Inzerce

Inzerce

Pavel Pajkrt: Co to je Jalapeňo 3.0 a proč Google provádí sabotáž?

Od 21. června probíhá postupné nasazení aktualizace vyhledávání s názvem Jalapeňo 3.0. Napsal to 23. června Seznam na svém blogu. A Google překvapil online marketéry změnou, kterou Pavel Pajkrt považuje za sabotáž.

Toto video je Pavlovým komentářem k aktuálnímu vývoji vyhledáváčů Google a Seznam.cz.

Co je to Jalapeňo 3.0?

Jalapeňo 3.0. je update vyhledávače Seznam.cz, který má za cíl potlačit webspam a ve vyhledávání posunout výše stránky s kvalitním obsahem. S Pavlem jsme rozebírali, co to v praxi znamená pro tvůrce webů a jak se Seznamu daří svůj algoritmus vyvíjet.

První update s názvem Jalapeňo 1.0 vyšel v květnu 2015. Podle Pavlových informací díky němu zmizelo až 77 % spamu a ovlivněno bylo zrhuba 25 % hledaných frází. Zaměřen byl především na linkfarmy, MFA weby, PR weby a generátory textů.

Jalapeňo 2.0. přišel v lednu 2016. Měl stejný záměr jako jeho předchůdce, ale údajně byl citlivější. U jedničky v H1.cz nezaznamenali žádné velké změny, u dvojky ale ano – posuny ve vyhledávání k lepšímu.

A konečně 21. 6. 2016 vyšel Jalapeňo 3.0. Dva až tři týdny bude procházet webové stránky, přičemž jeho algoritmus má údajně rozpoznat až 87 % webového spamu.

Související odkazy:

Sabotáž Googlu

Trochu ostřejší výrazy Pavel použil v případě aktuální novinky související s nástrojem Keyword Planner. Ten doporučoval v našem videu o tom, jak se tvoří analýza klíčových slov, jako jeden z důležitých nástrojů, který nám může napovědět, co lidé na internetu hledají.

Google si ovšem v poslední době hraje s výsledky, které tento nástroj zobrazuje, a hrozí dokonce jeho znepřístupnění těm, kteří nemají žádnou kampaň na Google Adwords. Ve videu jsme rozebrali, co k tomu Google vede a co z toho plyne pro tvůrce webů a online marketéry. Pavel tomu věnoval také tento článek na blogu H1.cz.

Aktualizace: Řešení tohoto problému se věnuje i český nástroj Filipa Podstavce Marketing Miner. Jeho reakci si můžete přečíst zde.

Co byste neměli minout:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

petr-andrysek-web

Petr Andrýsek: Trendy v social media marketingu v roce 2016 i 2017

ungr-2016-web

VIDEO: Pavel Ungr: Co se stane v online marketingu v roce 2016?

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Miroslav Hora

Před 4 roky

A není to u Googlu místo sabotáže spíše ušetření práce? Vždyť ve vyhledávání běžně zobrazuje výsledky slov, která jsou synonyma. A popravdě, pokud někdo v jinak kvalitním textu použije „méně hledané přesné fráze“, asi to není důvod k tomu ten text sestřelit z předních pozic, protože si redaktor, vědec, školitel, učitel,… předem neudělal KW analýzu, ale mluví tak, jak mu zobák narostl ;). V tom šetření práce souhlasím s Dušanem Janovským. Zase jedna zbytečná kauza na webu o umírajícím SEO, už je to jak s termojadernou fůzí – bude za 20 let a po 20 letech, za dalších 20 let :D. Od kdy vlastně to SEO umírá? Tipuji rok 2004. Dokud lidé budou hledat, bude i snaha o „optimalizaci“ (manipulaci) výsledků…

Odpovědět »

Pavel Pajkrt Sledovat @Abbe2P

Před 4 roky

Nic o umírání SEO v rozhovoru nepadlo. A aby nedošlo k nedorozumění: SEO neumírá. Naopak. Je nesmrtelné. Až zanikne vesmír, zůstane SEO.

S Dušanem souhlasím ve spoustě věcí, i v tom, že jemu to práci s klíčovými frázemi může šetří. A asi řadě dalších lidí. Ale řadě dalších ne. Osobně jsem vždy rád analyzoval i ty drobné rozdíly, které nyní už nevidíme.

Neznám důvody, proč se ty změny dějí, a nikoho nechci obviňovat. Ale osobně je vnímám jako ztrátu, nikoliv jako vylepšení.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

pavel-schwarz-web

Pavel Schwarz (GoPay): Vývoj nového systému, zákulisí firmy, přístup e-shopů

milan-fiala-6-web

Milan Fiala (eVisions.cz): Zahraniční expanze e-shopů, které se nepovedly

karel-lycka-web

VIDEO: Karel Lyčka: Proč by e-shop měl mít mobilní aplikaci?

vladimir-dedek-web

Vladimír Dědek: Vývoj e-shopu a hledání vývojářů (nejen) v Alze

Inzerce