Buďte v obraze a nezmeškejte další díl Novinek z onlajnu, které pro vás opět nachystala online marketingová agentura eVisions. Dozvíte se, proč by se YouTube mělo začít bát o své místo, a také, jak konečně vyzrát na algoritmus Instagramu.
Inzerce
Instagram a Facebook
Instagram – otázky na tělo přímo ve Stories
Na co všechno se vás chtějí zeptat followeři na Instagramu? Po jakých odpovědích prahnou? Zjistěte to a vyzvěte je k otázkám pomocí Question Stickers! Nálepky s dotazem umožní sledujícím vašich příběhů zeptat se vás úplně na cokoliv, a to přímo ve Stories.
Otázku se svou odpovědí pak můžete zveřejnit ve svém příběhu buď anonymně, nebo se jménem autora. Instagram vám spolu s polling a emoji slider umožní sblížit se s přáteli, tak proč toho nevyužít?
Někteří se už radují z další revoluční novinky – možnost přidat písničku přímo do instagramového příběhu.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Instagram čítá více než 400 milionů aktivních uživatelů denně, což od listopadu 2017 činí nárůst o 300 milionů. Instagram pravidelně investuje do vylepšení Stories, a není tedy divu, že spolu s aplikací WhatsApp poráží zakladatele tohoto formátu Snapchat o více než 200 milionů uživatelů.
Pokud doposud nevyužíváte stories formát ve své byznys strategii, zvažte alespoň vertikální videa či interaktivní fotky. Na F8 konferenci totiž Facebook oznámil, že „storíska“ brzy převezmou roli News Feedu a stanou se primární platformou pro sdílení informací.
Sdílení FB příspěvků rovnou do Stories
Facebook testuje možnost křížového sdílení příspěvků z Facebooku do Instagramu. Při tvorbě příspěvku na Facebooku si tak budete moci vybrat, zda chcete obrázek sdílet v News Feedu na Facebooku, ve Stories nebo jako příspěvek na Instagram.
Kromě crosspostovaní reklam mezi Facebookem, Messengerem a Instagramem a crosspostovaní stories mezi Facebookem a Instagramem si tak nově můžete nasdílet z Facebooku na Instagram i příspěvky.
Facebook a ochrana osobních údajů
Facebook podniká kroky pro soulad svých norem s ustanovením o ochraně osobních údajů GDPR, aby poskytnul svým uživatelům větší transparentnost. Od 2. 7. 2018 tak musí inzerenti, kteří nahrávají seznam s kontakty pro tvorbu Custom Audience, specifikovat původ informací o publiku. Bude nutné upřesnit, kdo tyto informace poskytnul, zdali lidé samotní, třetí strana, anebo kombinace obou možností.
Týká se to i agentur a freelancerů, sdílejících zákaznické složky k vytvoření Custom Audiences, kteří budou s firmou muset potvrdit svůj vzájemný vztah přes Business Manager.
Instagram spouští IGTV, platformu pro dlouhá videa
Facebook na konci června představil novou aplikaci a službu Instagram TV, zkráceně IGTV, zaměřenou na vertikální videa. Služba umožňuje uživatelům Instagramu sdílet video obsah o délce až 1 hodiny. Vlastní video kanál si může založit každý uživatel IG a v případě jeho založení se automaticky objeví na uživatelově profilu.
Má IGTV políčeno na YouTube?
Kanál IGTV je naprosto zřejmým konkurentem YouTube kanálu a existuje určitá pravděpodobnost, že by se tvůrci vlogů a podobných formátů mohli přesunout z YT na IGTV. Na video v IGTV je navíc možné odkázat linkem z vaší Instagram Story. Co dodat? Snad jen, že Instagram zdolal Snapchat a nyní má políčeno i na YouTube.
Jaký fígl skrývá Instagram a jeho algoritmus?
Instagram konečně přiblížil, jak funguje jeho algoritmus, kolem čehož panovalo stále mnoho nejasností.
Algoritmus bere v potaz 3 základní faktory:
Zájem – IG vám generuje obsah na základě vašeho chování v minulosti a vybírá příspěvky, které by vás mohly zaujmout.
Aktuálnost příspěvku – IG upřednostňuje zobrazení nových příspěvků, aby uživatelé viděli aktuální obsah.
Vztah – IG vám servíruje příspěvky účtů, se kterými jste často v kontaktu. Společný vztah hodnotí na základě lajků, komentářů, sdílení, tagů na fotografiích, zpráv a dalších společných interakcí.
Mezi sekundární kritéria patří:
Frekvence – algoritmus hodnotí, jak často navštěvujete IG, a podle toho vám zobrazuje příspěvky, které jste od poslední návštěvy ještě neviděli.
Užívání aplikace – IG vyhodnocuje, kolik času na něm trávíte. Pokud aplikaci navštěvujete jen na chvíli, zobrazí vám ty nejdůležitější příspěvky, jelikož ví, že aplikaci brzy opustíte.
Chcete se dozvědět více podrobností o tom, jak algoritmus IG funguje? Navštivte blog naší specialistky na sociální sítě Diany Zadákové, která na toto téma sepsala podrobný článek.
Sdílejte IG příběhy, které vás zaujmou
Pokud váš IG účet někdo označí ve své IG story, máte nyní možnost obsah sdílet neboli tzv. repostovat. Jak? Do přímé zprávy vám přijde automatické oznámení od osoby (účtu), která vás ve Stories zmínila. Obsah pak můžete repostovat jednoduchým stiskem tlačítka Přidat tento obsah do vašeho příběhu. Aktualizace může být přínosná pro firmy, třeba při spolupráci s influencery či v rámci pořádání soutěží, kde mohou publikum vyzvat k označení jejich profilu do svých Stories.
Instagram přidává nákupní tagy do Stories
Instagram zpřístupňuje další funkci, kterou je možnost přidávat do Stories nákupní tagy.
Pokud ve Stories narazíte na symbol malé nákupní tašky zavěšené k nějakému produktu a kliknete na ni, dostanete se na stránku, kde lze zboží zakoupit. Funkce je zatím k dispozici jen omezenému počtu účtů, v budoucnu ji však Instagram hodlá rozšířit.
Google
Aplikace Google Pay Friends
V jednom ze starších dílů jsme vás informovali o službě Google Pay, která vám umožní platit v různých obchodech telefonem. Google nyní představil zajímavou novinku, díky níž se o platbu v baru nebo v restauraci můžete podělit se svými přáteli. Maximálně vás však musí být 5.
AdWords mění název na Google Ads
Jednou ze změn, které Google provádí v rámci přejmenování svých produktů je, že Google AdWords bude měnit své jméno na Google Ads.
Srovnání cen produktů v AdWords
AdWords zavádí report, který vám umožní u daného produktu srovnat cenu vaši s cenami vašich konkurentů. Data se budou hodit zejména pro optimalizaci kampaní a další byznysová rozhodnutí.
Seznam.cz
Automatické platby kartou
Sklik nově zavedl možnost automatických plateb kartou, takže už si nebudete muset lámat hlavu s dostatkem kreditu. V automatických platbách si jednoduše nastavíte hranici kreditu, při níž chcete dobít a za kolik, případně i maximální částku, jakou jste ochotní dobít za týden.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.