Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Financování podnikání

Financování podnikání je obrovským tématem, které řeší snad každý podnikatel, a to nejen na začátku podnikání, ale i v jeho pozdější fázi. Podnikatelé často potřebují peníze zejména na rozjezd podnikání, poté i na jeho další rozvoj a například expanzi do zahraničí, inovace a mnoho dalšího.

Existuje celá řada možností, jak financovat podnikání. V tomto článku se dozvíte o některých z nich a odkážeme vás i na rady českých odborníků, jak peníze na podnikání získat co nejlevněji a nejdřív.

Jak získat financování podniku?

Jako první sahají podnikatelé většinou do vlastní kapsy. Investují své úspory, případně peníze rodiny či přátel. To jsou většinou nejsnáze dostupné peníze, které ale nebývají neomezené. Podnikatelé také musí počítat s tím, že o ně mohou snadno přijít. Proto zejména začínajícím podnikatelům doporučujeme, aby při financování podnikání z vlastních prostředků byli opatrní a nepodcenili tvorbu byznys plánu a ověření potenciálu jejich nápadu.

Další populární možností jsou peníze investorů. V Česku máme celou řadu investorů jednotlivců i celých fondů a skupin. Všichni investoři mají odlišná zaměření jak v rámci oboru, v jakém do firem investují (například se specializují na technologie), tak v rámci velikosti firmy (o jak velké firmy mají zájem).

matej-astary-web

Rozjeli seznamovací aplikaci od nuly. Jak získali stovky tisíc uživatelů? | Matej Aštary (Dexfinity)

vit-endler-web

Jak se hodnotí firmy pohledem investora? | Vít Endler (Fingood)

Premium
jaroslav-trojan-web

Investování do startupů: Jak s ním začít? | Jaroslav Trojan (Nation1)

Obecně jsou pro investory nejzajímavější firmy s vysokým potenciálem růstu, a to ideálně nejen v rámci České republiky. Investory proto doporučujeme především startupům, ale i zavedeným firmám, které si už obhájily svou existenci a hledají peníze pro další růst.

Na našem webu najdete celou řadu tipů, jak získat investora a co dělat, pokud investora hledáte. Doporučujeme si je nastudovat.

Bankovní financování podnikání

Bankovní financování je nepochybně nejvyužívanějším způsobem financování podnikání. Podnikatelé se na banky obrací jak při hledání podnikatelské půjčky pro začínající podnikatele, tak později pro získání peněz na rozvoj firmy, její zásobování a mnoho dalšího.

Inzerce

Banky podnikatelům půjčují rády a připravují pro ně celou řadu produktů a služeb. Doporučujeme si nastudovat možnosti, které momentálně banky nabízí, a jejich podmínky. Dobrou volbou může být i najmutí zkušeného odborníka na financování firem, který vám pomůže vybrat a především vyjednat co nejlepší úvěr.

Možností nebankovního financování stále přibývá. Například v e-commerce v posledních letech vznikají nové služby, které provozovatelům nabízí získat financování e-shopu, které by u banky nejspíš nezískali. Patří mezi ně například finGood nebo Lemonero.

Další možnosti financování jsou už o něco méně obvyklé, ale i je zmiňujeme v našich rozhovorech. Doporučujeme proto sledovat rubriku Financování podniku.

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
ruslan-skopal-web

Vstup investora do e-shopu. Jak proběhl u Trenýrkárny? | Ruslan Skopal

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

vit-endler-web

Financování byznysu. Odkud ho brát? | Vít Endler

gopay-financing-web

Spojení 2 značek, které má pomoci až 18 tisícům e-shopů | Michal Babouček a Jan Laštůvka

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Inzerce