Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Ondřej Preuss (Dostupný advokát): Jak se dělá advokacie na internetu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 175 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Komerční sděleníVideo Jsou to vlastně narušitelé trhu. A průkopníci on-line advokacie. Advokát Ondřej Preuss se svým týmem stojí za projektem Dostupný advokát, jehož cílem je přiblížit advokátní služby menším klientům prostřednictvím internetu. Jednoduše, rychle a za rozumnou cenu. Za projektem se toho ale skrývá podstatně více.

Inzerce

Advokacie je velmi konzervativní obor. Donedávna v něm byla například zakázána reklama. Dnes už jsou pravidla pro advokáty benevolentnější, přesto ale při tvorbě Dostupného advokáta, na kterém se podílí několik advokátů a třeba marketér Jirka Chomát, naráží na spoustu překážek.

„Superdžin znázorňuje to, že právo je tak trochu magie,“ vysvětluje v rozhovoru Ondřej, proč se jeho advokátní kancelář prezentuje pro advokáty netradičním maskotem, a dodává: „Běžní advokáti se zaměřují na takzvané velryby. To jsou klienti, kteří je pak živí.“

V Dostupném advokátovi se naopak zaměřují na klienty menší. Snaží se jim rychle, jednodnoduše a za rozumnou cenu poskytnout kvalitní služby. Cílí i na internetové podnikatele a mají zkušenosti se spoustou problémů, kterým mohli třeba majitelé e-shopů, freelanceři a provozovatelé webových projektů předejít, kdyby věnovali čas konzultaci s právníkem.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak vypadá v praxi práce advokáta?
  • Proč je on-line advokacie tak nerozvinutý obor?
  • Jak poznáte kvalitního advokáta a kdy se na něj můžete spolehnout?
  • Na co si dát pozor při podnikání na internetu?
  • Proč nepodceňovat komunikaci v e-mailu a na chatech?
  • Jak se advokátům spolupracuje s on-line marketéry?
  • Co všechno stojí za Dostupným advokátem a co je na jeho tvorbě nejtěžší?

Jirka Chomát doporučuje:

jirka-chomat„Během své roční spolupráce s Dostupným advokátem jsem se několikrát přesvědčil, že mít smluvně ochráněn libovolný vztah dvou stran, je opravdu dobrý nápad, který člověk často ocení až za čas. Sepis řádné smlouvy, například o vzájemné spolupráci, dnes považuji za standardní akt, který obě strany chrání a vymezuje jejich práva i povinnosti. Přitom vše lze nastavit velmi variabilně a za použití moderních technologií. Svého advokáta totiž vůbec nemusíte potkat osobně, ale klidně si ho pusťte na videu.“

Podnikáte na internetu?

V rozhovoru jsme se snažili rozebrat několik důležitých témat, které se týkají všech internetových podnikatelů. Dostupný advokát totiž pomáhá i jim a už dnes jim nabízí několik užitečných služeb:

  • Obchodní podmínky – odborné zhodnocení vašich stávajících podmínek či vytvoření podmínek na míru tak, abyste předcházeli problémům ve vašem podnikání
  • Licenční smlouvy – pokud si necháváte vytvořit nebo pro někoho vytváříte třeba grafické návrhy, webové stránky, ilustrace, texty či cokoliv dalšího, měli byste se před případnými právními konflikty bránit licenční smlouvou
  • Smlouva o dílo – mějte jistotu ve vaší spolupráci s klienty či dodavateli a vyjasněte si její podmínky předem smluvní formou
  • Smlouva o mlčenlivosti – chraňte svoje know-how, podepište smlouvu o mlčenlivosti s vašimi kolegy, obchodními partnery, dodavateli či klienty

Využít můžete i Právní poradny, a to jak prostřednictvím Skype, tak osobně.

Problémy se zaměstnanci či zaměstnavateli?

Ať už jste v pozici zaměstnance či zaměstnavatele, i pro vás Dostupný advokát připravil několik užitečných pomůcek:

Vzory některých smluv jsou dokonce ZDARMA. Využít ale můžete i cenově dostupné konzultace s advokátem.

Co pro vás chystáme dál?

Společně s Dostupným advokátem připravujeme krátká videa s důležitými tématy pro internetové podnikatele. Těšit se můžete na následující videa:

  • EET v e-commerce a pro freelancery: Věděli jste, že i marketérů na volné noze se EET týká? A že e-shopy by měli zpozornit i zákazníků, kteří zvolili platbu při dobírce?
  • Začátky s on-line podnikáním: Kdy si musíte zřídit živnostenské oprávnění a jak se bránit podvodníkům nejen při tvorbě webových stránek?
  • Posily ve vašem podnikání: Nemáte na zdravotní a sociální pojištění, a tak riskujete švarcsystém? I to se dá řešit. Jaké formy pracovněprávních vztahů existují?

Další videa připravujeme.

Odkazy, které se hodí:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Tomas

Před 6 roky

Diky za pekny rozhovor.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Inzerce