Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Vladimír Dědek: Vývoj e-shopu a hledání vývojářů (nejen) v Alze

Přehrát celý rozhovor

Inzerce

Inzerce

Webové řešení je základním stavebním kamenem každého e-shopu. Proto se jeho tvorbě nebo alespoň výběru nevěnujeme poprvé. Tentokrát se ale podíváme, jak svůj web i všechno za ním vyvíjí samotná Alza.

Pro Alzu dnes pracuje 44 vývojářů, z toho jsou 2 bodyshoppovaní (ve videu zjistíte, co to znamená). 29 z nich pracuje na webové verzi Alzy, 15 na mobilních aplikacích. Jejich vedoucím je Vladimír Dědek, který je sám vývojář. Postupem času se ale posunul do role team-leadera a dokáže dnes skvěle zhodnotit, s jakými největšími nedostatky se u vývojářů setkává a v čem by se podle něj měli více vzdělávat.

V rozhovoru jsme probrali i to, jak Alza přistupuje k vývoji svého řešení, jak určuje priority pro další práci a jak definuje poměr mezi inovacemi a vývojářskou rutinou. Nezmínit jsme nemohli ani hledání nových vývojářů, jejich motivování a udržení ve firmě.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak probíhá vývoj webového řešení Alzy?
  • Kdy vyvíjet vlastní řešení a kdy použít kabicové apod.?
  • Má dnes ještě smysl investovat peníze do vlastního vývoje?
  • Co je na vývoji vlastního řešení nejtěžší?
  • Jak při vývoji určovat priority?
  • Jak hledat nové vývojáře a čím je motivovat?
  • Kdy se vyplatí vyvíjet vlastní mobilní aplikaci?
  • V čem dělají vývojáři nejčastěji chybu a co jim chybí?

Jak je to v Alze?

V rozhovoru s Vladimírem rozebíráme i prioritizaci úkolů pro vývojáře. Vladimír na toto téma již v minulosti napsal článek, ve kterém najdete podrobnosti o ICE score. Ve videu detailněji vysvětluje, jak to všechno funguje, jak to v praxi používají a v čem jim to pomáhá.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

alza-vyvoj-2
Vývoj Alzy najdete v její holešovické centrále, kde pracuje přes dvě stovky lidí.
alza-vyvoj-1
Za poslední 2 roky se IT oddělení Alzy zdvojnásobilo.
alza-vyvoj-3
Vývoj Alzy není jen o tom, co vidíte na webových stránkách. Spoustu práce zabere hlavně optimalizace a rozvoj interních procesů.
alza-vyvoj-4
Hezké pracovní prostředí je jedním z motivátorů pro vývojáře. Dalšími jsou home-office, angažovanost na tvorbě strategie firmy a aktivní podíl na klíčových projektech firmy.

Alza na Mladém podnikateli:

Další videa a články o vývoji:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

gabriela-mrkvicova-web

Jak z networkingu dostat maximum pro váš byznys? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

marek-odehnal-web

Pro rodiče: Jak přemýšlet nad finanční budoucností vašich děti? | Marek Odehnal

Komentáře

Marian Benčat

Před 7 roky

Pan dědek je mi velmi sympatický a snad ve všem s ním souhlasim. Co ale nechápu a už kolem 40. minuty mě to tak vytáčelo, že jsem video skoro zavřel je to, proč se pan redaktor ptá pořád sakra neustále 20x na 2 stejný otázky jen jinak položené? To si nedokáže připravit otázky předem, že se 20x musí ptát na to, jestli je lepší mít vlastní programátory, nebo externisty a na to, ejstli je lepší vlastní řešení, nebo hotové?

Odpovědět »

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 7 roky

Další parádní host a zajímavý vhled do takhle velké firmy. Pokud to tam takhle funguje a mají takového šéfa, pak se nedivím, že je nízká fluktuace. Myslím, že docela zřetelný důvod, proč se vyplácí mít za šéfa bývalého vývojáře a ještě s velkým přesahem do jiných oborů.

Odpovědět »

Vladimír Dědek Sledovat @starec

Před 7 roky

Díky, vážím si toho!

Odpovědět »

milos

Před 7 roky

Jj, presah je kral :) Parada.

Odpovědět »

milos

Před 7 roky

Jo zapomel jsem, ale eshop se neda „udelat“ pres vikend :) Tedy alespon aby mel po roku obrat v radech mil., to by mel ale pan vedet :D Tady ta veta jev CR jako mor spolecne s vetou ze to jiz nejde.

Odpovědět »

Tony Sledovat @toncek87

Před 7 roky

Samozřejmě, že úspěšný e-shop nevybudujete za víkend. Nevšiml jsem si, že by někdo také tvrdil, že eshop bude mít obraty v řádech milionů. Nicméně pokud to má být „one man show“ se skladem pod postelí jak říká pan Děděk, tak to za víkend uděláte s prstem v nose… Předpokládám, že v tom kontextu bylo především myšleno e-shop jako SW platforma, tedy že za víkend koupíte hosting, pustíte krabicové řešení a naplníte obsahem

Odpovědět »

Vladimír Dědek Sledovat @starec

Před 7 roky

Ano, myslel jsem to ve smyslu „za víkend udělat webovky“. Ne rozjet komplet… :-)

Odpovědět »

milos

Před 6 roky

Jisteze mate pravdu a prave proto jsme „spicka“ mezi klikaci :)

Odpovědět »

Ondřej Kučera

Před 3 roky

Zdravím, pochopil jsem správně, že v oddělení web. vývoje pod panem Dědkem pracují převážně vývojáři na HPP, tzn. téměř všichni jsou stálí zaměstnanci společnosti Alza.cz a nejedná se o najaté freelancery, resp. o spolupráci s OSVČ? Dostala se ke mně informace zcela opačného rázu. A jaká je situace dnes, tj. téměř 4 roky od rozhovoru? Sám pan Dědek tu reagoval na komentáře. Věřím, že se mi dostane odpovědi přímo od něj. Díky.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
petr-janosik-web

Takhle se za víc jak miliardu prodal Smartlook | Petr Janošík

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Inzerce