Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Co to je bounce rate?

Pojmu bounce rate možná nerozumíte, nemusíte se ale bát, jeho pochopení je velmi snadné. Setkat se s ním můžete zejména ve webové analytice a česky značí míru okamžitého opuštění webových stránek.

Podle definice Google bounce rate znamená procentuální vyjádření návštěv, které přišly na danou stránku a bez jakékoliv interakce okamžitě ji opustily, aniž by např. zobrazily jinou stránku webu apod.

Důvody vysoké míry opuštění stránek

Důvodů, proč lidé přijdou na webovou stránku a rychle ji opustí, může být více. Zkuste se zamyslet sami nad sebou – kolikrát jste přišli na nějaký web a brzy z něj zase odešli? Co vás k tomu vedlo?

Nejčastěji zmiňované důvody vysokého bounce rate můžeme rozdělit na 2 skupiny. Pozitivní důvody a negativní důvody.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Pozitivní důvody

  • Uživatel přišel na stránku, rychle našel, co hledal, a neměl důvod na webu dále setrvávat. Proto z něj odešel.
  • Web má pouze jednu stránku (je to jednostránkový web).
  • Tvůrce webu špatně implementoval měřící kód – např. není umístěn na všech podstránkách webu, a tudíž je nedokáže ani správně měřit.

Negativní důvody

  • Webová stránka má problémy s použitelností – působí na uživatele zmateně, chaoticky, nepřehledně apod. Tím ho odradí od dalšího používání.
  • Uživatel na webu nenašel to, co hledal. Například proto, že byl na web naveden reklamním bannerem, který mu sliboval určitý obsah, on ale našel něco zcela jiného.

Jaký bounce rate mít?

Obecně nelze říci, jaká míra opuštění je dobrá a jaká už ne. Výši vašeho bounce rate musí posuzovat na základě mnoha okolností. Pokud je vysoká, může to zkrátka znamenat to, že uživatelé na webu rychle nacházejí přesně to, co potřebují, a proto nemají důvod na něm dále setrvávat.

Bounce rate se může lišit i v závislosti na kanálech, ze kterých uživatelé na webové stránky přicházejí.

Zvažte proto zejména následující otázky:

  • Je váš web natolik přehledný, snadno použitelný a správně strukturovaný, aby na něm uživatel našel to, co hledá?
  • Koreluje očekávání vámi přiváděné návštěvnosti s tím, co na vaší stránce nakonec najdou?

Doporučené články o bounce rate:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Inzerce