Inzerce

Spolupracujete s agenturami? Nepodceňte podmínky spolupráce

Velká část čtenářů Mladého podnikatele spolupracuje s online marketingovými a dalšími agenturami. Řada z nich ale podceňuje nastavení správných podmínek takové spolupráce a nepředchází tak problémům, které při ní mohou nastat.

Úspěch jakékoliv obchodní spolupráce stojí na dobře a jasně definovaných pravidlech, které si obě strany nastavily a odsouhlasily. Ideálně předem. Bohužel řada internetových obchodníků neklade důraz na potřebu dobře sestavených smluv mezi jejich firmami a agenturami, se kterými spolupracují, a proto se dostávají do problémů, ze kterých lze jen těžko uniknout.

Často také podlehnou tlaku těchto agentur a o smlouvách náležitě nevyjednávají. Jaké podmínky by si do smluv měli vložit a jak se chránit před možnými komplikacemi spolupráce? Právě o tom jsem se bavil s Ondřejem Preussem v rámci naší Právní poradny s Dostupným advokátem.

Na co myslet ve smlouvách s agenturami?

Při uzavírání zásadní smlouvy s agenturou je důležité nezapomenout na mlčenlivost ještě před zahájením spolupráce. V Dostupném Advokátu jsme se již setkali s případy, že takto protistrana “vysála” potřebné informace o konkrétním projektu a pak je využila ve prospěch konkurence.

V samotné smlouvě je důležité se domluvit zejména na systému odměňování, ukončení spolupráce a také na kontrole. Nepodceňujte ani záruky stran autorský práv. Vždy si také pohlídejte přístupy do všech aplikací, aby Vás agentura po ukončení spolupráce nemohla zablokovat.
Další zajímavé informace naleznete na blogu.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další právní tipy zdarma:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

petr-majtan-web

Návod: Jak automatizovat stahování faktur a ušetřit spoustu času každý měsíc?

marek-odehnal-web

Do čeho investovat peníze? | Marek Odehnal

Právě vyšlo

petr-pilin-web

Cloud pro firmy: Jak probíhá migrace? | Petr Pilin (iPodnik)

pavel-fara

On-line kurzy v Česku: Co spojuje ty nejlepší? | Pavel Fara (KurzyProRadost.cz)

vit-endler-web

Dluhy: Jak díky nim dosáhnout finanční nezávislosti? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

karolina-topolova-web

Karolína Topolová (AAA Auto): Budování kariéry manažerky, byznys s ojetými vozy, budoucnost firmy

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí