V předchozím videu jsme s Pavlem Ungrem rozebírali události uplynulého roku. Prvním letošním videem tak nemůže být nic jiného než predikce pro rok následující. Co nás čeká?
Inzerce
Pavel vybral několik událostí, které by se v roce 2016 mohly odehrát. Pokusili jsme se předpovědět to, co ovlivní celou českou e-commerce, světový marketing, ale i prosté živnostníky. Na co se tak můžete těšit (ale i netěšit), se dozvíte v našem novém videu, případně na iTunes (MP3 je ke stažení zde).
Co se ve videu dozvíte?
Objeví se na trhu nový významný vyhledávač? Reálná šance přichází ze strany Facebooku a Applu.
Jak rychle poroste podíl mobilních zařízení na návštěvnosti webů a kam až to může zajít? Vyměníme počítače za mobily?
Přijde Amazon? A pokud ano, jak jeho příchod ovlivní českou e-commerce? Co to znamená pro malé e-shopy?
Jak příchod Amazonu a celou e-commerce ovlivní český gigant – Mall.cz s Heurékou?
Bude svět o jednu sociální síť chudší? U které hrozí největší riziko uzavření a co to pro nás znamená?
A jako bonus: Co vidí Pavel Ungr jakožto živnostník za největší změny v roce 2015 své podnikání a čeho se nejvíce bojí v roce následujícím?
Zajímavé odkazy:
O tom, že má Apple vlastního crawlera, se Pavel rozepsal již v tomto článku.
Některé předpovědi už zmínil na svém blogu. Ve videu je ale rozebereme podstatně více do hloubky.
Chcete-li založit e-shop a zajímá vás, jak uspět, poradí vám Jan Vetyška v tomto videu.
To nejlepší z Mladého podnikatele za uplynulý rok najdete zde.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Umělá inteligence v marketingu. Co už dnes funguje a kde ušetřit peníze? | Dan Nytra
Pokud by měl být nový vyhledávač úspěšný, musí přijít s jinou logikou, než má Google atd. Apple takovou nemá jak nabídnout, leda kmenovou,ale to myslím nebude stačit. Naopak Facebook je schopen postavit vyhledávání na základě ne algoritmu atd , ale behaviorality a custom audiencies. V kostce- lidé jako Ty hledají tohle a vyřeší tak svůj problém rychleji. To by byla revoluční změna a myslím, že na té Facebook pracuje a jako jediný k ní má dostatek informací. Je to nová kvalita, obrazně řečeno, ne Centrum vedle Seznamu,ale úplně odlišný přistup a efektivnější cesta k cíli.Z toho pohledu je neúspěch Google + pro Google skutečně fatální. Pro takový vyhledavač už pak existuje jediná optimalizace- být fakt nejlepší pro své uživatele.
Styl hledání „lidé jako já“ bude fungovat jen u populárních dotazů, u těch méně častých to bude sazka. Ostatně, že facebook moc dobře nezvládá algoritmizaci ukazuje zaměstnávání Indů na ověřování identity apod. Pokud by někdo měl schodit Google ze špičky, tipnul bych to na IBM či OpenAI, IBM zatím předvedla nejpokročilejší umělou inteligenci, která nespoléhá na názory lidí, které mohou být i chybné, ale „zabývá“ se podstatou problému. Ikdyž statistická umělá inteligence od IBM asi bude silně závislá na kvalitě původních zdrojů, ale co ne. A ten kdo zkombinuje skutečný kvantový počítač a pokročilou AI asi vyhraje, ale to nebude rok 2016, ale kdo ví, v roce 1998 by také nikdo neřekl, že z Googlu něco vyroste :) a donedávna ani Larry Page.
Zdravím,
k tomu Amazonu, pomáhám českým výrobcům a prodejcům uspět na Amazonu a v podstatě mohu ze své zkušenosti říci, že pro menší eshopy není Amazon problém, spíše příležitost. Síla Amazonu je, že umožňuje komukoliv prodávat své zboží a zároveň pro zákazníky dává záruku vrácení peněz když budou nespokojeni (a to zboží může být právě od menšího obchodníka, který prodává přes Amazon).
Takže malé a střední eshopy se bát moc nemusí, pro ně je to příležitost. Větší jako Alza a Mall budou mít větší problémy, protože pro ně určitě nebude akceptovatelné začít prodávat na Amazonu jako prodejce a zároveň jejich zákaznický servis je velice vzdálen tomu co přináší Amazon. Ostatně podívejte se jak hodnotí nákup na Alzashopu (tj prodej do zahraničí) zákazníci (https://uk.trustpilot.com/review/alzashop.com).
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Milan Tříska Sledovat @mtriska
Před 8 roky
Pokud by měl být nový vyhledávač úspěšný, musí přijít s jinou logikou, než má Google atd. Apple takovou nemá jak nabídnout, leda kmenovou,ale to myslím nebude stačit. Naopak Facebook je schopen postavit vyhledávání na základě ne algoritmu atd , ale behaviorality a custom audiencies. V kostce- lidé jako Ty hledají tohle a vyřeší tak svůj problém rychleji. To by byla revoluční změna a myslím, že na té Facebook pracuje a jako jediný k ní má dostatek informací. Je to nová kvalita, obrazně řečeno, ne Centrum vedle Seznamu,ale úplně odlišný přistup a efektivnější cesta k cíli.Z toho pohledu je neúspěch Google + pro Google skutečně fatální. Pro takový vyhledavač už pak existuje jediná optimalizace- být fakt nejlepší pro své uživatele.
Odpovědět »
Miroslav Hora
Před 8 roky
Styl hledání „lidé jako já“ bude fungovat jen u populárních dotazů, u těch méně častých to bude sazka. Ostatně, že facebook moc dobře nezvládá algoritmizaci ukazuje zaměstnávání Indů na ověřování identity apod. Pokud by někdo měl schodit Google ze špičky, tipnul bych to na IBM či OpenAI, IBM zatím předvedla nejpokročilejší umělou inteligenci, která nespoléhá na názory lidí, které mohou být i chybné, ale „zabývá“ se podstatou problému. Ikdyž statistická umělá inteligence od IBM asi bude silně závislá na kvalitě původních zdrojů, ale co ne. A ten kdo zkombinuje skutečný kvantový počítač a pokročilou AI asi vyhraje, ale to nebude rok 2016, ale kdo ví, v roce 1998 by také nikdo neřekl, že z Googlu něco vyroste :) a donedávna ani Larry Page.
Odpovědět »
Jan Kodera Sledovat @jankodera
Před 8 roky
Zdravím,
k tomu Amazonu, pomáhám českým výrobcům a prodejcům uspět na Amazonu a v podstatě mohu ze své zkušenosti říci, že pro menší eshopy není Amazon problém, spíše příležitost. Síla Amazonu je, že umožňuje komukoliv prodávat své zboží a zároveň pro zákazníky dává záruku vrácení peněz když budou nespokojeni (a to zboží může být právě od menšího obchodníka, který prodává přes Amazon).
Takže malé a střední eshopy se bát moc nemusí, pro ně je to příležitost. Větší jako Alza a Mall budou mít větší problémy, protože pro ně určitě nebude akceptovatelné začít prodávat na Amazonu jako prodejce a zároveň jejich zákaznický servis je velice vzdálen tomu co přináší Amazon. Ostatně podívejte se jak hodnotí nákup na Alzashopu (tj prodej do zahraničí) zákazníci (https://uk.trustpilot.com/review/alzashop.com).
Odpovědět »
ZdenekEl
Před 6 roky
budete muset pokladní systém zdarma?
2817
Odpovědět »