Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 190 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

„Ročně dostáváme asi 1200 byznys plánů z Česka, Slovenska, Slovinska, Chorvatska, Rumunska a Bulharska. Na meeting s námi se dostane tak 100 startupů ročně a z toho investujeme do 5 až 10,“ říká v našem rozhovoru partner investičního fondu Credo Ventures Andrej Kiska ml.

Inzerce

Aby investorali alespoň do 1 českého startupu, potřebují v Credo Ventures vidět asi 120 byznys plánů. Na Slovensku je poměr ještě horší – na 1 investici připadá byznys plánů asi 220. „Co se týká vyspělosti, jsou slovenské startupy pár roků pozadu za těmi českými,“ říká Kiska a dodává, že ve Střední Evropě máme strašně moc „truhlíků“ – lidí, co všude byli a mají odpověď na všechno.

V rozhovoru jsme si povídali o tom, jak v Credo Ventures nové byznys plány vyhodnocují, podle čeho hodnotí začínající startupy, čeho si na nich všímají a podle čeho se rozhodují, zda budou startupů investovat. Probrali jsme i komplikované výchozí pozice začínajících podnikatelů – zajímalo mne třeba, zda v Credo Ventures investují i do mladých lidí nebo do podnikatelů, kteří budují svůj podnikání při zaměstnání.

Andrej Kiska do Credo Ventures nastoupil v roce 2011. Po 4 letech se stal jeho partnerem. Napsal publikaci Central European Startup Guide, kterou zmiňuje v rozhovoru a která vám pomůže pochopit uvažování investorů. Kiska je známý také díky svému otci, který je momentálně úřadujícím prezidentem Slovenské republiky.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak se liší české a slovenské startupy? Co udělat pro to, aby v obou zemích vznikalo více úspěšných firem?
  • Je dnes ještě možné založit fungující byznys bez investice, nebo se v podnikání s většími ambicemi bez investora neobejdete?
  • Jak efektivně investory oslovit a čím je na začátku jednání zaujmout?
  • Jakých chyb se při spolupráci s investorem nedopustit? Co nejčastěji podlomí důvěru investora v zakladatele startupu?
  • Co všechno investoři hodnotí v byznys plánech, co by měly obsahovat a na co se investoři dívají u nových startupů?
  • Jak investorům „sednout jako člověk“, čím je zaujmout po osobní stránce a jaké složení týmu startupu je nejlepší?
  • Do čeho investoři peníze nevkládají a jaké varovné signály dokáží rozlišit hned při úvodních jednáních?
  • Proč dělají i investoři chyby a co nejčastěji stojí za neúspěchem startupů?
  • Jak s investory vyjednávat a na co si při prezentaci svého startupu dát pozor?
  • Jaké startupy Credo Ventures změnily svět a kde naopak fond prodělal nejvíce peněz?
  • Proč se Andrej Kiska stal partnerem fondu a proč sám sebe nazývá zadluženým člověkem?

O startupech toho zde najdete více:

Vždy v úterý a ve čtvrtek tu najdeš nový videorozhovor. Mezi hosty jsou nejčastěji zakladatelé úspěšných firem, startupisté, freelanceři, marketéři a další zajímaví lidé. Rozhovory můžeš poslouchat i ve formě podcastu na iTunes. Zde je výběr několika rozhovorů, které by se ti mohly líbit:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
petr-palas-web

Jak Kentico škáluje svůj byznys a vybudovalo úplně novou firmu? | Petr Palas

matej-astary-web

Rozjeli seznamovací aplikaci od nuly. Jak získali stovky tisíc uživatelů? | Matej Aštary (Dexfinity)

vit-endler-web

První 3 roky budování startupu. O čem jsou? | Vít Endler (Fingood)

Právě vyšlo

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Inzerce