odběrná místa, pobočky, speciálky e-shopů
  • vyhledávače zboží v souvislosti s lokálním marketingem
  • landing pages zaměřené na konkrétní město/oblast
  • on-page SEO, které nám v lokálním marketingu pomůže
  • off-page SEO a offline reklama
  • PPC reklamy
  • katalogy

Rozhovor je koncipován jako základní náhled do problematiky lokálního marketingu. Představíme vám možnosti, které můžete využít i vy. Jirky jsem se ptal i na to, jak mohou lokální marketing využít malé e-shopy s malými rozpočty.

Poslechněte si rozhovor na iTunes, nebo si stáhněte MP3.

Doplňující materiály:

V rozhovoru zmiňujeme několik informací, které se hodí doplnit odkazem či infografikou. Tady jsou:

shoptet-infografika

Infografika od společnosti Shoptet.cz a jejích partnerů. Můžete na ní vidět, že pro 44,4 % dotazovaných je jednou z největších bariér nemožnost si zboží „osahat“. I to je jedním z důvodů, proč by se e-shopy měly zaměřit na lokální marketing. V rozhovoru rozebíráme, co jim to může usnadnit. Zdroj infografiky

Ukázky landing pages e-shopů:

Zmiňované statistiky:

  • Heureka filtrování – „desítky tisíc filtrování jen během prvních dvou týdnů“
  • Zásilkovna -500 odběrných míst, 8300 e-shopů
  • CZC.cz – přes 60 % jsou osobní odběry, Kasa 35 %, Mall.cz přes 60 % – zdroj: Lupa.cz (2011)
  • Slovensko – 57 % objednávek je na dobírku + 16 % při osobním odběru (zdroj: Heureka.sk)
  • Zboží.cz – 6 % uživatelů řadí podle ceny (zdroj: Mergado.cz)
  • Zboží.cz – 34 % uživatelů využije filtrování podle lokality (zdroj: Besteto)

Další informace:

Doprovodné obrázky:

seznam-serp-krby-brno-firmy

Stránka s výsledky vyhledávání při zadání „krby brno“ na Seznam.cz. Převažuje reklama a Firmy.cz.

reznictvi-minska-katalogy

Obdobný případ na Googlu. Všimněte si, kolik z výsledků jsou katalogy.

google-krby-brno

Vyhledávání „krby brno“ na Googlu přes mobilní zařízení. Dominuje reklama a mapa.

zbozi-pobocky

Zboží.cz umožňuje výsledky filtrovat podle lokality. Ve videu se dozvíte, jak funkci uživatelé používají.

heureka-lokalita

„Obchody poblíž“ na Heuréce. Ve videu tuto funkci rozebíráme.

Podobná videa:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 2

  1. Miroslav Hora

    -

    Celkem pěkný a svižný rozhovor, skoro jako by redakce četla dotazníky :), ale že bude reagovat obratem, to sem nečekal. Chválím.

    Odpovědět
  2. Roman Melíšek

    -

    Prosim Vas, v infografike je v časti „nejcastejsi sortiment e-shopu“ dva krat „Ostatní“. :) To znamená čo?

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu