Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jan Nachtigal: Tvorba webů v roce 1997, podnikání (nejen) na volné noze

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 172 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Jan Nachtigal pomáhá firmám s tvorbou webů a online marketingem. Je to Ferda Mravenec, jak v rozhovoru sám přiznává. Vidí v tom ale obrovskou výhodu jak pro sebe, tak pro svoje klienty.

Inzerce

Před několik týdny jsem natočil videorozhovor s Vladimírem Klausem o tom, jak podnikat na volné noze 23 let. Honzovi se líbilo a napadlo nás natočit něco podobného, ale z trochu jiného úhlu pohledu.

Honza totiž také patří mezi starší generaci online marketingových konzultantů. Svůj první web vytvořil v roce 1997. Oproti Vladimírovi není 100% freelancerem – většinu svého podnikání zasvětil budování agentury INT. Svůj podíl ale před několika měsíci prodal, protože začal přibírat klienty i mimo ni – v podstatě jako odborník na volné noze.

Dokáže se proto podělit o spoustu cenných zkušeností, které mohou být velmi užitečné jak pro začínající freelancery, tak i pro ty zkušenější. Honza už není ten typ, který by se za něčím hnal. Na první místo řadí svoji rodinu, má rád volný čas, cestování a práci, která není zbytečně stresující.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jaké jsou výhody a nevýhody široké specializace jednoho odborníka?
  • Jak na Honzův věk reagují klienti (ne vždy pozitivně)?
  • Jak se tvořily weby v roce 1997 a kdo vůbec věděl, jak se tvořit mají?
  • Proč jsou starší weby považovány za nepřehledné, chaotické a nelogické?
  • Co se Honza naučil za celou svoji podnikatelskou kariéru?
  • Jaký vidí největší rozdíl mezi budovánín agentury a freelancingem?
  • Proč sedí na dvou židlích a nevěnuje se jedné věci naplno (třeba budování agentury)?
  • Co by doporučil mladým lidem a naprostým začátečníkům?
  • Jak přistupuje k osobnímu rozvoji a k budování návyků?

Nástroje, které Honza používá:

  • Balsamiq Mockup – pro návrhy webu, je jednoduchý, snadno se s ním pracuje a protože Honza nepoužívá prototypy, je naprosto dostačující
  • Adobe Creative Suite – především Photoshop pro grafické návrhy a práci s grafikou
  • Affinity Designer – Public beta pro Windows – plná verze ještě neexistuje – což zatím vypadá jako výborná a ještě k tomu levná náhrada Illustrátoru
  • Mindjet Mindmanager – pro „myšlenkové mapy“, resp. zejména pro návrhy struktury webu.
  • Toggl – pro sledování času a vykazování práce
  • Google kalendář + Keep – má svoje mouchy, ale pro plánování času a úkolů mi obvykle stačí
  • Teamwork.com – pro vedení projektů – hodně podobné třeba Basecampu, v češtině (jakž takž), spolehlivé, s dobou podporou
  • Sendinblue – výborná služba pro e-mailový marketing za rozumnou cenu.
  • Hotjar – pro heatmapy, sledování formulářů, nákupních procesů…
  • Optimizely – pro A/B testování
  • Keyword Researcher, Screaming Frog, Xenu – pro SEO
  • Open Refine – na čištění dat
  • Marketing Miner – ke klíčovkám, ověřováním stavu webu, kontrolám

Zmíněné rozhovory:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

jan-tichy-web

Jan Tichý: Co se změní, když freelancer založí vlastní agenturu?

michal-majgot-web

Michal Majgot: Podnikání na internetu, influencer marketing, trendy v affiliate

michal-koubek-web

Michal Koubek: Rozjezd firmy IdeaSupport.cz, finanční plánování, problémy podnikatelů

Právě vyšlo

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Miroslav Hora

Před 7 roky

Jak se dělá UX dle ALZAsoft (dnes alza.cz) :D takto: „Můžete si prohlédnout maloobchodní + velkoobchodní ceník PC komponent nebo ceník Počítačových sestav. Nebo DOWNLOAD všech ceníků ve formátu HTML a XLS pro Excel. Ceníky jsou zabaleny ve formátu ZIP. Nelíbí se Vám cena? Zavolejte a domluvte si lepší. Cenu jakékoliv další sestavy získáte prostým součtem cen požadovaných komponent. Poskytujeme slevy pro dealery a prodejce výpočetní techniky + provize pro zprostředkovatele. “ (Zdroj: http://web.archive.org/web/20010404232854/http://alzasoft.cz/index.php?action=cenik) Tak kdo si dneska do Alzy volá pro lepší cenu, mně se ty jejich ceny ale často nelíbí, nebo pro velkoobchodní nabídku? Jen to krásně ilustruje, jak růst zhoršuje uživatelskou zkušenost a vše se soustředí jen na rychlost dodání.

Odpovědět »

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 7 roky

Jo, jo, to je parádní rozhovor a to nejen proto, že máme asi docela hodně společného a že mě zmiňoval ve videu :) Možná to je jakási generační výpověď, protože „tehdy“ byla řada věcí jinak, než dnes a všichni jsme ji vnímali podobně = nádherná pionýrská doba objevování. V každém případě díky za takového hosta!!!

Odpovědět »

radim

Před 6 roky

to byla krasna doba. si pamatuji tech dnes uz 17, 18 let zpet kdyz prisly prvni internety. seznam byl v plenkach. clovek chodil po invexu a na papirku sbiral URL adresy. ucil se weby delat tak ze z jinych stranek stahoval kod (HaTMatiLka) a ucil se s nim pracovat.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Inzerce