Inzerce

Inzerce

Spolupracujete s agenturami? Nepodceňte podmínky spolupráce

Velká část čtenářů Mladého podnikatele spolupracuje s online marketingovými a dalšími agenturami. Řada z nich ale podceňuje nastavení správných podmínek takové spolupráce a nepředchází tak problémům, které při ní mohou nastat.

Úspěch jakékoliv obchodní spolupráce stojí na dobře a jasně definovaných pravidlech, které si obě strany nastavily a odsouhlasily. Ideálně předem. Bohužel řada internetových obchodníků neklade důraz na potřebu dobře sestavených smluv mezi jejich firmami a agenturami, se kterými spolupracují, a proto se dostávají do problémů, ze kterých lze jen těžko uniknout.

Často také podlehnou tlaku těchto agentur a o smlouvách náležitě nevyjednávají. Jaké podmínky by si do smluv měli vložit a jak se chránit před možnými komplikacemi spolupráce? Právě o tom jsem se bavil s Ondřejem Preussem v rámci naší Právní poradny s Dostupným advokátem.

Na co myslet ve smlouvách s agenturami?

Při uzavírání zásadní smlouvy s agenturou je důležité nezapomenout na mlčenlivost ještě před zahájením spolupráce. V Dostupném Advokátu jsme se již setkali s případy, že takto protistrana “vysála” potřebné informace o konkrétním projektu a pak je využila ve prospěch konkurence.

V samotné smlouvě je důležité se domluvit zejména na systému odměňování, ukončení spolupráce a také na kontrole. Nepodceňujte ani záruky stran autorský práv. Vždy si také pohlídejte přístupy do všech aplikací, aby Vás agentura po ukončení spolupráce nemohla zablokovat.
Další zajímavé informace naleznete na blogu.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další právní tipy zdarma:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

petr-majtan-web

Návod: Jak automaticky stahovat skladové dostupnosti od vašich dodavatelů?

ondrej-hajek-web

Jak měřit a vyhodnocovat affiliate marketing e-shopu?

veronika-allister-web

Veronika Allister: Jak správně spát?

Právě vyšlo

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

vit-endler-web

Jsou e-shopy zajímavé pro investory? | Vít Endler (finGOOD.cz)

martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

Nejoblíbenější

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

lukas-korinek-web

Lukáš Kořínek (Bubble): Když od 18 let budujete marketingovou agenturu

jan-skalicky-web

Jan Skalický: Jak dělají UX ve 4home.cz?

kamil-fila-web

Kamil Fila: Jak vypadá práce filmového kritika? A dá se jí uživit?

petr-kmosek-web

Petr Kmošek: Jak budovat brand zaměstnavatele a přilákat nové posily do týmu?

Inzerce