Poslechněte si 175 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.
Ze všech stran slyšíme, jak důležitá je v dnešním byznysu značka. Jenomže málokdo ví, jak značku budovat a jakým chybám se při tom vyhnout. V tomto rozhovoru to probereme.
Ale nezůstaneme jen u teorie. Podíváme se i na značky, jako je Lítačka, Elektronická evidence tržeb, ANO 2011 nebo třeba Leoš Mareš, Donald Trump či Miloš Zeman. Všechno jsou to totiž značky, které znáte a které se nějak vyvíjí. Svůj názor na ně nám poví Honza Páv.
Honza je spoluzakladatelem firmy, která se jmenuje příznačně. Lovebrand. Podílel se na tvorbě značek, jako je Česká spořitelna, Nestlé, Mercedes-Benz, Henkel, Ikea nebo Nivea. Spolupořádal také konferenci FashionTech a v roce 2013 s kolegy založil zmíněný Lovebrand.
V rozhovoru mne zajímalo i to, zda jenom chytře nemluví, ale zda si zametá i před vlastním prahem. Takže jsme se podívali na kloub brandingu samotného Lovebrandu, vhodnosti jeho pojmenování či archetypu, který ztělesňuje.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Co ve videu zjistíte:
- Jaké jsou nejčastější chyby při budování značky?
- Proč se o brandingu tak hodně mluví?
- Jak se potřeba budovat značku vyvíjela z historického pohledu?
- Proč podle Honzy nemá smysl přikládat tak velkou váhu archetypům?
- Má podle něj smysl, aby i malý e-shop budoval vlastní brand?
- Jak vytvořit název firmy?
- Jak hodnotí známé značky a u kterých vidí největší chyby?
- A mnoho dalšího.
Video jsme natočili v lovebrandí kanceláři. Bohužel jsme to moc dobře nevychytali se světlem, takže prosím omluvte sníženou kvalitu obrazu. O to zajímavější ale bude obsah samotného videa a podklady, které pro vás Honza připravil:
Výběr názvu je většinou jeden z prvních kroků, který se při zakládání firmy řeší. Je to logické, ale z pohledu značky to není úplně šťastné. Pokud nevíte, jaká vaše značka bude a jak má působit, může se vám stát, že vyberete nevhodný název. Kritérií pro výběr vhodného názvu je ale víc.
Správný název nemusí splňovat všechna tato kritéria. Při tvorbě značek žádná dogmata neexistují. Pokud si ale vyberete název, který nějaké z kritérií nesplňuje, měli byste vědět proč a jak s tím budete pracovat. Na blogu Lovebrandu si můžete prohlídnout článek s ukázkou hodnocení názvu, ve kterém právě Lítačka nedopadla úplně špatně.
Vymýšlíte značku? Všechno podstatné si sepište, protože časem můžete zapomenout jak konkrétní formulace, tak důvody, proč jste se o značce právě tak rozhodovali. Pokud si nic nenapíšete, je pravděpodobné, že se vaše značka časem rozmělní a ztratí svůj obsah. Co je tedy to minimum, které byste si měli sepsat?
Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 si můžete stáhnout zde. Hezký poslech!
Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Miroslav Hora
Před 7 roky
Kontroverze je jedním ze způsobů jak zvýšit zásah. Když bude člověk „miláček publika“, budou o něm mluvit ti, co k němu mají vztah a pro ostatní bude neutrální. Zatímco když bude kontroverzní, budou o něm mluvit jak obdivovatelé, tak ti co ho nenávidí. Myslím, že je to popsané v knize od Ewena Chia o affiliate. V Česku shrnuto asi pod pojmem – i negativní reklama je reklama. U nás tak může být vnímán třeba ekonom Tomáš Sedláček, který se vůči tradiční „matematické“ ekonomii často vymezuje jako zástupce proudu té humánní. Dvě tváře matematika Karla Janečka na jedné straně mecenáš, na straně druhé šejdíř na burze, který pomocí HFT přináší skutečným investorům jen jakousi daň, tím že se díky rychlému spojení nacpe mezi 2 obchodníky a zdraží jim obchod, který by proběhl i bez něho a levněji. Lépe to popisuje M. Lewis – Flash Boys.
Odpovědět »
Sergey Petukhov Sledovat @proideacz
Před 7 roky
Trochu delsi ale velice dobry rozhovor. Objevil jsem par zajimavych pohledu na budovani znacky a urcite zkusime aplikovat pro nase projekty. Hodne uspechu Lovebrand!
Odpovědět »
Ondřej Dědič Sledovat @ondradedic
Před 7 roky
Uff, rozhovor delší, avšak informace zajímavé :) Jenom styl Honzovy řeči mě chvílemi doháněl ke zmáčknutí pauzy-v jedné větě několikrát slovo „jakoby“, nebo „jako“, toho si prostě nejde nevšimnout, když rozhovor posloucháte jako podcast :D
Odpovědět »