Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Venkovní reklama: Jsou billboardy mrtvé?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Často nám vyčítáte, že se až příliš věnujeme online marketingu a zapomínáme na reklamu ve světě mimo internet. Přinášíme vám proto první díl seriálu o venkovní reklamě, který budeme natáčet společně s Martinem Chytrým z mojeBillboardy.cz.

Začneme tím, jak na tom vlastně venkovní (nebo také outdoorová) reklama je. Často se říká, že je mrtvá a že nefunguje. Zejména po zákazu billboardů u dálnic. Je to pravda a kdy se vůbec vyplatí do venkovní reklamy investovat?

Také jsem se Martina zeptal na to, proč by dnes firmy měly investovat do venkovních reklamních ploch, které se v porovnání s online marketingovými nástroji nedají v podstatě vůbec měřit a vyhodnocovat.

V dalších dílech, které budou vycházet každých 14 dní, se dozvíte třeba to, jak vypadají skutečně efektivní billboardy, kam je ideálně umístit a pro jaké marketingové kampaně se vyplatí nejvíce.

Inzerce

V jakých situacích uvažovat o venkovní reklamě?

  • Chci přivést lidi do kamenné prodejny – např. při otevření nové provozovny.
  • Chci zákazníky podnítit k akci – např. při časově omezené slevové akci.
  • Chci vzbudit zájem – např. když uvádím na trh novou službu nebo výrobek.
  • Chci přitáhnout lidi na kulturní událost – pořádám např. festival, koncert, módní show, apod.
  • Spouštím něco nového a chci bombastický start – ideálně v kombinaci s dalšími typy reklamy.
  • Chci, aby zákazníci „věděli, že existuji“.
  • Chci podporovat známost své značky – zákazník si raději vybere zboží, které již odněkud zná.
  • Chci prestiž pro svoji firmu – zákazníci hodnotí zboží podporované reklamou jako kvalitnější.

Hlavní výhody venkovní reklamy:

  • Nelze přepnout ani vypnout.
  • Působí 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
  • Opakované působení podporuje zapamatování – zákazníci reklamu vidí každý den po cestě do zaměstnání.
  • Přesné cílení – nejen město, ale i výběr konkrétní lokality: u lékárny, před nádražím, u odbočky k mé restauraci, atd.

Při nasazení venkovní reklamy platí stejná pravidla jako u jiných druhů marketingu: musím především vědět kdo je moje cílová skupina a s jakým sdělením ji chci oslovit.

Více o informací o tom, proč a jak zařadit billboardy do vašeho marketingového mixu najdete v Průvodci venkovní reklamy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

daniel-musil-web

Revenue operations: Co to je a proč by to vaše firma měla řešit? | Daniel Musil (AITOM)

jiri-jemelka-web

Roste vám konkurence? Jak to na to reagovat? | Jiří Jemelka (JPF)

jaroslav-pokorny-web

Růst malé firmy na miliardu. Co je potřeba změnit? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

radek-klein-web

Prodává trdelníky za 1,5 miliardy korun. Kromě Česka i v dalších 12 zemích | Radek Klein (Trdlokafé)

marek-odehnal-web

Dědictví: Co se stane s vaším majetkem, pokud nečekaně zemřete? | Marek Odehnal