Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Martin Henych: Jak se buduje vývojářská firma?

Je to těžší byznys, než by se mohlo zdát. Jaké největší problémy vývojáři řeší?

Díky nim není internet jenom prázdné místo. Díky nim máme webové stránky a díky nim můžeme čerpat z jejich obsahu. Ano, řeč je o vývojářských firmách, které nápady na nové weby převádí v realitu.

Moc se o nich nemluví. Dočteme se spíše o různých startupech, marketingových agenturách a jiných společnostech, které jsou zkrátka více sexy. Jenomže právě vývojářské firmy stojí za vznikem webových projektů a právě u nich se hledají způsoby, jak zrealizovat prvotní nápady v něco skutečného.

Martin Henych jednu takovou firmu založil. Jmenuje se AW-Dev, má 10 zaměstnanců a roční obrat kolem 5,5 milionů korun. Se svým kolegou začínal jako vývojář her, postupně ale přešli k tvorbě webů. Jak se taková firma buduje, jaké největší problémy řeší a co od ni jako klienti můžeme očekávat, o tom je tento rozhovor.

Co se dozvíte?

  • Jaké největší problémy řeší zakladatel vývojářské firmy?
  • Jak se vývojářská firma může odlišit od konkurence?
  • Jak získává nové zakázky a jak se dostane k velkým značkám?
  • Jak Martin hledá nové zaměstnance a čím je udržuje ve své firmě?
  • Proč se firma jmenuje AW-Dev a proč nevyvíjí e-shopy?
  • Jakou hodnotu by měly vývojářské firmy klientům doručovat?
  • Co všechno by webdevelopeři měli zvládat?
  • Jak v AW-Devu probíhá spolupráce s novými klienty?
  • Jak se liší vývoj her od vývoje webů?
  • Jak Martin zvládá podnikání ve dvou a ještě k tomu rodinu?
AW-Dev

Takhle začínal AW-Dev. Dnes má 10 zaměstnanců a kanceláře podstatně prostornější.

AW-Dev

Jedna z prvních kanceláří AW-Devu. Ve videu uvidíte fotek podstatně více i s komentářem.

Ve videu uvidíte spoustu dalších fotografií. Mimo jiné třeba fotku z vyhlášení soutěže, když byl Martin podstatně mladší a věnoval se ještě vývoji her. Jak tyto hry vypadaly a jak se z AW-Devu postupně stala fungující firma? Podívejte se na video.

Související:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 1

  1. MK

    -

    Nejhorsi rozhovor, ktery jsem za posledni dobu slysel z prostredi IT.
    Nemam na mysli provedeni, ale pristup pana Henycha k vyvoji softwaru.

    Myslenky jako „pojdme pouzit jenom open-source reseni“, „udelejme si vsechno sami, proc bychom zase nevynalezli kolo“, „kdyz nezverejnime zdrojovy kod, nikdo chyby v nasem systemu neodhali (security through obscurity)“, atd.. Myslenky male ceske firmicky, kterymi naprosto kazi dojem o oboru IT.

    Existuji firmy (i v CR), ktere se specializuji uz roky na vyvoj CMS a poplatky za pouzitit nejsou tak velke. A verte mi, ze kvalita jejich produktu bude mile daleko, nez nejaky pokus o vlastni reseni. Napr: http://www.kentico.com/

    A nejhorsi, ze za takovych podminek tam pracuji nejaci zamestnanci. U zmineneho obratu 5,5 milionu korun za rok a 10 zamestancu, i kdyby cely tento obrat sel na platy zamestnancu, tak je to nejakych 46K, coz je pro IT obor velky podprumer. Realne pujde pouze polovina obratu a to je naprosto smutne, tito vyvojari neznaji svoji hodnotu.

    Bohuzel firma zalozena nezkusenyma studentikama, to nemuze dopadnout jinak.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu