Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Podnikání na volné noze: Jaké smlouvy si připravit a co do nich vložit?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Komerční sděleníVideoZačátky Podnikáte na volné noze? Pak byste měli věnovat čas i vytvoření kvalitních smluv a předcházení co nejvíce problémů, které vás mohou s vašimi klienty a projekty potkat. Co do svých smluv zařadit a jak s nimi pracovat, jsem probíral s Ondřejem Preussem z Dostupného advokáta.

Smlouva je vlastně jakákoliv dohoda mezi dvěma a více subjekty. Může se týkat nějaké služby, konkrétního projektu, spolupráce či čehokoliv jiného. Důležité je, že jakmile se strany na jejím obsahu shodnou a odsouhlasí si ho, je pro ně závazná.

To platí i o ústní dohodě, i to je smlouva. Doporučujeme však raději uzavírat smlouvy písemné, aby o jejich obsahu nepanovala nejistota.

Ve smlouvě je vhodné pečlivě vymezit, co jsou práva a povinnosti jednotlivých stran a za jejich porušení zavést i smluvní pokuty.

Inzerce

Pro freelancery a online podnikatele jsou vhodné také rámcové smlouvy, které určí základní parametry vzájemného vztahu (výpočet odměny, podmínky dodání, odpovědnost), ale ponechávají prostor pro flexibilní objednávky zachycené třeba jen v e-mailu. Takové smlouvy v DostupnýAdvokat.cz připravuje velmi často.

Pokračujte ve čtení.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další právní tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

ondrej-preuss-bezzivnosti-web

Musí mít copywriteři a jiní specialisté živnostenské oprávnění? Nemusí…

ondrej-preuss-vztahy

Jakou smlouvu uzavřít se svými prvními kolegy?

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

Premium
martin-nedved-web

Obchod je základní kompetence každého podnikatele. Jak se ho naučit? | Martin Nedvěd

petra-kotalova-web

Z juniorky manažerkou. Jak rozjet kariéru? | Petra Kotalová

Premium
eliska-dobiasova-turkova-web

Rozjela e-shop s výrobou dětských plenek. Teď chce předat řízení firmy nástupci | Eliška Dobiášová Turková

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

jiri-peslar-web

Kariéra ve financích: Jak ji vybudovat? | Jiří Peslar (Allrisk)