Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška pro Mladého podnikatele okomentoval nejzásadnější události české e-commerce v roce 2016. Ve výběru najdete kauzu #BezHeureky, vznik Mall Group, aktivity Amazonu, vývoj v tématu EET a mnoho dalšího.
Inzerce
V roce 2016 jsme byli svědky mnoha zajímavých událostí, které ovlivnily českou elektronickou komerci. E-shop Mall.cz akvírovala skupina Rockaway a vznikla Mall Group. Tatáž firma koupila i Heureku, což byla jedna z motivací Alzy online srovnávač cen opustit a spustit kauzu známou jako #BezHeureky.
Amazon mezi tím vystrkuje růžky. Před nedávnem vyhlásil svou první vánoční akci pro české zákazníky a podle Vetyšky přituhuje: „České e-shopy už se musí dívat, co dělá ten Amazon. Může to ale být i příležitost.“
Vetyška se sešel s Andrejem Babišem. Schůzka, která přispěla k podání pozměňovacího návrhu, který by měl vyjmout e-shopy z EET, trvala přibližně 10 minut. Mezi tím některé e-shopy zanikly, jiné zase vznikly. Mohou za to nízké bariéry pro vstup na internet, ale i obsazenost většiny méně i více lukrativních oborů.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Komu se dařilo? Rozhodně segmentu online supermarketů. Podle Vetyšky je právě prodej potravin a drogerie nejrychleji rostoucím segmentem české e-commerce. A to nejlepší nás možná ještě čeká.
V rozhovoru najdete komentáře Jana Vetyšky i k dalším událostem (např. ke kauze Levné elektro) nebo jeho zhodnocení roku pro samotný APEK.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
„FMCG“? Když máme krásný český výraz – rychloobrátkové zboží ;). Tuším, že spoustě lidem došlo, že Heureka a jiné „srovnávače“ jsou nepřiznané slevové portály a jejich význam není tam mít veškeré zboží, ale zboží v „akci“. Tedy to zboží, službu, kde mám zrovna konkurenční výhodu. Heureka je typický akviziční kanál na lidi jdoucí po slevách, pro někoho je jím Aukro, Bazoš, Sbazar,… Ano, přivede hodně lidí, ale jakých?
Až se na německém a anglickém Amazonu začnou objevovat české prodejní stránky, což se už malinko děje, tak se k tomu bude muset nějak postavit, alespoň udělat automatické překlady, aby Němcům nevyjížděli hromady stránek v ČJ, a nebo udělat Amazon.cz :). Asi vstup Amazonu do ČR bude více bolet provozovatele Heureky, Zboží než eshopu, protože někomu Amazon plní funkci srovnávače, s tím že si to případně může i koupit a cenu má porovnanou celosvětově. Toto mezinárodní srovnání před časem asi zrušily Google Nákupy :( (sleduje z jakého státu se člověk hlásí, takže je nutné polské VPN :(( nebo Amazon a Ebay, kde zas skoro nejsou zastoupenéčeské eshopy), pro národní eshopy super z hlediska PLA reklamy, ale jako zákazníka mě to štve, že si nemohu na Google Nákupech zjistit, že Poláci mají zboží často levněji… a Google Nákupy už pro mě nemají přínos, je to jen další „Heureka“.
Ekonomický význam EET? Sporadický, možná spíše společensky škodlivý (divím se, že to podporuje zrovna ČSSD, ta lidská strana… konkurenční boj bez ohledu na voliče, celkem smutné…), pořád lepší drobné podvody než zhoršené mezilidské vztahy, vietnamští obchodníci možná nejsou fér vůči státu, ale plní SLUŽBU svým zákazníkům, jsou jim na blízku, co kdyby to začal dělat stát, namísto represe začal dělat prevenci? Ale ono udělat systémové řešení není na volební období, ale na 2 generace – vysvětlit rodinám, školství, proč má smysl podporovat lokální podniky než nadnárodní řetězce – máme široký sortiment, ale zboží mizerné kvality…
A pokud mi celý finanční výnos z EET spláchne jedna státní zakázka (Blanka, výstavba časti dálnice či železnice, státní IT zakázky – evidence čehokoli – IZIP je dnes kde?), kde je kontrola o několik řádů levnější… řeší vláda skutečné problémy nebo jen vytváří další zbytečnou práci pro úředníky, kteří vyčerpávají státní kasu a jejich práce nemá skoro žádný přínos (a ten společenský už vůbec)? Pak je ten STÁT řízený jako „firma“ velmi ŠPATNÝ HOSPODÁŘ…
Navíc v době, kdy sami lidé postupně a dobrovolně přecházejí na elektronické platby, není celé EET mrtvě narozené dítě?
