Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Michal Horáček: Jak vznikla Fortuna?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 98 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Je to workoholik, jak v rozhovoru sám přiznává. Lze ho označit za byznysmena, který prodal svou firmu za asi 2,4 miliardy. K tomu je to básník, skladatel, spisovatel a vystudovaný antropolog. A ještě kandidát na prezidenta. Michal Horáček.

Mým cílem určitě není na Mladém podnikateli tvořit rozhovory o politice. Proto jsem hodně přemýšlel, zda Michala Horáčka vůbec pozvat a rozhovor s ním udělat. Nakonec mi ale přišlo jako obrovská škoda, kdybych musel povinně ignorovat všechny bývalé, současné i budoucí politiky, kteří vybudovali úspěšný byznys a mohou se podělit o svoje zkušenosti.

Michal Horáček úspěšný byznys vybudoval. V roce 1990 společně se třemi dalšími společníky (jeden byl hasič, druhý kuchař a třetí studoval) založil sázkovou společnost Fortuna, kterou o 14 let později prodal skupině Penta za cenu kolem 2,4 miliardy korun.

To ale není jeho jediná podnikatelská zkušenost. Ještě před Fortunou provozoval vlastní vydavatelství, kterým mj. financoval svůj počáteční vklad do Fortuny. Brzy si ale uvědomil, že ve vydavatelském byznysu nevidí budoucnost, a proto se mu přestal věnovat.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

V rozhovoru mě zajímalo, jak s podnikáním začínal, co zapříčinilo takový úspěch Fortuny a co se jako podnikatel naučil. Protože dnes objíždí různá města a vesnice a baví se s tamními občany, stejně jako navštěvuje spoustu malých i velkých firem, napadlo mě se ho zeptat ještě na jednu věc. A to, zda vidí někde potenciál, díru na trhu nebo příležitost, které se mohou začínající podnikatelé chopit.

Jelikož v listopadu 2016 oznámil svou kandidaturu na prezidenta, závěr rozhovoru jsme věnovali i tomu, jak ho podle něj kampaň změní a do čeho bude investovat energii, když to nevyjde. Soupeře totiž nemá slabé.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak se podnikalo v roce 1990 a jaké překážky musel Michal Horáček při zakládání Fortuny řešit?
  • Jak fungoval a proč opustil byznys s vlastním nakladatelstvím?
  • Co ho motivovalo do budování Fortuny a jak vnímá svět sázek?
  • Proč Fortuna tak rychle vyrostla a co jí pomohlo porazit konkurenci?
  • Čemu se ve Fortuně Michal Horáček věnoval a na co je dnes specialista?
  • Proč firmu prodal a jak ho vydělané peníze změnily?
  • Co by doporučil začínajícím podnikatelům?
  • Proč kandiduje zrovna na prezidenta a jak ho kampaň změní?

Další zajímavé osobnosti:

Poslechněte si další zajímavé osobnosti. Videorozhovory pro vás připravuji každé úterý a čtvrtek. Věnuji se v nich zejména podnikání a marketingu a od hostů se snažím získat inspiraci, know-how a tipy pro ostatní podnikatele, ať už ty začínající, nebo i zkušené, a pro všechny další lidi, co chtějí třeba nastartovat svoji kariéru nebo se jen dozvědět něco zajímavého.

Další rozhovory najdete zde, nebo na iTunes. Něco o mně si můžete přečíst zde.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
jakub-tizek-web

Začátky podnikání: Největší výzvy, které musíte překonat | Jakub Tížek (Podnikni.to)

miroslav-sommer-web

Jak podnikat jako řemeslník? | Miroslav Sommer

patrik-fenus-web

Co brání mladým podnikatelům inovovat? | Patrik Feňuš (Social Impact Award)

Právě vyšlo

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

jiri-peslar-web

Podnikatel na cestách. Proč myslet na pojištění? | Jiří Peslar

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

Petr Novák

Před 5 roky

Autor je mladý.Já taky a přesto vím a vidím co je Horáček zač..snad to moderátorovi taky někdy dojde a pochopí..

Odpovědět »

Radek Strouhal Sledovat @SeoPizza_cz

Před 5 roky

Já věřím tomu, že ten, kdo má otevřené oči, to vidí. Ta krysa tam má několik pasáží, kterými se docela hezky prozrazuje a ty jeho alibistické nebo populistické kecy jsou velmi průhledné.

Odpovědět »

Jakub

Před 5 roky

Prosím o otevření očí. Co prozrazuje? Proč je to krysa?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

Premium
petr-sima-web

Jak investovat do startupů? | Petr Šíma (DEPO ventures)

Premium
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

Inzerce