Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Venkovní reklama: Jsou billboardy mrtvé?

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

MarketingSponzorovánoVideo

Často nám vyčítáte, že se až příliš věnujeme online marketingu a zapomínáme na reklamu ve světě mimo internet. Přinášíme vám proto první díl seriálu o venkovní reklamě, který budeme natáčet společně s Martinem Chytrým z mojeBillboardy.cz.

Začneme tím, jak na tom vlastně venkovní (nebo také outdoorová) reklama je. Často se říká, že je mrtvá a že nefunguje. Zejména po zákazu billboardů u dálnic. Je to pravda a kdy se vůbec vyplatí do venkovní reklamy investovat?

Také jsem se Martina zeptal na to, proč by dnes firmy měly investovat do venkovních reklamních ploch, které se v porovnání s online marketingovými nástroji nedají v podstatě vůbec měřit a vyhodnocovat.

V dalších dílech, které budou vycházet každých 14 dní, se dozvíte třeba to, jak vypadají skutečně efektivní billboardy, kam je ideálně umístit a pro jaké marketingové kampaně se vyplatí nejvíce.

V jakých situacích uvažovat o venkovní reklamě?

  • Chci přivést lidi do kamenné prodejny – např. při otevření nové provozovny.
  • Chci zákazníky podnítit k akci – např. při časově omezené slevové akci.
  • Chci vzbudit zájem – např. když uvádím na trh novou službu nebo výrobek.
  • Chci přitáhnout lidi na kulturní událost – pořádám např. festival, koncert, módní show, apod.
  • Spouštím něco nového a chci bombastický start – ideálně v kombinaci s dalšími typy reklamy.
  • Chci, aby zákazníci „věděli, že existuji“.
  • Chci podporovat známost své značky – zákazník si raději vybere zboží, které již odněkud zná.
  • Chci prestiž pro svoji firmu – zákazníci hodnotí zboží podporované reklamou jako kvalitnější.

Hlavní výhody venkovní reklamy:

  • Nelze přepnout ani vypnout.
  • Působí 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
  • Opakované působení podporuje zapamatování – zákazníci reklamu vidí každý den po cestě do zaměstnání.
  • Přesné cílení – nejen město, ale i výběr konkrétní lokality: u lékárny, před nádražím, u odbočky k mé restauraci, atd.

Při nasazení venkovní reklamy platí stejná pravidla jako u jiných druhů marketingu: musím především vědět kdo je moje cílová skupina a s jakým sdělením ji chci oslovit.

Více o informací o tom, proč a jak zařadit billboardy do vašeho marketingového mixu najdete v Průvodci venkovní reklamy.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 25 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    

    Skrýt reklamu