Nemluvě o tom, že někteří se jednoduše přesunou do jiného státu… A domácí podnikatelé budou mít zas o něco více povinností, opravdu „rovné a přející“ prostředí. Německo je největší ekonomika v Evropě a EET nemá (mimo taxi služby), tak proč se ČR neinspiruje u těch nejlepších, ale v postsocialistických ekonomikách, před kterými mělo vždy náskok! Skoro to vypadá, že snahou české vlády je vyhnat z ČR schopné lidi :D a udělat z ní „montovnu“ aut a logistické centrum – služby s nejnižší přidanou hodnotou a mizerným (dlouhodobě neudržitelným) ziskem, ve spolupráci se subjekty, které jsou schopné vyhodit místní zaměstnance a nasadit si lidi z dálného východu…(Amazon v Německu)
Navíc už jen osoba A. Babiše s dodnes nejasným původem počátečního majetku, silně vydělávající na státních dotacích a evropských dotacích. Navíc s podezřením na podvody v čerpání… Permanentně ve střetu zájmů… Asi není vhodnou osobou pro propagaci jakékoli kontroly a působení na vrcholném kontrolním orgánu. Komunikace Babiš a Zeman, to už je snad jen tragikomedie.
Takže KRÁSNÉ SVÁTKY a méně zbytečností v životě a podnikání všem kolem MLPD a jeho čtenářům
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Miroslav Hora
Před 7 roky
„FMCG“? Když máme krásný český výraz – rychloobrátkové zboží ;). Tuším, že spoustě lidem došlo, že Heureka a jiné „srovnávače“ jsou nepřiznané slevové portály a jejich význam není tam mít veškeré zboží, ale zboží v „akci“. Tedy to zboží, službu, kde mám zrovna konkurenční výhodu. Heureka je typický akviziční kanál na lidi jdoucí po slevách, pro někoho je jím Aukro, Bazoš, Sbazar,… Ano, přivede hodně lidí, ale jakých?
Až se na německém a anglickém Amazonu začnou objevovat české prodejní stránky, což se už malinko děje, tak se k tomu bude muset nějak postavit, alespoň udělat automatické překlady, aby Němcům nevyjížděli hromady stránek v ČJ, a nebo udělat Amazon.cz :). Asi vstup Amazonu do ČR bude více bolet provozovatele Heureky, Zboží než eshopu, protože někomu Amazon plní funkci srovnávače, s tím že si to případně může i koupit a cenu má porovnanou celosvětově. Toto mezinárodní srovnání před časem asi zrušily Google Nákupy :( (sleduje z jakého státu se člověk hlásí, takže je nutné polské VPN :(( nebo Amazon a Ebay, kde zas skoro nejsou zastoupenéčeské eshopy), pro národní eshopy super z hlediska PLA reklamy, ale jako zákazníka mě to štve, že si nemohu na Google Nákupech zjistit, že Poláci mají zboží často levněji… a Google Nákupy už pro mě nemají přínos, je to jen další „Heureka“.
Ekonomický význam EET? Sporadický, možná spíše společensky škodlivý (divím se, že to podporuje zrovna ČSSD, ta lidská strana… konkurenční boj bez ohledu na voliče, celkem smutné…), pořád lepší drobné podvody než zhoršené mezilidské vztahy, vietnamští obchodníci možná nejsou fér vůči státu, ale plní SLUŽBU svým zákazníkům, jsou jim na blízku, co kdyby to začal dělat stát, namísto represe začal dělat prevenci? Ale ono udělat systémové řešení není na volební období, ale na 2 generace – vysvětlit rodinám, školství, proč má smysl podporovat lokální podniky než nadnárodní řetězce – máme široký sortiment, ale zboží mizerné kvality…
A pokud mi celý finanční výnos z EET spláchne jedna státní zakázka (Blanka, výstavba časti dálnice či železnice, státní IT zakázky – evidence čehokoli – IZIP je dnes kde?), kde je kontrola o několik řádů levnější… řeší vláda skutečné problémy nebo jen vytváří další zbytečnou práci pro úředníky, kteří vyčerpávají státní kasu a jejich práce nemá skoro žádný přínos (a ten společenský už vůbec)? Pak je ten STÁT řízený jako „firma“ velmi ŠPATNÝ HOSPODÁŘ…
Navíc v době, kdy sami lidé postupně a dobrovolně přecházejí na elektronické platby, není celé EET mrtvě narozené dítě?
Nemluvě o tom, že někteří se jednoduše přesunou do jiného státu… A domácí podnikatelé budou mít zas o něco více povinností, opravdu „rovné a přející“ prostředí. Německo je největší ekonomika v Evropě a EET nemá (mimo taxi služby), tak proč se ČR neinspiruje u těch nejlepších, ale v postsocialistických ekonomikách, před kterými mělo vždy náskok! Skoro to vypadá, že snahou české vlády je vyhnat z ČR schopné lidi :D a udělat z ní „montovnu“ aut a logistické centrum – služby s nejnižší přidanou hodnotou a mizerným (dlouhodobě neudržitelným) ziskem, ve spolupráci se subjekty, které jsou schopné vyhodit místní zaměstnance a nasadit si lidi z dálného východu…(Amazon v Německu)
Navíc už jen osoba A. Babiše s dodnes nejasným původem počátečního majetku, silně vydělávající na státních dotacích a evropských dotacích. Navíc s podezřením na podvody v čerpání… Permanentně ve střetu zájmů… Asi není vhodnou osobou pro propagaci jakékoli kontroly a působení na vrcholném kontrolním orgánu. Komunikace Babiš a Zeman, to už je snad jen tragikomedie.
Takže KRÁSNÉ SVÁTKY a méně zbytečností v životě a podnikání všem kolem MLPD a jeho čtenářům
Odpovědět »
Radek Svoboda
Před 7 roky
Přínosný rozhovor, děkuji za něj.
Odpovědět »