Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

VIDEO: Zdeněk Dvořák: Proč by měl e-shop psát blog?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Začněte psát blog. To je rada, kterou dostává řada e-shopařů. Pro mnohé z nich je ale blog noční můrou – nevidí jeho přínos, neví, jak s jeho tvorbou začít, o čem psát a jak z něj vytvořit efektivní nástroj. Proto jsem pozval Zdeňka Dvořáka a rozebral s ním blog e-shopu MT nábytek.

Podle průzkumu (PDF) Heuréky tvoří podíl e-shopu MT nábytek v kategorii „Dům a zahrada“ 2 %. Řadí se tak mezi 4 e-shopy s největším podílem (jednička Mall.cz má 8 %). Podle statistik na svém webu nabízí přes 6 700 modelů nábytku.

Co ve videu zjistíte?

  • Proč by měl e-shop dělat blog? Co mu to může přinést?
  • Proč nemá smysl dělat ho jen kvůli odkazům?
  • Jak vypadá nákupní proces zákazníka?
  • Jaké fáze nákupní procesu by měl blog zasahovat?
  • Jak s tvorbou blogu začít a co udělat jako první?
  • Jak finančně nákladné založení blogu je?
  • Jak pracovat s týmem textařů a řídit ho?
  • Co udělat s článkem po vydání na blogu?
  • Jak obsah na blogu propagovat?
  • Lze získávat zpětné odkazy zadarmo?
  • Jak efektivitu blogu vyhodnocovat?

zdenek-dvorak-1

Jaké metriky byste na svém blogu měli sledovat?

Zdeněk nám poslal několik metrik, kterým byste měli věnovat pozornost pro lepší vyhodnocování efektivity vašeho blogu. Tady jsou:

Konzumace

  • vstupy
  • nové vstupy
  • zobrazení stránek
  • průměrná doba na stránce
  • bounce rate

Interakce

  • počty sdílení
  • počty lajků
  • počky komentářů

Lead generation

  • přihlášení k newsletteru

Prodeje

  • hodnota asistovaných konverzí
  • počet asistovaných konverzí
  • hodnota stránek

Nejlepší články na blogu MT nábytek

Pro inspiraci jsem Zdeňka požádal i o zaslání nejúspěšnějších blogpostů. Důležitou metrikou je pro ně dosah na sociálních sítích, kde lidé tráví volný čas a kde se k nim mohou dostat s nereklamními formáty. Zde jsou 2 úspěšné články:

Doporučené nástroje

A na závěr seznam nástrojů, které ke tvorbě blogu v MT nábytku používají:

  • Teamwork.com – řízení, plánování, obsahový kalendář
  • Google Drive – texty, podklady
  • URL Profiler – nástroj pro získání dat k reportům (data z Google Analytics, odkazy, social, scraping – komentáře, data publikace)
  • Mailchimp – rozesílka newsleteru na blogu

Je něco, co vás v souvislosti s blogováním e-shopů zajímá? Neváhejte se zeptat do komentářů.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Míra

Před 8 roky

Tak která pražská agentura ;) a má ještě českého majitele?

Odpovědět »

Míra

Před 8 roky

Teď už se nedivím, že ty komentáře nefungují. Chvilku čekal, ale odpovědi se nedočkal ;)

Odpovědět »

Zdeněk Dvořák Sledovat @Linkicz

Před 8 roky

První odpověď mi vzala captcha, kterou jsem dobře vyplnil:) a pak to vzdal.

Odpovědět »

Zdeněk Dvořák Sledovat @Linkicz

Před 8 roky

Tuhle otázku jsem se rozhodl nechat otevřenou, snad to nevadí.

Odpovědět »

Míra

Před 8 roky

Nevadí, ale zvědav jsem dál.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

igor-kibrik-web

Jak se odlišit od konkurence? Strategie webu s recepty | Igor Kibrik

Premium
rene-nekuda-web

Jak se naučit (dlouhodobě a konzistentně) psát? | René Nekuda

ondrej-ratajsky-web

Vzdělávání klientů v B2B: Proč a jak na něj? | Ondřej Ratajský (SmartEmailing.cz)

bara-novakova-web

Nejčastější chyby v textech na webu: Děláte je i vy? | Bára Nováková

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

daniel-krasny-web

Daniel Krásný: Jak vytvořit úspěšný blog?

milan-pichlik-web

Milan Pichlík: Aktuální stav v českých e-shopech, affiliate marketing, doporučení pro partnery