Inzerce

PPC reklama pro nezasvěcené: Obsahová síť

Obsahová síť, často nazývaná jako Display, má obrovský potenciál, protože můžete zobrazovat vaše reklamy na webech třetích stran, v mobilních aplikacích, videích a podobně.

Inzerce

Tento článek je součástí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. V předchozím díle jste se seznámili s reklamou ve vyhledávání. Nyní nás čeká Obsahová síť.

Jak obsahová síť funguje?

Pomocí obsahové sítě hledáme relevantní uživatele, které by mohly zajímat naše produkty nebo služby. Rovněž ji lze využívat k remarketingu, ale o tom si povíme v příštím dílu.

Představte si, že prodáváte rybářské potřeby. Proč tedy nezobrazit svou reklamu na fóru pro rybáře nebo třeba na blogu o rybářství? S velkou pravděpodobností se tam totiž nacházejí uživatelé, kteří jsou vaši potencionální zákazníci.

Vaše cílové publikum pro obsahovou síť by mohlo vypadat následovně:

  • muži
  • 18-55 let
  • Praha a okolí (protože tam máte fyzický obchod)
  • weby zabývající se rybařením

Jaké cílení je možné využít?

  • demografické
  • geografické
  • jazykové
  • zařízení
  • čas (kdy reklamy zobrazit, např. pondělí až pátek, 8-17 hodin)
  • zájmy uživatelů
  • témata webových stránek
  • retargeting
  • klíčová slova
  • konkrétní webové stránky

Za co se platí?

Nejčastějším způsobem platby za reklamy v obsahové síti je cena za proklik (CPC) nebo cena za tisíc zobrazení (CPM). Existuje pár výjimek, které jsou uvedeny níže u jednotlivých reklamních formátů.

Jak mohou reklamy v obsahové síti vypadat?

Podívejte se na základní reklamní formáty. Podobně by mohly vypadat i Vaše reklamy:

Responzivní reklamy

Automaticky se přizpůsobují reklamnímu prostoru velikostí i barvami. Obsahují obrázky a text.

Bannery

Jedná se o klasické reklamní proužky. Bannery mohou být pohyblivé nebo statické. Rovněž mohou obsahovat dynamické prvky s cílem personalizovat banner pro jednotlivé uživatele (např. zobrazit produkty, které si prohlížel na webu).

Reklamy Lightbox

Jde o interaktivní reklamy, které se mohou rozbalit na celou obrazovku uživatele. Mohou obsahovat videa, obrázky, mapy a jejich kombinace. Platí se zde za interakci s reklamou, kterou může být klik na reklamu či přejetím myší přes reklamu (což vyvolá rozbalení reklamy). Lze také použít CPM, kdy se zobrazení zaúčtuje, pokud se uživateli na obrazovce zobrazí minimálně 50 pixelů reklamy.

Gmail reklamy

Mají podobu rozbalitelných reklam, které se zobrazují v horní části karet v Gmailu. Platí se za rozbalení reklamy. Následné interakce s reklamou jsou zdarma.

Tento článek je součástí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. V dalším díle se podíváme na Remarketing, který patří rovněž do obsahové sítě, ale zaslouží si extra pozornost ve formě vlastního článku. Máte se na co těšit.

Další příspěvky z této série:

Postupně pro vás připravuji další články.

1. PPC reklama pro nezasvěcené: Úvod
2. PPC reklama pro nezasvěcené: Reklama ve vyhledávání
3. PPC reklama pro nezasvěcené: Obsahová síť
4. PPC reklama pro nezasvěcené: Remarketing
5. PPC reklama pro nezasvěcené: Shopping
6. PPC reklama pro nezasvěcené: Video a aplikace

Hana Kobzová

Hanka je specialistkou na PPC reklamu pracující na volné noze. Tvoří a spravuje kampaně pro Google AdWords, Sklik a Bing Ads. Má svůj vlastní profesionální blog nebo ji můžete sledovat také na Twitteru jako @hanakobzova.

Nenechte si ujít

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

tomas-zahalka-web

Jak pracovat s landing page v e-shopech a dokázat díky nim zvednout tržby?

tomas-zahalka-web

Jak vybrat doménu pro váš web a proč (ne)řešit klíčová slova?

Právě vyšlo

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

marek-odehnal-web

Investování v roce 2021 | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání