Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 99 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Eduard Kučera a Pavel Baudiš společně založili Avast. Během několika let získali desítky miliónů uživatelů. Bez marketingu. Dnes jich mají po celém světě už přes 400 miliónů, k čemuž jim pomohla i koupě AVG. Jak je tohle vůbec v českých podmínkách možné? Lze takových úspěch zopakovat? A co zapříčinilo úspěch Avastu?

Když jsem čekal na pana Baudiše, zeptal se mě vrátný, kdo dneska přijde. Ptá se mě skoro pokaždé, když čekám na další hosta, se kterým budu natáčet rozhovor. Odvětil jsem mu, že přijde Pavel Baudiš, který založil Avast a má dneska přes 400 miliónů uživatelů po celém světě. Vrátný odvětil, že mezi ně nepatří. Že prý má AVG. Vysvětlil jsem mu to.

Pokud byste čekali, že moje čekání ukončil příjezd černé limuzíny, z níž vyskočil řidič a otevřel dveře v saku za sto tisíc oblečenému Pavlu Baudišovi, jehož vedle dobře placené asistentky doprovázel ještě lépe placený tiskový mluvčí, mýlili byste se. Ve skutečnosti přišel trochu zmoklý pán v bundě. Přišel sám a určitě byste do něj neřekli, že skoro každý 20. člověk na této planetě používá jeho antivirový software.

A slovy, že se pokusí odpovídat co nejlépe a omluvou, že domluva rozhovoru trvala tak dlouho, odstartoval naše povídání.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Zajímalo mě toho opravdu hodně. Především jsem chtěl vědět, proč měl proboha někdo chuť řešit počítačové viry a vytvářet antivirový program v roce 1988, kdy nejen, že většina z nás neměla počítač, ale třeba takový World Wide Web vznikl až asi o rok později. Pravda, tehdy jakýkoliv počítačový program byl naprostou peckou, protože toho na trhu moc nebylo, ale zjednodušit úspěch Avastu na „měli štěstí, protože začali brzo“ by bylo příliš jednoduché a povrchní.

S Pavlem Baudišem jsme proto rozebírali nejhorší momenty Avastu, jak získal svoje první zákazníky, co mu pomohlo se zahraniční expanzí, proč dlouhá léta vůbec neinvestoval do marketingu a díky čemu dokázal porazit konkurenci.

Odbočili jsme ale i k samotným virům – kdo je nejčastěji vytváří a zda se jich máme jako uživatelé skutečně bát? Nemohl jsem se nezeptat i na srovnání bezpečnosti Windows a Mac OS, ale i na potřebu antivirů na mobilních zařízeních.

Co se ve videu dozvíte?

  • Dokáže si pan Baudiš vůbec představit, kolik uživatelů po celém světě má? Jak podobné výsledky ve firmě hodnotí a má z nich dnes ještě radost, nebo je to „milion sem, milion tam”?
  • Jak oba zakladatele napadlo vytvořit Avast a jaké programy vytvářeli předtím?
  • Jaké počítačové hrozby existovaly v roce 1988 a jaké nás potrápí nejvíce v budoucnu?
  • Co všechno dneska Avast je a co mu vydělává nejvíce peněz (těch 400 miliónů rozhodně není platících)?
  • Jak funguje byznys Avastu, proč spoléhá na „freemium model“ a proč není zpoplatněný celý?
  • Co zapříčinilo nejtěžší období v historii Avastu, kdy to s ním nevypadalo vůbec dobře? A co firmě pomohlo se z krize dostat?
  • Proč firma roky neinvestovala do marketingu, přestože získala desítky miliónů uživatelů?
  • Co je bezpečnější – Windows, nebo Mac OS? A potřebujete antivir na mobilu?
  • Kdo vytváří počítačové viry a díky čemu vydává Avast stovky aktualizací softwaru za minutu?
  • Co se pan Baudiš naučil o byznysu a co by poradil začínajícím podnikatelům?
  • Proč Avast buduje vlastní nadační fond a co si od něj pan Baudiš slibuje?

Další videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
jakub-tizek-web

Začátky podnikání: Největší výzvy, které musíte překonat | Jakub Tížek (Podnikni.to)

miroslav-sommer-web

Jak podnikat jako řemeslník? | Miroslav Sommer

patrik-fenus-web

Co brání mladým podnikatelům inovovat? | Patrik Feňuš (Social Impact Award)

Právě vyšlo

Premium
petr-krivanek-web

Jak si nastavit firmu, abychom se z ní nepodělali? | Petr Křivánek (Happy Sport)

petr-macek-web

Práce na dálku. Budoucnost, nebo jen dočasný trend? | Petr Macek (Caflou.cz)

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Nejoblíbenější

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Premium
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)

Inzerce