Inspirace pro vaše podnikání a marketing

eVisions Novinky z onlajnu: IGTV, Facebook a GDPR a jak přelstít algoritmus Instagramu

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

MarketingSponzorovánoZprávy

Buďte v obraze a nezmeškejte další díl Novinek z onlajnu, které pro vás opět nachystala online marketingová agentura eVisions. Dozvíte se, proč by se YouTube mělo začít bát o své místo, a také, jak konečně vyzrát na algoritmus Instagramu.

Instagram a Facebook

Instagram – otázky na tělo přímo ve Stories

Na co všechno se vás chtějí zeptat followeři na Instagramu? Po jakých odpovědích prahnou? Zjistěte to a vyzvěte je k otázkám pomocí Question Stickers! Nálepky s dotazem umožní sledujícím vašich příběhů zeptat se vás úplně na cokoliv, a to přímo ve Stories.

Otázku se svou odpovědí pak můžete zveřejnit ve svém příběhu buď anonymně, nebo se jménem autora. Instagram vám spolu s polling a emoji slider umožní sblížit se s přáteli, tak proč toho nevyužít?

Někteří se už radují z další revoluční novinky – možnost přidat písničku přímo do instagramového příběhu.

Instagram v číslech aneb Stories vládnou světu

Instagram čítá více než 400 milionů aktivních uživatelů denně, což od listopadu 2017 činí nárůst o 300 milionů. Instagram pravidelně investuje do vylepšení Stories, a není tedy divu, že spolu s aplikací WhatsApp poráží zakladatele tohoto formátu Snapchat o více než 200 milionů uživatelů.

Pokud doposud nevyužíváte stories formát ve své byznys strategii, zvažte alespoň vertikální videa či interaktivní fotky. Na F8 konferenci totiž Facebook oznámil, že „storíska“ brzy převezmou roli News Feedu a stanou se primární platformou pro sdílení informací.

Sdílení FB příspěvků rovnou do Stories

Facebook testuje možnost křížového sdílení příspěvků z Facebooku do Instagramu. Při tvorbě příspěvku na Facebooku si tak budete moci vybrat, zda chcete obrázek sdílet v News Feedu na Facebooku, ve Stories nebo jako příspěvek na Instagram.

Kromě crosspostovaní reklam mezi Facebookem, Messengerem a Instagramem a crosspostovaní stories mezi Facebookem a Instagramem si tak nově můžete nasdílet z Facebooku na Instagram i příspěvky.

Facebook a ochrana osobních údajů

Facebook podniká kroky pro soulad svých norem s ustanovením o ochraně osobních údajů GDPR, aby poskytnul svým uživatelům větší transparentnost. Od 2. 7. 2018 tak musí inzerenti, kteří nahrávají seznam s kontakty pro tvorbu Custom Audience, specifikovat původ informací o publiku. Bude nutné upřesnit, kdo tyto informace poskytnul, zdali lidé samotní, třetí strana, anebo kombinace obou možností.

Týká se to i agentur a freelancerů, sdílejících zákaznické složky k vytvoření Custom Audiences, kteří budou s firmou muset potvrdit svůj vzájemný vztah přes Business Manager.

Instagram spouští IGTV, platformu pro dlouhá videa

Facebook na konci června představil novou aplikaci a službu Instagram TV, zkráceně IGTV, zaměřenou na vertikální videa. Služba umožňuje uživatelům Instagramu sdílet video obsah o délce až 1 hodiny. Vlastní video kanál si může založit každý uživatel IG a v případě jeho založení se automaticky objeví na uživatelově profilu.

Má IGTV políčeno na YouTube?

Kanál IGTV je naprosto zřejmým konkurentem YouTube kanálu a existuje určitá pravděpodobnost, že by se tvůrci vlogů a podobných formátů mohli přesunout z YT na IGTV. Na video v IGTV je navíc možné odkázat linkem z vaší Instagram Story. Co dodat? Snad jen, že Instagram zdolal Snapchat a nyní má políčeno i na YouTube.

Jaký fígl skrývá Instagram a jeho algoritmus?

Instagram konečně přiblížil, jak funguje jeho algoritmus, kolem čehož panovalo stále mnoho nejasností.

Algoritmus bere v potaz 3 základní faktory:

  1. Zájem – IG vám generuje obsah na základě vašeho chování v minulosti a vybírá příspěvky, které by vás mohly zaujmout.
  1. Aktuálnost příspěvku – IG upřednostňuje zobrazení nových příspěvků, aby uživatelé viděli aktuální obsah.
  1. Vztah – IG vám servíruje příspěvky účtů, se kterými jste často v kontaktu. Společný vztah hodnotí na základě lajků, komentářů, sdílení, tagů na fotografiích, zpráv a dalších společných interakcí.

Mezi sekundární kritéria patří:

  1. Frekvence – algoritmus hodnotí, jak často navštěvujete IG, a podle toho vám zobrazuje příspěvky, které jste od poslední návštěvy ještě neviděli.
  1. Užívání aplikace – IG vyhodnocuje, kolik času na něm trávíte. Pokud aplikaci navštěvujete jen na chvíli, zobrazí vám ty nejdůležitější příspěvky, jelikož ví, že aplikaci brzy opustíte.

Chcete se dozvědět více podrobností o tom, jak algoritmus IG funguje? Navštivte blog naší specialistky na sociální sítě Diany Zadákové, která na toto téma sepsala podrobný článek.

Sdílejte IG příběhy, které vás zaujmou

Pokud váš IG účet někdo označí ve své IG story, máte nyní možnost obsah sdílet neboli tzv. repostovat. Jak? Do přímé zprávy vám přijde automatické oznámení od osoby (účtu), která vás ve Stories zmínila. Obsah pak můžete repostovat jednoduchým stiskem tlačítka Přidat tento obsah do vašeho příběhu. Aktualizace může být přínosná pro firmy, třeba při spolupráci s influencery či v rámci pořádání soutěží, kde mohou publikum vyzvat k označení jejich profilu do svých Stories.

Instagram přidává nákupní tagy do Stories

Instagram zpřístupňuje další funkci, kterou je možnost přidávat do Stories nákupní tagy.

Pokud ve Stories narazíte na symbol malé nákupní tašky zavěšené k nějakému produktu a kliknete na ni, dostanete se na stránku, kde lze zboží zakoupit. Funkce je zatím k dispozici jen omezenému počtu účtů, v budoucnu ji však Instagram hodlá rozšířit.

Google

Aplikace Google Pay Friends

V jednom ze starších dílů jsme vás informovali o službě Google Pay, která vám umožní platit v různých obchodech telefonem. Google nyní představil zajímavou novinku, díky níž se o platbu v baru nebo v restauraci můžete podělit se svými přáteli. Maximálně vás však musí být 5.

AdWords mění název na Google Ads

Jednou ze změn, které Google provádí v rámci přejmenování svých produktů je, že Google AdWords bude měnit své jméno na Google Ads.

Srovnání cen produktů v AdWords

AdWords zavádí report, který vám umožní u daného produktu srovnat cenu vaši s cenami vašich konkurentů. Data se budou hodit zejména pro optimalizaci kampaní a další byznysová rozhodnutí.

Seznam.cz

Automatické platby kartou

Sklik nově zavedl možnost automatických plateb kartou, takže už si nebudete muset lámat hlavu s dostatkem kreditu. V automatických platbách si jednoduše nastavíte hranici kreditu, při níž chcete dobít a za kolik, případně i maximální částku, jakou jste ochotní dobít za týden.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: eVisions Advertising

eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    

    Skrýt reklamu