Inzerce

Lenka Kučerová (StarLift.org): Potenciál mladých lidí, profesní rozvoj vývojářů, stáže v Americe

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Lenka Kučerová věří v podporu podnikání. Založila neziskovou organizaci StarLift.org, prostřednictvím které pomáhá českým vývojářům prosadit se v zahraničí a získat stáž třeba v Americe. Tvrdě ale narazila – na neschopnost mladých lidí, nezájem zahraničních firem i na politiku Donalda Trumpa.

Domluvit si stáž v Česku nemusí být zas tak náročné. Před pár dny jsme si o tom povídali s Dianou Zadákovou. Zejména na vývojáře čeká na každém rohu deset zajímavých nabídek, a to je jedním z důvodů, proč podle Lenky mnoho z nich podlehne finančním podmínkách už v nízkém věku a dál se příliš nerozvíjí.

Zahraniční firmy s Čechy podle ní nemají skoro žádné zkušenosti. Navíc často naráží na jejich nespolehlivost, neschopnost se domluvit cizími jazyky nebo na znalost pouze zastaralých technologií, o které je možná zájem na tuzemském trhu, už ale ne tolik na tom globálním.

V čem dělají mladí lidé chybu? Jsou miléniálové línou generaci? A jak nastartovat osobní i profesní rozvoj těch, kterým ještě nebylo ani 30? O tom je toto povídání s Lenkou Kučerovou.

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč se z desítek lidí povedlo získat stáž jen pro několik málo jedinců?
  • Co Čechům nejčastěji brání v jejich osobním a profesním rozvoji?
  • Jak zahraniční firmy hodnotí české vývojáře a proč je nejčastěji nezaměstnají?
  • Jak se prosadit v zahraničí a získat si dostatek informací o tom, co je zrovna trendy?
  • Proč mladé lidi brzdí v rozvoji české školství a jak na sobě makat i po škole?
  • Které české firmy dobře pracují se stážovým programem a v čem se od nich inspirovat?
  • Jak Lenku ovlivnila politika Donalda Trumpa a proč se sama vydává náročnější, ale zato smysluplnější cestou?

Vzdělávat se můžete teď hned. Začněte třeba tady:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

adam-zbiejczuk-web

Kde pracovat: Korporát, agentura, nebo podnikání na volné noze | Adam Zbiejczuk

jindrich-jira-web

Jindřich Jíra (SmartEmailing.cz): Jak přemýšlet při hledání práce v marketingu?

diana-zadakova-web

Diana Zadáková: Jak se i v karanténě mohou sebevzdělávat (nejen) studenti?

Právě vyšlo

tomas-pokorny-web

Stagnace e-shopu. Jak si uvolnit ruce a opět růst? | Tomáš Pokorný (Dogsie.cz)

Pro předplatitele
ondrej-bartos-web

Ondřej Bartoš: Firmy, ze kterých Credo Ventures vystoupilo

Pro předplatitele
michal-molcan-web

Řízení a byznys magazínu v 70 zemích světa | Michal Molčan

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Komentáře

Martin

Před 4 roky

Je zvláštní, že se slečna diví tomu, že vývojáři chtějí taky mít nějaký soukromý život, a preferují dobře placenou práci v bance, kde si po šichtě můžou zajít do hospody či zahrát florball před malým pokojíčkem v multikulturním Sillicon Valley, kde si budou muset rozmýšlet, jestli si večer dají tři pivka :-)

Znám teda pár vývojářů, a naprostá většina lidí to dělá kvůli prachům, kdyby v tom byly prachy stejné jak co si vydělá barman, tak vývojáři radši půjdou rozlívat Martini, protože je to zajímavější práce, kde si i člověk pokecá, a není se čemu divit. Ono dělat vývoj pro firmu není žádný med, a s nějakou seberealizací to má společného málo, člověk dneska pracuje dost v týmu, a prostě se musí podřídit ostatním, firmě, trhu, nemůže si programovat to co chce sám takže to rozhodně nelze nějak brát jako nějakou tvůrčí práci typu „kreslení obrazu“, ale spíše je to „kreslení obrazu toho co chce zákazník, a stylem jakým to chce zákazník“ a není divu, že k tomu většina lidí přistupuje jak k obyčejné práci.

A ti mladí nadšenci? Znám nějaké vývojáře už od 20ti let, ti mladí nadšenci k tomuto dříve nebo později sami dojdou úplně stejně a ztratí iluze o světě.

Odpovědět »

Ondřej

Před 4 roky

Tomu říkám majstrštik, provozovat personální agenturu jako neziskovku. Zní to krásně, americké start-upy dostanou talentované programátory ze Střední (Východní) Evropy a vývojáři získají zase praxi. Ale ti opravdu talentovaní a motivovaní se tam dostanou i bez pomoci takovéto NPO. A JavaScript frameworky jsou jako ty top technologie? No, v ČR je firmy také používají a dokonce na startupjobs je JS programátor nejvíce poptávanou pozicí. No, ale proč bychom pomáhali lokálním projektům opravdu zadarmo, že?

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)