Společně s Martinem Chytrým z mojeBillboardy.cz pro vás natáčíme sérii videí o venkovní reklamě. V dnešním rozhovoru se věnujeme tomu, jak z ní vytěžit maximum.
Jak postupovat při realizaci kampaně
- jděte napřímo za majiteli billboardů, vyhněte se prostředníkům
- portál mojeBillboardy sdružuje vlastníky reklamních ploch a zprostředkovává přímý kontakt s nimi
- plánujte kampaně předem – díky včasné poptávce si můžete vybírat z více možností
- vaše reklama bude mnohonásobně účinnější, pokud při tvorbě motivu dodržíte zásady správné grafiky
- nevybírejte billboardy jen podle ceny, vyplatí se dát přednost frekventovanějším lokalitám
Kombinace offline a online reklamy
- Případová studie Nielsen z roku 2017 (anglický originál)
- 46% Američanů v posledních 6 měsících použilo Google, aby si vyhledali to co viděli na billboardu
- 38% Američanů zveřejnilo příspěvek na Facebooku na základě něčeho, co viděli na billboardu
- Případová studie Ipsos Mori z roku 2015 (anglický originál)
- Britové, kteří viděli reklamu inzerenta na billboardu, mají o 17% vyšší pravděpodobnost, že budou komunikovat s jeho brandem v onlinu
- nejefektivnější outdoorové kampaně zvýšily návštěvnost internetových stránek inzerenta o 38%
- mladí z věkové skupiny 16 – 24 let na základě shlédnutí billboardu provedou online interakci s brandem inzerenta mnohem častěji než ostatní věkové skupiny, a to o 140%
O tom, jestli bude vaše reklama úspěšná, rozhoduje často grafika. Proto je velmi důležité vyvarovat se základních grafických chyb. V sérii článků Skvělá grafika na billboard vám poradíme, jak má správný billboard vypadat a na co se při jeho tvorbě zaměřit.