Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Pavel Pajkrt: Co to je Jalapeňo 3.0 a proč Google provádí sabotáž?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 159 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Od 21. června probíhá postupné nasazení aktualizace vyhledávání s názvem Jalapeňo 3.0. Napsal to 23. června Seznam na svém blogu. A Google překvapil online marketéry změnou, kterou Pavel Pajkrt považuje za sabotáž.

Inzerce

Toto video je Pavlovým komentářem k aktuálnímu vývoji vyhledáváčů Google a Seznam.cz.

Co je to Jalapeňo 3.0?

Jalapeňo 3.0. je update vyhledávače Seznam.cz, který má za cíl potlačit webspam a ve vyhledávání posunout výše stránky s kvalitním obsahem. S Pavlem jsme rozebírali, co to v praxi znamená pro tvůrce webů a jak se Seznamu daří svůj algoritmus vyvíjet.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

První update s názvem Jalapeňo 1.0 vyšel v květnu 2015. Podle Pavlových informací díky němu zmizelo až 77 % spamu a ovlivněno bylo zrhuba 25 % hledaných frází. Zaměřen byl především na linkfarmy, MFA weby, PR weby a generátory textů.

Jalapeňo 2.0. přišel v lednu 2016. Měl stejný záměr jako jeho předchůdce, ale údajně byl citlivější. U jedničky v H1.cz nezaznamenali žádné velké změny, u dvojky ale ano – posuny ve vyhledávání k lepšímu.

A konečně 21. 6. 2016 vyšel Jalapeňo 3.0. Dva až tři týdny bude procházet webové stránky, přičemž jeho algoritmus má údajně rozpoznat až 87 % webového spamu.

Související odkazy:

Sabotáž Googlu

Trochu ostřejší výrazy Pavel použil v případě aktuální novinky související s nástrojem Keyword Planner. Ten doporučoval v našem videu o tom, jak se tvoří analýza klíčových slov, jako jeden z důležitých nástrojů, který nám může napovědět, co lidé na internetu hledají.

Google si ovšem v poslední době hraje s výsledky, které tento nástroj zobrazuje, a hrozí dokonce jeho znepřístupnění těm, kteří nemají žádnou kampaň na Google Adwords. Ve videu jsme rozebrali, co k tomu Google vede a co z toho plyne pro tvůrce webů a online marketéry. Pavel tomu věnoval také tento článek na blogu H1.cz.

Aktualizace: Řešení tohoto problému se věnuje i český nástroj Filipa Podstavce Marketing Miner. Jeho reakci si můžete přečíst zde.

Co byste neměli minout:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

batrla-fiserova-web

Jak chrání české firmy data svých uživatelů? | Josef Bátrla a Kateřina Fišerová

barbora-balasova-web

Clubhouse: Co o něm zatím víme? | Barbora Balášová

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

Právě vyšlo

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

Miroslav Hora

Před 7 roky

A není to u Googlu místo sabotáže spíše ušetření práce? Vždyť ve vyhledávání běžně zobrazuje výsledky slov, která jsou synonyma. A popravdě, pokud někdo v jinak kvalitním textu použije „méně hledané přesné fráze“, asi to není důvod k tomu ten text sestřelit z předních pozic, protože si redaktor, vědec, školitel, učitel,… předem neudělal KW analýzu, ale mluví tak, jak mu zobák narostl ;). V tom šetření práce souhlasím s Dušanem Janovským. Zase jedna zbytečná kauza na webu o umírajícím SEO, už je to jak s termojadernou fůzí – bude za 20 let a po 20 letech, za dalších 20 let :D. Od kdy vlastně to SEO umírá? Tipuji rok 2004. Dokud lidé budou hledat, bude i snaha o „optimalizaci“ (manipulaci) výsledků…

Odpovědět »

Pavel Pajkrt Sledovat @Abbe2P

Před 7 roky

Nic o umírání SEO v rozhovoru nepadlo. A aby nedošlo k nedorozumění: SEO neumírá. Naopak. Je nesmrtelné. Až zanikne vesmír, zůstane SEO.

S Dušanem souhlasím ve spoustě věcí, i v tom, že jemu to práci s klíčovými frázemi může šetří. A asi řadě dalších lidí. Ale řadě dalších ne. Osobně jsem vždy rád analyzoval i ty drobné rozdíly, které nyní už nevidíme.

Neznám důvody, proč se ty změny dějí, a nikoho nechci obviňovat. Ale osobně je vnímám jako ztrátu, nikoliv jako vylepšení.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Inzerce