Inzerce

Inzerce

VIDEO: Zdeněk Dvořák: Proč by měl e-shop psát blog?

Začněte psát blog. To je rada, kterou dostává řada e-shopařů. Pro mnohé z nich je ale blog noční můrou – nevidí jeho přínos, neví, jak s jeho tvorbou začít, o čem psát a jak z něj vytvořit efektivní nástroj. Proto jsem pozval Zdeňka Dvořáka a rozebral s ním blog e-shopu MT nábytek.

Podle průzkumu (PDF) Heuréky tvoří podíl e-shopu MT nábytek v kategorii „Dům a zahrada“ 2 %. Řadí se tak mezi 4 e-shopy s největším podílem (jednička Mall.cz má 8 %). Podle statistik na svém webu nabízí přes 6 700 modelů nábytku.

Co ve videu zjistíte?

  • Proč by měl e-shop dělat blog? Co mu to může přinést?
  • Proč nemá smysl dělat ho jen kvůli odkazům?
  • Jak vypadá nákupní proces zákazníka?
  • Jaké fáze nákupní procesu by měl blog zasahovat?
  • Jak s tvorbou blogu začít a co udělat jako první?
  • Jak finančně nákladné založení blogu je?
  • Jak pracovat s týmem textařů a řídit ho?
  • Co udělat s článkem po vydání na blogu?
  • Jak obsah na blogu propagovat?
  • Lze získávat zpětné odkazy zadarmo?
  • Jak efektivitu blogu vyhodnocovat?

zdenek-dvorak-1

Jaké metriky byste na svém blogu měli sledovat?

Zdeněk nám poslal několik metrik, kterým byste měli věnovat pozornost pro lepší vyhodnocování efektivity vašeho blogu. Tady jsou:

Konzumace

  • vstupy
  • nové vstupy
  • zobrazení stránek
  • průměrná doba na stránce
  • bounce rate

Interakce

  • počty sdílení
  • počty lajků
  • počky komentářů

Lead generation

  • přihlášení k newsletteru

Prodeje

  • hodnota asistovaných konverzí
  • počet asistovaných konverzí
  • hodnota stránek

Nejlepší články na blogu MT nábytek

Pro inspiraci jsem Zdeňka požádal i o zaslání nejúspěšnějších blogpostů. Důležitou metrikou je pro ně dosah na sociálních sítích, kde lidé tráví volný čas a kde se k nim mohou dostat s nereklamními formáty. Zde jsou 2 úspěšné články:

Doporučené nástroje

A na závěr seznam nástrojů, které ke tvorbě blogu v MT nábytku používají:

  • Teamwork.com – řízení, plánování, obsahový kalendář
  • Google Drive – texty, podklady
  • URL Profiler – nástroj pro získání dat k reportům (data z Google Analytics, odkazy, social, scraping – komentáře, data publikace)
  • Mailchimp – rozesílka newsleteru na blogu

Je něco, co vás v souvislosti s blogováním e-shopů zajímá? Neváhejte se zeptat do komentářů.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

milan-pichlik-web

Milan Pichlík: Aktuální stav v českých e-shopech, affiliate marketing, doporučení pro partnery

ladislava-suskova-web

Ladislava Šušková: E-shop Battery-Import.cz, spolupráce se srovnávači zboží, práce marketéra, neatraktivní produkt

ondrej-hajek-web

Ondřej Hájek (eHub.cz): Jak správně přistupovat k vašemu affiliate manažerovi?

Právě vyšlo

petr-macek-web

Řízení cashflow firmy v době krize | Petr Macek (Caflou.cz)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

Nejoblíbenější

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

Komentáře

Míra

Před 5 roky

Tak která pražská agentura ;) a má ještě českého majitele?

Odpovědět »

Míra

Před 5 roky

Teď už se nedivím, že ty komentáře nefungují. Chvilku čekal, ale odpovědi se nedočkal ;)

Odpovědět »

Zdeněk Dvořák Sledovat @Linkicz

Před 5 roky

První odpověď mi vzala captcha, kterou jsem dobře vyplnil:) a pak to vzdal.

Odpovědět »

Zdeněk Dvořák Sledovat @Linkicz

Před 5 roky

Tuhle otázku jsem se rozhodl nechat otevřenou, snad to nevadí.

Odpovědět »

Míra

Před 5 roky

Nevadí, ale zvědav jsem dál.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

lukas-pitra-web

Lukáš Pítra: Krizový plán pro freelancery, finanční rozvaha, budoucnost trhu

martin-lonsky-web

Martin Lonský (ApuTime): Jak váš byznys změní 3,5 měsíce s americkými startupy?

ivan-sobicka-web

Ivan Sobička (Slow TV): Jak se dělá pomalá televize?

muz-oblek-web

Businessman a řemeslník: Dva přístupy v podnikání, kterými se (ne)musíte inspirovat

Inzerce