Inzerce

Inzerce

Jan Nachtigal: Tvorba webů v roce 1997, podnikání (nejen) na volné noze

Jan Nachtigal pomáhá firmám s tvorbou webů a online marketingem. Je to Ferda Mravenec, jak v rozhovoru sám přiznává. Vidí v tom ale obrovskou výhodu jak pro sebe, tak pro svoje klienty.

Inzerce

Před několik týdny jsem natočil videorozhovor s Vladimírem Klausem o tom, jak podnikat na volné noze 23 let. Honzovi se líbilo a napadlo nás natočit něco podobného, ale z trochu jiného úhlu pohledu.

Honza totiž také patří mezi starší generaci online marketingových konzultantů. Svůj první web vytvořil v roce 1997. Oproti Vladimírovi není 100% freelancerem – většinu svého podnikání zasvětil budování agentury INT. Svůj podíl ale před několika měsíci prodal, protože začal přibírat klienty i mimo ni – v podstatě jako odborník na volné noze.

Dokáže se proto podělit o spoustu cenných zkušeností, které mohou být velmi užitečné jak pro začínající freelancery, tak i pro ty zkušenější. Honza už není ten typ, který by se za něčím hnal. Na první místo řadí svoji rodinu, má rád volný čas, cestování a práci, která není zbytečně stresující.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jaké jsou výhody a nevýhody široké specializace jednoho odborníka?
  • Jak na Honzův věk reagují klienti (ne vždy pozitivně)?
  • Jak se tvořily weby v roce 1997 a kdo vůbec věděl, jak se tvořit mají?
  • Proč jsou starší weby považovány za nepřehledné, chaotické a nelogické?
  • Co se Honza naučil za celou svoji podnikatelskou kariéru?
  • Jaký vidí největší rozdíl mezi budovánín agentury a freelancingem?
  • Proč sedí na dvou židlích a nevěnuje se jedné věci naplno (třeba budování agentury)?
  • Co by doporučil mladým lidem a naprostým začátečníkům?
  • Jak přistupuje k osobnímu rozvoji a k budování návyků?

Nástroje, které Honza používá:

  • Balsamiq Mockup – pro návrhy webu, je jednoduchý, snadno se s ním pracuje a protože Honza nepoužívá prototypy, je naprosto dostačující
  • Adobe Creative Suite – především Photoshop pro grafické návrhy a práci s grafikou
  • Affinity Designer – Public beta pro Windows – plná verze ještě neexistuje – což zatím vypadá jako výborná a ještě k tomu levná náhrada Illustrátoru
  • Mindjet Mindmanager – pro „myšlenkové mapy“, resp. zejména pro návrhy struktury webu.
  • Toggl – pro sledování času a vykazování práce
  • Google kalendář + Keep – má svoje mouchy, ale pro plánování času a úkolů mi obvykle stačí
  • Teamwork.com – pro vedení projektů – hodně podobné třeba Basecampu, v češtině (jakž takž), spolehlivé, s dobou podporou
  • Sendinblue – výborná služba pro e-mailový marketing za rozumnou cenu.
  • Hotjar – pro heatmapy, sledování formulářů, nákupních procesů…
  • Optimizely – pro A/B testování
  • Keyword Researcher, Screaming Frog, Xenu – pro SEO
  • Open Refine – na čištění dat
  • Marketing Miner – ke klíčovkám, ověřováním stavu webu, kontrolám

Zmíněné rozhovory:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

jan-tichy-web

Jan Tichý: Co se změní, když freelancer založí vlastní agenturu?

michal-majgot-web

Michal Majgot: Podnikání na internetu, influencer marketing, trendy v affiliate

michal-koubek-web

Michal Koubek: Rozjezd firmy IdeaSupport.cz, finanční plánování, problémy podnikatelů

Právě vyšlo

konstantin-margaretis-web

Budování managementu firmy | Konstantin Margaretis (Skladon)

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Miroslav Hora

Před 4 roky

Jak se dělá UX dle ALZAsoft (dnes alza.cz) :D takto: „Můžete si prohlédnout maloobchodní + velkoobchodní ceník PC komponent nebo ceník Počítačových sestav. Nebo DOWNLOAD všech ceníků ve formátu HTML a XLS pro Excel. Ceníky jsou zabaleny ve formátu ZIP. Nelíbí se Vám cena? Zavolejte a domluvte si lepší. Cenu jakékoliv další sestavy získáte prostým součtem cen požadovaných komponent. Poskytujeme slevy pro dealery a prodejce výpočetní techniky + provize pro zprostředkovatele. “ (Zdroj: http://web.archive.org/web/20010404232854/http://alzasoft.cz/index.php?action=cenik) Tak kdo si dneska do Alzy volá pro lepší cenu, mně se ty jejich ceny ale často nelíbí, nebo pro velkoobchodní nabídku? Jen to krásně ilustruje, jak růst zhoršuje uživatelskou zkušenost a vše se soustředí jen na rychlost dodání.

Odpovědět »

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 4 roky

Jo, jo, to je parádní rozhovor a to nejen proto, že máme asi docela hodně společného a že mě zmiňoval ve videu :) Možná to je jakási generační výpověď, protože „tehdy“ byla řada věcí jinak, než dnes a všichni jsme ji vnímali podobně = nádherná pionýrská doba objevování. V každém případě díky za takového hosta!!!

Odpovědět »

radim

Před 4 roky

to byla krasna doba. si pamatuji tech dnes uz 17, 18 let zpet kdyz prisly prvni internety. seznam byl v plenkach. clovek chodil po invexu a na papirku sbiral URL adresy. ucil se weby delat tak ze z jinych stranek stahoval kod (HaTMatiLka) a ucil se s nim pracovat.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

milan-duda-web

Milan Duda (CZC.cz): Proč být dvojka na trhu, nová reklamní kampaň, marketing e-shopu

jan-manak-web

Jan Maňák: E-shop pro mámu, obrat 50 milionů ročně, inovace v malé firmě

martin-hausenblas-web

Livestream: Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

muz-obrazky-web

4 pomůcky, díky kterým se na svůj marketing můžete dívat s nadhledem

Inzerce