Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

„Ročně dostáváme asi 1200 byznys plánů z Česka, Slovenska, Slovinska, Chorvatska, Rumunska a Bulharska. Na meeting s námi se dostane tak 100 startupů ročně a z toho investujeme do 5 až 10,“ říká v našem rozhovoru partner investičního fondu Credo Ventures Andrej Kiska ml.

Aby investorali alespoň do 1 českého startupu, potřebují v Credo Ventures vidět asi 120 byznys plánů. Na Slovensku je poměr ještě horší – na 1 investici připadá byznys plánů asi 220. „Co se týká vyspělosti, jsou slovenské startupy pár roků pozadu za těmi českými,“ říká Kiska a dodává, že ve Střední Evropě máme strašně moc „truhlíků“ – lidí, co všude byli a mají odpověď na všechno.

V rozhovoru jsme si povídali o tom, jak v Credo Ventures nové byznys plány vyhodnocují, podle čeho hodnotí začínající startupy, čeho si na nich všímají a podle čeho se rozhodují, zda budou startupů investovat. Probrali jsme i komplikované výchozí pozice začínajících podnikatelů – zajímalo mne třeba, zda v Credo Ventures investují i do mladých lidí nebo do podnikatelů, kteří budují svůj podnikání při zaměstnání.

Andrej Kiska do Credo Ventures nastoupil v roce 2011. Po 4 letech se stal jeho partnerem. Napsal publikaci Central European Startup Guide, kterou zmiňuje v rozhovoru a která vám pomůže pochopit uvažování investorů. Kiska je známý také díky svému otci, který je momentálně úřadujícím prezidentem Slovenské republiky.

Inzerce

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak se liší české a slovenské startupy? Co udělat pro to, aby v obou zemích vznikalo více úspěšných firem?
  • Je dnes ještě možné založit fungující byznys bez investice, nebo se v podnikání s většími ambicemi bez investora neobejdete?
  • Jak efektivně investory oslovit a čím je na začátku jednání zaujmout?
  • Jakých chyb se při spolupráci s investorem nedopustit? Co nejčastěji podlomí důvěru investora v zakladatele startupu?
  • Co všechno investoři hodnotí v byznys plánech, co by měly obsahovat a na co se investoři dívají u nových startupů?
  • Jak investorům „sednout jako člověk“, čím je zaujmout po osobní stránce a jaké složení týmu startupu je nejlepší?
  • Do čeho investoři peníze nevkládají a jaké varovné signály dokáží rozlišit hned při úvodních jednáních?
  • Proč dělají i investoři chyby a co nejčastěji stojí za neúspěchem startupů?
  • Jak s investory vyjednávat a na co si při prezentaci svého startupu dát pozor?
  • Jaké startupy Credo Ventures změnily svět a kde naopak fond prodělal nejvíce peněz?
  • Proč se Andrej Kiska stal partnerem fondu a proč sám sebe nazývá zadluženým člověkem?

O startupech toho zde najdete více:

Vždy v úterý a ve čtvrtek tu najdeš nový videorozhovor. Mezi hosty jsou nejčastěji zakladatelé úspěšných firem, startupisté, freelanceři, marketéři a další zajímaví lidé. Rozhovory můžeš poslouchat i ve formě podcastu na iTunes. Zde je výběr několika rozhovorů, které by se ti mohly líbit:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký