Inzerce

Inzerce

Jak vytvořit billboard? Podklady a tipy pro začátečníky

V předchozích dílech o venkovní reklamě jsme si povídali o tom, zda jsou billboardy mrtvé a jaká je cena billboardů. Dnes si povíme o tom, jak by měly efektivní billboardy vypadat a jak k jejich tvorbě přistoupit.

Společně s Martinem Chytrým jsme pro vás připravili již několik rozhovorů o venkovní reklamě:

Rozhovory si můžete přehrát i v našem podcastu o podnikání.

Pravidla pro tvorbu grafiky na billboard:

  • Reklamní sdělení:
    • jeho délku přizpůsobit času, který člověk má ke shlédnutí plochy – ideálně 6 slov nebo méně
    • má mít pouze jediný a jednoduchý cíl
    • nejčastěji firemní slogan, popis slevové akce (2 za 1), benefit výrobku, výzva k akci (Přijďte!/Jeďte tudy)
    • konzistentní volba slov jako v kampaních v dalších mediatypech (např. v reklamě v rádiu/na firemním webu)
  • Kontaktní údaje:
    • pouze jeden – ideálně snadno zapamatovatelná www stránka
    • ne telefonní číslo – nikdo si jej nezapamatuje
  • Písmo:
    • velikost textu dostatečně velká, aby bylo čitelné i z dálky
    • jednoduchý font, bez ozdobných prvků
  • obrázek – upoutá, zvyšuje efektivitu reklamy. Musí ale být relevantní k sdělení!
  • firemní logo – dostatečně velké
  • barvy: výrazné, kontrastní, veselé

Co přitahuje k billboardu pozornost?

  1. nástavby – obrázek vystupuje z reklamní plochy; kreativní řešení zaujme
  2. vtipná, chytrá reklama

Více o informací o formátech venkovní reklamy, a tipů jak si vybrat ten správný, najdete v Průvodci venkovní reklamy.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

sm-neziskovky-web

E-mail marketing pro neziskovky | Lucie Hošková a Markéta Danišová

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

martin-klega-web

Martin Klega (ApuTime): Jak přistupovat k marketingu v době koronavirové?

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

radek-kedron-web

Radek Kedroň: Jak vznikal iRozhlas.cz?

muz-krabice-web

V čem dělají začínající freelanceři nejčastěji chybu?

martin-masa-web

Martin Máša (Hnutí Duha): Pomohli jsme vyhrát přírodě. Zapojilo se 55 tisíc lidí

jiri-bohac-web

Jiří Boháč: Jak se provozuje kamenné i on-line zlatnictví?

Inzerce