Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

VIDEO: Pavel Ungr: Jaký byl rok 2015 v online marketingu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 175 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Rok 2015 je pomalu za námi a my vám přinášíme unikátní ohlédnutí za významnými událostmi ve světě online marketingu. Společně s Pavlem Ungrem jsme natočili rozhovor, ve kterém probíráme vybrané události, které byste neměli přehlédnout.

Výběr je ryze subjektivní. Snažili jsme se vybrat takové události, které se dotýkají nejvíce internetových podnikatelů a přinášejí zásadní změny. Ve videu uvidíte náhledy webů a zpráv, o kterých se budeme bavit, příklady z praxe i mou komunikaci s ÚOOÚ.

Příští týden se můžete těšit na video, ve kterém se naopak budeme dívat do budoucnosti a predikovat události v roce 2016. Sledujte nás na Twitteru, ať vám video neunikne:

Témata

  • Mobilegeddon: Google upřednostňuje mobilní weby ve vyhledávání. Jenomže, jaké weby, kde a co to znamená, být mobilní? Co vlastně Google řekl a jak by to měli reflektovat tvůrci webů?
  • HTTPS: Přechod na HTTPS je žhavé téma několika posledních měsíců. Google jej doporučuje, Seznam naopak radí počkat. Kde je zakopaný pes, proč po přechodu řada webů ztratila své pozice ve vyhledávačích a kdy tedy přejít?
  • Cookies: Na webech se objevily lišty, které musíme odklikávat. Proč tomu tak je a kdo nám to vlastně nařizuje? Je to vymahatelné ze strany státu a jak by souhlas měl vypadat? A chceme, aby jej uživatel viděl?
  • Youtube: Videomarketing nabírá na síle. Kdy se do něj vyplatí investovat a jak to, že někteří youtubeři mají stovky tisíc odběratelů?
  • Google: Google se stále více snaží odpovídat na otázky uživatelů přímo na stránce vyhledávání. Prý nedělá vyhledávání pro weby, ale pro uživatele. Kam to všechno povede a co se letos změnilo?
  • Google+: Sociální síť Google prošla redesignem a neustále se ořezává o další a další funkce. Přesto jsou tací, pro které v rámci jejich marketingu může mít velký smysl. Kdo to je a proč Google+ neuspěl?
  • Instagram: Všichni radí, dělejte Instagram. Pro koho je to ale zajímavá sociální síť a kdo ji v Česku dělá dobře? A může ji nějak využít i freelancer?
  • Content marketing: Obsahový marketing už není jen buzzword. Co je jeho cílem a je právě on tím, do čeho investovat, když nemám na marketing příliš velké finance?

Související odkazy:

Rozhovor najdete na iTunes, případně si můžete stáhnout MP3 zde.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Super souhrn předpovědí pro rok 2016 najdete i na blogu eVisions.cz.

Co bylo největší událostí podle vás?

Napište nám, jaké největší události ve světě online marketingu byste vybrali vy. Rádi se jim budeme věnovat v dalších článcích a videích.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

batrla-fiserova-web

Jak chrání české firmy data svých uživatelů? | Josef Bátrla a Kateřina Fišerová

barbora-balasova-web

Clubhouse: Co o něm zatím víme? | Barbora Balášová

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Miroslav Hora

Před 7 roky

1. Cookies lišty sice jsem nucen potřebovat pro podnikání, ale jako uživatele, který ne vždy je na svém zařízení mě jako člověka, který často používá kombo (Ctrl+Shift+Del a od počátků věků :)), neuvěřitelně, slušně řečeno, štvou. Pak když se přidá popup na maily a nejlépe ještě nějaká popup reklama… jsem „šťastný“ uživatel webu… Dle mého asi nejlepší řešení by bylo, aby web vytvořil virtuální účet každému návštěvníkovi, kde by se uchovávala data o daném zařízení (ono to o uživatelích vzásadě pořád není), na jasně definovaném místě na stránce by pak byl odkaz na tento účet, kde by uživatel viděl vše, co o něm (o jeho zařízení) stránka ví, a případně mohl dodatečně zažádat o odstranění svých dat a zákaz dalšího sbírání svých dat z daného zařízení, paradoxně i tuto informaci by bylo nutné uchovat v cookies. Vzásadě je popsané obdoba Zákona na ochranu osobních údajů (Pokud zákazník nechce, aby byl uchováván v databázi eshopu kde nakoupil, také musí být aktivní a podat písemnou žádost).

2. Z rozhovoru to vyznělo jako by měl Google na sociální sítě vyloženě smůlu, ale vždyť má síť YOUTUBE se zhruba stejným počtem uživatelů co FB, ale tu koupil, tak alespoň akvizice sociálních sítí mu jdou :). A v ČR je Youtube tuším skoro o milion měsíčních uživatelů větší než FB. Tohle mě docela zaujalo (https://google.com/trends/explore#q=youtube%2C%20facebook&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-1), že by byl Facebook za zenitem?

3. Že VIDEO (nejen Youtube) zlepšuje postavení webu ve vyhledávání si všiml už Danny Dover (bývalý člen SEOmoz, dnes MOZ.com) ve svém bestselleru (Search Engine Optimization (SEO) Secrets, u nás vydáno jako „SEO Profesionálně“, 2011). Asi to nejlepší, co na českém trhu je, no dle heureky bylo, Zoner byl skoupen, a už to není, co bývalo, čská technická literatura skomírá :(. Nicméně kniha je psána nadčasově a vzásadě zaznamenala penalizační snahy Googlu ještě před tím, než se k těm krokům přiznal oficiálně. Co se týká SEO, tak z té knihy dnes neplatí spíše jen drobnosti, narozdíl od jiného českého autora, kde jsou doporučovány vyloženě harakiri, ale jmenovat nebudu. Uvedená kniha se ohledně SEO drží důsledně zásady, co má Google někde v nápovědě, stručně, Dělejte weby tak, jako by Google nebyl, dělejte je pro lidi. Řada lidí se honí za backlinky a přitom nemá dobře slinkovaný vlastní obsah, a pak se zase bojí odkázat na dobrý obsah, aby nepřišli o link juice. Přitom je normální, že dobrý obsah se rodí z toho dobrého předchozího. Když referuji o nějakém výrobku, asi jsem si to nevymyslel, klidně můžu odkázat na recenzi, výrobce atd. určitě je to lepší než nejen často české copy+paste :D. Zkrátka kniha je stále super, kupte a budete nadšeni ze SEa ;) – http://www.amazon.com/Search-Engine-Optimization-SEO-Secrets/dp/0470554185/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1451780609&sr=8-1&keywords=danny+dover

4. Obsahový marketing a šlo to někdy bez obsahu, tak aby se vytvořila komunita? Řada lidí ho má, jen mu neříká obsahový marketing, ale poradenství či servis, někdy je lepší být seriózní než bavit a svou klientelu si to najde také. A někteří se ho bojí poskytnout dříve než prodají, což ale webe k tomu, že neprodají…

5. Chtěl jsem být kratší, tak snad někdy příště, dnes to nevyšlo :DD

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Inzerce