Inzerce

5 účinných zabijáků firemního blogu

„Uděláme blog! Budeme psát novinky! Obsah je přece král a co je obsahovějšího než takový blog?“ Tak zní slova řady majitelů firem, kteří přemýšlí nad svými webovými stránkami a jejich obsahem. A tak taky vzniká spousta blogů. Jenomže pak následuje řada chyb a blog postupně upadá. Co ho zabíjí?

Inzerce

V nedávném článku jsme si povídali o tom, jak vytvořit efektivní blog. Zjistili jsme i to, jak k němu přistupují různé firmy a proč ho vlastně dělají. I ony se ale mohou dopustit řady chyb, které ovlivní vnímání blogu čtenáři i jeho efektivnost.

Chybí strategie

Mít blog je sice hezké, ale nestačí to. Musíte mít blog, který plní vaše představy a následuje vaše cíle. Vytvářet jeden článek za druhým se může naprosto minout účinkem, pokud tomu nestanovíte pevný řád a předem si nezodpovíte následující otázky:

  • Proč chcete blog vůbec psát?
  • Co od firemního blogu očekáváte?
  • Kdo jej má číst a co ho k tomu má motivovat?
  • Čím pro něj blog má být užitečný?
  • Kolik jste ochotni či schopni do blogu investovat času a peněz?

Na základě odpovědí na tyto otázky teprve můžete sestavit strategii, která vám při jeho tvorbě bude pomáhat. Řada firem brzy skončí na tom, že nemá dostatek témat pro nové články, chybí jim inspirace, blog negeneruje očekávané výsledky a z psaní se stává otravná rutina.

Tomu můžete předcházet vytvořením plánu, podle nějž budete při tvorbě blogu postupovat. „Pokud firma bloguje jednou týdně, v pohodě se takový plán vejde na dvě strany formátu A3. Je třeba dopředu alespoň orientačně vědět, o čem budou autoři příspěvků psát. Pak to bude dávat smysl a příspěvky na sebe budou pěkně navazovat,“ radí obsahový stratég a copywriter Marián Kábele.

Nemyslí se na čtenáře

Druhým častým prohřeškem firemních blogů je samotný obsah, který vůbec nereaguje na potřeby a očekávání svých čtenářů. Je to sice škoda, ale nikoho moc nezajímá to, že se vaše firma zúčastnila velkého školení nebo že máte nový certifikát. Čtenářům to samozřejmě sdělit můžete, ale není to nic, za čím by se někdo chtěl vracet.

Pokud si nejste jisti tím, co čtenářům psát, zkuste před založením blogu provést vlastní průzkum nebo se zeptat někoho zkušenějšího. „Nemá-li interní firemní tým dobré nápady, o čem blogovat, pak může být řešením najmutí obsahového stratéga,“ radí Kábele a jedním dechem dodává: „Publikovaný obsah musí být čtenářům užitečný, bavit je. Jinak blog nebude nikdo chtít číst a pro firmu to bude ztráta času.“

Nepublikuje se pravidelně

V minulém článku jsme se zabývali frekvencí, s jakou na firemním blogu přispívat. Dozvěděli jsme se třeba to, že se společnost ACOMWARE snaží přispívat až 10 články měsíčně. Kábele zase radil přispívat alespoň jednou týdně.

Pravidelnost publikací nového obsahu je ale mnohdy i velmi přeceňovaným tématem. Stejně jako by mezi články neměly být dlouhé intervaly, neměla by se naopak upřednostňovat kvantita před kvalitou. Snadno najdete blogy, které vydávají sice málo článků, ale když už něco vydají, čtenáři jsou kvalitou nového obsahu nadšeni.

Zvažte proto, jak často jste schopni přispívat, kolik času vám zabere vytvoření kvalitního článku a pokuste se najít kompromis, který bude přijatelný jak pro vás, tak pro vaše čtenáře.

Blog se nepropaguje

Ano, i blog zaslouží propagaci. Překvapivě nikdo nebude číst vaše články, když o nich nikomu neřeknete. Způsobů, jak firemní blog propagovat, je přitom několik. Posloužit mohou sociální sítě, pro něž můžete vytvářet hodnotný obsah, který vaše fanoušky bude zajímat.

„Facebook lze použít jako médium k doručení obsahu. Cílem je v takovém případě dostat uživatele Facebook na blog. Doporučuji dbýt na správný náhledový obrázek odkazu ve velikosti 1200×628 px s CTA. Představte si ho mezi 100 dalšími příspěvky a udělejte vše pro to, aby ten váš zaujal nejvíc,“ radí Bartoš a dodává: „Do příspěvku napište pár slov, kterými se pokuste vyvolat zvědavost. Péči věnujte i headline a podheadline, díky nimž opět můžete získat body navíc.“ Videorozhovor s Honzou najdete zde, je plné dalších tipů.

Bát byste se neměli ani investování do reklamy. Podle Honzy stačí pár stovek a váš příspěvek se může dostat k podstatně více lidem.

Celý rozhovor je zde.

Vydržte to

Posledním častým zabijákem firemních blogů je nedočkavost. Výsledky se totiž nedostaví hned a nestačí pár článků k tomu, abyste najednou měli tisíce čtenářů a z nich většina poptala vaše služby. Naopak je potřeba s blogem pracovat dlouhodobě a jako dlouhodobý projekt jej i vnímat. Blog není nástroj, jak rychle zvýšit svůj zisk, ale spíše jak zpropagovat svou značku, budovat vztah se zákazníky a ano, i jak oslovit zákazníky nové.

Inspirujte se těmi nejlepšími

V Česku sice příliš firem nebloguje, přesto zde ale máme několik skvělých firemních blogů, kterými se můžete inspirovat. Všímejte si zejména kvality jejich obsahu, jeho struktury, frekvence publikování a pokuste se pochopit i jejich strategii.

Jaký je váš blog? Pochlubte se do komentářů.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podrobný průvodce začátky podnikání na volné noze

Pro předplatitele
michal-molcan-web

Řízení a byznys magazínu v 70 zemích světa | Michal Molčan

igor-kibrik-web

Jak se odlišit od konkurence? Strategie webu s recepty | Igor Kibrik

Právě vyšlo

Pro předplatitele
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

adam-neuberger-web

Jak začít s investováním? | Adam Neuberger

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Komentáře

Pavel Kočárek

Před 6 roky

Zaujal mě výčet těch kvalitních blogů, všechno jsou to firmy, které se zabývají online marketing, seo apod. Co nějaký tip na blog, který není z tohoto oboru, ale z nějakého, který je blíž „normálním lidem“. Osobně jsem blog pojal jako poradnu a témata jsou zatím volena dle klíčových slov nebo dotazů na chatu. http://www.rostoucinabytek.com/poradna/ Článků je jen několik, ale web neběží ani od začátku roku a na psaní byl čas až nyní. Chci udržet frekvenci na 2 článcích do poradny měsíčně, pak mám ještě aktuality, které ale nejsou o kvalitním obsahu, ale spíš krátkých sděleních pro návštěvníky.

Odpovědět »

Olga

Před 5 roky

Jsou to přesně věci, které lze aplikovat i na nefiremní blogy. Pokud přestanu psát na tom svém blogu https://potkamesevevlaku.wordpress.com/, je to pak katastrofa. Řekla bych, že pravidelnost, je to nejdůležitější vůbec.
A druhá věc – psát pro čtenáře. Díky za tvé články, hltám každý z nich :)
Olga

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek