Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Ondřej Preuss (Dostupný advokát): Jak se dělá advokacie na internetu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 144 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Komerční sděleníVideo Jsou to vlastně narušitelé trhu. A průkopníci on-line advokacie. Advokát Ondřej Preuss se svým týmem stojí za projektem Dostupný advokát, jehož cílem je přiblížit advokátní služby menším klientům prostřednictvím internetu. Jednoduše, rychle a za rozumnou cenu. Za projektem se toho ale skrývá podstatně více.

Advokacie je velmi konzervativní obor. Donedávna v něm byla například zakázána reklama. Dnes už jsou pravidla pro advokáty benevolentnější, přesto ale při tvorbě Dostupného advokáta, na kterém se podílí několik advokátů a třeba marketér Jirka Chomát, naráží na spoustu překážek.

„Superdžin znázorňuje to, že právo je tak trochu magie,“ vysvětluje v rozhovoru Ondřej, proč se jeho advokátní kancelář prezentuje pro advokáty netradičním maskotem, a dodává: „Běžní advokáti se zaměřují na takzvané velryby. To jsou klienti, kteří je pak živí.“

V Dostupném advokátovi se naopak zaměřují na klienty menší. Snaží se jim rychle, jednodnoduše a za rozumnou cenu poskytnout kvalitní služby. Cílí i na internetové podnikatele a mají zkušenosti se spoustou problémů, kterým mohli třeba majitelé e-shopů, freelanceři a provozovatelé webových projektů předejít, kdyby věnovali čas konzultaci s právníkem.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak vypadá v praxi práce advokáta?
  • Proč je on-line advokacie tak nerozvinutý obor?
  • Jak poznáte kvalitního advokáta a kdy se na něj můžete spolehnout?
  • Na co si dát pozor při podnikání na internetu?
  • Proč nepodceňovat komunikaci v e-mailu a na chatech?
  • Jak se advokátům spolupracuje s on-line marketéry?
  • Co všechno stojí za Dostupným advokátem a co je na jeho tvorbě nejtěžší?

Jirka Chomát doporučuje:

jirka-chomat„Během své roční spolupráce s Dostupným advokátem jsem se několikrát přesvědčil, že mít smluvně ochráněn libovolný vztah dvou stran, je opravdu dobrý nápad, který člověk často ocení až za čas. Sepis řádné smlouvy, například o vzájemné spolupráci, dnes považuji za standardní akt, který obě strany chrání a vymezuje jejich práva i povinnosti. Přitom vše lze nastavit velmi variabilně a za použití moderních technologií. Svého advokáta totiž vůbec nemusíte potkat osobně, ale klidně si ho pusťte na videu.“

Podnikáte na internetu?

V rozhovoru jsme se snažili rozebrat několik důležitých témat, které se týkají všech internetových podnikatelů. Dostupný advokát totiž pomáhá i jim a už dnes jim nabízí několik užitečných služeb:

  • Obchodní podmínky – odborné zhodnocení vašich stávajících podmínek či vytvoření podmínek na míru tak, abyste předcházeli problémům ve vašem podnikání
  • Licenční smlouvy – pokud si necháváte vytvořit nebo pro někoho vytváříte třeba grafické návrhy, webové stránky, ilustrace, texty či cokoliv dalšího, měli byste se před případnými právními konflikty bránit licenční smlouvou
  • Smlouva o dílo – mějte jistotu ve vaší spolupráci s klienty či dodavateli a vyjasněte si její podmínky předem smluvní formou
  • Smlouva o mlčenlivosti – chraňte svoje know-how, podepište smlouvu o mlčenlivosti s vašimi kolegy, obchodními partnery, dodavateli či klienty

Využít můžete i Právní poradny, a to jak prostřednictvím Skype, tak osobně.

Problémy se zaměstnanci či zaměstnavateli?

Ať už jste v pozici zaměstnance či zaměstnavatele, i pro vás Dostupný advokát připravil několik užitečných pomůcek:

Vzory některých smluv jsou dokonce ZDARMA. Využít ale můžete i cenově dostupné konzultace s advokátem.

Co pro vás chystáme dál?

Společně s Dostupným advokátem připravujeme krátká videa s důležitými tématy pro internetové podnikatele. Těšit se můžete na následující videa:

  • EET v e-commerce a pro freelancery: Věděli jste, že i marketérů na volné noze se EET týká? A že e-shopy by měli zpozornit i zákazníků, kteří zvolili platbu při dobírce?
  • Začátky s on-line podnikáním: Kdy si musíte zřídit živnostenské oprávnění a jak se bránit podvodníkům nejen při tvorbě webových stránek?
  • Posily ve vašem podnikání: Nemáte na zdravotní a sociální pojištění, a tak riskujete švarcsystém? I to se dá řešit. Jaké formy pracovněprávních vztahů existují?

Další videa připravujeme.

Odkazy, které se hodí:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

jan-kodytek-web

Jak zanalyzovat stav jakékoliv firmy? Zkuste metodu 3S | Jan Kodytek (JPF)

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Právě vyšlo

Premium
martin-mates-web

Rozpad managementu firmy a špatný výběr manažerů | Martin Mates (Econea)

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Tomas

Před 6 roky

Diky za pekny rozhovor.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce

Premium
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)

Inzerce