Chystáme spoustu guestpostů. Často ale jejich autoři dělají ty samé chyby. Zjistěte, které to jsou a jak se jim vyhnout.
Snažím se o to, aby na tomto magazínu vznikal neustále nový kvalitní obsah. Docílit toho chci i tak, že dávám prostor pro přispění různým odborníkům, kteří mohou napsat vlastní guestpost. Často se ale setkávám s chybami, které článek dělají pro čtenáře hůře stravitelným. Pojďme se na ně podívat.
Smysl guestbloggingu je obrovský. Autorovi může pomoci s propagací jeho značky, získáním zpětných odkazů, představením svých služeb či produktů novému publiku, ale třeba i se šířením svého know-how. My jako magazín jsme zase rádi, že můžeme získat nový obsah pro naše čtenáře a potěšit je něčím novým, přínosným a zajímavým. To vše ale stojí a padá na několika chybách, kterých si všímám stále častěji.
První chybou je autorova neznalost čtenářů, jejich odbornosti a potřeb. Několikrát se mi stalo, že někdo navrhl článek, který byl tak odborný, že by zaujal jen malé procento našich čtenářů. Pro některé by užitečný možná byl, ale pro většinu rozhodně ne.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Spíš, než chodit s kanónem na vrabce, je lepší se zajímat o to, kdo jsou čtenáři média, na které přispíváte. Zajímat se o jejich zájmy, potřeby, problémy, které řeší, a situaci, ve které se pravděpodobně nachází. Jen málo článků zasáhne všechny typy čtenářů jednoho média, můžete ale vymyslet téma, které bude rezonovat s většinou z nich, a toto téma náležitě rozebrat a podat atraktivní formou.
Co potřebujete vědět? Třeba toto:
Všechny tyto informace vám musí dané médium poskytnout. Pokud ne, zeptejte se ho na ně.
Asi nejčastějším problémem guestpostů je jejich obecnost a povrchnost. Článek o tom, co to je PPC reklama a jak funguje, je určitě užitečný. Nicméně už pravděpodobně někde je zpracovaný a není potřeba jej psát znovu. Místo toho vymyslete něco lepšího.
Ze zkušenosti mohu říci, co funguje nejlépe:
Vtipné je, že mnoho guestpostů nemusí být pro autory tak náročných na zpracování. Mohou se psát doslova samy, protože je to např. aktuální téma nebo téma, o kterém autor rád mluví.
Ačkoliv je to složité, pracujte s daty a nechte čtenáře do nich nahlédnout. Když to neuděláte, může to dopadnout třeba takto.
S čím bojuji u velkého počtu článků, které mi přijdou, je jejich struktura. Autor v nich skáče z tématu na téma, sám sobě do řeči, zmíní něco, co vůbec nedopoví apod. Často jsou články pro čtenáře zmatečné, nelogické a poměrně těžko stravitelné.
Je velmi náročné psát obecný návod, jak se tomu vyhnout. Pomoci ale mohou tyto tipy, které dávám většině autorů guestpostů:
Představte si 2 guestposty. Jeden je hodně komerční. Je z něj patrné, že autor spíš než na čtenáře při psaní myslel na vlastní zisk. Jsou v něm nápadité zpětné odkazy, přihřívání vlastní polívčičky, zkrátka taková ta pachuť, kterou čtenář cítí, když s ním někdo manipuluje.
Druhý guestpost takový není. Má vysokou přidanou hodnotu pro čtenáře. Dokonce ani neobsahuje zpětný odkaz, možná jen někde v informacích o autorovi pod článkem. Pracuje dobře s daty, příklady, je praktický. Čtenář si z něj něco odnese. A není to informace, kdo jak co dělá, ale co může udělat on sám.
Který z těchto dvou článků se podle vás bude více sdílet na sociálních sítích? Na který budou čtenáři sami odkazovat? Který bude mít více přečtení? A u kterého je větší šance, že autor najde nové klienty?
Nepište guestpost jako PR článek (zjistěte, jak napsat PR článek, který vás nadchne výsledky). Pište jej pro čtenáře, protože to je jediný smysl guestpostingu. I když všichni víme, že v něm z velké části jde o vlastní promo, můžeme jej udělat tak, aby z něj těžili všichni, zejména čtenáři. Pokud tomu tak není, nemuseli jsme guestpost psát.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 22 hodinami
Před 22 hodinami
Před 3 dny
Před 3 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 3 měsíce
Před 3 měsíce
Před 1 rokem
Před 1 rokem
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Václav Pávek
Před 7 roky
test
Odpovědět »