Rok 2015 je pomalu za námi a my vám přinášíme unikátní ohlédnutí za významnými událostmi ve světě online marketingu. Společně s Pavlem Ungrem jsme natočili rozhovor, ve kterém probíráme vybrané události, které byste neměli přehlédnout.
Inzerce
Výběr je ryze subjektivní. Snažili jsme se vybrat takové události, které se dotýkají nejvíce internetových podnikatelů a přinášejí zásadní změny. Ve videu uvidíte náhledy webů a zpráv, o kterých se budeme bavit, příklady z praxe i mou komunikaci s ÚOOÚ.
Příští týden se můžete těšit na video, ve kterém se naopak budeme dívat do budoucnosti a predikovat události v roce 2016. Sledujte nás na Twitteru, ať vám video neunikne: Follow @mladypodnikatel
Témata
Mobilegeddon: Google upřednostňuje mobilní weby ve vyhledávání. Jenomže, jaké weby, kde a co to znamená, být mobilní? Co vlastně Google řekl a jak by to měli reflektovat tvůrci webů?
HTTPS: Přechod na HTTPS je žhavé téma několika posledních měsíců. Google jej doporučuje, Seznam naopak radí počkat. Kde je zakopaný pes, proč po přechodu řada webů ztratila své pozice ve vyhledávačích a kdy tedy přejít?
Cookies: Na webech se objevily lišty, které musíme odklikávat. Proč tomu tak je a kdo nám to vlastně nařizuje? Je to vymahatelné ze strany státu a jak by souhlas měl vypadat? A chceme, aby jej uživatel viděl?
Youtube: Videomarketing nabírá na síle. Kdy se do něj vyplatí investovat a jak to, že někteří youtubeři mají stovky tisíc odběratelů?
Google: Google se stále více snaží odpovídat na otázky uživatelů přímo na stránce vyhledávání. Prý nedělá vyhledávání pro weby, ale pro uživatele. Kam to všechno povede a co se letos změnilo?
Google+: Sociální síť Google prošla redesignem a neustále se ořezává o další a další funkce. Přesto jsou tací, pro které v rámci jejich marketingu může mít velký smysl. Kdo to je a proč Google+ neuspěl?
Instagram: Všichni radí, dělejte Instagram. Pro koho je to ale zajímavá sociální síť a kdo ji v Česku dělá dobře? A může ji nějak využít i freelancer?
Content marketing:Obsahový marketing už není jen buzzword. Co je jeho cílem a je právě on tím, do čeho investovat, když nemám na marketing příliš velké finance?
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra
1. Cookies lišty sice jsem nucen potřebovat pro podnikání, ale jako uživatele, který ne vždy je na svém zařízení mě jako člověka, který často používá kombo (Ctrl+Shift+Del a od počátků věků :)), neuvěřitelně, slušně řečeno, štvou. Pak když se přidá popup na maily a nejlépe ještě nějaká popup reklama… jsem „šťastný“ uživatel webu… Dle mého asi nejlepší řešení by bylo, aby web vytvořil virtuální účet každému návštěvníkovi, kde by se uchovávala data o daném zařízení (ono to o uživatelích vzásadě pořád není), na jasně definovaném místě na stránce by pak byl odkaz na tento účet, kde by uživatel viděl vše, co o něm (o jeho zařízení) stránka ví, a případně mohl dodatečně zažádat o odstranění svých dat a zákaz dalšího sbírání svých dat z daného zařízení, paradoxně i tuto informaci by bylo nutné uchovat v cookies. Vzásadě je popsané obdoba Zákona na ochranu osobních údajů (Pokud zákazník nechce, aby byl uchováván v databázi eshopu kde nakoupil, také musí být aktivní a podat písemnou žádost).
2. Z rozhovoru to vyznělo jako by měl Google na sociální sítě vyloženě smůlu, ale vždyť má síť YOUTUBE se zhruba stejným počtem uživatelů co FB, ale tu koupil, tak alespoň akvizice sociálních sítí mu jdou :). A v ČR je Youtube tuším skoro o milion měsíčních uživatelů větší než FB. Tohle mě docela zaujalo (https://google.com/trends/explore#q=youtube%2C%20facebook&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-1), že by byl Facebook za zenitem?
