Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Hustota klíčových slov v textu: Kolik % zvolit?

Hustota klíčových slov
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: rvlsoft

Na webu byste měli mít dostatek klíčových slov, díky čemuž se zobrazíte vysoko ve vyhledávačích. Co ale znamená „dostatek“?

Hustotu klíčových slov řeší mnoho začínajících online podnikatelů. Podle různých rad a doporučení na internetu se snaží udělat maximum pro to, aby se jejich stránky zobrazily vysoko ve vyhledávačích. Jedna z těch rad může mluvit právě o hustotě klíčových slov, tedy o tom, kolikrát byste v textu na svých stránkách měli klíčové slovo či frázi zmínit. Dají se dohledat i různá procenta a jiné odpovědi na otázku, jak velká by ta hustota měla být.

Hustota klíčových slov
Tento článek z roku 2008 se mi zobrazil jako jeden z prvních výsledků při hledání „hustota klíčových slov“. Najdete jej na tomto odkaze.

Pravda je však taková, že všechna tato doporučení jsou dnes již zcela nesprávná, mylná a zavádějící.

Vyhledávače v minulosti nebyly tak chytré, jako jsou dnes. Vysoká frekvence použití klíčových slov na jedné stránce tak skutečně mohla přinést vysoké pozice ve vyhledávání. I dnes je nutné, aby správná klíčová slova na stránce zazněla a tvůrci obsahu s nimi uměli efektivně pracovat, nicméně nic jako správná hustota klíčových slov na webu neexistuje.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Obsah webových stránek by měl být primárně tvořen pro reálné uživatele – pro lidi. Ti totiž budou číst vaše články, procházet si vaše zboží na e-shopu, zjišťovat si více o vašich službách. Při tom se budou rozhodovat, zda vás osloví, nakoupí u vás, nebo zda raději odejdou jinam. To, jak svoje texty napíšete, co v nich čtenářům sdělíte a jak máte celkově postavené webové stránky, je pro vaše podnikatelské záměry podstatně důležitější než to, jak web hodnotí vyhledávače.

Jakékoliv omezování se tím, kolik klíčových slov má v textu zaznít, může tvorbu vašeho obsahu narušit a text pro čtenáře znehodnotit. Představte si, jak by se vám četl tento článek, kdybych v něm dvacetkrát použil pro něj zásadní frázi „hustota klíčových slov“. Vypadat by to mohlo takto:

Hustota klíčových slov je velmi důležitá. Proto, abyste byli ve vyhledávačích nahoře, potřebujete, aby byla hustota klíčových slov co největší. Proto by se hustota klíčových slov neměla podceňovat.

Líbí se vám to? Asi ne. Pravděpodobně byste takový článek vůbec nedočetli a odešli jinam.

Přesto všechno je správná a efektivní práce s klíčovými slovy na webu velmi důležitá. V článku Jak pracovat s klíčovými slovy na svém webu? jsme toto téma podrobně rozebírali. Zkráceně lze říci, že klíčová slova byste měli použít v titulku stránky, jejím popisku (zjistěte, co to jsou meta tagy), v URL adrese, v obsahu stránky, kolem obrázků apod. Ve všech případech byste je ale měli použít rozumně a tak, aby obsah vašich stránky nenarušovaly.

Pokud tedy píšete například článek na váš blog, můžete klíčové slovo použít v jeho nadpisu, titulku, meta description, v URL adrese a v samotném obsahu článku. V něm klíčové slovo můžete zmínit několikrát, ovšem tak, aby se text čtenářům dobře četl. Vložit jej můžete i do podnadpisů, jako alternativní text obrázků, jejich popisek apod. Ovšem opět platí – používejte je pouze tam, kde je to vhodné a kde to má pro čtenáře smysl.

Zároveň nepoužívejte jen jeden tvar klíčové slova. Různě je skloňujte, používejte je v různých tvarech, hledejte synonyma apod.

A na závěr si vždy po sobě text přečtěte a zeptejte se sami sebe, zda se vám dobře četl.

1 tip pro hledání informací na internetu

Článků s různými radami a doporučeními je plný internet. Pro laika je velmi náročné rozeznat, který z článků uvádí správné informace a který nikoliv. Pomoci mohou min. 3 tipy, jak si důvěryhodnost článku ověřit:

  • Kdy byl článek napsán? Pokud v roce 2008, je velmi pravděpodobně, že se od té doby mohla informace zásadně změnit (např. vyhledávače za tu dobu ušly obrovský kus cesty).
  • Na jakém webu se text nachází? Jsou na něm uvedeny nějaké reference, přispívají na něj specialisté daného oboru, je web aktivní a odkazují na něj jeho čtenáři?
  • Obraťte se na odborníky. Využít k tomu můžete třeba tuto facebookovou skupinu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Martin Kůra Sledovat @HermanTinkura

Před 7 roky

Dnes je vyšší hustota KW opravdu na škodu. Jedna z rozumných obsahových metrik je tzv. WDF*IDF, používá se hlavně v Německu. Zjednodušeně řečeno je to hustota termínů významově blízkých danému klíčovému slovu. Jeden z free nástrojů, který toto analyzuje, je tento: http://www.wdfidf-tool.com/.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

Premium
jakub-vejmola-web

Jakub Vejmola alias Kicom: Byznys Bitcoinového Kanálu

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

Inzerce