PPC reklama by měla být součástí marketingové strategie každé společnosti. Kdo by totiž nechtěl měřitelné okamžité výsledky? Pravdou je, že stále existuje spousta lidí, kteří PPC reklamě nerozumí a někteří ani neví, co to vůbec je.
Tento článek je první částí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. Série je psána pro nezasvěcené, jak již z názvu vyplývá, takže návody či informace pro pokročilé nečekejte. Naopak se s PPC reklamou seznámíte a pochopíte, co to je, co nabízí a jak by mohla pomoci právě vám.
V první řadě je potřeba vysvětlit, proč se vůbec používá termín PPC. PPC je zkratka z angličtiny ze slov Pay-Per-Click, tedy česky platba za proklik. Jak již název napovídá, jde o reklamu, kdy inzerent platí za každý klik na ni. Nejčastěji je uživatel naveden na web inzerenta, lze tedy zjednodušeně říci, že proklik odpovídá přivedení uživatele na web.
Pojem PPC reklama se během let stal obecným názvem pro placenou online reklamu, ale v dnešní době se můžeme setkat nejen s platbou za proklik, ale i s jinými způsoby platby jako je platba za tisíc zobrazení či platba za zhlédnutí videa.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Přilákejte na web uživatele, kteří váš produkt či službu aktivně hledají ve vyhledávačích jako je Seznam či Google. Zobrazte jim atraktivní reklamu na prvních pozicích ve výsledcích vyhledávání a dostaňte je tak na svůj web, odkud už to je jen krůček k nákupu. Jedná se o reklamu ve vyhledávání.
Pro úplnost existuje PPC reklama mimo Google a Seznam také v rámci sociálních sítí. K inzerci tak můžete použít například také:
Zacílením na relevantní návštěvníky dostanete nové potencionální zákazníky na web.
Rozhodujete o částce, kterou chcete do reklamy vložit. Rovněž stanovujeme, kdy chceme rozpočet utrácet – třeba jen od pondělí do pátku v pracovní době.
U PPC reklamy lze sledovat, zda dochází k žádaným akcím, např. nákup v internetovém obchodě, a na základě toho vyhodnocovat její rentabilitu. Víte přesně, které kampaně, reklamní skupiny, klíčová slova a reklamy vyvolaly nákup.
Rozhodujete, komu se reklama bude zobrazovat. Existuje velké množství způsobů cílení, například podle pohlaví, jazyka, zařízení, zájmů uživatelů apod.
Po spuštění kampaně se reklamy začnou automaticky zobrazovat. Výsledky se tedy dostavují ihned narozdíl od SEO (optimalizace pro vyhledávače), kde se dostavují až v řádu týdnů a měsíců. Výhodou také je, že reklamy se zobrazují nad neplacenými výsledky vyhledávání.
Díky okamžité reakci systému na změny, stačí upravit sdělení v reklamě a ihned můžete začít propagovat současnou akci či slevy. Rovněž můžete kampaň z minuty na minutu zastavit, protože zboží se již vyprodalo.
Tento článek je součástí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. V dalším díle se podíváme blíže na nejčastější PPC strategii a to reklamu ve vyhledávání.
Další příspěvky z této série:
Postupně pro vás připravuji další články.
1. PPC reklama pro nezasvěcené: Úvod
2. PPC reklama pro nezasvěcené: Reklama ve vyhledávání
3. PPC reklama pro nezasvěcené: Obsahová síť
4. PPC reklama pro nezasvěcené: Remarketing
5. PPC reklama pro nezasvěcené: Shopping
6. PPC reklama pro nezasvěcené: Video a aplikace
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 8 hodinami
Před 8 hodinami
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 6 dny
Před 6 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců
Před 6 měsíců
Před 6 měsíců
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc