Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Venkovní reklama: Jak dělat efektivní reklamní kampaně?

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

MarketingSponzorovánoVideo

Venkovní reklama může stejně jako ta internetová přinášet spoustu zajímavých výsledků. Jen je potřeba k ní přistupovat správně a efektivně. A právě o tom je třetí díl naší série rozhovorů o venkovní reklamě s Martinem Chytrým z mojeBillboardy.cz.

Na první pohled se to zdá jednoduché. Při pohledu na billboard či jiný formát venkovní reklamy to působí tak, že stačí použít poutavý obrázek, do textu zvolit pár vhodných slov a všechno je hotové. Jenomže právě ve zvolení správné podoby plochy a vybrání účinného a atraktivního sdělení, je tím nejdůležitějším a nejnáročnějším.

Jelikož na českém internetu nenajdete příliš použitelných tipů, jak k venkovní reklamě přistupovat, dali jsme pro vás s Martinem Chytrým dohromady několik základních rad pro vaše reklamní kampaně:

Zásady účinné venkovní kampaně

  • Plánujte kampaň ideálně 3 měsíce předem – díky tomu budete mít výběr z největšího množství volných ploch.
  • Vybírejte kvalitní plochy v lokalitě, kde se nachází vaše cílová skupina.
  • Použijte správné sdělení – to by mělo obsahovat max. 6 slov, poutavý obrázek, firemní logo a jednoduchý námět.
  • Kombinujte plochu s dalšími druhy reklamy. Regionální kampaň funguje nejlépe, když billboardy doplníte o reklamu v místním rádiu a inzerci v regionálním tisku.

Nejčastější chyby

  • Příliš mnoho textu – billboard není inzerát v novinách!
  • Roztříštěný motiv – vícero fotografií najednou, neuspořádané texty.
  • Nezajímavé – motiv nevzbudí pozornost.

Jak venkovní reklamu testovat testovat

Před kampaní

  • Krabičkový test – nalepte zmenšeninu grafiky na krabičku zápalek. Sdělení musí být jasné a čitelné i na takto malé ploše. Pokud není, nechte motiv přepracovat.
  • Vizualizace – přeneste grafiku na reálnou fotografii vybraného billboardu. Takto zjistíte, jak bude vypadat na daném místě v realitě. Rychle tak zjistíte případné grafické chyby.

Během kampaně a po ní

  • Jednoduše – ptejte se nových zákazníků, kde se o vás dozvěděli. Posoudíte účinnost outdoorové reklamy.
  • Složitěji – zkopírujte stávající internetovou prezentaci vaší firmy na novou doménu (URL adresu). Na billboardech uvádějte výhradně tuto novou adresu. Měřte návštěvnost nového webu pomocí Google Analytics. Zjistíte kolik návštěvníků vám billboardy dovedly na web. Vše předem zkonzultujte se svým SEO specialistou, abyste nevytvořili duplicitní verze vašeho webu, za což by vás mohly potrestat internetové vyhledávače.

Tipy a triky jak dělat účinnou venkovní kampaň najdete v Průvodci venkovní reklamy.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 25 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    

    Skrýt reklamu