Reklama ve vyhledávání je nejčastějším typem PPC reklamy. V dnešním díle zjistíte, jak vypadá, co je potřeba k jejímu nastavení a zda si ji zvládnete nastavit sami.
Tento článek je součástí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. Minule jsme se věnovali obecným základům a nyní se pojďme podívat na reklamu ve vyhledávání.
Jak taková reklama vypadá ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz, vidíte na obrázku níže. Samotné reklamy jsou označeny zeleným štítkem „Reklama“. Stejný typ reklamy existuje také při vyhledávání v Googlu.
Cílem je použít taková klíčová slova, která jsou relevantní pro váš business, zaujmout lákavou reklamou a na webu uživatele přemluvit, aby si u vás opravdu nakoupil či objednal vaši službu. V tomto případě se u kampaně zobrazí, které klíčové slovo a reklama tuto akci vyvolali, a vy tak víte, co v kampani funguje a co jen utrácí. Díky tomu si také dokážete spočítat, jaký přínos pro vás kampaň má, zda je rentabilní nebo je potřeba udělat nějaké změny, aby se rentabilní stala.
U PPC reklamy se platí za klik na reklamu, proto ten název PPC = Pay Per Click = Platba za klik. Klikem na reklamu se uživatel dostává na váš web na konkrétní adresu, kterou jste si v reklamě zvolili, platíte tedy za každého přivedeného návštěvníka na web.
Průměrná cena za klik závisí na sektoru. Pohybuje se od nízkých desítek haléřů až po desítky korun. Odhad průměrné ceny za proklik ve vašem oboru lze zjistit pomocí plánovacích nástrojů, které Google i Seznam mají k dispozici. Jelikož se jedná o dva nezávislé systémy, tak i ceny za proklik jsou rozdílné. Na obrázku ve sloupci Navrhovaná nabídka vidíte odhadovanou cenu za proklik u náhodně vybraných klíčových slov pro Google.
Vytvořit kampaň pro vyhledávání je relativně jednoduché, ale aby byla rentabilní, vyžaduje znalosti a práci. V první řadě je důležité kampaň dobře postavit a strukturovat, spuštěním kampaně to však nekončí. Následuje její zlepšování na základě získaných dat, testování nových reklam apod.
Máte-li chuť se učit novým věcem, tak směle do toho. Stačí se zaregistrovat do systému Sklik, který slouží pro reklamy na Seznam.cz, nebo do Google AdWords pro reklamy na Googlu a můžete s přípravou kampaně začít ještě dnes.
Pokud si ale myslíte, že to zkrátka nějak naklikáte a bude hotovo, tak s největší pravděpodobností budete z PPC reklamy zklamaní a vyhodíte peníze oknem. To si raději najděte PPC specialistu či agenturu, která Vám s nastavením i následným během PPC reklamy pomůže.
Tento článek je součástí série „PPC reklama pro nezasvěcené“ věnované základům PPC reklamy. Příště se dozvíte, jak funguje Obsahová síť a jaké jsou její možnosti.
Další příspěvky z této série:
Postupně pro vás připravuji další články.
1. PPC reklama pro nezasvěcené: Úvod
2. PPC reklama pro nezasvěcené: Reklama ve vyhledávání
3. PPC reklama pro nezasvěcené: Obsahová síť
4. PPC reklama pro nezasvěcené: Remarketing
5. PPC reklama pro nezasvěcené: Shopping
6. PPC reklama pro nezasvěcené: Video a aplikace
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.