Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

Z 1200 byznys plánů, které jim přijdou každý rok, investují do 5 až 10. Jak se mezi ně dostat a co předurčuje úspěch nových startupů?

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

StartupyVideo

„Ročně dostáváme asi 1200 byznys plánů z Česka, Slovenska, Slovinska, Chorvatska, Rumunska a Bulharska. Na meeting s námi se dostane tak 100 startupů ročně a z toho investujeme do 5 až 10,“ říká v našem rozhovoru partner investičního fondu Credo Ventures Andrej Kiska ml.

Aby investorali alespoň do 1 českého startupu, potřebují v Credo Ventures vidět asi 120 byznys plánů. Na Slovensku je poměr ještě horší – na 1 investici připadá byznys plánů asi 220. „Co se týká vyspělosti, jsou slovenské startupy pár roků pozadu za těmi českými,“ říká Kiska a dodává, že ve Střední Evropě máme strašně moc „truhlíků“ – lidí, co všude byli a mají odpověď na všechno.

V rozhovoru jsme si povídali o tom, jak v Credo Ventures nové byznys plány vyhodnocují, podle čeho hodnotí začínající startupy, čeho si na nich všímají a podle čeho se rozhodují, zda do nich budou investovat. Probrali jsme i komplikované výchozí pozice začínajících podnikatelů – zajímalo mne třeba, zda v Credo Ventures investují i do mladých lidí nebo do podnikatelů, kteří budují svůj byznys při zaměstnání.

Andrej Kiska do Credo Ventures nastoupil v roce 2011. Po 4 letech se stal jeho partnerem. Napsal publikaci Central European Startup Guide, kterou zmiňuje v rozhovoru a která vám pomůže pochopit uvažování investorů. Kiska je známý také díky svému otci, který je momentálně úřadujícím prezidentem Slovenské republiky.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak se liší české a slovenské startupy? Co udělat pro to, aby v obou zemích vznikalo více úspěšných firem?
  • Je dnes ještě možné založit fungující byznys bez investice, nebo se v podnikání s většími ambicemi bez investora neobejdete?
  • Jak efektivně investory oslovit a čím je na začátku jednání zaujmout?
  • Jakých chyb se při spolupráci s investorem nedopustit? Co nejčastěji podlomí důvěru investora v zakladatele startupu?
  • Co všechno investoři hodnotí v byznys plánech, co by měly obsahovat a na co se investoři dívají u nových startupů?
  • Jak investorům „sednout jako člověk“, čím je zaujmout po osobní stránce a jaké složení týmu startupu je nejlepší?
  • Do čeho investoři peníze nevkládají a jaké varovné signály dokáží rozlišit hned při úvodních jednáních?
  • Proč dělají i investoři chyby a co nejčastěji stojí za neúspěchem startupů?
  • Jak s investory vyjednávat a na co si při prezentaci svého startupu dát pozor?
  • Jaké startupy Credo Ventures změnily svět a kde naopak fond prodělal nejvíce peněz?
  • Proč se Andrej Kiska stal partnerem fondu a proč sám sebe nazývá zadluženým člověkem?

O startupech toho zde najdete více:

Vždy v úterý a ve čtvrtek tu najdeš nový videorozhovor. Mezi hosty jsou nejčastěji zakladatelé úspěšných firem, startupisté, freelanceři, marketéři a další zajímaví lidé. Rozhovory můžeš poslouchat i ve formě podcastu na iTunes. Zde je výběr několika rozhovorů, které by se ti mohly líbit:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu