Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Pavel Pajkrt: Co to je Jalapeňo 3.0 a proč Google provádí sabotáž?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 99 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Od 21. června probíhá postupné nasazení aktualizace vyhledávání s názvem Jalapeňo 3.0. Napsal to 23. června Seznam na svém blogu. A Google překvapil online marketéry změnou, kterou Pavel Pajkrt považuje za sabotáž.

Inzerce

Toto video je Pavlovým komentářem k aktuálnímu vývoji vyhledáváčů Google a Seznam.cz.

Co je to Jalapeňo 3.0?

Jalapeňo 3.0. je update vyhledávače Seznam.cz, který má za cíl potlačit webspam a ve vyhledávání posunout výše stránky s kvalitním obsahem. S Pavlem jsme rozebírali, co to v praxi znamená pro tvůrce webů a jak se Seznamu daří svůj algoritmus vyvíjet.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

První update s názvem Jalapeňo 1.0 vyšel v květnu 2015. Podle Pavlových informací díky němu zmizelo až 77 % spamu a ovlivněno bylo zrhuba 25 % hledaných frází. Zaměřen byl především na linkfarmy, MFA weby, PR weby a generátory textů.

Jalapeňo 2.0. přišel v lednu 2016. Měl stejný záměr jako jeho předchůdce, ale údajně byl citlivější. U jedničky v H1.cz nezaznamenali žádné velké změny, u dvojky ale ano – posuny ve vyhledávání k lepšímu.

A konečně 21. 6. 2016 vyšel Jalapeňo 3.0. Dva až tři týdny bude procházet webové stránky, přičemž jeho algoritmus má údajně rozpoznat až 87 % webového spamu.

Související odkazy:

Sabotáž Googlu

Trochu ostřejší výrazy Pavel použil v případě aktuální novinky související s nástrojem Keyword Planner. Ten doporučoval v našem videu o tom, jak se tvoří analýza klíčových slov, jako jeden z důležitých nástrojů, který nám může napovědět, co lidé na internetu hledají.

Google si ovšem v poslední době hraje s výsledky, které tento nástroj zobrazuje, a hrozí dokonce jeho znepřístupnění těm, kteří nemají žádnou kampaň na Google Adwords. Ve videu jsme rozebrali, co k tomu Google vede a co z toho plyne pro tvůrce webů a online marketéry. Pavel tomu věnoval také tento článek na blogu H1.cz.

Aktualizace: Řešení tohoto problému se věnuje i český nástroj Filipa Podstavce Marketing Miner. Jeho reakci si můžete přečíst zde.

Co byste neměli minout:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

batrla-fiserova-web

Jak chrání české firmy data svých uživatelů? | Josef Bátrla a Kateřina Fišerová

barbora-balasova-web

Clubhouse: Co o něm zatím víme? | Barbora Balášová

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

Právě vyšlo

petr-macek-web

Práce na dálku. Budoucnost, nebo jen dočasný trend? | Petr Macek (Caflou.cz)

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

Miroslav Hora

Před 6 roky

A není to u Googlu místo sabotáže spíše ušetření práce? Vždyť ve vyhledávání běžně zobrazuje výsledky slov, která jsou synonyma. A popravdě, pokud někdo v jinak kvalitním textu použije „méně hledané přesné fráze“, asi to není důvod k tomu ten text sestřelit z předních pozic, protože si redaktor, vědec, školitel, učitel,… předem neudělal KW analýzu, ale mluví tak, jak mu zobák narostl ;). V tom šetření práce souhlasím s Dušanem Janovským. Zase jedna zbytečná kauza na webu o umírajícím SEO, už je to jak s termojadernou fůzí – bude za 20 let a po 20 letech, za dalších 20 let :D. Od kdy vlastně to SEO umírá? Tipuji rok 2004. Dokud lidé budou hledat, bude i snaha o „optimalizaci“ (manipulaci) výsledků…

Odpovědět »

Pavel Pajkrt Sledovat @Abbe2P

Před 6 roky

Nic o umírání SEO v rozhovoru nepadlo. A aby nedošlo k nedorozumění: SEO neumírá. Naopak. Je nesmrtelné. Až zanikne vesmír, zůstane SEO.

S Dušanem souhlasím ve spoustě věcí, i v tom, že jemu to práci s klíčovými frázemi může šetří. A asi řadě dalších lidí. Ale řadě dalších ne. Osobně jsem vždy rád analyzoval i ty drobné rozdíly, které nyní už nevidíme.

Neznám důvody, proč se ty změny dějí, a nikoho nechci obviňovat. Ale osobně je vnímám jako ztrátu, nikoliv jako vylepšení.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

Premium
diana-radl-rogerova-web

Jak vybírat nejlepší zaměstnance do firmy? | Diana Rádl Rogerová (Deloitte)

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

Inzerce