Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Martin Pěnička: Proč byl e-shop TisknuLevne.cz 3 dny od krachu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 174 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

„Byli jsme 3 dny od krachu. Dneska reagujeme rychleji,“ říká v tomto rozhovoru Martin Pěnička, zakladatel e-shopu TisknuLevne.cz s ročním obratem kolem 125 milionů korun.

Obrat ale není jediné číslo, o které se Martin v rozhovoru podělil. Možná vás překvapí třeba to, že roční zisk e-shopu činí 2 až 3 miliony korun a že 85 % zákazníků nakoupí do půlroku znovu. Konverzní poměr webu činí 4 %.

Proč má ale firma tak malý zisk a jak s ním zvládá procházet krizemi? Třeba ta nedávná hospodářská je málem položila. Pouhé 3 dny do krachu naučily Martina lépe plánovat, přičemž současně dodává, že je potřeba i investovat: „Není žádného růstu bez plánu nebo bez změny. Pokud člověk nic neudělá, skončí ten další rok stejně nebo hůř.“

Martin sám sebe nepovažuje za podnikatele. Otázku, co ho baví na prodeji tonerů do tiskáren, mi s nadsázkou zakázal položit. „Já firmu neberu jako podnikání, ale jako rozvoj lidí v ní. Toho, jak to v ní funguje. Většina našich zaměstnanců začínala ve skladu. Rozvíjím lidi, a to, že u toho prodáváme zrovna náplně, je náhoda,“ dodává a společně s diváky Mladého podnikatele se dělí o svoje největší podnikatelské zkušenosti.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • V čem je prodej náplní do tiskáren specifický?
  • Jak e-shop TisknuLevne.cz vznikl?
  • Proč e-shop málem zkrachoval a jak dnes krizím předchází?
  • Jak firma plánuje a vyhodnocuje svoje výsledky?
  • Proč ze 125 milionů jsou „jen“ 2-3 miliony zisk?
  • Co vše přispívá k 85% retenci zákazníků (opakované nákupy)?
  • Díky čemu e-shop několikrát vyhrál v soutěži ShopRoku?
  • Proč prodává náplně obrandované TisknuLevne.cz? K čemu to přispívá?
  • Proč má firma 31 prodejen po celém Česku a jak jí funguje frančízový model?
  • Na skladě má 36 512 ks na 2500 regálových a 120 paletových pozicích. Balíček přitom zabalí do 2 minut. Jak je to možné?
  • Jaký má Martin názor na EET a proč se (ne)bojí Amazonu?
TisknuLevně.cz
Podobných prodejen má TisknuLevne.cz celkem 31. Přibližně polovina z nich jsou frančízy. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Firma své prodejny předzásobovává. V rozhovoru Martin popisuje systém, díky kterému zákazník rychle dostane svou objednávku. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Takto vypadá sklad TisknuLevne.cz. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Sklad obsahuje 36 512 ks zboží na 2500 regálových a 120 paletových pozicích. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Balíček skladníci zabalí do 2 minut. Většina zaměstnanců firmy ve skladu začínala. | Foto: TisknuLevne.cz
Martin Pěnička
Martin Pěnička je jedním ze 4 majitelů firmy. Má největší podíl – 40 %.

Podobná videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

patrik-babinec-web

Balení zboží e-shopů: Jak se v něm odlišit od konkurence? | Patrik Babinec (Skladon)

ondrej-jirovec-web

Polohovací stoly Liftor rostou v zahraničí. Míří i do Skandinávie | Ondřej Jirovec

Premium
stepan-rybnicek-web

Rozjeli vlastní značku v Německu, Rakousku a dalších zemích. Jak expanduje Foul? | Štěpán Rybníček

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Petr Karásek

Před 6 roky

Dobrý den,
poprosil by jsem o kontakt na pana Pěničku. Problematice logistiky se věnuji moc a možná by jsem dokázal pomoc. Děkuji.

Odpovědět »

Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky

Před 6 roky

Dobrý den, upozorním na Váš komentář pana Pěničku. Díky.

Odpovědět »

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 6 roky

Moc pěkný, zajímavý a otevřený rozhovor. Díky oběma!

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Inzerce