Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Jak začít podnikat na internetu

Začít podnikat na internetu můžete velmi rychle. V tomto článku vám ukážeme příběhy konkrétních podnikatelů a napovíme, jak začít podnikat na internetu ještě dnes. Zjistěte, jak se tvoří úspěšné webové stránky, internetové obchody nebo třeba blogy, a vyzkoušejte to také.

Podnikání na internetu je v posledních letech velmi populární. Mnoha lidem se díky němu povedlo i výrazně zbohatnout. Přesto je to podnikání jako jakékoliv jiné, tudíž vyžaduje spoustu čas, energie a finančních investic. Začít se dá ale od nuly. Podobně, jako začínalo mnoho podnikatelů, které dnes znáte z knih, filmů a médií.

Tvorba webových stránek

Jednou z nejlepších možností, jak začít podnikat na internetu, je vytvoření vlastních webových stránek. Určitě i vy používáte řadu úspěšných webů, které většinou založili jednotlivci jako vy. Poslechněte si příběhy některých z nich:

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

tomas-vyskocil-web

Tomáš Vyskočil (Edna.cz): Jak vytvořit web pro masy?

vojtech-tucek-web

VIDEO: Vojtěch Tuček: V čem tkví (ne)úspěch webu VideaČesky.cz?

Založit si vlastní web není složité. Můžete k tomu využít třeba WordPress, na kterém běží velká část úspěšných webů nejen v Česku, ale i v zahraničí. Je navíc zdarma a dá se velmi snadno upravovat.

Před spuštěním vlastních webových stránek ale doporučujeme ověřit, zda na ně skutečně dokážete dlouhodobě vkládat kvalitní obsah, přivést na ně nové návštěvníky a budovat kolem nich komunitu. A jelikož to určitě nechcete dělat zadarmo, tak že na nich dokážete i vydělat peníze.

Tvorba e-shopů

Internetové obchody jsou v Česku neskutečně populární. Fungují jich zde desítky tisíc a neustále přibývají další. I dnes se naskytují příležitosti pro vytvoření nového e-shopu. Potřebujete k tomu ideálně unikátní sortiment, znalosti marketingu, funkční webové stránky a ochotu naučit se spoustu dalších věcí třeba kolem logistiky e-shopu, finančního řízení firmy nebo zákaznické podpory.

Poslechněte si zakladatele úspěšných e-shopů a zjistěte, díky čemu rozjeli své firmy:

ondrej-prokop-web

Ondřej Prokop (Fresh): 10 let budování internetové agentury, vývoj vlastního CMS, soft-skills podnikatele

AB testování

Jak A/B testovat jako král?

milan-pichlik-web

Marketing bez cookies a měření na internetu | Milan Pichlík (eHub)

Inzerce

Blogování

Dnes už na internetu nevydělávají jen tvůrci velkých webů, ale také různí blogeři a influenceři ze sociálních sítí.

Vlastní blog si můžete založit také. Můžete k tomu použít již zmíněný WordPress, který je pro blogy přímo určený. Můžete psát články o oboru, kterému rozumíte a ve kterém můžete sdílet své zkušenosti s ostatními. Zpeněžit to můžete prodejem reklamy, tvorbou vlastních produktů či nějakým jiným způsobem.

Sociální sítě jsou novým tvůrcům otevřeny. I vy můžete začít budovat atraktivní profil na síti, která je vám blízká a na které dokážete být aktivní a originální. Přikládáme několik rozhovorů, které vás v tom inspirují:

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

Premium
ladislav-dyntar-web

eSport: Co o něm musíte vědět pro váš byznys? | Ladislav Dyntar

Premium
michal-vratny-web

Železná koule: Jak se buduje komunita? | Michal Vrátný

Další možnosti, jak začít podnikat na internetu

Možností, jak začít podnikat na internetu, je mnoho. Můžete se třeba život jako profesionál na volné noze a poskytovat ostatním služby v oblasti, které rozumíte. Můžete psát texty na zakázku, živit se grafikou, programováním nebo něčím jiným.

Poslechněte si několik dalších rozhovorů o podnikání na internetu:

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

Premium
josef-buryan-web

2 hlavní důvody, díky kterým roste Aktin.cz | Josef Buryan

michal-lichner-web

Expanze do zahraničí: Jak vybrat správný trh? | Michal Lichner (Dexfinity)

Premium
jiri-diblik-web

3 miliony uživatelů ze 176 zemí světa. Jak roste aplikace VOS? | Jiří Diblík

Premium
tomas-zapletal-web

Nízké marže a zaměstnanecké akcie. Jak to zvládá startup Worldee? | Tomáš Zapletal

dan-nytra-web

Umělá inteligence a tvorba textů. Jak může pomoci i vaší firmě? | Dan Nytra

Premium
martin-kus-web

Vuch: Strategie firmy, riskování, finance i vstup investora | Martin Kůs

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
petr-janosik-web

Takhle se za víc jak miliardu prodal Smartlook | Petr Janošík

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Inzerce