Inzerce

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

Eduard Kučera a Pavel Baudiš společně založili Avast. Během několika let získali desítky miliónů uživatelů. Bez marketingu. Dnes jich mají po celém světě už přes 400 miliónů, k čemuž jim pomohla i koupě AVG. Jak je tohle vůbec v českých podmínkách možné? Lze takových úspěch zopakovat? A co zapříčinilo úspěch Avastu?

Když jsem čekal na pana Baudiše, zeptal se mě vrátný, kdo dneska přijde. Ptá se mě skoro pokaždé, když čekám na další hosta, se kterým budu natáčet rozhovor. Odvětil jsem mu, že přijde Pavel Baudiš, který založil Avast a má dneska přes 400 miliónů uživatelů po celém světě. Vrátný odvětil, že mezi ně nepatří. Že prý má AVG. Vysvětlil jsem mu to.

Pokud byste čekali, že moje čekání ukončil příjezd černé limuzíny, z níž vyskočil řidič a otevřel dveře v saku za sto tisíc oblečenému Pavlu Baudišovi, jehož vedle dobře placené asistentky doprovázel ještě lépe placený tiskový mluvčí, mýlili byste se. Ve skutečnosti přišel trochu zmoklý pán v bundě. Přišel sám a určitě byste do něj neřekli, že skoro každý 20. člověk na této planetě používá jeho antivirový software.

A slovy, že se pokusí odpovídat co nejlépe a omluvou, že domluva rozhovoru trvala tak dlouho, odstartoval naše povídání.

Zajímalo mě toho opravdu hodně. Především jsem chtěl vědět, proč měl proboha někdo chuť řešit počítačové viry a vytvářet antivirový program v roce 1988, kdy nejen, že většina z nás neměla počítač, ale třeba takový World Wide Web vznikl až asi o rok později. Pravda, tehdy jakýkoliv počítačový program byl naprostou peckou, protože toho na trhu moc nebylo, ale zjednodušit úspěch Avastu na „měli štěstí, protože začali brzo“ by bylo příliš jednoduché a povrchní.

S Pavlem Baudišem jsme proto rozebírali nejhorší momenty Avastu, jak získal svoje první zákazníky, co mu pomohlo se zahraniční expanzí, proč dlouhá léta vůbec neinvestoval do marketingu a díky čemu dokázal porazit konkurenci.

Odbočili jsme ale i k samotným virům – kdo je nejčastěji vytváří a zda se jich máme jako uživatelé skutečně bát? Nemohl jsem se nezeptat i na srovnání bezpečnosti Windows a Mac OS, ale i na potřebu antivirů na mobilních zařízeních.

Co se ve videu dozvíte?

  • Dokáže si pan Baudiš vůbec představit, kolik uživatelů po celém světě má? Jak podobné výsledky ve firmě hodnotí a má z nich dnes ještě radost, nebo je to „milion sem, milion tam”?
  • Jak oba zakladatele napadlo vytvořit Avast a jaké programy vytvářeli předtím?
  • Jaké počítačové hrozby existovaly v roce 1988 a jaké nás potrápí nejvíce v budoucnu?
  • Co všechno dneska Avast je a co mu vydělává nejvíce peněz (těch 400 miliónů rozhodně není platících)?
  • Jak funguje byznys Avastu, proč spoléhá na „freemium model“ a proč není zpoplatněný celý?
  • Co zapříčinilo nejtěžší období v historii Avastu, kdy to s ním nevypadalo vůbec dobře? A co firmě pomohlo se z krize dostat?
  • Proč firma roky neinvestovala do marketingu, přestože získala desítky miliónů uživatelů?
  • Co je bezpečnější – Windows, nebo Mac OS? A potřebujete antivir na mobilu?
  • Kdo vytváří počítačové viry a díky čemu vydává Avast stovky aktualizací softwaru za minutu?
  • Co se pan Baudiš naučil o byznysu a co by poradil začínajícím podnikatelům?
  • Proč Avast buduje vlastní nadační fond a co si od něj pan Baudiš slibuje?

Další videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

radim-tucek-web

Unikátní sortiment, analytika prodejů a vztahy s dodavateli e-shopu | Radim Tuček (CzechDesign.cz)

david-balcar-web

Jak vytvořit vlastní produkt? | David Balcar (Optimistic)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

Právě vyšlo

petra-jelinkova-web

Rozjezd služby Rentalit, pronájem elektroniky, financování bankou | Petra Jelínková

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

ondrej-koudela-web

Krach firmy kvůli koronaviru, nový začátek | Ondřej Koudela

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)