Inzerce

PPC reklama pro nezasvěcené: Reklama ve vyhledávání

Reklama ve vyhledávání je nejčastějším typem PPC reklamy. V dnešním díle zjistíte, jak vypadá, co je potřeba k jejímu nastavení a zda si ji zvládnete nastavit sami.

Inzerce

Tento článek je součástí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. Minule jsme se věnovali obecným základům a nyní se pojďme podívat na reklamu ve vyhledávání.

Co to je reklama ve vyhledávání?

Jak taková reklama vypadá ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz, vidíte na obrázku níže. Samotné reklamy jsou označeny zeleným štítkem „Reklama“. Stejný typ reklamy existuje také při vyhledávání v Googlu.

Výsledky vyhledávání na Seznam.cz

Jak to funguje?

  • Vytvoří se textové reklamy, které se budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání na Googlu či Seznamu, a zvolí se klíčová slova, která mají tyto reklamy aktivovat. Když někdo vyhledávači položí dotaz, který odpovídá vašim klíčovým slovům, vaše reklama se zobrazí.
  • Stanovíte si, kolik jste ochotni maximálně zaplatit za jeden proklik (maximální cena za proklik = maximální CPC = maximum Cost Per Click) z reklamy na váš web a celkově za reklamy během jednoho dne (denní rozpočet).

Cílem je použít taková klíčová slova, která jsou relevantní pro váš business, zaujmout lákavou reklamou a na webu uživatele přemluvit, aby si u vás opravdu nakoupil či objednal vaši službu. V tomto případě se u kampaně zobrazí, které klíčové slovo a reklama tuto akci vyvolali, a vy tak víte, co v kampani funguje a co jen utrácí. Díky tomu si také dokážete spočítat, jaký přínos pro vás kampaň má, zda je rentabilní nebo je potřeba udělat nějaké změny, aby se rentabilní stala.

Kolik to stojí?

U PPC reklamy se platí za klik na reklamu, proto ten název PPC = Pay Per Click = Platba za klik. Klikem na reklamu se uživatel dostává na váš web na konkrétní adresu, kterou jste si v reklamě zvolili, platíte tedy za každého přivedeného návštěvníka na web.

Průměrná cena za klik závisí na sektoru. Pohybuje se od nízkých desítek haléřů až po desítky korun. Odhad průměrné ceny za proklik ve vašem oboru lze zjistit pomocí plánovacích nástrojů, které Google i Seznam mají k dispozici. Jelikož se jedná o dva nezávislé systémy, tak i ceny za proklik jsou rozdílné. Na obrázku ve sloupci Navrhovaná nabídka vidíte odhadovanou cenu za proklik u náhodně vybraných klíčových slov pro Google.

Ceny za proklik

Zvládnu si to nastavit?

Vytvořit kampaň pro vyhledávání je relativně jednoduché, ale aby byla rentabilní, vyžaduje znalosti a práci. V první řadě je důležité kampaň dobře postavit a strukturovat, spuštěním kampaně to však nekončí. Následuje její zlepšování na základě získaných dat, testování nových reklam apod.

Máte-li chuť se učit novým věcem, tak směle do toho. Stačí se zaregistrovat do systému Sklik, který slouží pro reklamy na Seznam.cz, nebo do Google AdWords pro reklamy na Googlu a můžete s přípravou kampaně začít ještě dnes.

Pokud si ale myslíte, že to zkrátka nějak naklikáte a bude hotovo, tak s největší pravděpodobností budete z PPC reklamy zklamaní a vyhodíte peníze oknem. To si raději najděte PPC specialistu či agenturu, která Vám s nastavením i následným během PPC reklamy pomůže.

Tento článek je součástí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. Příště se dozvíte, jak funguje Obsahová síť a jaké jsou její možnosti.

Další příspěvky z této série:

Postupně pro vás připravuji další články.

1. PPC reklama pro nezasvěcené: Úvod
2. PPC reklama pro nezasvěcené: Reklama ve vyhledávání
3. PPC reklama pro nezasvěcené: Obsahová síť
4. PPC reklama pro nezasvěcené: Remarketing
5. PPC reklama pro nezasvěcené: Shopping
6. PPC reklama pro nezasvěcené: Video a aplikace

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Hana Kobzová

Hanka je specialistkou na PPC reklamu pracující na volné noze. Tvoří a spravuje kampaně pro Google AdWords, Sklik a Bing Ads. Má svůj vlastní profesionální blog nebo ji můžete sledovat také na Twitteru jako @hanakobzova.

Nenechte si ujít

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

tomas-zahalka-web

Jak pracovat s landing page v e-shopech a dokázat díky nim zvednout tržby?

tomas-zahalka-web

Jak vybrat doménu pro váš web a proč (ne)řešit klíčová slova?

Právě vyšlo

tomas-baranek-web

Jak se efektivně vzdělávat a číst knihy? | Tomáš Baránek (Jan Melvil)

michal-mensik-web

Růst firmy DoDo: Miliardový obrat během 4 let | Michal Menšík

pavel-fara-web

Jak vytvořit vlastní on-line kurz? | Pavel Fara (KurzyProRadost.cz)

Nejoblíbenější

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář