Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

VIDEO: Pavel Ungr: Jaký byl rok 2015 v online marketingu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 142 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Rok 2015 je pomalu za námi a my vám přinášíme unikátní ohlédnutí za významnými událostmi ve světě online marketingu. Společně s Pavlem Ungrem jsme natočili rozhovor, ve kterém probíráme vybrané události, které byste neměli přehlédnout.

Výběr je ryze subjektivní. Snažili jsme se vybrat takové události, které se dotýkají nejvíce internetových podnikatelů a přinášejí zásadní změny. Ve videu uvidíte náhledy webů a zpráv, o kterých se budeme bavit, příklady z praxe i mou komunikaci s ÚOOÚ.

Příští týden se můžete těšit na video, ve kterém se naopak budeme dívat do budoucnosti a predikovat události v roce 2016. Sledujte nás na Twitteru, ať vám video neunikne:

Témata

  • Mobilegeddon: Google upřednostňuje mobilní weby ve vyhledávání. Jenomže, jaké weby, kde a co to znamená, být mobilní? Co vlastně Google řekl a jak by to měli reflektovat tvůrci webů?
  • HTTPS: Přechod na HTTPS je žhavé téma několika posledních měsíců. Google jej doporučuje, Seznam naopak radí počkat. Kde je zakopaný pes, proč po přechodu řada webů ztratila své pozice ve vyhledávačích a kdy tedy přejít?
  • Cookies: Na webech se objevily lišty, které musíme odklikávat. Proč tomu tak je a kdo nám to vlastně nařizuje? Je to vymahatelné ze strany státu a jak by souhlas měl vypadat? A chceme, aby jej uživatel viděl?
  • Youtube: Videomarketing nabírá na síle. Kdy se do něj vyplatí investovat a jak to, že někteří youtubeři mají stovky tisíc odběratelů?
  • Google: Google se stále více snaží odpovídat na otázky uživatelů přímo na stránce vyhledávání. Prý nedělá vyhledávání pro weby, ale pro uživatele. Kam to všechno povede a co se letos změnilo?
  • Google+: Sociální síť Google prošla redesignem a neustále se ořezává o další a další funkce. Přesto jsou tací, pro které v rámci jejich marketingu může mít velký smysl. Kdo to je a proč Google+ neuspěl?
  • Instagram: Všichni radí, dělejte Instagram. Pro koho je to ale zajímavá sociální síť a kdo ji v Česku dělá dobře? A může ji nějak využít i freelancer?
  • Content marketing: Obsahový marketing už není jen buzzword. Co je jeho cílem a je právě on tím, do čeho investovat, když nemám na marketing příliš velké finance?

Související odkazy:

Rozhovor najdete na iTunes, případně si můžete stáhnout MP3 zde.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Super souhrn předpovědí pro rok 2016 najdete i na blogu eVisions.cz.

Co bylo největší událostí podle vás?

Napište nám, jaké největší události ve světě online marketingu byste vybrali vy. Rádi se jim budeme věnovat v dalších článcích a videích.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

batrla-fiserova-web

Jak chrání české firmy data svých uživatelů? | Josef Bátrla a Kateřina Fišerová

barbora-balasova-web

Clubhouse: Co o něm zatím víme? | Barbora Balášová

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

Právě vyšlo

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Miroslav Hora

Před 7 roky

1. Cookies lišty sice jsem nucen potřebovat pro podnikání, ale jako uživatele, který ne vždy je na svém zařízení mě jako člověka, který často používá kombo (Ctrl+Shift+Del a od počátků věků :)), neuvěřitelně, slušně řečeno, štvou. Pak když se přidá popup na maily a nejlépe ještě nějaká popup reklama… jsem „šťastný“ uživatel webu… Dle mého asi nejlepší řešení by bylo, aby web vytvořil virtuální účet každému návštěvníkovi, kde by se uchovávala data o daném zařízení (ono to o uživatelích vzásadě pořád není), na jasně definovaném místě na stránce by pak byl odkaz na tento účet, kde by uživatel viděl vše, co o něm (o jeho zařízení) stránka ví, a případně mohl dodatečně zažádat o odstranění svých dat a zákaz dalšího sbírání svých dat z daného zařízení, paradoxně i tuto informaci by bylo nutné uchovat v cookies. Vzásadě je popsané obdoba Zákona na ochranu osobních údajů (Pokud zákazník nechce, aby byl uchováván v databázi eshopu kde nakoupil, také musí být aktivní a podat písemnou žádost).

2. Z rozhovoru to vyznělo jako by měl Google na sociální sítě vyloženě smůlu, ale vždyť má síť YOUTUBE se zhruba stejným počtem uživatelů co FB, ale tu koupil, tak alespoň akvizice sociálních sítí mu jdou :). A v ČR je Youtube tuším skoro o milion měsíčních uživatelů větší než FB. Tohle mě docela zaujalo (https://google.com/trends/explore#q=youtube%2C%20facebook&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-1), že by byl Facebook za zenitem?

3. Že VIDEO (nejen Youtube) zlepšuje postavení webu ve vyhledávání si všiml už Danny Dover (bývalý člen SEOmoz, dnes MOZ.com) ve svém bestselleru (Search Engine Optimization (SEO) Secrets, u nás vydáno jako „SEO Profesionálně“, 2011). Asi to nejlepší, co na českém trhu je, no dle heureky bylo, Zoner byl skoupen, a už to není, co bývalo, čská technická literatura skomírá :(. Nicméně kniha je psána nadčasově a vzásadě zaznamenala penalizační snahy Googlu ještě před tím, než se k těm krokům přiznal oficiálně. Co se týká SEO, tak z té knihy dnes neplatí spíše jen drobnosti, narozdíl od jiného českého autora, kde jsou doporučovány vyloženě harakiri, ale jmenovat nebudu. Uvedená kniha se ohledně SEO drží důsledně zásady, co má Google někde v nápovědě, stručně, Dělejte weby tak, jako by Google nebyl, dělejte je pro lidi. Řada lidí se honí za backlinky a přitom nemá dobře slinkovaný vlastní obsah, a pak se zase bojí odkázat na dobrý obsah, aby nepřišli o link juice. Přitom je normální, že dobrý obsah se rodí z toho dobrého předchozího. Když referuji o nějakém výrobku, asi jsem si to nevymyslel, klidně můžu odkázat na recenzi, výrobce atd. určitě je to lepší než nejen často české copy+paste :D. Zkrátka kniha je stále super, kupte a budete nadšeni ze SEa ;) – http://www.amazon.com/Search-Engine-Optimization-SEO-Secrets/dp/0470554185/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1451780609&sr=8-1&keywords=danny+dover

4. Obsahový marketing a šlo to někdy bez obsahu, tak aby se vytvořila komunita? Řada lidí ho má, jen mu neříká obsahový marketing, ale poradenství či servis, někdy je lepší být seriózní než bavit a svou klientelu si to najde také. A někteří se ho bojí poskytnout dříve než prodají, což ale webe k tomu, že neprodají…

5. Chtěl jsem být kratší, tak snad někdy příště, dnes to nevyšlo :DD

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Premium
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Inzerce