Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Venkovní reklama: Jak dělat efektivní reklamní kampaně?

Vyzkoušejte náš premium obsah

Inzerce

Inzerce

Venkovní reklama může stejně jako ta internetová přinášet spoustu zajímavých výsledků. Jen je potřeba k ní přistupovat správně a efektivně. A právě o tom je třetí díl naší série rozhovorů o venkovní reklamě s Martinem Chytrým z mojeBillboardy.cz.

Inzerce

Na první pohled se to zdá jednoduché. Při pohledu na billboard či jiný formát venkovní reklamy to působí tak, že stačí použít poutavý obrázek, do textu zvolit pár vhodných slov a všechno je hotové. Jenomže právě ve zvolení správné podoby plochy a vybrání účinného a atraktivního sdělení, je tím nejdůležitějším a nejnáročnějším.

Jelikož na českém internetu nenajdete příliš použitelných tipů, jak k venkovní reklamě přistupovat, dali jsme pro vás s Martinem Chytrým dohromady několik základních rad pro vaše reklamní kampaně:

Zásady účinné venkovní kampaně

  • Plánujte kampaň ideálně 3 měsíce předem – díky tomu budete mít výběr z největšího množství volných ploch.
  • Vybírejte kvalitní plochy v lokalitě, kde se nachází vaše cílová skupina.
  • Použijte správné sdělení – to by mělo obsahovat max. 6 slov, poutavý obrázek, firemní logo a jednoduchý námět.
  • Kombinujte plochu s dalšími druhy reklamy. Regionální kampaň funguje nejlépe, když billboardy doplníte o reklamu v místním rádiu a inzerci v regionálním tisku.

Nejčastější chyby

  • Příliš mnoho textu – billboard není inzerát v novinách!
  • Roztříštěný motiv – vícero fotografií najednou, neuspořádané texty.
  • Nezajímavé – motiv nevzbudí pozornost.

Jak venkovní reklamu testovat testovat

Před kampaní

  • Krabičkový test – nalepte zmenšeninu grafiky na krabičku zápalek. Sdělení musí být jasné a čitelné i na takto malé ploše. Pokud není, nechte motiv přepracovat.
  • Vizualizace – přeneste grafiku na reálnou fotografii vybraného billboardu. Takto zjistíte, jak bude vypadat na daném místě v realitě. Rychle tak zjistíte případné grafické chyby.

Během kampaně a po ní

  • Jednoduše – ptejte se nových zákazníků, kde se o vás dozvěděli. Posoudíte účinnost outdoorové reklamy.
  • Složitěji – zkopírujte stávající internetovou prezentaci vaší firmy na novou doménu (URL adresu). Na billboardech uvádějte výhradně tuto novou adresu. Měřte návštěvnost nového webu pomocí Google Analytics. Zjistíte kolik návštěvníků vám billboardy dovedly na web. Vše předem zkonzultujte se svým SEO specialistou, abyste nevytvořili duplicitní verze vašeho webu, za což by vás mohly potrestat internetové vyhledávače.

Tipy a triky jak dělat účinnou venkovní kampaň najdete v Průvodci venkovní reklamy.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Co znamená přijetí Eura pro investory? | Marek Odehnal

pravdik-hlisnikovska-web

Jak se zachránila firma se ztrátou 37 milionů korun? | Elena Hlisnikovská a Michal Pravdík

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

jiri-peslar-web

Měnové konverze: Na co si dát pozor, pokud podnikáte v zahraničí? | Jiří Peslar (Allrisk)

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Inzerce