Inzerce

Martin Henych: Jak se buduje vývojářská firma?

Díky nim není internet jenom prázdné místo. Díky nim máme webové stránky a díky nim můžeme čerpat z jejich obsahu. Ano, řeč je o vývojářských firmách, které nápady na nové weby převádí v realitu.

Inzerce

Moc se o nich nemluví. Dočteme se spíše o různých startupech, marketingových agenturách a jiných společnostech, které jsou zkrátka více sexy. Jenomže právě vývojářské firmy stojí za vznikem webových projektů a právě u nich se hledají způsoby, jak zrealizovat prvotní nápady v něco skutečného.

Martin Henych jednu takovou firmu založil. Jmenuje se AW-Dev, má 10 zaměstnanců a roční obrat kolem 5,5 milionů korun. Se svým kolegou začínal jako vývojář her, postupně ale přešli k tvorbě webů. Jak se taková firma buduje, jaké největší problémy řeší a co od ni jako klienti můžeme očekávat, o tom je tento rozhovor.

Co se dozvíte?

  • Jaké největší problémy řeší zakladatel vývojářské firmy?
  • Jak se vývojářská firma může odlišit od konkurence?
  • Jak získává nové zakázky a jak se dostane k velkým značkám?
  • Jak Martin hledá nové zaměstnance a čím je udržuje ve své firmě?
  • Proč se firma jmenuje AW-Dev a proč nevyvíjí e-shopy?
  • Jakou hodnotu by měly vývojářské firmy klientům doručovat?
  • Co všechno by webdevelopeři měli zvládat?
  • Jak v AW-Devu probíhá spolupráce s novými klienty?
  • Jak se liší vývoj her od vývoje webů?
  • Jak Martin zvládá podnikání ve dvou a ještě k tomu rodinu?
AW-Dev
Takhle začínal AW-Dev. Dnes má 10 zaměstnanců a kanceláře podstatně prostornější.
AW-Dev
Jedna z prvních kanceláří AW-Devu. Ve videu uvidíte fotek podstatně více i s komentářem.

Ve videu uvidíte spoustu dalších fotografií. Mimo jiné třeba fotku z vyhlášení soutěže, když byl Martin podstatně mladší a věnoval se ještě vývoji her. Jak tyto hry vypadaly a jak se z AW-Devu postupně stala fungující firma? Podívejte se na video.

Související:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

david-balcar-web

Jak vytvořit vlastní produkt? | David Balcar (Optimistic)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

WordPress: Jak na něj přesunout váš web? | Jakub Kadeřávek

petr-pilin-web

Cloud pro firmy: Jak probíhá migrace? | Petr Pilin (iPodnik)

pavel-fara

On-line kurzy v Česku: Co spojuje ty nejlepší? | Pavel Fara (KurzyProRadost.cz)

Nejoblíbenější

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

MK

Před 4 roky

Nejhorsi rozhovor, ktery jsem za posledni dobu slysel z prostredi IT.
Nemam na mysli provedeni, ale pristup pana Henycha k vyvoji softwaru.

Myslenky jako „pojdme pouzit jenom open-source reseni“, „udelejme si vsechno sami, proc bychom zase nevynalezli kolo“, „kdyz nezverejnime zdrojovy kod, nikdo chyby v nasem systemu neodhali (security through obscurity)“, atd.. Myslenky male ceske firmicky, kterymi naprosto kazi dojem o oboru IT.

Existuji firmy (i v CR), ktere se specializuji uz roky na vyvoj CMS a poplatky za pouzitit nejsou tak velke. A verte mi, ze kvalita jejich produktu bude mile daleko, nez nejaky pokus o vlastni reseni. Napr: http://www.kentico.com/

A nejhorsi, ze za takovych podminek tam pracuji nejaci zamestnanci. U zmineneho obratu 5,5 milionu korun za rok a 10 zamestancu, i kdyby cely tento obrat sel na platy zamestnancu, tak je to nejakych 46K, coz je pro IT obor velky podprumer. Realne pujde pouze polovina obratu a to je naprosto smutne, tito vyvojari neznaji svoji hodnotu.

Bohuzel firma zalozena nezkusenyma studentikama, to nemuze dopadnout jinak.

Odpovědět »

Martin Henych Sledovat @martinhenych

Před 3 roky

Mrzí mě, že vás ten rozhovor tak dopálil, ale každopádně děkuji za zpětnou vazbu. Stále se učíme a rozhodně neříkám, že naše cesta byla správná a měl by ji někdo následovat. V rozhovoru popisuji, jak jsme uvažovali, co jsme zkusili a kam to vedlo. Dnes jsme zase jinde a máme na věc trochu jiný pohled. Učíme se a uvidíme kam to povede, každopádně se budeme snažit nedělat IT oboru žádnou ostudu, to ostatně myslím neděláme. K tomu komenátři, je to trochu zavádějící, zejména kalkulace platů i to, že si každý může dovolit Kentico. Kentico zevnitř neznám, nemohu srovnávat, ale to asi není podstatné. Přeji hezký den.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?