Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 146 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

„Ročně dostáváme asi 1200 byznys plánů z Česka, Slovenska, Slovinska, Chorvatska, Rumunska a Bulharska. Na meeting s námi se dostane tak 100 startupů ročně a z toho investujeme do 5 až 10,“ říká v našem rozhovoru partner investičního fondu Credo Ventures Andrej Kiska ml.

Aby investorali alespoň do 1 českého startupu, potřebují v Credo Ventures vidět asi 120 byznys plánů. Na Slovensku je poměr ještě horší – na 1 investici připadá byznys plánů asi 220. „Co se týká vyspělosti, jsou slovenské startupy pár roků pozadu za těmi českými,“ říká Kiska a dodává, že ve Střední Evropě máme strašně moc „truhlíků“ – lidí, co všude byli a mají odpověď na všechno.

V rozhovoru jsme si povídali o tom, jak v Credo Ventures nové byznys plány vyhodnocují, podle čeho hodnotí začínající startupy, čeho si na nich všímají a podle čeho se rozhodují, zda budou startupů investovat. Probrali jsme i komplikované výchozí pozice začínajících podnikatelů – zajímalo mne třeba, zda v Credo Ventures investují i do mladých lidí nebo do podnikatelů, kteří budují svůj podnikání při zaměstnání.

Andrej Kiska do Credo Ventures nastoupil v roce 2011. Po 4 letech se stal jeho partnerem. Napsal publikaci Central European Startup Guide, kterou zmiňuje v rozhovoru a která vám pomůže pochopit uvažování investorů. Kiska je známý také díky svému otci, který je momentálně úřadujícím prezidentem Slovenské republiky.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak se liší české a slovenské startupy? Co udělat pro to, aby v obou zemích vznikalo více úspěšných firem?
  • Je dnes ještě možné založit fungující byznys bez investice, nebo se v podnikání s většími ambicemi bez investora neobejdete?
  • Jak efektivně investory oslovit a čím je na začátku jednání zaujmout?
  • Jakých chyb se při spolupráci s investorem nedopustit? Co nejčastěji podlomí důvěru investora v zakladatele startupu?
  • Co všechno investoři hodnotí v byznys plánech, co by měly obsahovat a na co se investoři dívají u nových startupů?
  • Jak investorům „sednout jako člověk“, čím je zaujmout po osobní stránce a jaké složení týmu startupu je nejlepší?
  • Do čeho investoři peníze nevkládají a jaké varovné signály dokáží rozlišit hned při úvodních jednáních?
  • Proč dělají i investoři chyby a co nejčastěji stojí za neúspěchem startupů?
  • Jak s investory vyjednávat a na co si při prezentaci svého startupu dát pozor?
  • Jaké startupy Credo Ventures změnily svět a kde naopak fond prodělal nejvíce peněz?
  • Proč se Andrej Kiska stal partnerem fondu a proč sám sebe nazývá zadluženým člověkem?

O startupech toho zde najdete více:

Vždy v úterý a ve čtvrtek tu najdeš nový videorozhovor. Mezi hosty jsou nejčastěji zakladatelé úspěšných firem, startupisté, freelanceři, marketéři a další zajímaví lidé. Rozhovory můžeš poslouchat i ve formě podcastu na iTunes. Zde je výběr několika rozhovorů, které by se ti mohly líbit:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

kristian-gambiraza-web

Jak dělat B2B sales v praxi? | Kristian Gambiraža (Spacetools)

Premium
alex-ilyash-web

Pandemie mu zavřela firmu. Rozjel novou a prodává do celého světa | Alex Ilyash

vit-endler-web

Financování byznysu. Odkud ho brát? | Vít Endler

Právě vyšlo

Premium
michal-pohludka-web

Jak vybudovat dlouhodobě úspěšnou firmu? | Michal Pohludka

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Inzerce