Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Michal Horáček: Jak vznikla Fortuna?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 175 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Je to workoholik, jak v rozhovoru sám přiznává. Lze ho označit za byznysmena, který prodal svou firmu za asi 2,4 miliardy. K tomu je to básník, skladatel, spisovatel a vystudovaný antropolog. A ještě kandidát na prezidenta. Michal Horáček.

Inzerce

Mým cílem určitě není na Mladém podnikateli tvořit rozhovory o politice. Proto jsem hodně přemýšlel, zda Michala Horáčka vůbec pozvat a rozhovor s ním udělat. Nakonec mi ale přišlo jako obrovská škoda, kdybych musel povinně ignorovat všechny bývalé, současné i budoucí politiky, kteří vybudovali úspěšný byznys a mohou se podělit o svoje zkušenosti.

Michal Horáček úspěšný byznys vybudoval. V roce 1990 společně se třemi dalšími společníky (jeden byl hasič, druhý kuchař a třetí studoval) založil sázkovou společnost Fortuna, kterou o 14 let později prodal skupině Penta za cenu kolem 2,4 miliardy korun.

To ale není jeho jediná podnikatelská zkušenost. Ještě před Fortunou provozoval vlastní vydavatelství, kterým mj. financoval svůj počáteční vklad do Fortuny. Brzy si ale uvědomil, že ve vydavatelském byznysu nevidí budoucnost, a proto se mu přestal věnovat.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

V rozhovoru mě zajímalo, jak s podnikáním začínal, co zapříčinilo takový úspěch Fortuny a co se jako podnikatel naučil. Protože dnes objíždí různá města a vesnice a baví se s tamními občany, stejně jako navštěvuje spoustu malých i velkých firem, napadlo mě se ho zeptat ještě na jednu věc. A to, zda vidí někde potenciál, díru na trhu nebo příležitost, které se mohou začínající podnikatelé chopit.

Jelikož v listopadu 2016 oznámil svou kandidaturu na prezidenta, závěr rozhovoru jsme věnovali i tomu, jak ho podle něj kampaň změní a do čeho bude investovat energii, když to nevyjde. Soupeře totiž nemá slabé.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak se podnikalo v roce 1990 a jaké překážky musel Michal Horáček při zakládání Fortuny řešit?
  • Jak fungoval a proč opustil byznys s vlastním nakladatelstvím?
  • Co ho motivovalo do budování Fortuny a jak vnímá svět sázek?
  • Proč Fortuna tak rychle vyrostla a co jí pomohlo porazit konkurenci?
  • Čemu se ve Fortuně Michal Horáček věnoval a na co je dnes specialista?
  • Proč firmu prodal a jak ho vydělané peníze změnily?
  • Co by doporučil začínajícím podnikatelům?
  • Proč kandiduje zrovna na prezidenta a jak ho kampaň změní?

Další zajímavé osobnosti:

Poslechněte si další zajímavé osobnosti. Videorozhovory pro vás připravuji každé úterý a čtvrtek. Věnuji se v nich zejména podnikání a marketingu a od hostů se snažím získat inspiraci, know-how a tipy pro ostatní podnikatele, ať už ty začínající, nebo i zkušené, a pro všechny další lidi, co chtějí třeba nastartovat svoji kariéru nebo se jen dozvědět něco zajímavého.

Další rozhovory najdete zde, nebo na iTunes. Něco o mně si můžete přečíst zde.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Premium
horeni-roz-web

Ve 30 jsou milionáři. Jak byznys mění jejich život? | Libor Hoření a Jakub Rož

kristian-gambiraza-web

Rozjezd podnikání s malými dětmi. Jak to zvládnout? | Kristian Gambiraža

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Petr Novák

Před 6 roky

Autor je mladý.Já taky a přesto vím a vidím co je Horáček zač..snad to moderátorovi taky někdy dojde a pochopí..

Odpovědět »

Radek Strouhal Sledovat @SeoPizza_cz

Před 6 roky

Já věřím tomu, že ten, kdo má otevřené oči, to vidí. Ta krysa tam má několik pasáží, kterými se docela hezky prozrazuje a ty jeho alibistické nebo populistické kecy jsou velmi průhledné.

Odpovědět »

Jakub

Před 6 roky

Prosím o otevření očí. Co prozrazuje? Proč je to krysa?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Inzerce