Inzerce

Ondřej Preuss (Dostupný advokát): Jak se dělá advokacie na internetu?

Komerční sděleníVideo Jsou to vlastně narušitelé trhu. A průkopníci on-line advokacie. Advokát Ondřej Preuss se svým týmem stojí za projektem Dostupný advokát, jehož cílem je přiblížit advokátní služby menším klientům prostřednictvím internetu. Jednoduše, rychle a za rozumnou cenu. Za projektem se toho ale skrývá podstatně více.

Inzerce

Advokacie je velmi konzervativní obor. Donedávna v něm byla například zakázána reklama. Dnes už jsou pravidla pro advokáty benevolentnější, přesto ale při tvorbě Dostupného advokáta, na kterém se podílí několik advokátů a třeba marketér Jirka Chomát, naráží na spoustu překážek.

„Superdžin znázorňuje to, že právo je tak trochu magie,“ vysvětluje v rozhovoru Ondřej, proč se jeho advokátní kancelář prezentuje pro advokáty netradičním maskotem, a dodává: „Běžní advokáti se zaměřují na takzvané velryby. To jsou klienti, kteří je pak živí.“

V Dostupném advokátovi se naopak zaměřují na klienty menší. Snaží se jim rychle, jednodnoduše a za rozumnou cenu poskytnout kvalitní služby. Cílí i na internetové podnikatele a mají zkušenosti se spoustou problémů, kterým mohli třeba majitelé e-shopů, freelanceři a provozovatelé webových projektů předejít, kdyby věnovali čas konzultaci s právníkem.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak vypadá v praxi práce advokáta?
  • Proč je on-line advokacie tak nerozvinutý obor?
  • Jak poznáte kvalitního advokáta a kdy se na něj můžete spolehnout?
  • Na co si dát pozor při podnikání na internetu?
  • Proč nepodceňovat komunikaci v e-mailu a na chatech?
  • Jak se advokátům spolupracuje s on-line marketéry?
  • Co všechno stojí za Dostupným advokátem a co je na jeho tvorbě nejtěžší?

Jirka Chomát doporučuje:

jirka-chomat„Během své roční spolupráce s Dostupným advokátem jsem se několikrát přesvědčil, že mít smluvně ochráněn libovolný vztah dvou stran, je opravdu dobrý nápad, který člověk často ocení až za čas. Sepis řádné smlouvy, například o vzájemné spolupráci, dnes považuji za standardní akt, který obě strany chrání a vymezuje jejich práva i povinnosti. Přitom vše lze nastavit velmi variabilně a za použití moderních technologií. Svého advokáta totiž vůbec nemusíte potkat osobně, ale klidně si ho pusťte na videu.“

Podnikáte na internetu?

V rozhovoru jsme se snažili rozebrat několik důležitých témat, které se týkají všech internetových podnikatelů. Dostupný advokát totiž pomáhá i jim a už dnes jim nabízí několik užitečných služeb:

  • Obchodní podmínky – odborné zhodnocení vašich stávajících podmínek či vytvoření podmínek na míru tak, abyste předcházeli problémům ve vašem podnikání
  • Licenční smlouvy – pokud si necháváte vytvořit nebo pro někoho vytváříte třeba grafické návrhy, webové stránky, ilustrace, texty či cokoliv dalšího, měli byste se před případnými právními konflikty bránit licenční smlouvou
  • Smlouva o dílo – mějte jistotu ve vaší spolupráci s klienty či dodavateli a vyjasněte si její podmínky předem smluvní formou
  • Smlouva o mlčenlivosti – chraňte svoje know-how, podepište smlouvu o mlčenlivosti s vašimi kolegy, obchodními partnery, dodavateli či klienty

Využít můžete i Právní poradny, a to jak prostřednictvím Skype, tak osobně.

Problémy se zaměstnanci či zaměstnavateli?

Ať už jste v pozici zaměstnance či zaměstnavatele, i pro vás Dostupný advokát připravil několik užitečných pomůcek:

Vzory některých smluv jsou dokonce ZDARMA. Využít ale můžete i cenově dostupné konzultace s advokátem.

Co pro vás chystáme dál?

Společně s Dostupným advokátem připravujeme krátká videa s důležitými tématy pro internetové podnikatele. Těšit se můžete na následující videa:

  • EET v e-commerce a pro freelancery: Věděli jste, že i marketérů na volné noze se EET týká? A že e-shopy by měli zpozornit i zákazníků, kteří zvolili platbu při dobírce?
  • Začátky s on-line podnikáním: Kdy si musíte zřídit živnostenské oprávnění a jak se bránit podvodníkům nejen při tvorbě webových stránek?
  • Posily ve vašem podnikání: Nemáte na zdravotní a sociální pojištění, a tak riskujete švarcsystém? I to se dá řešit. Jaké formy pracovněprávních vztahů existují?

Další videa připravujeme.

Odkazy, které se hodí:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

Právě vyšlo

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Tomas

Před 5 roky

Diky za pekny rozhovor.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek