Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Venkovní reklama: Jak dělat efektivní reklamní kampaně?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 145 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Venkovní reklama může stejně jako ta internetová přinášet spoustu zajímavých výsledků. Jen je potřeba k ní přistupovat správně a efektivně. A právě o tom je třetí díl naší série rozhovorů o venkovní reklamě s Martinem Chytrým z mojeBillboardy.cz.

Na první pohled se to zdá jednoduché. Při pohledu na billboard či jiný formát venkovní reklamy to působí tak, že stačí použít poutavý obrázek, do textu zvolit pár vhodných slov a všechno je hotové. Jenomže právě ve zvolení správné podoby plochy a vybrání účinného a atraktivního sdělení, je tím nejdůležitějším a nejnáročnějším.

Jelikož na českém internetu nenajdete příliš použitelných tipů, jak k venkovní reklamě přistupovat, dali jsme pro vás s Martinem Chytrým dohromady několik základních rad pro vaše reklamní kampaně:

Zásady účinné venkovní kampaně

  • Plánujte kampaň ideálně 3 měsíce předem – díky tomu budete mít výběr z největšího množství volných ploch.
  • Vybírejte kvalitní plochy v lokalitě, kde se nachází vaše cílová skupina.
  • Použijte správné sdělení – to by mělo obsahovat max. 6 slov, poutavý obrázek, firemní logo a jednoduchý námět.
  • Kombinujte plochu s dalšími druhy reklamy. Regionální kampaň funguje nejlépe, když billboardy doplníte o reklamu v místním rádiu a inzerci v regionálním tisku.

Nejčastější chyby

  • Příliš mnoho textu – billboard není inzerát v novinách!
  • Roztříštěný motiv – vícero fotografií najednou, neuspořádané texty.
  • Nezajímavé – motiv nevzbudí pozornost.

Jak venkovní reklamu testovat testovat

Před kampaní

  • Krabičkový test – nalepte zmenšeninu grafiky na krabičku zápalek. Sdělení musí být jasné a čitelné i na takto malé ploše. Pokud není, nechte motiv přepracovat.
  • Vizualizace – přeneste grafiku na reálnou fotografii vybraného billboardu. Takto zjistíte, jak bude vypadat na daném místě v realitě. Rychle tak zjistíte případné grafické chyby.

Během kampaně a po ní

  • Jednoduše – ptejte se nových zákazníků, kde se o vás dozvěděli. Posoudíte účinnost outdoorové reklamy.
  • Složitěji – zkopírujte stávající internetovou prezentaci vaší firmy na novou doménu (URL adresu). Na billboardech uvádějte výhradně tuto novou adresu. Měřte návštěvnost nového webu pomocí Google Analytics. Zjistíte kolik návštěvníků vám billboardy dovedly na web. Vše předem zkonzultujte se svým SEO specialistou, abyste nevytvořili duplicitní verze vašeho webu, za což by vás mohly potrestat internetové vyhledávače.

Tipy a triky jak dělat účinnou venkovní kampaň najdete v Průvodci venkovní reklamy.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

ondrej-hajek-web

E-shopům roste podíl affiliate na obratu. Jak to? | Ondřej Hájek (eHub)

denisa-vavrova-web

E-mail marketing v e-shopu NEBBIA store | Denisa Vávrová (SmartEmailing.cz)

jiri-svoboda-web

E-mail marketing výrobce oblečení Kalas | Jiří Svoboda (SmartEmailing)

Právě vyšlo

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

Premium
martin-mates-web

Rozpad managementu firmy a špatný výběr manažerů | Martin Mates (Econea)

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

Inzerce