3. Že VIDEO (nejen Youtube) zlepšuje postavení webu ve vyhledávání si všiml už Danny Dover (bývalý člen SEOmoz, dnes MOZ.com) ve svém bestselleru (Search Engine Optimization (SEO) Secrets, u nás vydáno jako „SEO Profesionálně“, 2011). Asi to nejlepší, co na českém trhu je, no dle heureky bylo, Zoner byl skoupen, a už to není, co bývalo, čská technická literatura skomírá :(. Nicméně kniha je psána nadčasově a vzásadě zaznamenala penalizační snahy Googlu ještě před tím, než se k těm krokům přiznal oficiálně. Co se týká SEO, tak z té knihy dnes neplatí spíše jen drobnosti, narozdíl od jiného českého autora, kde jsou doporučovány vyloženě harakiri, ale jmenovat nebudu. Uvedená kniha se ohledně SEO drží důsledně zásady, co má Google někde v nápovědě, stručně, Dělejte weby tak, jako by Google nebyl, dělejte je pro lidi. Řada lidí se honí za backlinky a přitom nemá dobře slinkovaný vlastní obsah, a pak se zase bojí odkázat na dobrý obsah, aby nepřišli o link juice. Přitom je normální, že dobrý obsah se rodí z toho dobrého předchozího. Když referuji o nějakém výrobku, asi jsem si to nevymyslel, klidně můžu odkázat na recenzi, výrobce atd. určitě je to lepší než nejen často české copy+paste :D. Zkrátka kniha je stále super, kupte a budete nadšeni ze SEa ;) – http://www.amazon.com/Search-Engine-Optimization-SEO-Secrets/dp/0470554185/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1451780609&sr=8-1&keywords=danny+dover
4. Obsahový marketing a šlo to někdy bez obsahu, tak aby se vytvořila komunita? Řada lidí ho má, jen mu neříká obsahový marketing, ale poradenství či servis, někdy je lepší být seriózní než bavit a svou klientelu si to najde také. A někteří se ho bojí poskytnout dříve než prodají, což ale webe k tomu, že neprodají…
5. Chtěl jsem být kratší, tak snad někdy příště, dnes to nevyšlo :DD
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Miroslav Hora
Před 8 roky
1. Cookies lišty sice jsem nucen potřebovat pro podnikání, ale jako uživatele, který ne vždy je na svém zařízení mě jako člověka, který často používá kombo (Ctrl+Shift+Del a od počátků věků :)), neuvěřitelně, slušně řečeno, štvou. Pak když se přidá popup na maily a nejlépe ještě nějaká popup reklama… jsem „šťastný“ uživatel webu… Dle mého asi nejlepší řešení by bylo, aby web vytvořil virtuální účet každému návštěvníkovi, kde by se uchovávala data o daném zařízení (ono to o uživatelích vzásadě pořád není), na jasně definovaném místě na stránce by pak byl odkaz na tento účet, kde by uživatel viděl vše, co o něm (o jeho zařízení) stránka ví, a případně mohl dodatečně zažádat o odstranění svých dat a zákaz dalšího sbírání svých dat z daného zařízení, paradoxně i tuto informaci by bylo nutné uchovat v cookies. Vzásadě je popsané obdoba Zákona na ochranu osobních údajů (Pokud zákazník nechce, aby byl uchováván v databázi eshopu kde nakoupil, také musí být aktivní a podat písemnou žádost).
2. Z rozhovoru to vyznělo jako by měl Google na sociální sítě vyloženě smůlu, ale vždyť má síť YOUTUBE se zhruba stejným počtem uživatelů co FB, ale tu koupil, tak alespoň akvizice sociálních sítí mu jdou :). A v ČR je Youtube tuším skoro o milion měsíčních uživatelů větší než FB. Tohle mě docela zaujalo (https://google.com/trends/explore#q=youtube%2C%20facebook&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-1), že by byl Facebook za zenitem?
3. Že VIDEO (nejen Youtube) zlepšuje postavení webu ve vyhledávání si všiml už Danny Dover (bývalý člen SEOmoz, dnes MOZ.com) ve svém bestselleru (Search Engine Optimization (SEO) Secrets, u nás vydáno jako „SEO Profesionálně“, 2011). Asi to nejlepší, co na českém trhu je, no dle heureky bylo, Zoner byl skoupen, a už to není, co bývalo, čská technická literatura skomírá :(. Nicméně kniha je psána nadčasově a vzásadě zaznamenala penalizační snahy Googlu ještě před tím, než se k těm krokům přiznal oficiálně. Co se týká SEO, tak z té knihy dnes neplatí spíše jen drobnosti, narozdíl od jiného českého autora, kde jsou doporučovány vyloženě harakiri, ale jmenovat nebudu. Uvedená kniha se ohledně SEO drží důsledně zásady, co má Google někde v nápovědě, stručně, Dělejte weby tak, jako by Google nebyl, dělejte je pro lidi. Řada lidí se honí za backlinky a přitom nemá dobře slinkovaný vlastní obsah, a pak se zase bojí odkázat na dobrý obsah, aby nepřišli o link juice. Přitom je normální, že dobrý obsah se rodí z toho dobrého předchozího. Když referuji o nějakém výrobku, asi jsem si to nevymyslel, klidně můžu odkázat na recenzi, výrobce atd. určitě je to lepší než nejen často české copy+paste :D. Zkrátka kniha je stále super, kupte a budete nadšeni ze SEa ;) – http://www.amazon.com/Search-Engine-Optimization-SEO-Secrets/dp/0470554185/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1451780609&sr=8-1&keywords=danny+dover
4. Obsahový marketing a šlo to někdy bez obsahu, tak aby se vytvořila komunita? Řada lidí ho má, jen mu neříká obsahový marketing, ale poradenství či servis, někdy je lepší být seriózní než bavit a svou klientelu si to najde také. A někteří se ho bojí poskytnout dříve než prodají, což ale webe k tomu, že neprodají…
5. Chtěl jsem být kratší, tak snad někdy příště, dnes to nevyšlo :DD
Odpovědět »