Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Martin Pěnička: Proč byl e-shop TisknuLevne.cz 3 dny od krachu?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

„Byli jsme 3 dny od krachu. Dneska reagujeme rychleji,“ říká v tomto rozhovoru Martin Pěnička, zakladatel e-shopu TisknuLevne.cz s ročním obratem kolem 125 milionů korun.

Obrat ale není jediné číslo, o které se Martin v rozhovoru podělil. Možná vás překvapí třeba to, že roční zisk e-shopu činí 2 až 3 miliony korun a že 85 % zákazníků nakoupí do půlroku znovu. Konverzní poměr webu činí 4 %.

Proč má ale firma tak malý zisk a jak s ním zvládá procházet krizemi? Třeba ta nedávná hospodářská je málem položila. Pouhé 3 dny do krachu naučily Martina lépe plánovat, přičemž současně dodává, že je potřeba i investovat: „Není žádného růstu bez plánu nebo bez změny. Pokud člověk nic neudělá, skončí ten další rok stejně nebo hůř.“

Martin sám sebe nepovažuje za podnikatele. Otázku, co ho baví na prodeji tonerů do tiskáren, mi s nadsázkou zakázal položit. „Já firmu neberu jako podnikání, ale jako rozvoj lidí v ní. Toho, jak to v ní funguje. Většina našich zaměstnanců začínala ve skladu. Rozvíjím lidi, a to, že u toho prodáváme zrovna náplně, je náhoda,“ dodává a společně s diváky Mladého podnikatele se dělí o svoje největší podnikatelské zkušenosti.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • V čem je prodej náplní do tiskáren specifický?
  • Jak e-shop TisknuLevne.cz vznikl?
  • Proč e-shop málem zkrachoval a jak dnes krizím předchází?
  • Jak firma plánuje a vyhodnocuje svoje výsledky?
  • Proč ze 125 milionů jsou „jen“ 2-3 miliony zisk?
  • Co vše přispívá k 85% retenci zákazníků (opakované nákupy)?
  • Díky čemu e-shop několikrát vyhrál v soutěži ShopRoku?
  • Proč prodává náplně obrandované TisknuLevne.cz? K čemu to přispívá?
  • Proč má firma 31 prodejen po celém Česku a jak jí funguje frančízový model?
  • Na skladě má 36 512 ks na 2500 regálových a 120 paletových pozicích. Balíček přitom zabalí do 2 minut. Jak je to možné?
  • Jaký má Martin názor na EET a proč se (ne)bojí Amazonu?
TisknuLevně.cz
Podobných prodejen má TisknuLevne.cz celkem 31. Přibližně polovina z nich jsou frančízy. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Firma své prodejny předzásobovává. V rozhovoru Martin popisuje systém, díky kterému zákazník rychle dostane svou objednávku. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Takto vypadá sklad TisknuLevne.cz. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Sklad obsahuje 36 512 ks zboží na 2500 regálových a 120 paletových pozicích. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Balíček skladníci zabalí do 2 minut. Většina zaměstnanců firmy ve skladu začínala. | Foto: TisknuLevne.cz
Martin Pěnička
Martin Pěnička je jedním ze 4 majitelů firmy. Má největší podíl – 40 %.

Podobná videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Petr Karásek

Před 7 roky

Dobrý den,
poprosil by jsem o kontakt na pana Pěničku. Problematice logistiky se věnuji moc a možná by jsem dokázal pomoc. Děkuji.

Odpovědět »

Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky

Před 7 roky

Dobrý den, upozorním na Váš komentář pana Pěničku. Díky.

Odpovědět »

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 7 roky

Moc pěkný, zajímavý a otevřený rozhovor. Díky oběma!

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

Premium
martin-kus-web

Vuch: Strategie firmy, riskování, finance i vstup investora | Martin Kůs

Premium
zdenek-vlcek-web

3 roky neinvestují do reklamy. Jak rostou JablečnéDíly.cz? | Zdeněk Vlček

Premium
jan-herka-web

Wuders: Jak se buduje a řídí firma na nábytek? | Jan Herka

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták