Inzerce

Tvorba e-shopu na míru

Jak vytvořit e-shop na míru?

Tvorba e-shopu na míru je často vyhledávaným tématem. Lidé si ale i přesto často neuvědomují, co vytvoření e-shopu na míru obnáší a jak náročné může být. V tomto článku se dozvíte, kdy se do e-shopu na míru vyplatí investovat a jak se na jeho tvorbu připravit.

Kdy investovat do e-shopu na míru?

E-shop na míru je snem mnoha podnikatelů, kteří mají jasnou představu o tom, jak by jejich web měl vypadat. Velmi často jde ale o začínající podnikatele, kteří ještě s podnikáním na internetu nemají příliš zkušeností a svůj byznys ani nerozjeli.

Je proto nutné si uvědomit, že tvorba e-shopu na míru je velmi náročná, a to jak finančně, tak i časově. Nejde totiž jen o vytvoření webu e-shopu (toho, co vidí zákazník), ale i všech jeho funkcí a ovládání v pozadí. To vše vyžaduje spoustu hodin programátorských prací, které samozřejmě stojí spoustu peněz. Obecně se ceny za e-shopy na míru pohybují ve stovkách tisíc, snadno se dostanou i nad hranici jednoho milionu korun.

Inzerce

Podobná investice se nevyplatí začínajícím podnikatelům, kteří ještě ani nezjistili, zda jejich podnikání bude prosperovat a vydělávat. V úvahu připadá u firem, které už mají na internetu zkušenosti a chtějí svůj on-line byznys posunout na vyšší úroveň. Často se k tomu uchylují e-shopy, kterým už nestačí jiná řešení (například krabicová řešení) a potřebují možnosti svého webu rozšířit.

Pokud tedy s tvorbou e-shopu začínáte, vyzkoušejte jiné možnosti. Zjistěte, jak vytvořit e-shop zdarma nebo s minimálními náklady.

Tvorba e-shopu na míru prakticky

Rozhodnete-li se do tvorby e-shopu na míru investovat, doporučujeme vám nepodcenit tyto kroky:

  1. Spočítejte si, jak vysoká investice do vlastního e-shopu se vám vyplatí a kolik jeho tvorba bude stát. Pomoci vám může i vytvoření kvalitního byznys plánu.
  2. Prokonzultujte to s odborníky a neváhejte o názor požádat i jiné zkušené e-shopaře. Mohou vám předat zkušenosti, které byste sami získávali dlouho.
  3. Vyberte si co nejlepší dodavatele e-shopu. Zjistěte si jeho reference, zkušenosti a ohlasy stávajících klientů. Zajímejte se o postup jeho práce a neváhejte ho zkonzultovat s nezávislými odborníky.
  4. Vytvořte detailní plán a harmonogram realizace celého projektu. Pomůže vám to snáze kontrolovat jeho finanční i časovou náročnost.
  5. Začněte s málem. Nemusíte hned vytvořit největší e-shop na světě. Vytvořte e-shop, který vám umožní prodávat a díky kterému co nejdříve začnete vydělávat.
  6. Stanovte si vzájemné zodpovědnosti. I váš dodavatel musí být omezen pravidly spolupráce, očekáváními a případně sankcemi. Rozhodně kontrolujte termíny dodání jednotlivých částí projektu a jeho cenu.
  7. Testujte a ověřujte kvalitu toho, co pro vás dodavatel vytvořil.
  8. Nepodceňte smlouvy s dodavateli, které vám pomůže vytvořit zkušený právník. Opět doporučujeme realizaci projektu projednat s někým zkušenějším, kdo už jí prošel.

Poslechněte si naše rozhovory o tvorbě e-shopu na míru:

jan-lastuvka-web

Kolik stojí vytvoření e-shopu? | Jan Laštůvka (Lemonero)

jan-prokes-web

Jak si vybrat e-shopové řešení? | Jan Prokeš (Elasticr)

lukas-havlasek-web

Lukáš Havlásek: Jak efektivně vyvíjet e-shopové řešení?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání