Inzerce

Podnikání na volné noze: Jaké smlouvy si připravit a co do nich vložit?

Komerční sděleníVideoZačátky Podnikáte na volné noze? Pak byste měli věnovat čas i vytvoření kvalitních smluv a předcházení co nejvíce problémů, které vás mohou s vašimi klienty a projekty potkat. Co do svých smluv zařadit a jak s nimi pracovat, jsem probíral s Ondřejem Preussem z Dostupného advokáta.

Inzerce

Smlouva je vlastně jakákoliv dohoda mezi dvěma a více subjekty. Může se týkat nějaké služby, konkrétního projektu, spolupráce či čehokoliv jiného. Důležité je, že jakmile se strany na jejím obsahu shodnou a odsouhlasí si ho, je pro ně závazná.

To platí i o ústní dohodě, i to je smlouva. Doporučujeme však raději uzavírat smlouvy písemné, aby o jejich obsahu nepanovala nejistota.

Ve smlouvě je vhodné pečlivě vymezit, co jsou práva a povinnosti jednotlivých stran a za jejich porušení zavést i smluvní pokuty.

Pro freelancery a online podnikatele jsou vhodné také rámcové smlouvy, které určí základní parametry vzájemného vztahu (výpočet odměny, podmínky dodání, odpovědnost), ale ponechávají prostor pro flexibilní objednávky zachycené třeba jen v e-mailu. Takové smlouvy v DostupnýAdvokat.cz připravuje velmi často.

Pokračujte ve čtení.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další právní tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

ondrej-preuss-bezzivnosti-web

Musí mít copywriteři a jiní specialisté živnostenské oprávnění? Nemusí…

ondrej-preuss-vztahy

Jakou smlouvu uzavřít se svými prvními kolegy?

pavel-kunes-web

Vlastní grafika na Shoptetu: Co vše je možné a jak se připravit? | Pavel Kuneš

Právě vyšlo

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy