Inzerce

Kamil Fila: Jak vypadá práce filmového kritika? A dá se jí uživit?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Jak se dělá filmová kritika a dá se psaním filmových recenzí uživit? Hostem dalšího videorozhovoru je filmový kritik Kamil Fila, autor blogu JeštěVětšíKritik.cz, který má 1600 předplatitelů, z čehož 630 bylo tento měsíc aktivních, a který zatím na předplatném vygeneroval příjem 360 tisíc korun.

Inzerce

„Zdeněk Troška tvrdí, že mé recenze nečte, ale při odchodu ze studia Českého rozhlasu se výslovně odkazoval na to, že jsem nejlepším vykladačem jeho duše a díla. Filip Renč kdysi v telefonickém rozhovoru pro Český rozhlas tvrdil, že neví, jestli jsem chlapeček, nebo holčička, ale že mi rozbije hubu. Dnes tvrdí, že jsme ‚bratři v boji‘ a že se na mé recenze vždy těší. Jiřina Bohdalová kvůli mně volala do redakce Respektu a výslovně žádala, abych vysvětlil, co jsem při hodnocení jejího výkonu myslel výrazem ‚neúnosné herectví‘. Přítomný zástupce šéfredaktora, Marek Švehla, jí nedokázal odpovědět.“

To vše o sobě tvrdí filmový recenzent Kamil Fila. Prošel mnoha redakcemi, mj. i redakcí Respektu nebo Aktuálně.cz. V roce 2013 získal cenu Novinářská křepelka a v únoru 2016 spustil vlastní web JeštěVětšíKritik.cz, na kterém nabízí placené recenze filmů.

Kritizovat filmy a ještě si za to nechat platit podle není pro každého. „Buďte dobří tak 10-15 let předtím,“ radí těm, co si chtějí rovněž nechat platit za svůj obsah a dodává: „Psaní musí člověk opravdu chytit. Pro mě je to otázka 3 let týdenního psaní. Pak člověk najde svůj hlas, svůj styl.“

V rozhovoru jsme probrali nejen to, jak se tvoří recenze filmu a proč to není jen o sezení u televize, ale rozebrali jsme také jeho přístup ke tvorbě webu JeštěVětšíKritik.cz, práci s předplatiteli a investice, které se do webu chystá vložit. Chybět nesmí ani jeho názor na českou filmovou tvorbu.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • V čem spočívá práce filmového kritika?
  • Jak se píší filmové recenze?
  • Co musí filmový kritik ovládat?
  • Proč lidé za recenze filmů platí a co udělat, aby platili i za váš obsah?
  • Jak se tvoří obsah pro předplatitele?
  • Proč Kamil odešel z novin a je na volné noze?
  • Jak si vybudoval svou osobní značku a v čem mu pomáhá?
  • V čem vidí svoji největší odlišnost od ostatních kritiků?
  • Jaký má názor na internetové marketéry?
  • Co podle něj chybí české filmové tvorbě?

Další zajímavá videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Rozjezd nové služby, outsourcing zákaznické podpory, české e-shopy | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

pavel-pajkrt-web

Jak nastavit spolupráci s freelancery? | Pavel Pajkrt (Skillminers)

Pro předplatitele
david-lorincz-web

David Lörincz: Jak se stát jedničkou oboru mezi freelancery?

Právě vyšlo

Pro předplatitele
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Pro předplatitele
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Pro předplatitele
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

Pro předplatitele
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

Pro předplatitele
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně