Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

PPC reklama pro nezasvěcené: Úvod

PPC reklama by měla být součástí marketingové strategie každé společnosti. Kdo by totiž nechtěl měřitelné okamžité výsledky? Pravdou je, že stále existuje spousta lidí, kteří PPC reklamě nerozumí a někteří ani neví, co to vůbec je.

Tento článek je první částí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. Série je psána pro nezasvěcené, jak již z názvu vyplývá, takže návody či informace pro pokročilé nečekejte. Naopak se s PPC reklamou seznámíte a pochopíte, co to je, co nabízí a jak by mohla pomoci právě vám.

V první řadě je potřeba vysvětlit, proč se vůbec používá termín PPC. PPC je zkratka z angličtiny ze slov Pay-Per-Click, tedy česky platba za proklik. Jak již název napovídá, jde o reklamu, kdy inzerent platí za každý klik na ni. Nejčastěji je uživatel naveden na web inzerenta, lze tedy zjednodušeně říci, že proklik odpovídá přivedení uživatele na web.

Pojem PPC reklama se během let stal obecným názvem pro placenou online reklamu, ale v dnešní době se můžeme setkat nejen s platbou za proklik, ale i s jinými způsoby platby jako je platba za tisíc zobrazení či platba za zhlédnutí videa.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Příklady použití PPC reklamy

Přilákejte na web uživatele, kteří váš produkt či službu aktivně hledají ve vyhledávačích jako je Seznam či Google. Zobrazte jim atraktivní reklamu na prvních pozicích ve výsledcích vyhledávání a dostaňte je tak na svůj web, odkud už to je jen krůček k nákupu. Jedná se o reklamu ve vyhledávání.

  • Chcete se zobrazovat na webech, kde se nachází vaši potencionální zákazníci? Například v diskuzi o motorkách nebo na stránkách věnovaných zvířatům? K tomu využijte obsahovou síť.
  • Oslovte reklamou návštěvníky vašeho webu, kteří si nechali zboží v košíku, ale nákup nedokončili. K tomu slouží remarketing.
  • Prodáváte zboží? Určitě vyzkoušejte produktové kampaně, které zobrazují vaše produkty i s obrázkem přímo ve výsledcích vyhledávání.
  • Natočili jste zajímavé video? Ukažte ho potenciálním zákazníkům na Youtube nebo v obsahové síti.
  • Máte vlastní aplikaci pro mobily? I tu můžete podpořit reklamou pomocí kampaně propagující aplikace.

Pro úplnost existuje PPC reklama mimo Google a Seznam také v rámci sociálních sítí. K inzerci tak můžete použít například také:

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Twitter
  • LinkedIn

Výhody PPC reklamy

Zvýšení návštěvnosti

Zacílením na relevantní návštěvníky dostanete nové potencionální zákazníky na web.

Rozpočet pod kontrolou

Rozhodujete o částce, kterou chcete do reklamy vložit. Rovněž stanovujeme, kdy chceme rozpočet utrácet – třeba jen od pondělí do pátku v pracovní době.

Měřitelné výsledky

U PPC reklamy lze sledovat, zda dochází k žádaným akcím, např. nákup v internetovém obchodě, a na základě toho vyhodnocovat její rentabilitu. Víte přesně, které kampaně, reklamní skupiny, klíčová slova a reklamy vyvolaly nákup.

Relevantní publikum

Rozhodujete, komu se reklama bude zobrazovat. Existuje velké množství způsobů cílení, například podle pohlaví, jazyka, zařízení, zájmů uživatelů apod.

Okamžité výsledky

Po spuštění kampaně se reklamy začnou automaticky zobrazovat. Výsledky se tedy dostavují ihned narozdíl od SEO (optimalizace pro vyhledávače), kde se dostavují až v řádu týdnů a měsíců. Výhodou také je, že reklamy se zobrazují nad neplacenými výsledky vyhledávání.

Flexibilita

Díky okamžité reakci systému na změny, stačí upravit sdělení v reklamě a ihned můžete začít propagovat současnou akci či slevy. Rovněž můžete kampaň z minuty na minutu zastavit, protože zboží se již vyprodalo.

Tento článek je součástí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. V dalším díle se podíváme blíže na nejčastější PPC strategii a to reklamu ve vyhledávání.

Další příspěvky z této série:

Postupně pro vás připravuji další články.

1. PPC reklama pro nezasvěcené: Úvod
2. PPC reklama pro nezasvěcené: Reklama ve vyhledávání
3. PPC reklama pro nezasvěcené: Obsahová síť
4. PPC reklama pro nezasvěcené: Remarketing
5. PPC reklama pro nezasvěcené: Shopping
6. PPC reklama pro nezasvěcené: Video a aplikace

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Hana Kobzová

Hanka je specialistkou na PPC reklamu pracující na volné noze. Tvoří a spravuje kampaně pro Google AdWords, Sklik a Bing Ads. Má svůj vlastní profesionální blog nebo ji můžete sledovat také na Twitteru jako @hanakobzova.

Nenechte si ujít

marek-hnatek-web

Sbíráte zpětné odkazy? Udělejte si linkbuildingový průzkum trhu

Bezpečnost na internetu

Jak ochránit svoje účty na službách jako Evernote, Facebook či Google?

SEO audit

Základní SEO analýza v kostce: Jak je na tom váš web?

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

Premium
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Inzerce