Chcete si udělat rychlý přehled o stavu vašeho webu? Projděte si základní body SEO analýzy.
Detailní SEO analýza zabere mnoho hodin práce. Je nutné analyzovat a vyhodnotit mnoho faktorů, které ovlivňují to, jak na webové stránky vyhledávače a návštěvníci nahlížejí a jak je hodnotí. Svěřte ji proto raději odborníkům. Do bleskového průzkum vašeho webu si ale můžete pustit i sami.
Než se pustíte do základního analyzování svých webových stránek, udělejte si o nich rychlý přehled a o tom, pro koho je váš web určen.
Uvědomte si, co na webu nabízíte a komu:
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Podívejte se na strukturu svého webu:
Prohlédněte si jednotlivé stránky
Udělejte si analýzu současné návštěvnosti webu
Vytvořte si analýzu klíčových slov
TIP: Při hledání vhodných klíčových slov pro váš web využijte jak našeptávačů v Google a Seznamu, tak i nástrojů, mezi které patří například Plánovač klíčových slov v Google AdWords či nástroje v Sklik účtu pro Seznam.
TIP: Jak se dělá analýza klíčových slov a jak si ji můžete udělat i vy?
Podívejte se na titulky (<title>) a popisky (<meta description>)
TIP: Pro kontrolu popisků (meta description) a titulků (<title>) vám výborně poslouží výstup z Xenu či Screaming Frogu.
Zkontrolujte nadpisy nejvyšší úrovně, tj. H1
Podívejte se na jednotlivé stránky webu
Zkontrolujte si indexaci vašich webových stránek
Pomocí operátora site: si zkontrolujte, jestli vyhledávače indexují váš web. Vložte do vyhledávače operátora site: ve formě: “site:vasweb.cz”.
Otestujte si, zdali se ve vyhledávání zobrazují webové stránky na brandové výrazy mezi prvními výsledky.
Jakého technického provedení je navigace?
Používáte na webu technologie omezující průchodnost webu?
Kontrola dokumentu robots.txt
Přiklad, jak by dokument robots.txt mohl vypadat:
User-Agent: *
Allow: /
Sitemap: http://www.vasweb/sitemap.xml
Zkontrolujte formát URL
Zkontrolujte, jestli na webu nedochází ke špatnému přesměrování
Řeší web správně rel=canonical u stránkování?
Vyskytují se na webu duplicity?
TIP: Pro technickou analýzu duplicit na webu využijte Screaming Frog nebo Xenu. Pro rychlé zhodnocení duplicit můžete sáhnout také po online nástrojích, jako jsou Siteliner a Copyscape.
Obsahuje web 404?
Zkontrolujte interní prolinkování webu
Využívá web drobečkovou navigaci?
Jsou u odkazů použity správně anchor texty?
Existují na webu odkazy, které nefungují?
TIP: Pro kontrolu nefunkčních odkazů využijte například nástroje Xenu či LinkChecker.
Mapa webů a XML Sitemap
Názvy obrázků a atribut “Alt” obsahují klíčové fráze relevantní k danému obrázku
Využívá web microdata?
Jak rychle se načítají vaše stránky?
Prohlédněte si odkazový profil vašeho webu. Zjistěte počet a druh zpětných odkazů, která na váš web vedou.
TIP: Analýza odkazů, které vedou na weby konkurence (tj. analýza jejich odkazového profilu), vám později poslouží při sestavování plánu na budování zpětných odkazů (linkbuilding) vašeho webu.
Zkontrolujte si, jestli váš web nepoužívá zakázané optimalizační techniky:
Níže naleznete pár nástrojů, které vám mohou být při práci na optimalizaci webových stránek užitečné:
Tato základní SEO analýza by vám měla pomoci získat přehled o tom, jak si na tom stojí vaše webové stránky z pohledu SEO. Faktorů, které ovlivňují hodnocení vyhledávačů, je mnoho a my jsme v kostce shrnuli ty nejdůležitější. U některých uvedených bodů je nutné brát v úvahu více příčin nedostatků webových stránek, než je uvedeno v příkladu.
Optimalizace webových stránek pro vyhledávače však rozhodně není jednorázová činnost. Jedná se o kontinuální a dlouhodobou činnost, která nekončí pouhým opravením nedostatků ze SEO analýzy. Na webu musíte soustavně pracovat a neustále jej optimalizovat tak, aby ho za relevantní považovali uživatelé i vyhledávače.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 dnem
Před 1 dnem
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce