Inzerce

Hustota klíčových slov v textu: Kolik % zvolit?

Hustota klíčových slov
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: rvlsoft

Na webu byste měli mít dostatek klíčových slov, díky čemuž se zobrazíte vysoko ve vyhledávačích. Co ale znamená „dostatek“?

Inzerce

Hustotu klíčových slov řeší mnoho začínajících online podnikatelů. Podle různých rad a doporučení na internetu se snaží udělat maximum pro to, aby se jejich stránky zobrazily vysoko ve vyhledávačích. Jedna z těch rad může mluvit právě o hustotě klíčových slov, tedy o tom, kolikrát byste v textu na svých stránkách měli klíčové slovo či frázi zmínit. Dají se dohledat i různá procenta a jiné odpovědi na otázku, jak velká by ta hustota měla být.

Hustota klíčových slov
Tento článek z roku 2008 se mi zobrazil jako jeden z prvních výsledků při hledání „hustota klíčových slov“. Najdete jej na tomto odkaze.

Pravda je však taková, že všechna tato doporučení jsou dnes již zcela nesprávná, mylná a zavádějící.

Vyhledávače v minulosti nebyly tak chytré, jako jsou dnes. Vysoká frekvence použití klíčových slov na jedné stránce tak skutečně mohla přinést vysoké pozice ve vyhledávání. I dnes je nutné, aby správná klíčová slova na stránce zazněla a tvůrci obsahu s nimi uměli efektivně pracovat, nicméně nic jako správná hustota klíčových slov na webu neexistuje.

Obsah webových stránek by měl být primárně tvořen pro reálné uživatele – pro lidi. Ti totiž budou číst vaše články, procházet si vaše zboží na e-shopu, zjišťovat si více o vašich službách. Při tom se budou rozhodovat, zda vás osloví, nakoupí u vás, nebo zda raději odejdou jinam. To, jak svoje texty napíšete, co v nich čtenářům sdělíte a jak máte celkově postavené webové stránky, je pro vaše podnikatelské záměry podstatně důležitější než to, jak web hodnotí vyhledávače.

Jakékoliv omezování se tím, kolik klíčových slov má v textu zaznít, může tvorbu vašeho obsahu narušit a text pro čtenáře znehodnotit. Představte si, jak by se vám četl tento článek, kdybych v něm dvacetkrát použil pro něj zásadní frázi „hustota klíčových slov“. Vypadat by to mohlo takto:

Hustota klíčových slov je velmi důležitá. Proto, abyste byli ve vyhledávačích nahoře, potřebujete, aby byla hustota klíčových slov co největší. Proto by se hustota klíčových slov neměla podceňovat.

Líbí se vám to? Asi ne. Pravděpodobně byste takový článek vůbec nedočetli a odešli jinam.

Přesto všechno je správná a efektivní práce s klíčovými slovy na webu velmi důležitá. V článku Jak pracovat s klíčovými slovy na svém webu? jsme toto téma podrobně rozebírali. Zkráceně lze říci, že klíčová slova byste měli použít v titulku stránky, jejím popisku (zjistěte, co to jsou meta tagy), v URL adrese, v obsahu stránky, kolem obrázků apod. Ve všech případech byste je ale měli použít rozumně a tak, aby obsah vašich stránky nenarušovaly.

Pokud tedy píšete například článek na váš blog, můžete klíčové slovo použít v jeho nadpisu, titulku, meta description, v URL adrese a v samotném obsahu článku. V něm klíčové slovo můžete zmínit několikrát, ovšem tak, aby se text čtenářům dobře četl. Vložit jej můžete i do podnadpisů, jako alternativní text obrázků, jejich popisek apod. Ovšem opět platí – používejte je pouze tam, kde je to vhodné a kde to má pro čtenáře smysl.

Zároveň nepoužívejte jen jeden tvar klíčové slova. Různě je skloňujte, používejte je v různých tvarech, hledejte synonyma apod.

A na závěr si vždy po sobě text přečtěte a zeptejte se sami sebe, zda se vám dobře četl.

1 tip pro hledání informací na internetu

Článků s různými radami a doporučeními je plný internet. Pro laika je velmi náročné rozeznat, který z článků uvádí správné informace a který nikoliv. Pomoci mohou min. 3 tipy, jak si důvěryhodnost článku ověřit:

  • Kdy byl článek napsán? Pokud v roce 2008, je velmi pravděpodobně, že se od té doby mohla informace zásadně změnit (např. vyhledávače za tu dobu ušly obrovský kus cesty).
  • Na jakém webu se text nachází? Jsou na něm uvedeny nějaké reference, přispívají na něj specialisté daného oboru, je web aktivní a odkazují na něj jeho čtenáři?
  • Obraťte se na odborníky. Využít k tomu můžete třeba tuto facebookovou skupinu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

tomas-pavlik-web

Řízení e-shopu daty: Jak s ním začít? | Tomáš Pavlík (BezvaTriko.cz)

tomas-novacek-web

Revoluční produkt a hledání investora | Tomáš Nováček (Qoolers)

proficio-web

Jak řídit e-shop skutečně efektivně a na základě dat?

Nejoblíbenější

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

Komentáře

Martin Kůra Sledovat @HermanTinkura

Před 5 roky

Dnes je vyšší hustota KW opravdu na škodu. Jedna z rozumných obsahových metrik je tzv. WDF*IDF, používá se hlavně v Německu. Zjednodušeně řečeno je to hustota termínů významově blízkých danému klíčovému slovu. Jeden z free nástrojů, který toto analyzuje, je tento: http://www.wdfidf-tool.com/.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)