Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 191 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Eduard Kučera a Pavel Baudiš společně založili Avast. Během několika let získali desítky miliónů uživatelů. Bez marketingu. Dnes jich mají po celém světě už přes 400 miliónů, k čemuž jim pomohla i koupě AVG. Jak je tohle vůbec v českých podmínkách možné? Lze takových úspěch zopakovat? A co zapříčinilo úspěch Avastu?

Inzerce

Když jsem čekal na pana Baudiše, zeptal se mě vrátný, kdo dneska přijde. Ptá se mě skoro pokaždé, když čekám na další hosta, se kterým budu natáčet rozhovor. Odvětil jsem mu, že přijde Pavel Baudiš, který založil Avast a má dneska přes 400 miliónů uživatelů po celém světě. Vrátný odvětil, že mezi ně nepatří. Že prý má AVG. Vysvětlil jsem mu to.

Pokud byste čekali, že moje čekání ukončil příjezd černé limuzíny, z níž vyskočil řidič a otevřel dveře v saku za sto tisíc oblečenému Pavlu Baudišovi, jehož vedle dobře placené asistentky doprovázel ještě lépe placený tiskový mluvčí, mýlili byste se. Ve skutečnosti přišel trochu zmoklý pán v bundě. Přišel sám a určitě byste do něj neřekli, že skoro každý 20. člověk na této planetě používá jeho antivirový software.

A slovy, že se pokusí odpovídat co nejlépe a omluvou, že domluva rozhovoru trvala tak dlouho, odstartoval naše povídání.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Zajímalo mě toho opravdu hodně. Především jsem chtěl vědět, proč měl proboha někdo chuť řešit počítačové viry a vytvářet antivirový program v roce 1988, kdy nejen, že většina z nás neměla počítač, ale třeba takový World Wide Web vznikl až asi o rok později. Pravda, tehdy jakýkoliv počítačový program byl naprostou peckou, protože toho na trhu moc nebylo, ale zjednodušit úspěch Avastu na „měli štěstí, protože začali brzo“ by bylo příliš jednoduché a povrchní.

S Pavlem Baudišem jsme proto rozebírali nejhorší momenty Avastu, jak získal svoje první zákazníky, co mu pomohlo se zahraniční expanzí, proč dlouhá léta vůbec neinvestoval do marketingu a díky čemu dokázal porazit konkurenci.

Odbočili jsme ale i k samotným virům – kdo je nejčastěji vytváří a zda se jich máme jako uživatelé skutečně bát? Nemohl jsem se nezeptat i na srovnání bezpečnosti Windows a Mac OS, ale i na potřebu antivirů na mobilních zařízeních.

Co se ve videu dozvíte?

  • Dokáže si pan Baudiš vůbec představit, kolik uživatelů po celém světě má? Jak podobné výsledky ve firmě hodnotí a má z nich dnes ještě radost, nebo je to „milion sem, milion tam”?
  • Jak oba zakladatele napadlo vytvořit Avast a jaké programy vytvářeli předtím?
  • Jaké počítačové hrozby existovaly v roce 1988 a jaké nás potrápí nejvíce v budoucnu?
  • Co všechno dneska Avast je a co mu vydělává nejvíce peněz (těch 400 miliónů rozhodně není platících)?
  • Jak funguje byznys Avastu, proč spoléhá na „freemium model“ a proč není zpoplatněný celý?
  • Co zapříčinilo nejtěžší období v historii Avastu, kdy to s ním nevypadalo vůbec dobře? A co firmě pomohlo se z krize dostat?
  • Proč firma roky neinvestovala do marketingu, přestože získala desítky miliónů uživatelů?
  • Co je bezpečnější – Windows, nebo Mac OS? A potřebujete antivir na mobilu?
  • Kdo vytváří počítačové viry a díky čemu vydává Avast stovky aktualizací softwaru za minutu?
  • Co se pan Baudiš naučil o byznysu a co by poradil začínajícím podnikatelům?
  • Proč Avast buduje vlastní nadační fond a co si od něj pan Baudiš slibuje?

Další videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

frantisek-vojik-web

Jak se chirurg stane manažerem? | František Vojík

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Právě vyšlo

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Inzerce