Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak začít podnikat na internetu

Začít podnikat na internetu můžete velmi rychle. V tomto článku vám ukážeme příběhy konkrétních podnikatelů a napovíme, jak začít podnikat na internetu ještě dnes. Zjistěte, jak se tvoří úspěšné webové stránky, internetové obchody nebo třeba blogy, a vyzkoušejte to také.

Podnikání na internetu je v posledních letech velmi populární. Mnoha lidem se díky němu povedlo i výrazně zbohatnout. Přesto je to podnikání jako jakékoliv jiné, tudíž vyžaduje spoustu čas, energie a finančních investic. Začít se dá ale od nuly. Podobně, jako začínalo mnoho podnikatelů, které dnes znáte z knih, filmů a médií.

Tvorba webových stránek

Jednou z nejlepších možností, jak začít podnikat na internetu, je vytvoření vlastních webových stránek. Určitě i vy používáte řadu úspěšných webů, které většinou založili jednotlivci jako vy. Poslechněte si příběhy některých z nich:

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

tomas-vyskocil-web

Tomáš Vyskočil (Edna.cz): Jak vytvořit web pro masy?

vojtech-tucek-web

VIDEO: Vojtěch Tuček: V čem tkví (ne)úspěch webu VideaČesky.cz?

Založit si vlastní web není složité. Můžete k tomu využít třeba WordPress, na kterém běží velká část úspěšných webů nejen v Česku, ale i v zahraničí. Je navíc zdarma a dá se velmi snadno upravovat.

Před spuštěním vlastních webových stránek ale doporučujeme ověřit, zda na ně skutečně dokážete dlouhodobě vkládat kvalitní obsah, přivést na ně nové návštěvníky a budovat kolem nich komunitu. A jelikož to určitě nechcete dělat zadarmo, tak že na nich dokážete i vydělat peníze.

Tvorba e-shopů

Internetové obchody jsou v Česku neskutečně populární. Fungují jich zde desítky tisíc a neustále přibývají další. I dnes se naskytují příležitosti pro vytvoření nového e-shopu. Potřebujete k tomu ideálně unikátní sortiment, znalosti marketingu, funkční webové stránky a ochotu naučit se spoustu dalších věcí třeba kolem logistiky e-shopu, finančního řízení firmy nebo zákaznické podpory.

Poslechněte si zakladatele úspěšných e-shopů a zjistěte, díky čemu rozjeli své firmy:

petr-macek-web

Jak propagovat službu nebo produkt?

milan-pichlik-web

Marketing bez cookies a měření na internetu | Milan Pichlík (eHub)

petr-hudec-web

Petr Hudec (HuráMobil.cz): Závislost na Heurece a automatizace e-shopu

Inzerce

Blogování

Dnes už na internetu nevydělávají jen tvůrci velkých webů, ale také různí blogeři a influenceři ze sociálních sítí.

Vlastní blog si můžete založit také. Můžete k tomu použít již zmíněný WordPress, který je pro blogy přímo určený. Můžete psát články o oboru, kterému rozumíte a ve kterém můžete sdílet své zkušenosti s ostatními. Zpeněžit to můžete prodejem reklamy, tvorbou vlastních produktů či nějakým jiným způsobem.

Sociální sítě jsou novým tvůrcům otevřeny. I vy můžete začít budovat atraktivní profil na síti, která je vám blízká a na které dokážete být aktivní a originální. Přikládáme několik rozhovorů, které vás v tom inspirují:

Premium
ladislav-dyntar-web

eSport: Co o něm musíte vědět pro váš byznys? | Ladislav Dyntar

Premium
michal-vratny-web

Železná koule: Jak se buduje komunita? | Michal Vrátný

petr-srna-web

Influencer marketing: Jak z něj vytěžit maximum? | Petr Srna (World of Online)

Další možnosti, jak začít podnikat na internetu

Možností, jak začít podnikat na internetu, je mnoho. Můžete se třeba život jako profesionál na volné noze a poskytovat ostatním služby v oblasti, které rozumíte. Můžete psát texty na zakázku, živit se grafikou, programováním nebo něčím jiným.

Poslechněte si několik dalších rozhovorů o podnikání na internetu:

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Premium
martina-bechynova-web

Platí na sítích „náš zákazník, náš pán“? Nastavte komunikaci jako Liftago | Martina Bechyňová

Premium
stepan-rybnicek-web

Rozjeli vlastní značku v Německu, Rakousku a dalších zemích. Jak expanduje Foul? | Štěpán Rybníček

Premium
martin-kus-web

Z nuly vybudovali značku Vuch. Díky čemu vyrostli? | Martin Kůs

vit-endler-web

První 3 roky budování startupu. O čem jsou? | Vít Endler (Fingood)

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Inzerce