Inzerce

Inzerce

Venkovní reklama: Jak dělat efektivní reklamní kampaně?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Venkovní reklama může stejně jako ta internetová přinášet spoustu zajímavých výsledků. Jen je potřeba k ní přistupovat správně a efektivně. A právě o tom je třetí díl naší série rozhovorů o venkovní reklamě s Martinem Chytrým z mojeBillboardy.cz.

Inzerce

Na první pohled se to zdá jednoduché. Při pohledu na billboard či jiný formát venkovní reklamy to působí tak, že stačí použít poutavý obrázek, do textu zvolit pár vhodných slov a všechno je hotové. Jenomže právě ve zvolení správné podoby plochy a vybrání účinného a atraktivního sdělení, je tím nejdůležitějším a nejnáročnějším.

Jelikož na českém internetu nenajdete příliš použitelných tipů, jak k venkovní reklamě přistupovat, dali jsme pro vás s Martinem Chytrým dohromady několik základních rad pro vaše reklamní kampaně:

Zásady účinné venkovní kampaně

  • Plánujte kampaň ideálně 3 měsíce předem – díky tomu budete mít výběr z největšího množství volných ploch.
  • Vybírejte kvalitní plochy v lokalitě, kde se nachází vaše cílová skupina.
  • Použijte správné sdělení – to by mělo obsahovat max. 6 slov, poutavý obrázek, firemní logo a jednoduchý námět.
  • Kombinujte plochu s dalšími druhy reklamy. Regionální kampaň funguje nejlépe, když billboardy doplníte o reklamu v místním rádiu a inzerci v regionálním tisku.

Nejčastější chyby

  • Příliš mnoho textu – billboard není inzerát v novinách!
  • Roztříštěný motiv – vícero fotografií najednou, neuspořádané texty.
  • Nezajímavé – motiv nevzbudí pozornost.

Jak venkovní reklamu testovat testovat

Před kampaní

  • Krabičkový test – nalepte zmenšeninu grafiky na krabičku zápalek. Sdělení musí být jasné a čitelné i na takto malé ploše. Pokud není, nechte motiv přepracovat.
  • Vizualizace – přeneste grafiku na reálnou fotografii vybraného billboardu. Takto zjistíte, jak bude vypadat na daném místě v realitě. Rychle tak zjistíte případné grafické chyby.

Během kampaně a po ní

  • Jednoduše – ptejte se nových zákazníků, kde se o vás dozvěděli. Posoudíte účinnost outdoorové reklamy.
  • Složitěji – zkopírujte stávající internetovou prezentaci vaší firmy na novou doménu (URL adresu). Na billboardech uvádějte výhradně tuto novou adresu. Měřte návštěvnost nového webu pomocí Google Analytics. Zjistíte kolik návštěvníků vám billboardy dovedly na web. Vše předem zkonzultujte se svým SEO specialistou, abyste nevytvořili duplicitní verze vašeho webu, za což by vás mohly potrestat internetové vyhledávače.

Tipy a triky jak dělat účinnou venkovní kampaň najdete v Průvodci venkovní reklamy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

vit-hutar-web

Zodpovědnost marketérů, vlastní byznys, marketing finGOODu | Vít Hutař

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

eliska-flasarova-web

Jak řídit marketing vaší firmy? | Eliška Flasarová (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

Premium
michal-krutis-web

Marketingová strategie středně velké firmy | Michal Krutiš

adam-neuberger-web

Nákup kryptoměn: Jak na něj? | Adam Neuberger (Probinex)

igor-strecko-web

Konsolidace na webhostingovém trhu | Igor Strečko (Webglobe)

Nejoblíbenější

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

Premium
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků