Poslechněte si 191 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.
Od 21. června probíhá postupné nasazení aktualizace vyhledávání s názvem Jalapeňo 3.0. Napsal to 23. června Seznam na svém blogu. A Google překvapil online marketéry změnou, kterou Pavel Pajkrt považuje za sabotáž.
Toto video je Pavlovým komentářem k aktuálnímu vývoji vyhledáváčů Google a Seznam.cz.
Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.
Jalapeňo 3.0. je update vyhledávače Seznam.cz, který má za cíl potlačit webspam a ve vyhledávání posunout výše stránky s kvalitním obsahem. S Pavlem jsme rozebírali, co to v praxi znamená pro tvůrce webů a jak se Seznamu daří svůj algoritmus vyvíjet.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
První update s názvem Jalapeňo 1.0 vyšel v květnu 2015. Podle Pavlových informací díky němu zmizelo až 77 % spamu a ovlivněno bylo zrhuba 25 % hledaných frází. Zaměřen byl především na linkfarmy, MFA weby, PR weby a generátory textů.
Jalapeňo 2.0. přišel v lednu 2016. Měl stejný záměr jako jeho předchůdce, ale údajně byl citlivější. U jedničky v H1.cz nezaznamenali žádné velké změny, u dvojky ale ano – posuny ve vyhledávání k lepšímu.
A konečně 21. 6. 2016 vyšel Jalapeňo 3.0. Dva až tři týdny bude procházet webové stránky, přičemž jeho algoritmus má údajně rozpoznat až 87 % webového spamu.
Trochu ostřejší výrazy Pavel použil v případě aktuální novinky související s nástrojem Keyword Planner. Ten doporučoval v našem videu o tom, jak se tvoří analýza klíčových slov, jako jeden z důležitých nástrojů, který nám může napovědět, co lidé na internetu hledají.
Google si ovšem v poslední době hraje s výsledky, které tento nástroj zobrazuje, a hrozí dokonce jeho znepřístupnění těm, kteří nemají žádnou kampaň na Google Adwords. Ve videu jsme rozebrali, co k tomu Google vede a co z toho plyne pro tvůrce webů a online marketéry. Pavel tomu věnoval také tento článek na blogu H1.cz.
Aktualizace: Řešení tohoto problému se věnuje i český nástroj Filipa Podstavce Marketing Miner. Jeho reakci si můžete přečíst zde.
Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 6 dny
Před 6 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Miroslav Hora
Před 7 roky
A není to u Googlu místo sabotáže spíše ušetření práce? Vždyť ve vyhledávání běžně zobrazuje výsledky slov, která jsou synonyma. A popravdě, pokud někdo v jinak kvalitním textu použije „méně hledané přesné fráze“, asi to není důvod k tomu ten text sestřelit z předních pozic, protože si redaktor, vědec, školitel, učitel,… předem neudělal KW analýzu, ale mluví tak, jak mu zobák narostl ;). V tom šetření práce souhlasím s Dušanem Janovským. Zase jedna zbytečná kauza na webu o umírajícím SEO, už je to jak s termojadernou fůzí – bude za 20 let a po 20 letech, za dalších 20 let :D. Od kdy vlastně to SEO umírá? Tipuji rok 2004. Dokud lidé budou hledat, bude i snaha o „optimalizaci“ (manipulaci) výsledků…
Odpovědět »
Pavel Pajkrt Sledovat @Abbe2P
Před 7 roky
Nic o umírání SEO v rozhovoru nepadlo. A aby nedošlo k nedorozumění: SEO neumírá. Naopak. Je nesmrtelné. Až zanikne vesmír, zůstane SEO.
S Dušanem souhlasím ve spoustě věcí, i v tom, že jemu to práci s klíčovými frázemi může šetří. A asi řadě dalších lidí. Ale řadě dalších ne. Osobně jsem vždy rád analyzoval i ty drobné rozdíly, které nyní už nevidíme.
Neznám důvody, proč se ty změny dějí, a nikoho nechci obviňovat. Ale osobně je vnímám jako ztrátu, nikoliv jako vylepšení.
Odpovědět »