Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Musí mít copywriteři a jiní specialisté živnostenské oprávnění? Nemusí…

Vyzkoušejte náš premium obsah

Inzerce

Inzerce

Nejsem živnostník, ani nepracuji pro žádnou společnost, ale baví mě psaní. Můžu si legálně bez živnosti přidělávat přípravou textů na zakázku? Na to odpověděl Ondřej Preuss z DostupnýAdvokát.cz.

Inzerce

Jednoduchá odpověď je “ano”. Existuje totiž zvláštní forma výdělečné činnosti, kdy nejde o podnikání, ale není to ani zaměstnání. Hovoříme zde o “svobodném povolání”.

Prodej vlastních textů, obrázků, videí, podivných skulptur, designu, fotografií či nepopsatelných instalací je neregulovaný a kdokoliv si jím může jen tak přivydělávat či se dokonce živit.

Takový člověk vlastně nepotřebuje žádné oprávnění a může hned “pracovat”. Není však samozřejmě ve skutečnosti úplně svobodný. Vždy bude muset plnit zadání a termíny svých klientů a hlavně platit i z této činnosti daně.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

I svobodný podnikatel by se tedy měl registrovat alespoň k dani z příjmů a vydávat daňové doklady. Jeho faktura pak může mít obvyklý vzhled, stačí doplnit například frázi „fakturuji na základě autorského zákona“.

Hlavní nevýhoda tohoto typu činnosti je jeho určitá nezvyklost či dokonce tajemnost jak pro úřady, tak pro banky, které preferují zaměstnance či alespoň klasické živnostníky.

Rádi zodpovíme i individuální dotazy.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další videa:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

frantisek-vojik-web

Jak se chirurg stane manažerem? | František Vojík

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Premium
horeni-roz-web

Ve 30 jsou milionáři. Jak byznys mění jejich život? | Libor Hoření a Jakub Rož

kristian-gambiraza-web

Rozjezd podnikání s malými dětmi. Jak to zvládnout? | Kristian Gambiraža

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
filip-zak-web

Nedaří se vám rozjet podnikání? Udělejte tohle… | Filip Žák

Premium
salvator-soska-web

Byznys s ponožkami. Proč už nestačí prodávat jen ty barevné? | Salvátor Soška

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
ondrej-klega

Hledáte investora pro váš e-shop? Takhle získáte eRockets | Ondřej Klega

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Inzerce