Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

VIDEO: Zdeněk Dvořák: Proč by měl e-shop psát blog?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 99 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Začněte psát blog. To je rada, kterou dostává řada e-shopařů. Pro mnohé z nich je ale blog noční můrou – nevidí jeho přínos, neví, jak s jeho tvorbou začít, o čem psát a jak z něj vytvořit efektivní nástroj. Proto jsem pozval Zdeňka Dvořáka a rozebral s ním blog e-shopu MT nábytek.

Podle průzkumu (PDF) Heuréky tvoří podíl e-shopu MT nábytek v kategorii „Dům a zahrada“ 2 %. Řadí se tak mezi 4 e-shopy s největším podílem (jednička Mall.cz má 8 %). Podle statistik na svém webu nabízí přes 6 700 modelů nábytku.

Co ve videu zjistíte?

  • Proč by měl e-shop dělat blog? Co mu to může přinést?
  • Proč nemá smysl dělat ho jen kvůli odkazům?
  • Jak vypadá nákupní proces zákazníka?
  • Jaké fáze nákupní procesu by měl blog zasahovat?
  • Jak s tvorbou blogu začít a co udělat jako první?
  • Jak finančně nákladné založení blogu je?
  • Jak pracovat s týmem textařů a řídit ho?
  • Co udělat s článkem po vydání na blogu?
  • Jak obsah na blogu propagovat?
  • Lze získávat zpětné odkazy zadarmo?
  • Jak efektivitu blogu vyhodnocovat?

zdenek-dvorak-1

Jaké metriky byste na svém blogu měli sledovat?

Zdeněk nám poslal několik metrik, kterým byste měli věnovat pozornost pro lepší vyhodnocování efektivity vašeho blogu. Tady jsou:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Konzumace

  • vstupy
  • nové vstupy
  • zobrazení stránek
  • průměrná doba na stránce
  • bounce rate

Interakce

  • počty sdílení
  • počty lajků
  • počky komentářů

Lead generation

  • přihlášení k newsletteru

Prodeje

  • hodnota asistovaných konverzí
  • počet asistovaných konverzí
  • hodnota stránek

Nejlepší články na blogu MT nábytek

Pro inspiraci jsem Zdeňka požádal i o zaslání nejúspěšnějších blogpostů. Důležitou metrikou je pro ně dosah na sociálních sítích, kde lidé tráví volný čas a kde se k nim mohou dostat s nereklamními formáty. Zde jsou 2 úspěšné články:

Doporučené nástroje

A na závěr seznam nástrojů, které ke tvorbě blogu v MT nábytku používají:

  • Teamwork.com – řízení, plánování, obsahový kalendář
  • Google Drive – texty, podklady
  • URL Profiler – nástroj pro získání dat k reportům (data z Google Analytics, odkazy, social, scraping – komentáře, data publikace)
  • Mailchimp – rozesílka newsleteru na blogu

Je něco, co vás v souvislosti s blogováním e-shopů zajímá? Neváhejte se zeptat do komentářů.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

milan-pichlik-web

Milan Pichlík: Aktuální stav v českých e-shopech, affiliate marketing, doporučení pro partnery

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Právě vyšlo

petr-macek-web

Práce na dálku. Budoucnost, nebo jen dočasný trend? | Petr Macek (Caflou.cz)

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Premium
lenka-oneill-web

Pietro Filipi: Příčiny pádu módní značky | Lenka O’Neill

Komentáře

Míra

Před 7 roky

Tak která pražská agentura ;) a má ještě českého majitele?

Odpovědět »

Míra

Před 7 roky

Teď už se nedivím, že ty komentáře nefungují. Chvilku čekal, ale odpovědi se nedočkal ;)

Odpovědět »

Zdeněk Dvořák Sledovat @Linkicz

Před 7 roky

První odpověď mi vzala captcha, kterou jsem dobře vyplnil:) a pak to vzdal.

Odpovědět »

Zdeněk Dvořák Sledovat @Linkicz

Před 7 roky

Tuhle otázku jsem se rozhodl nechat otevřenou, snad to nevadí.

Odpovědět »

Míra

Před 7 roky

Nevadí, ale zvědav jsem dál.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
jan-skrabanek-web

Košík.cz: Vznik nové značky produktů a hledání příležitostí na trhu | Jan Škrabánek

Premium
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

Inzerce