Inzerce

Jak být úspěšný podnikatel?

Úspěšným podnikatelem se chce stát mnoho z nás. V tomto článku se dozvíte, co na cestě za úspěchem pomohlo úspěšným českým podnikatelům a jak se jím můžete stát i vy. Pokud tedy hledáte, jak být úspěšný podnikatel a jaké jsou jejich vlastnosti, jste na správném místě. V našem článku čerpáme ze stovek rozhovorů se zakladateli úspěšných českých firem, které si můžete poslechnout ve formě videa, nebo v našem podcastu o podnikání.

Jak být tedy úspěšný podnikatel a vybudovat prosperující podnikání? Pokud jste teprve na začátku podnikání, zaměřte se zejména na následující tipy.

1. Dělejte to, co vás baví

Nejúspěšnější podnikatelé, které známe, vybudovali svůj úspěch na tom, co mají přirozeně rádi. Pro někoho to může být investování, pro někoho dalšího tvorba e-shopu a někdo jiný zase založí vlastní startup.

Zjistěte, co baví vás a u čeho vám čas plyne rychleji, aniž byste si toho všimli. Pokud najdete činnost, do které jste zapálení a která vás motivuje a baví, můžete v ní najít i způsob, jak vydělávat peníze. Třeba se můžete stát specialistou na danou činnost, založit vlastní internetový obchod, vymyslet nějaký produkt nebo začít poskytovat vlastní služby.

2. Nastavte si správné přemýšlení

Pro úspěch v podnikání se musíte naučit i správně přemýšlet. Překážky by pro vás neměly být zdrojem strachu a nepohodlí, ale naopak výzvou a příležitostí se zlepšit a posunout. Strach se rozhodně naučte vnímat, ale současně se mu nepoddávejte a pokuste se k němu zaujmout racionální a objektivní postoj. Aktivně se vzdělávejte, naslouchejte zkušenějším a nechte si poradit.

3. Obklopte se správnými lidmi

Úspěšný podnikatel by neměl být sám. Pro zdolání vašich výzev budete nejspíš potřebovat pomoc ostatních. Proto je důležité, abyste se obklopili správnými lidmi, kteří vás nebudou stahovat zpátky, ale naopak vám umožní růst a prosperovat.

Dejte si velký pozor na to, s kým vstoupíte do společného podnikání a s jakými očekáváními. Snažte se v podnikání budovat co nejtransparentnější a nejupřímnější vztahy, ve kterých nebude zbytečná negativita a vyhnete se naschválům a podvádění.

4. Buďte racionální

Byznys je především o číslech, strategii a lidech. Proto na začátku podnikání nepodceňte přípravu kvalitního a podrobného byznys plánu, který vám pomůže odhalit, co potřebujete pro naplnění vaší vize, do čeho investovat peníze a zda vůbec bude vaše podnikání výdělečné.

Vzdělávejte se také ve finančním řízení, díky kterému zase budete moci postupně sledovat reálné výsledky vašeho podnikání, oprostit se od emocí a dělat objektivnější a lepší rozhodnutí.

5. Zkoušejte to

Podnikatelem se nestanete, pokud to nezkusíte. Proto se neváhejte pustit do akce. Na druhou stranu ale buďte pokorní a pamatujte, že úspěch se nemusí dostavit automaticky. Také můžete neuspět a prodělat spoustu peněz. Proto začněte s málem, vzdělávejte se, zkoušejte a přemýšlejte nad riziky, která vaše rozhodnutí přinášejí.

Další tipy od zkušených podnikatelů:

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

sarka-litvinova-web

Šárka Litvinová (ASIANA, Letuška.cz): Budování úspěšné firmy, boj s konkurencí, tendry a nové technologie

vladimir-kovar-web

68. nejbohatší Čech Vladimír Kovář: Jak vybudoval Unicorn a co mu v podnikání pomáhá nejvíce?

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

dusan-senkypl-web

Dušan Šenkypl: Začátky ePojištění.cz, investice do webových projektů, tipy pro začínající podnikatele

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

Pro předplatitele
tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě