Inzerce

Inzerce

Jan Maňák: E-shop pro mámu, obrat 50 milionů ročně, inovace v malé firmě

Chtěl založit e-shop vlastní mámě. To, aby měla radost a trochu zábavy do důchodu. Jenomže z e-shopu se stala firma s ročním obratem kolem 50 milionů ročně, která dnes vedle mámy vytěžuje i značnou část zbytku rodiny.

Společně s Janem Maňákem z Glix.cz, na kterém prodává tapety, samolepky na zeď a další zboží, jsem si povídal třeba o tom, jaké byly jeho začátky podnikání, jak e-shop zakládal a jaké inovace v něm dnes zavádí.

Dozvíte se i tom, proč se pustili do expanze do zahraničí a jak přemýšlí nad rozšířením sortimentu. Celý rozhovor si můžete přehrát i v našem podcastu o podnikání.

Co se ve videu dozvíte?

  • Jak vznikl e-shop Glix.cz?
  • Jak se vybírali dodavatelé?
  • Jak se podporuje růst firmy a co všechno s sebou přináší?
  • Jak Honza přemýšlí nad sortimentem?
  • Proč expandoval do zahraničí a jak?
  • Jak mu pomohla spolupráce s bývalým marketérem Alza.cz?

Další rozhovory s menšími e-shopy:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

eva-nemckova-web

Eva Nemčková: Vytvoření e-shopu, budování vlastní značky, výchova úspěšných dětí

alice-kavkova-web

Alice Kavková (4Kavky.cz): Rozjezd e-shopu, psaní a prodej knih, podnikání s rodinou

klara-borlova-web

Klára Borlová: Tvorba e-shopu LittleShoes.cz, změny e-shopového řešení, financování růstu

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Robert

Před 2 roky

Zajímalo by mě, jak řešíte logistiku v zahraničí. Máte vlastní skladové prostory, a nebo do Rumunska a ostatních Zemí posíláte zboží, z Česka? Díky.

Super inspirace a držím palce při další expanzi. :)

Odpovědět »

Jan Maňák

Před 2 roky

Dobrý den Roberte, díky moc, jsem rád, že se video líbilo. Spolupracujeme s http://www.postabezhranic.cz. Veškeré zboží u nich skladujeme i odesíláme. Pošta bez hranic každý den podává balíky přes smluvní partnery přímo v Rumunsku a na Slovensku. Díky tomu je zboží dodáváno následující pracovní den.

Odpovědět »

Pavel

Před 2 roky

Velice inspirativní video o startu eshopu, který se za tak krátkou dobu dostal k hranici 50 mil.

Bylo tu zmíněno FAVI, já osobně jsem chtěl dát svou nabídku také na Favi ale bylo to zamítnuto, že stejné produkty jsou již u nich v nabídce od jiného eshopu. Pokud chce nový eshop vložit nabídku svých produktů, musí být originální, ne duplicitní. Vzhledem k tomu že 90 procent eshopu mají stejný XML feed od dodavatelů, tak je to nemožné a ani nepomůžou vlastní popisky produktů.

Odpovědět »

Jan Maňák

Před 1 rokem

Je důležité hledat originální produkty a oslovovat i zahraniční dodavatele. Můžete na Favi mít pouze část Vaší nabídky, která je unikátní a následně další produkty nabídnete zákazníkovi až navštíví Váš web.

Odpovědět »

Jan Pokorný

Před 1 rokem

Zajímalo by mě, na která klíčová slova Glix.cz dobře vyskakuje. Nikdy jsem se s nimi nesetkal, kdyby nebylo rozhovoru na MP, tak o nich nevím.

Odpovědět »

Jan Maňák

Před 1 rokem

Dobrý den, snažíme se reklamu cílit tam, kde můžeme ulovit zákazníka, tedy na webech s tématikou bydlení a bytových dekorací. Na Favi.cz naše produkty tvoří většinu sortimentu v kategorii DEKORACE – https://favi.cz/produkty/kategorie/dekorace.
Naše hlavní klíčová slova jsou obrazy, tapety, fototapety, paravány a samolepky na zeď.
Na Google se nám daří držet první příčky v organickém vyhledávání:
https://www.google.com/search?q=OBRAZY
https://www.google.com/search?q=SAMOLEPKY%20NA%20ZE%C4%8E
https://www.google.com/search?q=FOTOTAPETY
https://www.google.com/search?q=TAPETY
https://www.google.com/search?q=PARAVÁNY

Pokud náš sortiment hledáte, musíte na nás narazit ;)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

marie-havlickova-web

Marie Havlíčková (Slevomat): Transformace ze slev na zážitky, změna firemní kultury, výsledek akvizice firmy

jana-nadvornikova-web

VIDEO: Jana Nádvorníková/Vnoučková (DámeJídlo, Bonami): PPC reklama je téměř pro každého

dalibor-pulkert-web

Dalibor Pulkert (Outboxers): Vytváření nových produktů a služeb, ověřování zájmu trhu, prototypování

Inzerce