Inzerce

Martin Henych: Jak se buduje vývojářská firma?

Díky nim není internet jenom prázdné místo. Díky nim máme webové stránky a díky nim můžeme čerpat z jejich obsahu. Ano, řeč je o vývojářských firmách, které nápady na nové weby převádí v realitu.

Inzerce

Moc se o nich nemluví. Dočteme se spíše o různých startupech, marketingových agenturách a jiných společnostech, které jsou zkrátka více sexy. Jenomže právě vývojářské firmy stojí za vznikem webových projektů a právě u nich se hledají způsoby, jak zrealizovat prvotní nápady v něco skutečného.

Martin Henych jednu takovou firmu založil. Jmenuje se AW-Dev, má 10 zaměstnanců a roční obrat kolem 5,5 milionů korun. Se svým kolegou začínal jako vývojář her, postupně ale přešli k tvorbě webů. Jak se taková firma buduje, jaké největší problémy řeší a co od ni jako klienti můžeme očekávat, o tom je tento rozhovor.

Co se dozvíte?

  • Jaké největší problémy řeší zakladatel vývojářské firmy?
  • Jak se vývojářská firma může odlišit od konkurence?
  • Jak získává nové zakázky a jak se dostane k velkým značkám?
  • Jak Martin hledá nové zaměstnance a čím je udržuje ve své firmě?
  • Proč se firma jmenuje AW-Dev a proč nevyvíjí e-shopy?
  • Jakou hodnotu by měly vývojářské firmy klientům doručovat?
  • Co všechno by webdevelopeři měli zvládat?
  • Jak v AW-Devu probíhá spolupráce s novými klienty?
  • Jak se liší vývoj her od vývoje webů?
  • Jak Martin zvládá podnikání ve dvou a ještě k tomu rodinu?
AW-Dev
Takhle začínal AW-Dev. Dnes má 10 zaměstnanců a kanceláře podstatně prostornější.
AW-Dev
Jedna z prvních kanceláří AW-Devu. Ve videu uvidíte fotek podstatně více i s komentářem.

Ve videu uvidíte spoustu dalších fotografií. Mimo jiné třeba fotku z vyhlášení soutěže, když byl Martin podstatně mladší a věnoval se ještě vývoji her. Jak tyto hry vypadaly a jak se z AW-Devu postupně stala fungující firma? Podívejte se na video.

Související:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

pavel-kunes-web

Vlastní grafika na Shoptetu: Co vše je možné a jak se připravit? | Pavel Kuneš

michal-sleziak-web

Jak vytvořit úspěšný digitální produkt? | Michal Sleziak (GoodRequest)

martina-neubauerova-web

Chyby při zakládání startupu | Martina Neubauerová (Socialboa)

Právě vyšlo

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

MK

Před 5 roky

Nejhorsi rozhovor, ktery jsem za posledni dobu slysel z prostredi IT.
Nemam na mysli provedeni, ale pristup pana Henycha k vyvoji softwaru.

Myslenky jako „pojdme pouzit jenom open-source reseni“, „udelejme si vsechno sami, proc bychom zase nevynalezli kolo“, „kdyz nezverejnime zdrojovy kod, nikdo chyby v nasem systemu neodhali (security through obscurity)“, atd.. Myslenky male ceske firmicky, kterymi naprosto kazi dojem o oboru IT.

Existuji firmy (i v CR), ktere se specializuji uz roky na vyvoj CMS a poplatky za pouzitit nejsou tak velke. A verte mi, ze kvalita jejich produktu bude mile daleko, nez nejaky pokus o vlastni reseni. Napr: http://www.kentico.com/

A nejhorsi, ze za takovych podminek tam pracuji nejaci zamestnanci. U zmineneho obratu 5,5 milionu korun za rok a 10 zamestancu, i kdyby cely tento obrat sel na platy zamestnancu, tak je to nejakych 46K, coz je pro IT obor velky podprumer. Realne pujde pouze polovina obratu a to je naprosto smutne, tito vyvojari neznaji svoji hodnotu.

Bohuzel firma zalozena nezkusenyma studentikama, to nemuze dopadnout jinak.

Odpovědět »

Martin Henych Sledovat @martinhenych

Před 4 roky

Mrzí mě, že vás ten rozhovor tak dopálil, ale každopádně děkuji za zpětnou vazbu. Stále se učíme a rozhodně neříkám, že naše cesta byla správná a měl by ji někdo následovat. V rozhovoru popisuji, jak jsme uvažovali, co jsme zkusili a kam to vedlo. Dnes jsme zase jinde a máme na věc trochu jiný pohled. Učíme se a uvidíme kam to povede, každopádně se budeme snažit nedělat IT oboru žádnou ostudu, to ostatně myslím neděláme. K tomu komenátři, je to trochu zavádějící, zejména kalkulace platů i to, že si každý může dovolit Kentico. Kentico zevnitř neznám, nemohu srovnávat, ale to asi není podstatné. Přeji hezký den.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

vit-endler-2-web

Vít Endler (finGOOD.cz): Jak si vybudovat finanční nezávislost?

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání