Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Martin Henych: Jak se buduje vývojářská firma?

Je to těžší byznys, než by se mohlo zdát. Jaké největší problémy vývojáři řeší?

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

VideoZačátky

Díky nim není internet jenom prázdné místo. Díky nim máme webové stránky a díky nim můžeme čerpat z jejich obsahu. Ano, řeč je o vývojářských firmách, které nápady na nové weby převádí v realitu.

Moc se o nich nemluví. Dočteme se spíše o různých startupech, marketingových agenturách a jiných společnostech, které jsou zkrátka více sexy. Jenomže právě vývojářské firmy stojí za vznikem webových projektů a právě u nich se hledají způsoby, jak zrealizovat prvotní nápady v něco skutečného.

Martin Henych jednu takovou firmu založil. Jmenuje se AW-Dev, má 10 zaměstnanců a roční obrat kolem 5,5 milionů korun. Se svým kolegou začínal jako vývojář her, postupně ale přešli k tvorbě webů. Jak se taková firma buduje, jaké největší problémy řeší a co od ni jako klienti můžeme očekávat, o tom je tento rozhovor.

Co se dozvíte?

  • Jaké největší problémy řeší zakladatel vývojářské firmy?
  • Jak se vývojářská firma může odlišit od konkurence?
  • Jak získává nové zakázky a jak se dostane k velkým značkám?
  • Jak Martin hledá nové zaměstnance a čím je udržuje ve své firmě?
  • Proč se firma jmenuje AW-Dev a proč nevyvíjí e-shopy?
  • Jakou hodnotu by měly vývojářské firmy klientům doručovat?
  • Co všechno by webdevelopeři měli zvládat?
  • Jak v AW-Devu probíhá spolupráce s novými klienty?
  • Jak se liší vývoj her od vývoje webů?
  • Jak Martin zvládá podnikání ve dvou a ještě k tomu rodinu?
AW-Dev

Takhle začínal AW-Dev. Dnes má 10 zaměstnanců a kanceláře podstatně prostornější.

AW-Dev

Jedna z prvních kanceláří AW-Devu. Ve videu uvidíte fotek podstatně více i s komentářem.

Ve videu uvidíte spoustu dalších fotografií. Mimo jiné třeba fotku z vyhlášení soutěže, když byl Martin podstatně mladší a věnoval se ještě vývoji her. Jak tyto hry vypadaly a jak se z AW-Devu postupně stala fungující firma? Podívejte se na video.

Související:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 1

  1. MK

    -

    Nejhorsi rozhovor, ktery jsem za posledni dobu slysel z prostredi IT.
    Nemam na mysli provedeni, ale pristup pana Henycha k vyvoji softwaru.

    Myslenky jako „pojdme pouzit jenom open-source reseni“, „udelejme si vsechno sami, proc bychom zase nevynalezli kolo“, „kdyz nezverejnime zdrojovy kod, nikdo chyby v nasem systemu neodhali (security through obscurity)“, atd.. Myslenky male ceske firmicky, kterymi naprosto kazi dojem o oboru IT.

    Existuji firmy (i v CR), ktere se specializuji uz roky na vyvoj CMS a poplatky za pouzitit nejsou tak velke. A verte mi, ze kvalita jejich produktu bude mile daleko, nez nejaky pokus o vlastni reseni. Napr: http://www.kentico.com/

    A nejhorsi, ze za takovych podminek tam pracuji nejaci zamestnanci. U zmineneho obratu 5,5 milionu korun za rok a 10 zamestancu, i kdyby cely tento obrat sel na platy zamestnancu, tak je to nejakych 46K, coz je pro IT obor velky podprumer. Realne pujde pouze polovina obratu a to je naprosto smutne, tito vyvojari neznaji svoji hodnotu.

    Bohuzel firma zalozena nezkusenyma studentikama, to nemuze dopadnout jinak.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu