Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Spolupracujete s agenturami? Nepodceňte podmínky spolupráce

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Velká část čtenářů Mladého podnikatele spolupracuje s online marketingovými a dalšími agenturami. Řada z nich ale podceňuje nastavení správných podmínek takové spolupráce a nepředchází tak problémům, které při ní mohou nastat.

Úspěch jakékoliv obchodní spolupráce stojí na dobře a jasně definovaných pravidlech, které si obě strany nastavily a odsouhlasily. Ideálně předem. Bohužel řada internetových obchodníků neklade důraz na potřebu dobře sestavených smluv mezi jejich firmami a agenturami, se kterými spolupracují, a proto se dostávají do problémů, ze kterých lze jen těžko uniknout.

Často také podlehnou tlaku těchto agentur a o smlouvách náležitě nevyjednávají. Jaké podmínky by si do smluv měli vložit a jak se chránit před možnými komplikacemi spolupráce? Právě o tom jsem se bavil s Ondřejem Preussem v rámci naší Právní poradny s Dostupným advokátem.

Na co myslet ve smlouvách s agenturami?

Při uzavírání zásadní smlouvy s agenturou je důležité nezapomenout na mlčenlivost ještě před zahájením spolupráce. V Dostupném Advokátu jsme se již setkali s případy, že takto protistrana “vysála” potřebné informace o konkrétním projektu a pak je využila ve prospěch konkurence.

V samotné smlouvě je důležité se domluvit zejména na systému odměňování, ukončení spolupráce a také na kontrole. Nepodceňujte ani záruky stran autorský práv. Vždy si také pohlídejte přístupy do všech aplikací, aby Vás agentura po ukončení spolupráce nemohla zablokovat.
Další zajímavé informace naleznete na blogu.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

Další právní tipy zdarma:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

daniel-musil-web

Revenue operations: Co to je a proč by to vaše firma měla řešit? | Daniel Musil (AITOM)

jiri-jemelka-web

Roste vám konkurence? Jak to na to reagovat? | Jiří Jemelka (JPF)

jaroslav-pokorny-web

Růst malé firmy na miliardu. Co je potřeba změnit? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

radek-klein-web

Prodává trdelníky za 1,5 miliardy korun. Kromě Česka i v dalších 12 zemích | Radek Klein (Trdlokafé)

marek-odehnal-web

Dědictví: Co se stane s vaším majetkem, pokud nečekaně zemřete? | Marek Odehnal