Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Martin Pěnička: Proč byl e-shop TisknuLevne.cz 3 dny od krachu?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 144 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

„Byli jsme 3 dny od krachu. Dneska reagujeme rychleji,“ říká v tomto rozhovoru Martin Pěnička, zakladatel e-shopu TisknuLevne.cz s ročním obratem kolem 125 milionů korun.

Obrat ale není jediné číslo, o které se Martin v rozhovoru podělil. Možná vás překvapí třeba to, že roční zisk e-shopu činí 2 až 3 miliony korun a že 85 % zákazníků nakoupí do půlroku znovu. Konverzní poměr webu činí 4 %.

Proč má ale firma tak malý zisk a jak s ním zvládá procházet krizemi? Třeba ta nedávná hospodářská je málem položila. Pouhé 3 dny do krachu naučily Martina lépe plánovat, přičemž současně dodává, že je potřeba i investovat: „Není žádného růstu bez plánu nebo bez změny. Pokud člověk nic neudělá, skončí ten další rok stejně nebo hůř.“

Martin sám sebe nepovažuje za podnikatele. Otázku, co ho baví na prodeji tonerů do tiskáren, mi s nadsázkou zakázal položit. „Já firmu neberu jako podnikání, ale jako rozvoj lidí v ní. Toho, jak to v ní funguje. Většina našich zaměstnanců začínala ve skladu. Rozvíjím lidi, a to, že u toho prodáváme zrovna náplně, je náhoda,“ dodává a společně s diváky Mladého podnikatele se dělí o svoje největší podnikatelské zkušenosti.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • V čem je prodej náplní do tiskáren specifický?
  • Jak e-shop TisknuLevne.cz vznikl?
  • Proč e-shop málem zkrachoval a jak dnes krizím předchází?
  • Jak firma plánuje a vyhodnocuje svoje výsledky?
  • Proč ze 125 milionů jsou „jen“ 2-3 miliony zisk?
  • Co vše přispívá k 85% retenci zákazníků (opakované nákupy)?
  • Díky čemu e-shop několikrát vyhrál v soutěži ShopRoku?
  • Proč prodává náplně obrandované TisknuLevne.cz? K čemu to přispívá?
  • Proč má firma 31 prodejen po celém Česku a jak jí funguje frančízový model?
  • Na skladě má 36 512 ks na 2500 regálových a 120 paletových pozicích. Balíček přitom zabalí do 2 minut. Jak je to možné?
  • Jaký má Martin názor na EET a proč se (ne)bojí Amazonu?
TisknuLevně.cz
Podobných prodejen má TisknuLevne.cz celkem 31. Přibližně polovina z nich jsou frančízy. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Firma své prodejny předzásobovává. V rozhovoru Martin popisuje systém, díky kterému zákazník rychle dostane svou objednávku. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Takto vypadá sklad TisknuLevne.cz. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Sklad obsahuje 36 512 ks zboží na 2500 regálových a 120 paletových pozicích. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Balíček skladníci zabalí do 2 minut. Většina zaměstnanců firmy ve skladu začínala. | Foto: TisknuLevne.cz
Martin Pěnička
Martin Pěnička je jedním ze 4 majitelů firmy. Má největší podíl – 40 %.

Podobná videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
jan-fabini-web

Z vlastní výroby až k zákazníkovi. Prodávejte jako značka Fabini | Jan Fabini

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Petr Karásek

Před 6 roky

Dobrý den,
poprosil by jsem o kontakt na pana Pěničku. Problematice logistiky se věnuji moc a možná by jsem dokázal pomoc. Děkuji.

Odpovědět »

Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky

Před 6 roky

Dobrý den, upozorním na Váš komentář pana Pěničku. Díky.

Odpovědět »

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 6 roky

Moc pěkný, zajímavý a otevřený rozhovor. Díky oběma!

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

Premium
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

Inzerce