Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jan Nachtigal: Tvorba webů v roce 1997, podnikání (nejen) na volné noze

Honza je Ferda Mravenec, jak v rozhovoru sám přiznává. Vidí v tom ale obrovskou výhodu jak pro sebe, tak pro svoje klienty.

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

VideoZačátky

Jan Nachtigal pomáhá firmám s tvorbou webů a online marketingem. Je to Ferda Mravenec, jak v rozhovoru sám přiznává. Vidí v tom ale obrovskou výhodu jak pro sebe, tak pro svoje klienty.

Před několik týdny jsem natočil videorozhovor s Vladimírem Klausem o tom, jak podnikat na volné noze 23 let. Honzovi se líbilo a napadlo nás natočit něco podobného, ale z trochu jiného úhlu pohledu.

Honza totiž také patří mezi starší generaci online marketingových konzultantů. Svůj první web vytvořil v roce 1997. Oproti Vladimírovi není 100% freelancerem – většinu svého podnikání zasvětil budování agentury INT. Svůj podíl ale před několika měsíci prodal, protože začal přibírat klienty i mimo ni – v podstatě jako odborník na volné noze.

Dokáže se proto podělit o spoustu cenných zkušeností, které mohou být velmi užitečné jak pro začínající freelancery, tak i pro ty zkušenější. Honza už není ten typ, který by se za něčím hnal. Na první místo řadí svoji rodinu, má rád volný čas, cestování a práci, která není zbytečně stresující.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jaké jsou výhody a nevýhody široké specializace jednoho odborníka?
  • Jak na Honzův věk reagují klienti (ne vždy pozitivně)?
  • Jak se tvořily weby v roce 1997 a kdo vůbec věděl, jak se tvořit mají?
  • Proč jsou starší weby považovány za nepřehledné, chaotické a nelogické?
  • Co se Honza naučil za celou svoji podnikatelskou kariéru?
  • Jaký vidí největší rozdíl mezi budovánín agentury a freelancingem?
  • Proč sedí na dvou židlích a nevěnuje se jedné věci naplno (třeba budování agentury)?
  • Co by doporučil mladým lidem a naprostým začátečníkům?
  • Jak přistupuje k osobnímu rozvoji a k budování návyků?

Nástroje, které Honza používá:

  • Balsamiq Mockup – pro návrhy webu, je jednoduchý, snadno se s ním pracuje a protože Honza nepoužívá prototypy, je naprosto dostačující
  • Adobe Creative Suite – především Photoshop pro grafické návrhy a práci s grafikou
  • Affinity Designer – Public beta pro Windows – plná verze ještě neexistuje – což zatím vypadá jako výborná a ještě k tomu levná náhrada Illustrátoru
  • Mindjet Mindmanager – pro „myšlenkové mapy“, resp. zejména pro návrhy struktury webu.
  • Toggl – pro sledování času a vykazování práce
  • Google kalendář + Keep – má svoje mouchy, ale pro plánování času a úkolů mi obvykle stačí
  • Teamwork.com – pro vedení projektů – hodně podobné třeba Basecampu, v češtině (jakž takž), spolehlivé, s dobou podporou
  • Sendinblue – výborná služba pro e-mailový marketing za rozumnou cenu.
  • Hotjar – pro heatmapy, sledování formulářů, nákupních procesů…
  • Optimizely – pro A/B testování
  • Keyword Researcher, Screaming Frog, Xenu – pro SEO
  • Open Refine – na čištění dat
  • Marketing Miner – ke klíčovkám, ověřováním stavu webu, kontrolám

Zmíněné rozhovory:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 3

  1. Miroslav Hora

    -

    Jak se dělá UX dle ALZAsoft (dnes alza.cz) :D takto: „Můžete si prohlédnout maloobchodní + velkoobchodní ceník PC komponent nebo ceník Počítačových sestav. Nebo DOWNLOAD všech ceníků ve formátu HTML a XLS pro Excel. Ceníky jsou zabaleny ve formátu ZIP. Nelíbí se Vám cena? Zavolejte a domluvte si lepší. Cenu jakékoliv další sestavy získáte prostým součtem cen požadovaných komponent. Poskytujeme slevy pro dealery a prodejce výpočetní techniky + provize pro zprostředkovatele. “ (Zdroj: http://web.archive.org/web/20010404232854/http://alzasoft.cz/index.php?action=cenik) Tak kdo si dneska do Alzy volá pro lepší cenu, mně se ty jejich ceny ale často nelíbí, nebo pro velkoobchodní nabídku? Jen to krásně ilustruje, jak růst zhoršuje uživatelskou zkušenost a vše se soustředí jen na rychlost dodání.

    Odpovědět
  2. Vladimír Klaus

    -

    Jo, jo, to je parádní rozhovor a to nejen proto, že máme asi docela hodně společného a že mě zmiňoval ve videu :) Možná to je jakási generační výpověď, protože „tehdy“ byla řada věcí jinak, než dnes a všichni jsme ji vnímali podobně = nádherná pionýrská doba objevování. V každém případě díky za takového hosta!!!

    Odpovědět
  3. radim

    -

    to byla krasna doba. si pamatuji tech dnes uz 17, 18 let zpet kdyz prisly prvni internety. seznam byl v plenkach. clovek chodil po invexu a na papirku sbiral URL adresy. ucil se weby delat tak ze z jinych stranek stahoval kod (HaTMatiLka) a ucil se s nim pracovat.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Křišťálová Lupa 2017

Skrýt reklamu