Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Josef Matějka: Jak vybudoval e-shop CZC.cz?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 174 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Josef Matějka bez diskuze patří mezi nejúspěšnější české e-shopaře. Vybudoval totiž e-commerce kolos CZC.cz, jehož loňský obrat činil 2,9 miliardy korun. O tom, jak se podniká v e-commerce, v jakém zisku se firma pohybuje a jak bojuje s tvrdou konkurencí, jsme si povídali v tomto rozhovoru.

„E-shop byl od začátku dělaný pro zákazníky. Nebylo to za účelem zisku, ale v první řadě pro zákazníky. Dneska je tady mnoho začínajících firem a mnohdy to dělají pro byznys. A do pozice zákazníka se nedostanou,“ říká Josef Matějka v našem rozhovoru a rozebírá důvody, proč podle něj CZC.cz dosáhlo takové velikosti.

V rozhovoru jsme nemohli nezmínit ani silného konkurenta Alza.cz. Ta vznikala o pár let dříve než CZC.cz, nicméně už od začátku o sobě oba prodejci věděli. Proč ale Alza.cz tak vyrostla? V čem se od ní Josef Matějka inspiruje a myslí si, že někde jeho CZC.cz zaspalo?

Dalším tématem byla budoucnost, a to jak ta CZC.cz, tak celé e-commerce. Co Matějku vedlo k prodeji části firmy E-commerce Holdingu a má obavy ze vstupu velkých zahraničních hráčů, jako je třeba Amazon?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se dozvíte dál?

  • Má dnes ještě smysl zakládal nový e-shop?
  • V čem se od CZC.cz mohou inspirovat ostatní podnikatelé?
  • Jak CZC.cz vzniklo a jaké byly jeho začátky?
  • Jak se prodává elektronika, a je to opravdu tak strašný obor, jak se občas říká?
  • Jaké jsou v elektronice marže a na čem dál prodejci vydělávají?
  • Proč CZC.cz nerozšiřuje sortiment podobně jako Alza.cz?
  • Jak CZC.cz bojuje s konkurencí a čím se snaží odlišit?
  • Jaké to je být dvojkou na trhu?
  • Proč Matějka prodal část CZC E-commerce Holdingu?
  • Je stále těžší podnikat v e-commerce a jak se bude trh dále vyvíjet?
  • Co české e-shopy nejvíce podceňují a kde dělají chyby?
  • Měly by e-shopaři spolupracovat s odborníky na volné noze?

A mnoho dalšího.

Inspirace od dalších e-shopů:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

Právě vyšlo

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Marek Domanický

Před 6 roky

Prvý rozhovor, ktorý som nedopozeral lebo by som zaspal :D Prirovnal by som ho ku Romanovi Dušekovi zo seznamu. Neskutočne ťažkopádne vyjadrovanie, monotónna reč, žiadne praktické doporučenia, tipy. Dobrú noc, vážení :D Moderátor mal čo robiť, aby z neho niečo vytiahol. Klobúk dole.

Odpovědět »

Jana

Před 6 roky

Strašidelný rozhovor :) Asi máme, asi to funguje, asi ano, nedokážu říct, možná..Hm, prakticky nic se divák nedozví, protože to vypadá, že asi ani sám pan Matějka kolikrát nezná odpověď. Ale tu nemá v prakticky aplikovatelné podobně na žádnou otázku. Smutný výraz, zcela neempatický a neergeticky působící člověk i rozhovor, velké zklamání a bohužel jedno z nejhorších videí, co jsem tu viděla. Skoro se až jeden diví jak czc mohlo tak vyrůst, zde to vypadá na rčení že stačilo před těmi 20 lety začít a dělat to trochu líp jak ostatní, protože jinak mi to hlava nebere. Chudák moderátor, taky klobouček :)

Odpovědět »

Lukáš

Před 6 roky

Nudný rozhovor, fakt utrpení. Někdy nesmyslné odpovědi, kterým bych bez potíží dokázal vzhledem ke zkušenostem z oboru rozporovat. Ten týpek mi přijde dost mimo, žíjící pod vlastním deštníkem bez rozhledu. Vymazat, nejhorší rozhovor co jsem zde vyslechl.
Czc jsem měl kdysi rád, už dlouhou dobu však nakupuji raději na alze. Tolik kroků, kterými mě odradili…fakt se divím, že jsou dle vyjádření tak velcí. Moc tomu popravdě nevěřím. Jejich záchrana bude asi jen ten mall, že mall prodává jejich zboží.

Odpovědět »

Míra

Před 6 roky

Poslouchal jsem jen MP3 takže nemůžu komentovat vystupování, ale musím souhlasit s předchozími komentáři…váhavé a nekonkrétní odpovědi.
Jakoby každé odpovědi předcházelo ne rozmýšlení nad vyřčeným moudrem, ale horečné váhání kterak něco říci aby odpověď neurazila a zároveň něco neprozradila.

Nemám s rozhovory zkušenosti, ale moje laické tipy:

– velikost firmy neznamená automaticky hodnotnější rozhovor viz např. ten pán co vyrábí hrazdy na cvičení (méně je někdy více). U známých značek je konkurence jasná a tak cokoliv řečené se stává téměř osobním a zároveň prozrazení čehokoliv z vlastní kuchyně může znamenat vyzrazení vlastních slabých míst.
Tady samozřejmě chápu to nadšení vyzpovídat zakladatele legendárního e-shopu + pobídky od zvědavých čtenářů a obtížnost odolat takovému pokušení.

– Co třeba začít rozhovor (na rozehřátí) standardními otázkami které by byli pro všechny stejné a třeba i předem známé? Host by se osmělil. Mohl by si odpovědi dopředu trochu promyslet. Odpovědi by se dali porovnávat.
Dalo by se z toho poznat (aplikovat pocitový přístup ala John Vanhara) zda vůbec v rozhovoru pokračovat nebo zůstat jen u toho základu.

Odpovědět »

Jakub K.

Před 6 roky

Po 15 minutách jsem se probral při rozruchu okolo krkolomného CZC.cz. S pocitem, že se bohužel nic nedozvím, vypínám.

Odpovědět »

Hannes

Před 6 roky

Doporucil bych panu Matejkovi pred rozhovorem priste pozit nekolik plechovek Red Bullu…

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Inzerce