Inzerce

Jak začít podnikat na internetu

Začít podnikat na internetu můžete velmi rychle. V tomto článku vám ukážeme příběhy konkrétních podnikatelů a napovíme, jak začít podnikat na internetu ještě dnes. Zjistěte, jak se tvoří úspěšné webové stránky, internetové obchody nebo třeba blogy, a vyzkoušejte to také.

Podnikání na internetu je v posledních letech velmi populární. Mnoha lidem se díky němu povedlo i výrazně zbohatnout. Přesto je to podnikání jako jakékoliv jiné, tudíž vyžaduje spoustu čas, energie a finančních investic. Začít se dá ale od nuly. Podobně, jako začínalo mnoho podnikatelů, které dnes znáte z knih, filmů a médií.

Tvorba webových stránek

Jednou z nejlepších možností, jak začít podnikat na internetu, je vytvoření vlastních webových stránek. Určitě i vy používáte řadu úspěšných webů, které většinou založili jednotlivci jako vy. Poslechněte si příběhy některých z nich:

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

tomas-vyskocil-web

Tomáš Vyskočil (Edna.cz): Jak vytvořit web pro masy?

vojtech-tucek-web

VIDEO: Vojtěch Tuček: V čem tkví (ne)úspěch webu VideaČesky.cz?

Založit si vlastní web není složité. Můžete k tomu využít třeba WordPress, na kterém běží velká část úspěšných webů nejen v Česku, ale i v zahraničí. Je navíc zdarma a dá se velmi snadno upravovat.

Před spuštěním vlastních webových stránek ale doporučujeme ověřit, zda na ně skutečně dokážete dlouhodobě vkládat kvalitní obsah, přivést na ně nové návštěvníky a budovat kolem nich komunitu. A jelikož to určitě nechcete dělat zadarmo, tak že na nich dokážete i vydělat peníze.

Inzerce

Tvorba e-shopů

Internetové obchody jsou v Česku neskutečně populární. Fungují jich zde desítky tisíc a neustále přibývají další. I dnes se naskytují příležitosti pro vytvoření nového e-shopu. Potřebujete k tomu ideálně unikátní sortiment, znalosti marketingu, funkční webové stránky a ochotu naučit se spoustu dalších věcí třeba kolem logistiky e-shopu, finančního řízení firmy nebo zákaznické podpory.

Poslechněte si zakladatele úspěšných e-shopů a zjistěte, díky čemu rozjeli své firmy:

adam-jezek-web

VIDEO: Adam Ježek: Jak vyhledávače hodnotí webové stránky?

jan-tichy-web

VIDEO: Jan Tichý: Co a jak by měly e-shopy měřit a vyhodnocovat?

Uživatelské testování

Uživatelské testování: Jak vybrat testery?

Inzerce

Blogování

Dnes už na internetu nevydělávají jen tvůrci velkých webů, ale také různí blogeři a influenceři ze sociálních sítí.

Vlastní blog si můžete založit také. Můžete k tomu použít již zmíněný WordPress, který je pro blogy přímo určený. Můžete psát články o oboru, kterému rozumíte a ve kterém můžete sdílet své zkušenosti s ostatními. Zpeněžit to můžete prodejem reklamy, tvorbou vlastních produktů či nějakým jiným způsobem.

Sociální sítě jsou novým tvůrcům otevřeny. I vy můžete začít budovat atraktivní profil na síti, která je vám blízká a na které dokážete být aktivní a originální. Přikládáme několik rozhovorů, které vás v tom inspirují:

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

barbora-balasova-web

Clubhouse: Co o něm zatím víme? | Barbora Balášová

daniel-krasny-web

Daniel Krásný: Jak vytvořit úspěšný blog?

Další možnosti, jak začít podnikat na internetu

Možností, jak začít podnikat na internetu, je mnoho. Můžete se třeba život jako profesionál na volné noze a poskytovat ostatním služby v oblasti, které rozumíte. Můžete psát texty na zakázku, živit se grafikou, programováním nebo něčím jiným.

Poslechněte si několik dalších rozhovorů o podnikání na internetu:

michal-sleziak-web

Jak vytvořit úspěšný digitální produkt? | Michal Sleziak (GoodRequest)

tomas-hlad-web

Design e-shopu. Jak nad ním přemýšlet? | Tomáš Hlad

tomas-zahalka-web

Založte e-shop a neřešte logistiku a skladování | Tomáš Zahálka (Dudlu.cz)

martin-strbak-web

Personalizace e-shopu: Jak pracovat s daty? | Martin Štrbák (Persoo)

ondrej-ratajsky-web

Vzdělávání klientů v B2B: Proč a jak na něj? | Ondřej Ratajský (SmartEmailing.cz)

patrik-babinec-web

Nadchněte vaše zákazníky. Budování zákaznické zkušenosti na e-shopu | Patrik Babinec (Skladon)

martina-neubauerova-web

Chyby při zakládání startupu | Martina Neubauerová (Socialboa)

jan-lastuvka-web

Kolik stojí vytvoření e-shopu? | Jan Laštůvka (Lemonero)

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe