Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Radek Kedroň: Jak vznikal iRozhlas.cz?

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

RozhovorVideo

18. dubna 2017 zahájil Český rozhlas provoz nového zpravodajského serveru iRozhlas.cz. Jeho šéfredaktorem se stal Radek Kedroň, který v minulosti vedl například server Lidovky.cz, domácí zpravodajství časopisu Týden a působil v redakcích Hospodářských novin a MF DNES.

Radek Kedroň zvládl už nejednu velkou výzvu. Povedlo se mu například odtajnit jména agentů StB, kteří pracovali v Hradní stráži Václava Havla, zmapoval tuneláž státního Fondu dětí a mládeže a publikoval sérii textů o dodávce českých zbraní do válčící části Afriky, v níž se angažovali i vrcholoví politici. V rámci projektu Konta X prověřoval majetek politiků, přinutil Poslaneckou sněmovnu, aby zveřejňovala jména takzvaných létajících politiků a podrobně se věnoval i kauze Davida Ratha, o níž napsal knihu Operace Rath (zdroj: rozhlas.cz).

Teď čelí další výzvě. Společně se svými kolegy na internet přináší úplně nový zpravodajský server, který provozuje Český rozhlas. Server iRozhlas.cz je tedy veřejnoprávním médiem, což mu například umožňuje na web nenasazovat vůbec žádnou reklamu. Je pokračovatelem původního zpravodajského serveru Českého rozhlasu, který ale trápily problémy jak navenek (např. neměl název), tak uvnitř (redakci trápila frustrace).

V rozhovoru jsme probírali, jak se iRozhlas.cz připravoval, jaké má ambice a jak se řídí médium, které nemusí hledět na počty kliků na reklamní plochy.

Co se ve videu dozvíte?

  • Jak se po prvních měsících provozu iRozhlasu daří?
  • Co obnáší práce šéfredaktora v úplně nové redakci?
  • V čem se chce iRozhlas odlišit od ostatních médií?
  • Proč na jeho webu nenajdeme skoro žádná vlastní videa?
  • S jakým obsahem chce vedle textu pracovat (např. infografiky, audio apod.)?
  • Co znamená úspěch v případě veřejnoprávního média, které neprodává reklamu?
  • Co je potřeba pro to, aby se novináři cítili dobře a odváděli dobrou práci?
  • K čemu by se Radek Kedroň rád do budoucna vrátil a jaké největší změny po příchodu do Českého rozhlasu udělal?

Česká média na Mladém podnikateli:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 26 let. Hned po střední škole založil svoji první firmu, kterou o několik let později prodal. Dnes se naplno věnuje MladýPodnikatel.cz, který založil ještě při studiích. Provozuje stejnojmenný podcast, který byl v roce 2019 YouRadiem vyhlášen nejlepším podcastem o podnikání. V tomtéž roce ho časopis Forbes zařadil do žebříčku 30pod30. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 1

  1. Tomáš Podvín

    -

    Vynikající rozhovor. Opravdu velmi zajímavé otázky i odpovědi. Jen více rozhovorů se zajímavými lidmi z médií. Je jich v Česku fakt hodně :)

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář



Skrýt reklamu