Inzerce

Inzerce

Podnikání na volné noze: Jaké smlouvy si připravit a co do nich vložit?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty

Komerční sděleníVideoZačátky Podnikáte na volné noze? Pak byste měli věnovat čas i vytvoření kvalitních smluv a předcházení co nejvíce problémů, které vás mohou s vašimi klienty a projekty potkat. Co do svých smluv zařadit a jak s nimi pracovat, jsem probíral s Ondřejem Preussem z Dostupného advokáta.

Inzerce

Smlouva je vlastně jakákoliv dohoda mezi dvěma a více subjekty. Může se týkat nějaké služby, konkrétního projektu, spolupráce či čehokoliv jiného. Důležité je, že jakmile se strany na jejím obsahu shodnou a odsouhlasí si ho, je pro ně závazná.

To platí i o ústní dohodě, i to je smlouva. Doporučujeme však raději uzavírat smlouvy písemné, aby o jejich obsahu nepanovala nejistota.

Ve smlouvě je vhodné pečlivě vymezit, co jsou práva a povinnosti jednotlivých stran a za jejich porušení zavést i smluvní pokuty.

Pro freelancery a online podnikatele jsou vhodné také rámcové smlouvy, které určí základní parametry vzájemného vztahu (výpočet odměny, podmínky dodání, odpovědnost), ale ponechávají prostor pro flexibilní objednávky zachycené třeba jen v e-mailu. Takové smlouvy v DostupnýAdvokat.cz připravuje velmi často.

Pokračujte ve čtení.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další právní tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

ondrej-preuss-bezzivnosti-web

Musí mít copywriteři a jiní specialisté živnostenské oprávnění? Nemusí…

ondrej-preuss-vztahy

Jakou smlouvu uzavřít se svými prvními kolegy?

juraj-harkabuzik-web

Rozjezd nové služby, outsourcing zákaznické podpory, české e-shopy | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Premium
jan-vlachynsky-web

Jan Vlachynský: Jak být dobrým šéfem?

Premium
michal-krutis-web

Marketingová strategie středně velké firmy | Michal Krutiš

adam-neuberger-web

Nákup kryptoměn: Jak na něj? | Adam Neuberger (Probinex)

Nejoblíbenější

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů