Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Jak začít podnikat na internetu

Začít podnikat na internetu můžete velmi rychle. V tomto článku vám ukážeme příběhy konkrétních podnikatelů a napovíme, jak začít podnikat na internetu ještě dnes. Zjistěte, jak se tvoří úspěšné webové stránky, internetové obchody nebo třeba blogy, a vyzkoušejte to také.

Podnikání na internetu je v posledních letech velmi populární. Mnoha lidem se díky němu povedlo i výrazně zbohatnout. Přesto je to podnikání jako jakékoliv jiné, tudíž vyžaduje spoustu čas, energie a finančních investic. Začít se dá ale od nuly. Podobně, jako začínalo mnoho podnikatelů, které dnes znáte z knih, filmů a médií.

Tvorba webových stránek

Jednou z nejlepších možností, jak začít podnikat na internetu, je vytvoření vlastních webových stránek. Určitě i vy používáte řadu úspěšných webů, které většinou založili jednotlivci jako vy. Poslechněte si příběhy některých z nich:

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

tomas-vyskocil-web

Tomáš Vyskočil (Edna.cz): Jak vytvořit web pro masy?

vojtech-tucek-web

VIDEO: Vojtěch Tuček: V čem tkví (ne)úspěch webu VideaČesky.cz?

Založit si vlastní web není složité. Můžete k tomu využít třeba WordPress, na kterém běží velká část úspěšných webů nejen v Česku, ale i v zahraničí. Je navíc zdarma a dá se velmi snadno upravovat.

Před spuštěním vlastních webových stránek ale doporučujeme ověřit, zda na ně skutečně dokážete dlouhodobě vkládat kvalitní obsah, přivést na ně nové návštěvníky a budovat kolem nich komunitu. A jelikož to určitě nechcete dělat zadarmo, tak že na nich dokážete i vydělat peníze.

Inzerce

Tvorba e-shopů

Internetové obchody jsou v Česku neskutečně populární. Fungují jich zde desítky tisíc a neustále přibývají další. I dnes se naskytují příležitosti pro vytvoření nového e-shopu. Potřebujete k tomu ideálně unikátní sortiment, znalosti marketingu, funkční webové stránky a ochotu naučit se spoustu dalších věcí třeba kolem logistiky e-shopu, finančního řízení firmy nebo zákaznické podpory.

Poslechněte si zakladatele úspěšných e-shopů a zjistěte, díky čemu rozjeli své firmy:

filip-podstavec-web

Filip Podstavec: Jak se dělá linkbuilding v Čechách i v zahraničí?

marek-danko-web

Produktové obrázky: Jaké v nich dělají e-shopy chyby? | Marek Daňko (Feed Image Editor)

bara-novakova-web

Nejčastější chyby v textech na webu: Děláte je i vy? | Bára Nováková

Inzerce

Blogování

Dnes už na internetu nevydělávají jen tvůrci velkých webů, ale také různí blogeři a influenceři ze sociálních sítí.

Vlastní blog si můžete založit také. Můžete k tomu použít již zmíněný WordPress, který je pro blogy přímo určený. Můžete psát články o oboru, kterému rozumíte a ve kterém můžete sdílet své zkušenosti s ostatními. Zpeněžit to můžete prodejem reklamy, tvorbou vlastních produktů či nějakým jiným způsobem.

Sociální sítě jsou novým tvůrcům otevřeny. I vy můžete začít budovat atraktivní profil na síti, která je vám blízká a na které dokážete být aktivní a originální. Přikládáme několik rozhovorů, které vás v tom inspirují:

Premium
michal-vratny-web

Železná koule: Jak se buduje komunita? | Michal Vrátný

petr-srna-web

Influencer marketing: Jak z něj vytěžit maximum? | Petr Srna (World of Online)

Premium
jakub-vejmola-web

Jakub Vejmola alias Kicom: Byznys Bitcoinového Kanálu

Další možnosti, jak začít podnikat na internetu

Možností, jak začít podnikat na internetu, je mnoho. Můžete se třeba život jako profesionál na volné noze a poskytovat ostatním služby v oblasti, které rozumíte. Můžete psát texty na zakázku, živit se grafikou, programováním nebo něčím jiným.

Poslechněte si několik dalších rozhovorů o podnikání na internetu:

Premium
vitezslav-valka-web

UX e-shopu: Jak zvýšit prodeje na vašem webu? | Vítězslav Válka

Premium
petr-miklik-web

Grizly.cz: Jak zaměřit firmu na zákazníka? | Petr Miklík

monika-kleckova-web

Jak řídit projekt pro klienta? | Monika Klečková

Premium
gentlemanstore-web

Zdroje růstu e-shopu GentlemanStore.cz | Pavel Králíček a Jan Moravčík

samuel-huba-web

SaaS byznys, vstup na burzu, budoucnost e-commerce | Samuel Huba

Premium
david-semerad-web

Sedí vám vaše firma? | David Semerád

jiri-svoboda-web

E-mail marketing výrobce oblečení Kalas | Jiří Svoboda (SmartEmailing)

karin-milkova-web

Expanze do zahraničí a lokální platební metody | Karin Milková (TrustPay)

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

Premium
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

janka-chudlikova-web

Janka Chudlíková: Byznys lektorky na volné noze, tvorba on-line produktů, dva neúspěšné starty podnikání

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

Inzerce