Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Pavel Ungr: Jak jsem (ne)odhadl trendy v marketingu v roce 2016?

Pavel Ungr
Před 7 roky

Na začátku loňského roku jsme s Jirkou Rosteckým natočili rozhovor o tom, co si myslím, že se stane ve světe online marketingu v roce 2016. V tomto článku se za rozhovorem ohlédneme a já zrekapituluji, zda jsem trefil, nebo ne.

Pokud jste rozhovor neviděli, můžete to hned napravit. Tipy se sice týkají loňského roku, ale jsou proloženy obecnou debatou, která je většinou platná i dnes. Týká se třeba vyhledávačů, vývoje návštěvnosti z mobilních zařízení, Amazonu, služeb Googlu a mnoha dalšího.

Tady také najdete rozhovor, ve kterém jsme hodnotili události v online marketingu v roce 2015. Opět zajímavé praktické ohlédnutí. Teď ale pojďme na rekapitulaci mých loňských predikcí.

Inzerce

Amazon a jeho příchod do Česka

To se nedá jednoznačně vyhodnotit. Amazon zde rozhodně nefunguje jako jeden z českých e-shopů se srovnatelným webem v češtině a srovnatelnou logistikou. Ovšem zavádí bezplatnou dopravu a zpřistupnil pro nás Amazon Prime. Dílčí kroky provedl, ale vstup na trh se nekonal.

Těsně před Silvestrem se ale objevila zpráva o tom, že Amazon hledá českého editora obsahu, což naznačuje, že se české mutace webu brzy dočkáme. Zda ale Amazon vstoupí do Česka i marketingově, zda zde spustí vlastní logistiku a začne více oslovovat české zákazníky, zatím jasné není.

O tom, zda do Česka Amazon letos vstoupí, debatoval Jirka i s Janem Vetyškou z APEK:


Celé video je k přehrání zde.

A jak se na něj připravit a že Amazon není jedinou hrozbou pro menší hráče, zase mluvil s Michalem Krutišem:


Celé video je k přehrání zde.

Vyhledávač Facebooku a Applu

Zde jsem se netrefil vůbec. Ani Apple ani Facebook svůj vyhledávač nespustil a nezdá se, že by spustit chtěl. Zejména u Facebooku jsme měl velká očekávání, protože tam to dávalo velký smysl – má motivaci, má peníze a má data. Nicméně předpokládám, že převážila logika – budeme dělat to, čemu rozumíme a do jiného byznysu se, zatím, pouštět nebudeme.

Podíly mobilů na návštěvnosti webů

Zde nám to vychází na 200 %, narůst podílů mobilní návštěvnosti stoupá a Google ohlásil mobilní index a oznámil, že pro hodnocení stránek bude používat jen mobilní verzi.

Že péči o mobilní uživatele myslí vážně potvrzuje i množství aktualizaci projektu AMP i penalizace za agresivní tlačení mobilní aplikace nebo za agresivní obtěžování popupy.

Děje se logicky to, co potvrzují všechna čísla – všechna mobilní zařízení a Internet věcí neustále posilují svou pozici. Běžné počítače budeme používat jen na odbornější práci a na běžné věci, čtení mailů, poslouchání hudby, sledování filmů, komunikace s kamarády prostě budeme čím dál tím víc používat mobilní zařízení. V určité míře se tak už děje.

Personalizace webů

To bohužel nelze objektivně ověřit bez obsáhlého výzkumu. Subjektivně mi ale přijde, že k zásadnějšímu posunu nedošlo.

Google+ umírá?

Umírá, ale stále je tu s námi. Minimum nových funkcí, minimum návštěv a ořezávání Google+ pokračovalo. Google+ umírá, ale ještě neumřel. Je pro mě záhadou, proč ho Google ještě nezavřel. Vidím, že v ČR fungují jen osamělé deviace komunit, ale jinak v mé sociální bublině je mrtvo a používá se jen pro marketing bez většího významu.

Smysl mi dává ale v implementaci jako nedílnou součást balíku G Suite. Možná dává stále smysl i jako databáze informací o chování uživatelů.

Mall.cz a Heureka.cz

Překvapivě se z tématu Mall.cz a Heureka.cz stalo téma Heureka.cz vs Alza.cz, přesněji Alza proti Heurece, přitom by to mělo správně mělo být Alza proti Rockaway. :-) Takže tohle téma hýbalo českou e-commerce scénou velkou část roku a zdaleko neskončilo. Pokud kauzu sledujete, víte že bezheureky.cz se muselo přesunout na bezheureky.com a Heuréka podniká všechny právní kroky, aby útoky Alzy na své podnikání zastavilo.

Zajímavě se k tématu #BezHeureky vyjádřil Jan Vetyška:


Celé video je k přehrání zde.

Jak bych se tedy uživil jako věštec? Nic moc, 100% jsem se trefil v jednom případě, ve třech je to velmi nejasné a v jednom jsme bylo naprosto mimo. Myslím, že dráha věštce mi bude zapovězena a zůstanu věrný SEO a online marketingu. Hezký a úspěšný nový rok vám všem.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Pavel Ungr

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

andrea-horniczka-web

Umělá inteligence a Meta. Jak se mění reklamy na Facebooku? | Andrea Horniczká (Dexfinity)

Premium
karel-parizek-web

Jak vybrat šéfa marketingu firmy? | Karel Pařízek

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

dan-nytra-web

Umělá inteligence v marketingu. Co už dnes funguje a kde ušetřit peníze? | Dan Nytra

matej-astary-web

Retenční marketing e-shopu: Jak ho dělat správně? | Matej Aštary (Dexfinity)

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
martina-bechynova-web

Platí na sítích „náš zákazník, náš pán“? Nastavte komunikaci jako Liftago | Martina Bechyňová